myk6414 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Witam. Jak w temacie. Auto jest z 2008, ma w tej chwili 126k km, mam je od nowości. W książce serwisowej piszą ze przy 160k. W ASO powiedzieli ze jak sie zblize do tych 160 to wtedy sie umawiac. Byłem u 3 mechaników poza ASO i każdy sie podrapal po głowie, ale żadnej odpowiedzi jednoznacznej nie udzielił, bo podobniez jest to dosyć gruby pasek i powinien starczyć do tych 160. Gdzieś wyczytałem ze na częściach fabrycznych powinno sie jak najdłużej jeździć. Co Wy o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Jeżeli robisz to dla siebie to myślę że powinieniś wymienić go troszkę wcześniej, tak 120-150 tyś km. Zawsze to śpisz spokojniej. A co do części fabrycznych to jak załozysz nowy rozrząd markowej firmy to tej będzie Ci to długo służyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk6414 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Tak miałem zamiar przy 140k... Czyli niby za 14k. Ma ktoś taki silnik i podzieli sie kiedy robił u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 maja siostra która posiada QQ 1.5dci z 2007 roku robiła to przy 120 000 km po części dlatego ,że właśnie minęło (w 2012roku) 5lat - bo jak dobrze pamiętam to jest coś takiego w książce ,ze albo przebieg albo czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Podczas przeglądu po 3 latach /przebieg 40 tyś/ wymiana serwisowa paska , a gdzie tu jeszcze do 160 tyś.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 (edytowane) Podczas przeglądu po 3 latach /przebieg 40 tyś/ wymiana serwisowa paska , a gdzie tu jeszcze do 160 tyś.? Bo była seria zsuwających się i tyle.Pasek należy wymienić po ok5 lub 6-latach(w zależności jak w instrukcji i 120/160kkm w zależności od modelu(instrukcja)Jeśli jazda ostra lub po mieście,to należało by zmienić interwał o ok.20kkm(100/140kkm)WAŻNE W TYM SILNIKU,by wymienmić go razem z pompom wody i z uszczelnieniami wału i rozrządu od strony paska! Wymiana samego kompletu pasek rolka-mija się z celem ,bo najczęściej pompa po wymianie zaczyna "puszczać"(kwotowo niewielka różnica,a spokoj o wiele większy)to samo to samo uszczelniacze,jak zaczną puszczać olej to wymiana od nowa PASKA I POMPY ) Ja na twoim miejscu zainwestował bym też w wymianę PANEWEK,bo niestety to bardzo słaby punkt tego motoru(tak jak i 1.9 dCi) I wcale nie brak zamków tu jest główną przyczyną(jak glosi potoczna opinia) , a wyjątkowa wrażliwość na olej wysokiej jakości wymieniany max.co 15kkm, oraz agresywny sposób eksploatacji .Najczęściej dochodzi do zatarcia panewki ostatniej lub środkowej.Silnik zaczyna mocno hałasować (stuki metaliczne) Jeśli to zignorujemy to raz dwa silnik do wymiany. w najlepszym przypadku wał i panewki nowe + często turbina,rzadko wystarczy szlif i panewki. Pzdr.Co do rozrządu jest całkiem trwały i z zasady mało problematyczny jak na pasek. Edytowane 11 Września 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioter1 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Cz wyżej wypisana wypowiedź dot. panewek dot. też silnika mr6 1.6 Dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Cz wyżej wypisana wypowiedź dot. panewek dot. też silnika mr6 1.6 Dci 1.6Dci ma oznaczenie R9M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) 1.6Dci ma oznaczenie R9M Nie , to problem 1.5 i 1.9 DCI , 1.6 to zbyt nowa konstrukcja by cos wyrokowac Np.2.0 i 1.9 mimo zastosowania tych samych panewek,ale inaczej rozwiazanemu smarowaniu, to w 2.0 problem nie występuje Edytowane 12 Września 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Nie , to problem 1.5 i 1.9 DCI , 1.6 to zbyt nowa konstrukcja by cos wyrokowac Np.2.0 i 1.9 mimo zastosowania tych samych panewek,ale inaczej rozwiazanemu smarowaniu, to w 2.0 problem nie występuje Koledzy problemem przy panewkach jest częstotliwość wymiany oleju. Raczej co 15kkm. Ludziom kupujacym używane zalecam przy natychmiastowej wymianie oleju zdjąć miskę olejową i sprawdzić co tam sie osadziło. Wielokrotnie widziałem takie rozebrane silniki po awarii - a w misce "galareta" olejowo śmieciowa.Podobne zalecenia przy wymianie turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masculin Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Witam wszystkich. Czy ktoś z kolegów którzy wymieniali rozrząd w 1,5 dci może podać koszt tej operacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.