myk6414 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Witam. Jak w temacie. Auto jest z 2008, ma w tej chwili 126k km, mam je od nowości. W książce serwisowej piszą ze przy 160k. W ASO powiedzieli ze jak sie zblize do tych 160 to wtedy sie umawiac. Byłem u 3 mechaników poza ASO i każdy sie podrapal po głowie, ale żadnej odpowiedzi jednoznacznej nie udzielił, bo podobniez jest to dosyć gruby pasek i powinien starczyć do tych 160. Gdzieś wyczytałem ze na częściach fabrycznych powinno sie jak najdłużej jeździć. Co Wy o tym sądzicie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu QQ Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Jeżeli robisz to dla siebie to myślę że powinieniś wymienić go troszkę wcześniej, tak 120-150 tyś km. Zawsze to śpisz spokojniej. A co do części fabrycznych to jak załozysz nowy rozrząd markowej firmy to tej będzie Ci to długo służyło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myk6414 Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Tak miałem zamiar przy 140k... Czyli niby za 14k. Ma ktoś taki silnik i podzieli sie kiedy robił u siebie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartoszN Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 maja siostra która posiada QQ 1.5dci z 2007 roku robiła to przy 120 000 km po części dlatego ,że właśnie minęło (w 2012roku) 5lat - bo jak dobrze pamiętam to jest coś takiego w książce ,ze albo przebieg albo czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lechia Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Podczas przeglądu po 3 latach /przebieg 40 tyś/ wymiana serwisowa paska , a gdzie tu jeszcze do 160 tyś.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 (edited) Podczas przeglądu po 3 latach /przebieg 40 tyś/ wymiana serwisowa paska , a gdzie tu jeszcze do 160 tyś.? Bo była seria zsuwających się i tyle.Pasek należy wymienić po ok5 lub 6-latach(w zależności jak w instrukcji i 120/160kkm w zależności od modelu(instrukcja)Jeśli jazda ostra lub po mieście,to należało by zmienić interwał o ok.20kkm(100/140kkm)WAŻNE W TYM SILNIKU,by wymienmić go razem z pompom wody i z uszczelnieniami wału i rozrządu od strony paska! Wymiana samego kompletu pasek rolka-mija się z celem ,bo najczęściej pompa po wymianie zaczyna "puszczać"(kwotowo niewielka różnica,a spokoj o wiele większy)to samo to samo uszczelniacze,jak zaczną puszczać olej to wymiana od nowa PASKA I POMPY ) Ja na twoim miejscu zainwestował bym też w wymianę PANEWEK,bo niestety to bardzo słaby punkt tego motoru(tak jak i 1.9 dCi) I wcale nie brak zamków tu jest główną przyczyną(jak glosi potoczna opinia) , a wyjątkowa wrażliwość na olej wysokiej jakości wymieniany max.co 15kkm, oraz agresywny sposób eksploatacji .Najczęściej dochodzi do zatarcia panewki ostatniej lub środkowej.Silnik zaczyna mocno hałasować (stuki metaliczne) Jeśli to zignorujemy to raz dwa silnik do wymiany. w najlepszym przypadku wał i panewki nowe + często turbina,rzadko wystarczy szlif i panewki. Pzdr.Co do rozrządu jest całkiem trwały i z zasady mało problematyczny jak na pasek. Edited September 11, 2013 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter1 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Cz wyżej wypisana wypowiedź dot. panewek dot. też silnika mr6 1.6 Dci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu QQ Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Cz wyżej wypisana wypowiedź dot. panewek dot. też silnika mr6 1.6 Dci 1.6Dci ma oznaczenie R9M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 (edited) 1.6Dci ma oznaczenie R9M Nie , to problem 1.5 i 1.9 DCI , 1.6 to zbyt nowa konstrukcja by cos wyrokowac Np.2.0 i 1.9 mimo zastosowania tych samych panewek,ale inaczej rozwiazanemu smarowaniu, to w 2.0 problem nie występuje Edited September 12, 2013 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACEK1952 Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Nie , to problem 1.5 i 1.9 DCI , 1.6 to zbyt nowa konstrukcja by cos wyrokowac Np.2.0 i 1.9 mimo zastosowania tych samych panewek,ale inaczej rozwiazanemu smarowaniu, to w 2.0 problem nie występuje Koledzy problemem przy panewkach jest częstotliwość wymiany oleju. Raczej co 15kkm. Ludziom kupujacym używane zalecam przy natychmiastowej wymianie oleju zdjąć miskę olejową i sprawdzić co tam sie osadziło. Wielokrotnie widziałem takie rozebrane silniki po awarii - a w misce "galareta" olejowo śmieciowa.Podobne zalecenia przy wymianie turbiny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masculin Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Witam wszystkich. Czy ktoś z kolegów którzy wymieniali rozrząd w 1,5 dci może podać koszt tej operacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.