Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

napięcie akumulatora


Gość szczur87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj nie chodzi czy samochód Almera czy też inny.

Akumulator w stanie spoczynku powinien posiadać od 12,76V do 12,30V. Prąd 11V, to akumulator rozładowany, lub bardzo lichy elektrolit. Zimą będziesz miał problem z rozruchem, gdyż gęstniejący elektrolit jeszcze bardziej obniża jego wartość /przy -25stopni, obniża się do 60% sprawności/. Więc będzie jeszcze mniej niż 11V.

Musisz porządnie naładować akumulator a nie tylko podładować. Może jakaś cela ma zwarcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek ma rację. Po wyłączeniu silnika i odstaniu minimum kilku godzin napięcie na aq powinno wynosić minimum te 12,5V. Wtedy można powiedzieć, że jest dobrze.

Dopóki nie ma dużych mrozów da się jeszcze bezproblemowo jeździć przy napięciu w olokicach 12,3-12,4V

 

Ale 11? to az nie możłiwe. Świadczyłoby, że aq jest komletnie zdechły i zdecydowanie nie miałby siły nawet ruszyć rozrusznika. TAkże albo miernik masz źle skalibrowany albo sam nie wiem co.

Przy 12,0V rozrusznik już ledwo ledwo kręci i nie ma pewności czy auto odpali.

 

Zmierz innym miernikiem.

 

NAtomaist przy pracującym silniku powinno być 13,9-14,5V. Jeśłi silnik jest bardzo rozgrzany napiecie ma prawo spadac do jakichś 13,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie mierzyłem rano po nocy(11v)i kreci normalnie.Jak zmierzę po jeździe to 11.65v a ładowanie po nagrzaniu silnika wynosi niecałe 14v

 

miernik jest dobry na 100%

Edytowane przez szczur87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień od kogoś akumulator i pomierz, jak dalej to samo to do sprawdzenia połączenia między aq a budą i silnikiem, może masa gdzieś przyrdzewiała. Roumie że takie rzeczy jak stan klem i czopów aku jest ok, to po sprawdzeniu połączeń masowych silnika zostanie tylko altek do zbadania, czasem zdarza sie że skoroduje też połączenie altka z silnikiem i są potem takie straty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik masz dobry .

testowałem ostatnio to nawet na 10.5 V rozrusznik jeszcze jest wstanie ruszyć silnikiem ,...

 

jak dla mnie to masz początki końca aku i się rozglądnij za następnym

 

 

Ja będę kupował Ukraiński na mrozy WESTA świetne opinie zbiera a tanie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to mi chyba coś siadło naładowałem akumulator przez noc ładowało prądem 14.40v

dziś rano patrze do auta a tam dalej poniżej 11v dokładnie 10,60v.

natomiast przy włączonym silniku napięcie na klemach 12,50v tylko !!.

 

czy akumulator padł całkowicie ze go nawet alternator nie ładuje czy alternator siadł.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem - że ładowałeś całą noc, a po naładowaniu 10,6V ?

Jeśli tak, to aku szmelc. Na zimę i w Twoich warunkach, to myśl o nowym.

Możesz jeszcze zaryzykować i naładować prostownikiem impulsowym.

 Tutaj kiedyś o nim pisałem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88356-n16-osad-na-biegunach-akumulatora/

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10,6V to oznacza zwarcie w ktorejs z celi akumulatora. Sam sie rozladowuje i nie ma juz dla niego ratunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...