Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pompa paliwa, do wymiany?


Bonhart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu pod tylnym siedzeniem zaczęło mi coś buczeć - odgłosy ewidentnie dochodzą ze zbiornika. Czy takie buczenie pompy paliwa wróży jej rychłą śmierć?

Czy buczenie może być spowodowane przytkanym filtrem paliwa?

Mój samochód takowy filtr posiada (sedan) i zastanawiam się nad jego wymianą. Rozważam też zakup pompy i teraz pytanie, czy używaną pompę z portalu aukcyjnego, czy pompę tajemniczej firmy (nic w necie nie mogę o niej znaleźć): Motorisierung Technik Muller . Znacie taką firmę?Macie o niej jakieś zdanie?

Dodam jeszcze, że w weekend wyciągnąłem starą pompę - filtr wydaje się zasyfiały, w ogóle w zbiorniku jest mnóstwo syfu (taki rdzawy) oraz spora ilość wody. To co się dało wylałem z filtra, pompie dałem 12V i jej praca nie wydała mi się bardzo głośna. Po zamontowaniu w zbiorniku jednak dalej buczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tyle rozbierałeś, to trzeba było poświęcić dodatkowo z półtorej godzinki, wyjąć zbiornik i wszystko wylać. Potem paliwo "to lepsze" i może pompa ponownie będzie chodzić jak należy?. Tak to znów będzie zassysać wodę a w zimę zablokuje - bo zamarznie.

/Uzupełnij profil/

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyjmowania zbiornika to raczej nie mam takiej możliwości ponieważ nie dysponuję kanałem :(! Co do wody w zbiorniku to przy najbliższym tankowaniu zamierzam wlać flaszkę denaturatu. Ten zabieg podobno pomaga pozbyć się wody, prawda to?

Co do profilu to pozostałe informacje są w stopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane w stopce masz, teraz zauważyłem jak napisałeś, ale wiekszość trzyma się tego http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88228-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ i patrzy na profil. Ja jestem tego przykładem bo na stopkę nie zawróciłem uwagi.

Rozumię Twój problem, gdyż też mieszkam w blokowisku i nie mam garażu-kanału, ale do wymontowania zbiornika nie trzeba aż tak dużej wysokości. Denaturat przypuszczam że w benzyniaku nie zaszkodzi, ale na pewno nie rozpuści i nie przepali "syfu" który tam się znajduje. Prócz tego alkohol nie jest tlusty ani smarny więc może i tak dojść do zatarcia pompy. 

Takie są moje przemyślenia i nie każdy musi się z tym godzić. 

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu znalazłem stronę producenta Motorisierung Technik Muller ale szczerze mówiąc nie wiele z niej wynika.

http://mtm-produkte-germany.de/en

Niby firma niemiecka, ale zdaje się, że na rynek niemiecki to oni nie produkują :(. W dalszym ciągu ponawiam prośbę o podzielenie się  doświadczeniem związanym z produktami tej firmy.

Im bardziej przyglądam się tej firmie tym "dziwniejsza" się wydaje. na stronie w zakładce kontakt jest tylko adres email, siedziba na zdjęciu wygląda bardzo sterylnie (jakby pustostan)-w sumie szyld można z łatwością w photoshopie wkleić. Poza tym ewidentnie próbują podszyć się pod MTM - Motoren Technik Mayer (firma zajmująca się tuningiem).

Pewnie to jakiś "chińczyk" udający Niemca.



Dzisiaj zabrałem się za wymianę pompy. Po namyśle jednak kupiłem tą MTM (tan an pierwszy rzut oka  nie wygląda źle). Wymieniłem filtr  zmontowałem wszystko i co? Jak buczało tak buczy!!! Teraz to już zupełnie zbaraniałem, ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie powiem, bo mnie pocieszyłeś. mam podobne budzenie i okazuje się,że to jednak nie pompka się zaciera? a byłem niemal pewny,że to ona wydaje taki dźwięk(bo w sumie nic innego się tam nie znajduje co mogłoby tak buczeć...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to buczenie pojawia sie kiedy? Od razu po włączeniu zapłonu czy dopiero w trakcie jazdy?

U mnie po włączeniu zapłonu, kiedy pompa startuje buczy przez chwilę, a później to już cały czas.Tak się zastanawiam czy "grodzie" w baku mogły się przesunąć? Jeżeli tak, to może pompa styka się z nimi i przez to rezonuje?

A jeszcze jedna uwaga dotycząca pompy MTM - sitko które jest w zestawie jest na długiej szyjce przez co nie da się go zamontować, ponieważ pompa robi się za długa (opiera się o dno baku) i nie da się jej przykręcić. Ja musiałem zdjąć ze starej.

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po włączeniu auta. nie zawsze, ale jak krzywo stoi to tak. po przegazówce się wycisza i czasem przestaje, a czasem wyje dalej na wolnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po włączeniu zapłonu to wskazuje na pompe, widzę że macie lpg a w czasie jazdy na gazie pompa cały czas pracuje, w baku pewnie minimum paliwa co powoduje przegrzewanie się pompy i w skutek tego awarie. Po wymianie na nową powinno być ok, chyba że ta nowa pompa to jakiś szajs, jak już wymieniać to najlepiej oryginalną albo zamiennik renomowanej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też stawiam na pompkę, bo to od niej słychać(podnosiłem kanapę i badałem).. jakoś na razie nie mogę się zebrać do tego.. pewnie jak stanie całkiem to kupię drugą.. a tak na marginesie to już rok od pierwszego budzenia więc długo się zaciera.. a w baku trzymam tak między 1/4 a 1/2 baku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak już wspomniałem wyżej wymieniłem pompę na zamiennik marki MTM. Nie wiem cz trafi mi si jakiś felerny egzemplarz, czy to coś ma taką kulturę pracy, ale jest tak głośne, że w samochodzie ciężko wytrzymać. Nikomu nie polecam tego produktu.

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil 1.8B+G

Witam,

Mam podobny problem. Obstawiam też pompę albo filtr. Na zimnym silniku kilka razy muszę pokręcić silnikiem za nim zapali, próbowałem gasić na benzynie ale problem nie znika. Po podpięciu pod kompa sprawdziłem czujnik temp. silnika- jest sprawny, pokazuje prawidłową temperaturę, czyli jedną rzecz wykluczyłem. Gdzieś czytałem że przepływomierz też ma wpływ na odpalanie, ale mechanik wykluczył tę opcję. Stawiam na pompę, ponieważ przy jeździe na benzynie odczuwalne są spadki mocy i szarpnęcia. Pozostało jeszcze sprawdzenie ciśnienia wtrysku, a najlepiej podmiana pompy na sprawną i miałbym pewność. Wiem, że macie podobne problemy- może ktoś już znalazł złoty środek i podzieli się na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ponownie ostrzegam przed produktami firmy MTM. Dzisiaj dokładnie po 3 miesiącach i przejechaniu ok 3 tys. km. pompa odmówiła posłuszeństwa. Tak czy inaczej przybierałem się do jej wymiany, ale dzisiaj zostałem do tego zmuszony.Obecnie zamontowałem zregenerowany  oryginał firmy Aisan za 180PLN. Pierwsze wrażenia pozytywne - w końcu cicho w kabinie :)!, ale tak naprawdę to trzeba poczekać z oceną.

PS. MTM podszywa się do firmę Aisan drukując na swoich produktach napis taką samą czcionką o podobnym brzmieniu, którego jednak de facto nie  da się odczytać.

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

piszesz ,że  " Dodam jeszcze, że w weekend wyciągnąłem starą pompę - filtr wydaje się zasyfiały, w ogóle w zbiorniku jest mnóstwo syfu (taki rdzawy) oraz spora ilość wody. To co się dało wylałem z filtra" ,wiec pretensje możesz mieć w zasadzie do samego siebie.Dopóki nie wyczyscisz syfu ze zbiornika i nie wymienisz filtra paliwa  , to wykończysz KAZDA pompę.To przecież elementarne! Sam sobie odpowiedziałes ,dlaczego obie pompy "buczały"

 

Ja jeżdze no pompie MTM  od dwóch lat i sprawuje sie znakomicie.Kupiłem po znajomosci w jednej z duzych hurtownii w Poznaniu i polecam wszystkim te pompy.Kolega , który tam pracuje pokazywał mi wydruki testów tych pomp z fabryki w Turcji ,gdzie sa produkowane i wypadły one znakomicie.Na wszystkich pompach do Nissanów tej firmy masz naczki Aisana ,bo oni z nimi kooperują.

 

Regenerowane pompy omijam szerokim łukiem odkiad się naciałem.Ten facet z Allegro , który je sprzedaje nie ma zadnych uprawnień ,ani atestów do ich regeneracji.Zreszta tak naprawdę to on tego nie robi ,tylko montuje jedna pompe z 3 przesłanych przez klientów, Załozy tylko nowe szczotki ,wyciagnie wirnik z 1 pompy ,a inne manele z drugiej i wszystko montuje do nowej obudowy!! To jedyny element , który jest nowy w tym zestawie.Moja  regenerowana hałasowała niemiłosiernie od poczatku,a padła po tygodniu , zajrzałem do jej srodka i jw.,reklamacji nie uznali .Nigdy wiecej regenerowanych pomp ,zreszta innych części również.To trochę tak jak z oponami bieznikowanymi OMIJAM SZEROKIM ŁUKIEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Ponownie ostrzegam przed produktami firmy MTM. Dzisiaj dokładnie po 3 miesiącach i przejechaniu ok 3 tys. km. pompa odmówiła posłuszeństwa. Tak czy inaczej przybierałem się do jej wymiany, ale dzisiaj zostałem do tego zmuszony.Obecnie zamontowałem zregenerowany  oryginał firmy Aisan za 180PLN. Pierwsze wrażenia pozytywne - w końcu cicho w kabinie :)!, ale tak naprawdę to trzeba poczekać z oceną.

PS. MTM podszywa się do firmę Aisan drukując na swoich produktach napis taką samą czcionką o podobnym brzmieniu, którego jednak de facto nie  da się odczytać.

Jak lejesz gówno do baku to tak jest. Poza tym po co było wyciągać starą? Bo buczała?

podszywa się... no comment po prostu...

 

 

piszesz ,że  " Dodam jeszcze, że w weekend wyciągnąłem starą pompę - filtr wydaje się zasyfiały, w ogóle w zbiorniku jest mnóstwo syfu (taki rdzawy) oraz spora ilość wody. To co się dało wylałem z filtra" ,wiec pretensje możesz mieć w zasadzie do samego siebie.Dopóki nie wyczyscisz syfu ze zbiornika i nie wymienisz filtra paliwa  , to wykończysz KAZDA pompę.To przecież elementarne! Sam sobie odpowiedziałes ,dlaczego obie pompy "buczały"

 

Ja jeżdze no pompie MTM  od dwóch lat i sprawuje sie znakomicie.Kupiłem po znajomosci w jednej z duzych hurtownii w Poznaniu i polecam wszystkim te pompy.Kolega , który tam pracuje pokazywał mi wydruki testów tych pomp z fabryki w Turcji ,gdzie sa produkowane i wypadły one znakomicie.Na wszystkich pompach do Nissanów tej firmy masz naczki Aisana ,bo oni z nimi kooperują.

 

Regenerowane pompy omijam szerokim łukiem odkiad się naciałem.Ten facet z Allegro , który je sprzedaje nie ma zadnych uprawnień ,ani atestów do ich regeneracji.Zreszta tak naprawdę to on tego nie robi ,tylko montuje jedna pompe z 3 przesłanych przez klientów, Załozy tylko nowe szczotki ,wyciagnie wirnik z 1 pompy ,a inne manele z drugiej i wszystko montuje do nowej obudowy!! To jedyny element , który jest nowy w tym zestawie.Moja  regenerowana hałasowała niemiłosiernie od poczatku,a padła po tygodniu , zajrzałem do jej srodka i jw.,reklamacji nie uznali .Nigdy wiecej regenerowanych pomp ,zreszta innych części również.To trochę tak jak z oponami bieznikowanymi OMIJAM SZEROKIM ŁUKIEM.

Zawsze możesz oddać swoją do odpowiedniego zakładu niż żalić się na ludzi z allegro... to chyba jasne że są i oszuści na tym świecie...

Montowałem kilka MTM'ów ale nie podniecałbym się nimi aż tak... A jak miały wypaść? Źle? Marketing rządzi się tym że bierzemy najsłabsze rankingi i porównujemy swoją rzecz (ogólnie nie dotyczącą danego modelu tak żeby była lepsza, jak nie jest to bierzemy inną) a potem chwalimy się wynikami. Także w broszurki to bym tak ślepo nie wierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość NissanDriver

W przeciwienstwie do ALMeraka nigdy nie zwracam uwagi na zadne broszurki i wykresy, ale na pompie MTM jezdze juz 3 lata i jestem zadowolony. Przyzwoita cena, dobra jakosc, wiec akurat ja polecam wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie ostrzegam przed produktami firmy MTM. Dzisiaj dokładnie po 3 miesiącach i przejechaniu ok 3 tys. km. pompa odmówiła posłuszeństwa. Tak czy inaczej przybierałem się do jej wymiany, ale dzisiaj zostałem do tego zmuszony.Obecnie zamontowałem zregenerowany  oryginał firmy Aisan za 180PLN. Pierwsze wrażenia pozytywne - w końcu cicho w kabinie :)!, ale tak naprawdę to trzeba poczekać z oceną.

PS. MTM podszywa się do firmę Aisan drukując na swoich produktach napis taką samą czcionką o podobnym brzmieniu, którego jednak de facto nie  da się odczytać.

 

Już w sierpniu, post #2 pisałem Ci o wyjęciu i wypłukaniu zbiornika.

Nie miej teraz do nikogo pretensji. Druga rzecz, to osoby mające samochód na LPG, to często jeżdżą na rezerwie benzyny w zbiorniku a to też nie jest korzystne dla pompy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...