Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik.Terrano II 2,4b+gaz problem z zapalaniem


Gość Przemyslaw_77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemyslaw_77

Witam

 

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Terrano II z silnikiem 2,4B + gaz sekwencja Stag 4, Instalacja założona troszke ponad 2 lata temu. Od jakiegoś czasu trapi go jakaś dziwna przypadłość a mianowicie rano, po całej nocy postoju ciężko odpala. Wygląda to tak, że za pierwszym kręceniem rozrusznika przez jakieś 5sek.  silnik nawet nie próbuje załapać, po ddpuszczeniu i ponownym zakręceniu rozrusznikiem odzywa się ale też nie łapie, za trzecią lub czwartą próbą zapala dosłownie po dotknięciu kluczyka, łapie jakieś 300-400 obr. i po sekundzie pracuje już równo i z odpowiednią prędkością obrotową.

Wszystkie te próby trzeba wykonać z lekko wciśniętym pedałem gazu bo bez tego nawet za dziesiątym razem nie odpali. ( oczywiście odpalanie na benzynie choć przy próbie awaryjnego odpalenia na gazie wygląda to bardzo podobnie, może nieznacznie szybciej). Jak motor już odpali chodzi idealnie, wkręca się na obroty, nie ma żadnej czkawki czy czegoś podobnego, obroty nie falują zarówno na benzynie jak i na gazie, chodzi wręcz idealnie. Na ciepłym silniku również nie jest kolorowo z odpalaniem, odpala po dłuższym zakręceniu rozrusznikiem oczywiście z lekko wcisiniętym pedale gazu łapie jakieś 300-400 obr. i po sekundzie pracuje już równo i z odpowiednią prędkością obrotową.

Spalanie w normie odpowiednio 15-17 gazu i ok 12 benzyny.

 

Do tej pory wymieniłem:

 

- filtr paliwa

- przewody WN

- kopuła i palec

- czujnik temperatury ( pomiar oporności na ciepłym i na zimnym troszkę odbiegał od tego co powinno być ale nie były to duże różnice)

 

Sprawdzone lub podmienione z innego modelu na próbę:

 

- ciśnienie paliwa

- wężyki podciśnienia

- przepływka

- wyczyszczona przepustnica

- rozłączona instalacja gazowa, zakręcona butla i spuszczone ciśnienie z instalacji

 

Wszystko to nie przyniosło żadnej poprawy :thumbsdown:

 

 

 

I teraz moje pytanie gdzie jeszcze szukać przyczyny tego dziwnego zachowania ????

 

 

 

A to ten mój egzemplarz ;)

95d0610cef4f8952m.jpg

          3719a3e1998e6900m.jpg

    a5d154063b2cdc99m.jpg

Edytowane przez Przemyslaw_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna może leżeć po stronie LPG, zakręć butlę i pojeździj na PB albo przed wyłączeniem silnika przełącz na PB i przejedź kawałek i wtedy sprawdź co będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

przyczyna może leżeć po stronie LPG, zakręć butlę i pojeździj na PB albo przed wyłączeniem silnika przełącz na PB i przejedź kawałek i wtedy sprawdź co będzie 

 

juz to przetestowałem tak jak napisałem powyżej czyli "- rozłączona instalacja gazowa, zakręcona butla i spuszczone ciśnienie z instalacji LPG" i wyjeździłem tak zbiornik paliwka i też nie pomogło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz się podłączyć pod kompa LPG?? bo to jak dla mnie ewidentne zalewanie auta przy rozruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

LPG było na przegladzie / regulacji jakoś na  na poczatku czerwca, pod koniec gwarancji a problem pojawił sie jakis miesiąc temu. Jutro podjadę do kumpla i podepnę dla pewności chociaż raczej to nie gaz jest przyczyną skoro z zakręconą, odłączona i bez ciścienia  instalacją nic sie nie zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

w sumie racja,

 

Dla pewnosci sprawdzę co i jak z instalacją i czy pojawiły sie jakies błędy na kompie bo wcześniej nic nie pokazało się  :rolleyes2:

 

Zapomniałem dodać w pierwszym poście że świece też nowe ...

 

Tak troszke odbiegne od tematu jakie masz et na tych felgach?

nie wiem :rolleyes2:  jak odkręce koło to zobaczę w każdym razie opony 30x9,5 minimalnie  wystają :rolleyes2:

Zawieszenie przód podkrecony na drążkach tył dystanse.

Edytowane przez Przemyslaw_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

Dokładnie jak by coś było nie tak z rozrzadem to problem by był cały czas a nie tylko przy odpalaniu. Tak jak pisałem wcześniej jak już odpali to chodzi wzorowo żadnych niepokojacych objawów zarówno na PB i na LPG, nie ma utraty mocy, nierównych obrotów, kopcenia, pierdzenia itp :mad:



auto po diagnostyce LPG jak i całego silnika - wszyskto w normie, żadnych błędów :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne objawy....pomogła wymiana pompy paliwa, ale nie na nową tylko używaną z innego terrano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

miałem podobne objawy....pomogła wymiana pompy paliwa, ale nie na nową tylko używaną z innego terrano

 

Pomimo że ciśnienie paliwa jest ok to dla pewności pompa na próbę podmieniona i ...gó@#o dalej to samo :devil:

Edytowane przez Przemyslaw_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może włóż na stałe, manometr w układ paliwa, i sprawdź ciśnienie z rana przed odpaleniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

a może włóż na stałe, manometr w układ paliwa, i sprawdź ciśnienie z rana przed odpaleniem 

Musze poszukać manometru z większym zakresem bo mój kończy się na 4 barach i wiem tylko tyle że pompa daje ponad te 4 :) więc powinno wystarczyć tym bardziej, że nie brakuje paliwa na max obrotach pod obciężeniem

 

Wiek ktoś ile dokładnie powinno być na listwie oraz przy próbie  z odłączonym regulatorem  ?

Edytowane przez Przemyslaw_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze by było pojeździć tak i z rana sprawdzić ciśnienie, albo  jest za duże i wtrysk podaje więcej niż powinien i zalewa auto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemyslaw_77

Tak troszke odbiegne od tematu jakie masz et na tych felgach?

 

Dzis chciałem sprawdzić ET ale po zdjęciu koła nigdzie na feldze nie znalazłem oznaczeń :lol:  wydaje mi sie troszkę dziwne, czy to normalne w :nissan2: ? ale chociaż sprawdziłem sobie stan klocków.

 

 

 

dobrze by było pojeździć tak i z rana sprawdzić ciśnienie, albo  jest za duże i wtrysk podaje więcej niż powinien i zalewa auto 

 

 Jutro pokombinuje ;)

Edytowane przez Przemyslaw_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...