Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

odpowietrzanie układu hamulcowego z abs


tabsik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Klubowiczów.

Mam takie pytanie bo po przeszukaniu wielu forów jest na temat odpowietrzania układu hamulcowego wiele teorii i może wypowie się ktoś kto już to robił:)

Zasadę odpowietrzania znam (pompowanie oraz luzowanie odpowietrznika itp...)

Pytania mam takie:

- kolejność odpowietrzania kół?? zaczynamy od przedniego lewego czy prawego tylnego?? wiele opinii na ten temat jest.

- co z pompą abs?? odpowietrzamy ją?? bo znalazłem też opinie że odpowietrzanie powinno sie robić na odpiętym akumulatorze.

- i czy odpowietrzamy na włączonym zapłonie czy też nie?? też różne opinie na ten temat.

Ja u siebie odpowietrzyłem standardową metoda czyli bez zapłonu i od tylnego prawego koła. Powietrza nie było widać w zaciskach, hamulec na zgaszonym silniku twardy ale na zapalonym juz prawie wpada w podłogę. Wcześniej tak nie było.

Może mieliście podobny przypadek??

U mnie regenerowany był ręczny i niestety wyciekl cały płyn i dlatego moje pytanie o szczegóły odpowietrzania.

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Pierw się odpowietrza koło najdalej oddalone od pompy ;)
To że od razu nie ida pęcherzyki to nie znaczy że ich nie ma.
Weź 2 kumpli.
Niech jeden cały czas pompuje pedałem a drugi niech tylko dolewa NOWEGO płynu.
Aż zobaczysz że płyn przy kole leci nowy to znaczy że koło odpowietrzone. 
I tak robimy z każdym.
Pompa się odpowietrza wraz z kołami bo przez nią przechodzi płyn.
Możesz robic na zapalonym,na zgaszonym, obojętnie,zapłon nic nie ma wspólnego.

No własnie- wpada bo masz powietrze gdzieś którego nie wycisnąłeś :)
Zrób jak napisałem a bd Git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie dodam i uzupełnię.

Tak jak napisał Mateusz, praktykuje się ".....Pierw się odpowietrza koło najdalej oddalone od pompy ;)...",

natomiast co do kół na tyle, to nie zawsze musi być to prawe. Z tyłu pod samochodem mamy reduktor siły hamowania, od którego odchodzą przewody hamulcowe sztywne. Odpowietrzamy zawsze najpierw to koło do którego jest najdłuższy przewód - czyli po przeciwnej stronie niż reduktor. W zależności od marki i modelu. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na korektor siły hamowania może mieć odpowietrznik, ramie korektora ściśnij opaską albo drutem do pozycji jak przy max obciążeniu, odpowietrz korektor a potem koła, zdejmij opaske

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Napisze bo może komuś sie też przyda:)

Więc hamulce odpowietrzone;) robilem na włączonym zapłonie i zaczynałem od koła najbliżej pompy hamulcowej.

Wszystko działa tak jak powinno także myślę że jest ok:)

Dziękuję za chęci pomocy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc gratuluję i życzę oby było tak nadal.

I to nie żart ani aluzja, ale robiłeś wręcz przeciwnie niż wskazują na to poradniki, życiowe praktyki i zarazem instrukcje.

Nie wiem dokładnie co masz na myśli pisząc "włączony zapłon". Jeśli tylko włączysz zapłon a nie uruchomisz silnika, to nie będzie działała Vacum a zarazem nie będzie ciśnienia na servo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...