Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Koszt tapicerki X trail T30


pawelekm
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

 

Ma może ktoś wiedzę (na allegro nie znalazłem) jaki może być koszt kompletnej używanej tapicerki skórzanej

do Nissana X Trail T30 z 2003 roku ?

Zastanawiam się czy lepiej będzie upolować coś używanego, oryginalnego na allegro czy zrobić sobie "od nowa" komplet tapicerki

u znajomego ......

Starą mam już raczej w kiepskim stanie.

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

Link to comment
Share on other sites

 marian22247 z allegro sprzedaje zwykle jakieś. Z anglików.

Spytaj, może coś sprowadzi.

Edited by kalleanka
Link to comment
Share on other sites

 marian22247 z allegro sprzedaje zwykle jakieś. Z anglików.

Spytaj, może coś sprowadzi.

 

Nie będzie jakiś problemów np. z montażem czy poprzestawianiem czegoś, że będzie to z "Anglika" ?

Link to comment
Share on other sites

Nie będzie jakiś problemów np. z montażem czy poprzestawianiem czegoś, że będzie to z "Anglika" ?

Nie mam doświadczenia z takimi rzeczami, pierwsze co mi przychodzi do głowy jest to, że w angliku regulowany jest "zły fotel". No chyba, że w wypasionych wersjach obydwa przednie fotele są jednakowe.

Link to comment
Share on other sites

zasada jest taka, że towar jest wart tyle ile ktoś za niego zaplaci.

minimana cena za skórki w śrenim stanie po 150-200 tys. to 700. Ale jak skóry są idealne i ktoś dbał o nie to 1500 za cały środek z boczkami. Czasem da się wynegocjować gratis wszystko łącznie z konsolą i podłokietnikiem ale to raczej przy odbiorze własnym. To są moje doświadczenia. Obszycie w zakładzie to podobna cena za skaj czarny classic. 150-280 za m2. Gdzieś już chyba ktoś pisał o tym. Poszukaj na forum.

Taniej wyjdzie naprawienie uszkodzeń w Twoich ori fotelach. Wtedy płacisz mniej za towar a trochę więcej za robotę. U mnie gość za naprawę chciał niewiele mniej niż za obszycie na nowo. Za kierownicę w skaju 120-150.

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

mx5 obszywałem skórą - koszt skóry to około 1000zł (2 fotele, mieszek, kierownica i boczki drzwi) + robocizna. Ja płaciłem 300$ (na Ukrainie)

Edited by Bartezm
Link to comment
Share on other sites

1500 zł za używkę w dobrym stanie to trochę dużo.

Prawdopodobnie taniej mnie wyjdzie jak zrobię na nowo (!).

Dam znać ile to dokładnie będzie kosztować bo muszę wybrać materiał 

i dogadać się co do ceny.

Link to comment
Share on other sites

1500 to stan gabinetowy. Praktycznie nówka. Żaden zakład Ci tak nie zrobi. Z tą skórą to trzeba pamiętać, że to nieprzepuszczający powietrza i wody skaj czyli poliester+pcv choć regularnie czyszczony jest wytrzymalszy niż skóra ale po latach nie tak ładny. Z czarnej ekoskórki po roku już zostaje ciemnoszary. Tylko naprawa moim zdaniem ma sens ekonomiczny i tu na boczkach można dać skaj to nie będzie problemem ale nie po całości. W Meganie 1 RT naprawiawałem fotele i kierownicę to widać było blednięcie koloru po roku, chyba, że w garażu to co innego. Skaj będzie lepszy np. do cabrio bo nie szkodzi mu woda ale fotele będą zmieniać kolor. Są niby impregnaty ale to jest drogie, trudne w stosowaniu i np. mnie by się nie chciało co miesiąc tego robić, biorąc pod uwagę oczywiście fakt, że raz w roku odkurzam. Pozostaje pytanie czy oryginalnie w x była skóra czy skaj czy mieszane np. środek skaj a po boku skóra lub na odwrót? W wielu modelach był skaj. Był kiedyś o tym artykuł w AŚ, o czyszczeniu i impregnacji i odnawianiu. Skórę jeśli jest popękany lakier na niej to można zetrzeć i pomalować na nowo. Robią to zakłady renowacji skór. Tylko nie dawaj do zwykłego zakładu renowacji odzieży bo tylko odtłuszcza i maluje (po roku się łuszczy) a tu trzeba się pobawić dla długotrwałego efektu i użyć dobrej chemii. Widziałem takie skóry po renowacji profesonalnej i byłem zaszokowany - nowe i błyszczące. Jak ze sklepu. Warto wiedzieć, że kolor skóry to zawsze farba a nie np. skóra z kremowego bądź zielonego cielaczka...

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam u siebie 'zwykłą' tapicerkę materiałową tyle, że cholernie brudną.

Nie chcę już tego oddawać do czyszczenia, druga sprawa, że fotel kierowcy jest już trochę wytarty.

Więc pomyślałem nad wymianą. Myślałem także nad kombinacją mieszaną np. skóra + alcantara.

Miałem tak zrobione kiedyś w civic'u i wyglądało świetnie.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem, że masz skórki. Najtaniej zatem byłoby wymienić fotel kierowcy na lepszy, a resztę dać do czyszczenia. Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma takiego brudu, którego nie można byłoby wyczyścić dobrą chemią. Podejrzewam, że wystarczy samodzielne czyszczenie pianką do tapicerki i twardą szczotką. Może zainteresuje Cię fakt, że tapicerkę fotela przód można zdjąć i wyprać lub wymienić. Skóra ogólnie w aucie jest przereklamowana. Nic nie daje oprócz zadowolenia (tygodniowego) posiadacza a i tak nie da się dorównać wizerunkowo nawet słabej wersji t31. W mojej ocenie np. wymiana środka byłaby korzystna z uwagi na fotele elektryczne. Dotąd najlepiej sprawowała mi się tapicerka w lagunie 2 (plusz+skóra na boczkach). No ale to laguna, trudno o lepszy środek w jakimkolwiek aucie poza premium.

Link to comment
Share on other sites

wystarczy samodzielne czyszczenie pianką do tapicerki i twardą szczotką. Może zainteresuje Cię fakt, że tapicerkę fotela przód można zdjąć i wyprać lub wymienić.

 

Próbowałem, za Chiny ludowe nie da rady tego wyczyścić......

Jak zdjąć tapicerkę fotela żeby nic nie zepsuć ? (widziałem 'zamki błyskawiczne', ale bałem się eksperymentować).

Link to comment
Share on other sites

Mnie skóra oprócz "tygodniowego zadowolenia" daje też brak stresu jak mi dzieciaki szaleją po samochodzie, choć ostatnio trochę się zdenerwowalem bo mi wcisnely przycisk od grzania foteli do środka.

Link to comment
Share on other sites

Za całość środka w skórze - 2700 zł - 2900 zł.

Można zmniejszyć jeszcze nieco koszta wstawiając w niektóre mniej widoczne miejsca skaj zamiast skóry.

Co o tym myślicie ?

Link to comment
Share on other sites

A ile za cały środek w skaju ? W moim x-trailu mam  "skórzane" elektryczne fotele i  powiem wam ,że to wcale nie jest skóra tylko skaj , który w 9 letnim aucie pęka i wygląda ciulowo.   Więc jeśli miał bym dać  1500zł za używany nissanowski skaj to wolał bym zrobić sobie nie dużo drożej  pół skórę z materiałem u tapicera . 

Link to comment
Share on other sites

U mnie też skaj zaczął pękać na topie (obok zagłówka) fotela kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

tyle ,że anglik czyli pasażer będzie miał podnoszone siedzisko i regulację lędźwiową a nie kierowca . No i to derma jest a nie skóra 

Link to comment
Share on other sites

Fragment z broszury wyposażenia X-trail:

 

"Tak, jak praktykuje się wśród producentów samochodów, niektóre części skórzanych foteli mogą zawierać syntetyczną skórę. Skóra syntetyczna ma wiele zalet względem prawdziwej (brak tworzenia
się zmarszczek w miarę starzenia, łatwiejsze czyszczenie, podwyŜszona odporność na zarysowania), co pozwala na zaoferowanie bardziej wytrzymałego produktu dla naszych klientów."

 

Na moje oko, w wersji którą posiadam, skóra jest wyłącznie na oparciu i siedzisku, a pozostałe elementy (boki, góra, tył fotela) są zdecydowanie z materiału imitującego skórę - to widać i co ciekawe, faktycznie nie ma na tych elementach zmarszczek :)

Link to comment
Share on other sites

jest to skóra pełna tyle, że impregnowana wielowarstwowo. Oczywiście w miejscach dużych połaci.  I też taką masz. Najlepiej żeby kolega dał do naprawy te co ma. Już to pisałem. Tam gdzie zużyte to naprawić. Z angola można wziąć cały tył. Skórę przód można przełożyć do swoich. A jak nie pasują drobne otwory po gałkach to poprzekładać. Na pewno będzie to tańsze. Z angolami też można spokojnie jeździć.

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam , na siedzisku mam prawdziwą skórę i po wielu tysiącach kilometrów jest wytarta , natomiast boki się nie wycierają tylko pękają i widać podkładkę materiałową od dermy , która przy czarnej tapicerce jest biała i bardzo się rzuca w oczy.  Bardzo łatwo tą dermę uszkodzić,  raz do auta profile do regipsów włożyłem nieuważnie i  przecięcie poszło na całym boku a w innych sama z siebie popękała.   Tandetnie to wygląda. 

 

Przekładać na oryginalne fotele jest bez sensu , kupujesz elektrycznie sterowane a masz przekładać na manualne ? To już lepiej zostawić większą regulację  pasażerowi. 

Link to comment
Share on other sites

zgadza się, dać do naprawy to co Kolega ma i voila. Niech Kolega da i pokaże zdjęcia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...