Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Odpowietrzenie zbiornika paliwa ?


Navkol
 Share

Recommended Posts

Siemanko,

 

ostatnio zauważyłem, że brak jest odpowietrzenia zbiornika paliwa.

Zawsze tankuję do pełna i ponownie podjeżdżam "na pompę" na rezerwie.

Przy odkręcaniu korka wlewu słychać charakterystyczne syczenie. W poprzednich samochodach korki wlewu miały odpowietrzniki. W Żuku - nie mam pojęcia  :wacko:

Czy zauważyliście u siebie podobny objaw ?

Link to comment
Share on other sites

Siemanko,

 

ostatnio zauważyłem, że brak jest odpowietrzenia zbiornika paliwa.

Zawsze tankuję do pełna i ponownie podjeżdżam "na pompę" na rezerwie.

Przy odkręcaniu korka wlewu słychać charakterystyczne syczenie. W poprzednich samochodach korki wlewu miały odpowietrzniki. W Żuku - nie mam pojęcia  :wacko:

Czy zauważyliście u siebie podobny objaw ?

Witam !

 

Mój  samochód również wydaje podobne odgłosy przy odkręcaniu korka wlewu, syczenie jest to wyrównywanie podciśnienia w zbiorniku paliwa. Nie jestem  pewny czy tak być powinno. Może ktoś wie więcej na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Sądze ze to normalny objaw i nie ma sie czym martwic jak jest ciepło gazy maja wieksza powierzchnie i jak odkrecasz to masz sykkk bo uchodza a odpowietrznik działa w druga strone dostarcza powietrze do baku bo jak bys mial(a) szczelny bak to po chwili by było takie podcisnienie ze bezyny by juz nie mialo siły zassac.Jak bedzie zimniej to syczenia albo nie bedzie wcale albo bedzie mniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Sądze ze to normalny objaw i nie ma sie czym martwic jak jest ciepło gazy maja wieksza powierzchnie i jak odkrecasz to masz sykkk bo uchodza a odpowietrznik działa w druga strone dostarcza powietrze do baku bo jak bys mial(a) szczelny bak to po chwili by było takie podcisnienie ze bezyny by juz nie mialo siły zassac.Jak bedzie zimniej to syczenia albo nie bedzie wcale albo bedzie mniejsze.

Przekonałeś mnie , czyli w zbiorniku paliwa jest nadciśnienie z racji wysokiej zewnętrznej temperatury, a nie jak sądziłem podciśnienie które zatrzymało by silnik. Dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Taka polityka nissana, widocznie tańsze są korki bez odpowietrznika. :P

W Almerach też tak jest.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Taka polityka nissana, widocznie tańsze są korki bez odpowietrznika. :P

W Almerach też tak jest.

Nie zrozumiałeś - odpowietrznik jest , tylko działający w jedną stronę, wpuszcza powietrze do baku,natomiast nie wypuszcza oparów benzyny na zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

Taka polityka nissana, widocznie tańsze są korki bez odpowietrznika. :P

W Almerach też tak jest.

 

 

No nie ludzie chcecie aby opary na zewnatrz sie wydostawały to od razu zapałka to zapal i bedziesz wygladał jak szyb naftowy w IRAKU

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ziuka: Odpowietrznik w tę stonę byłby bezużyteczny poniewaz w baku praktycznie zawsze masz nadcisnienie.

 

mexxmen30: Człowieku, o czym Ty mówisz wogóle, wiesz jakie stężenie par paliwa musisz mieć, aby to się zapaliło? Zgodnie z Twoją teorią uwazaj, żeby Ci ktoś peta nie rzucił pod auto, bo tam jest odpowietrzenie filtra par paliwa i bedzie latający żuk.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

ziuka: Odpowietrznik w tę stonę byłby bezużyteczny poniewaz w baku praktycznie zawsze masz nadcisnienie.

 

mexxmen30: Człowieku, o czym Ty mówisz wogóle, wiesz jakie stężenie par paliwa musisz mieć, aby to się zapaliło? Zgodnie z Twoją teorią uwazaj, żeby Ci ktoś peta nie rzucił pod auto, bo tam jest odpowietrzenie filtra par paliwa i bedzie latający żuk.

 Człeku pisałem skrajnie ale ty chyba nie wiesz co piszesz widziales auta zapalajace sie od iskry podczas tankowania ???? same opary sa bardziej palne niz samo paliwo kłania sie chemia w szkole !!!! dlaczego baki przed spawaniem sie myje aby opary tam pozostałe nie zapaliły sie...... :thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

Benzyna bezołowiowa w postaci płynnej w ogóle sie nie pali przy ciśnieniu atmosferycznym, od tego zacznijmy, a zapalające się wlewy, tak, ale podczas tankowania. Normalnie po pierwsze nie ma szans, po drugie masz we wlewie klapkę zabezpieczającą przez takimi sytuacjami.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Miałem bardzo daaaaawno temu podobnie w Oplu Kadecie, tam dosłownie wgięło zbiornik do środka, bo był metalowy, a Juke ma plastikowy i chyba wraca do poprzedniej postaci ( stąd te u ciebie dziwne wdzięki).

Rozwiązałem ten problem przez wywiercenie malutkiego otworu w korku.

 Za odpowietrzenie zbiornika odpowiadał zawór (odma) z filtrem węglowym. Jego zadanie polegało na zassaniu oparów z kolektora silnika oraz zbiornika i jednocześnie zassanie  z powrotem do zbiornika.  Może Juke ma inne rozwiązanie, bo ma bezpośredni wtrysk paliwa i wystarcza zwykły zawór jednokierunkowy.

Wydaje mi się,że w tym tkwi problem.

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Szary. napisał:

Właśnie wałkuję temat ,bo w żadnym aucie na benzynę nie spotkałem się z czymś takim ,nawet w starym matizie . Faktycznie w korkach nie ma odpowietrznika (info z ASO) i będąc w salonie sam sprawdziłem w aucie ,które stoi na wystawie nie od dziś  , jest tak samo .

W korkach - nie ma, ale w ogóle to odpowietrznik jakiś jest. Na schematach widać, że jest przewód odpowietrzenia i zawór. 

Może u Ciebie ten zawór nie działa po prostu? Jakieś tam wyrównanie ciśnienia po odkręceniu korka nie jest niczym niezwykłym i zdarza się w wielu autach, ale coś takiego że bak się odkształca pod wpływem podciśnienia to raczej nie jest sytuacja normalna. 

Link to comment
Share on other sites

Nie ma schematu odpowietrzania zbiornika. W każdym razie ja nie znalazłem. Poszperaj może ty.

W innym temacie załączyłem foto by trochę światła rzucić.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Szary. napisał:

A schemacik to bym zobaczył .

Popatrz np. tutaj: KLIK - inna sprawa, że nie jest to schemat ideowy, tylko lista elementów składowych, więc trudno powiedzieć, jak to działa. :rolleyes:

Tak na logikę to zbiornik nie może być absolutnie szczelny po zatankowaniu, bo przecież nie dałoby się wypompować z niego paliwa...

Link to comment
Share on other sites

u mnie też zasysa po otwarciu korka. tak samo jest w moim 20-letnim mercedesie a klasa i tak samo w 25-letnim mercedesie 180 mojego ojca. nic nie kombinuj - tak ma być - ktoś poradził, żeby wiercić otworek - temat przerabiany przez kumpla bo mu przeszkadzało zasysanie powietrza przy odkręcaniu korka. szybko zaklejał, bo z tyłu auta śmierdziało paliwem. jakbyś nagle zaczął tankować mniej niż normalnie do pełna to sygnał że coś ze zbiornikiem nie tak i może trzeba sprawdzić, a tak pamiętaj że nie ma co na siłę szukać bo na pewno coś "pójdzie nie tak" i będzie dodatkowy wydatek.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Też raz przeczytałem o tym syczeniu i z poprzednim autem miałem tą schizę. W obecnym występuje to samo zasysanie powietrza. Sprawdziłem benzyniaki w rodzinie, u znajomych. Nowe, stare, w każdym zasysa. Może w korku jest jakiś przepust wyrównujący ciśnienia, ale po tylu syczących bakach niemożliwe jest by każdy miał zepsuty korek. Jeśli korek ma inną funkcję oprócz zatkania wlotu do baku to na pewno nie jest to działanie, które ma zapobiec zasysaniu powietrza po odkręceniu go przy niemal pustym baku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...