Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 2,4 mi padł


Piotrastorun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 jak na nie trafic niewidzac ich heeeee

 

Po włosach hehehe :dribble: .To oczywiście żart.Ja zakładam dodatkowo kardan i używam grzechotek oczkowych ręce poobcierane.Czasem wcisne rękę potem wyjąć nie mogę hehe aż blok się zgioł :devil: .

Dziś mam dobry humor bo po 2 dniach walki z odpaleniem w końcu zagadał.

Wszystko niby ustawione ok, a silnik kręci jak szalony i na tym koniec.I rozmyślanie co jest nie tak,rozkręcanie wtrysków,aparatu,sprawdzanie obwodów(myślałem że jak przewody odginałem na bok to coś się urwało) no masakra.

A jak zwykle bywa problem był "czeski błąd".Wszedzie piszą jak ustawić łańcuch,tłoki a zapomniał ktoś napisać 

-należy dobrze ustawić napęd aparatu można go przestawić i wtedy niby wszystko gra ale geometria zapłonu jest zła

ustawia się to jak rozrząd poprzez pompę olejową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

" Witajcie,256tkm i skończył się .Teraz po wyjęciu już wiem że powodem było zerwanie szyny prowadzącej łańcuch rozrządu.

Wyciął w obudowie rozrządu dziurę do kanału wodnego .Woda poszła do oleju i trzeba robić remont"

 

Cytat z pierwszego posta w tym wątku.

 

Szkoda że nie czytałem tego wcześniej - jeśli słyszycie metaliczne stuki ba biegu jałowym to ... wiedzcie że coś się dzieje. 

Nie jest to typowe grzechotanie łańcucha rorządu przy dodawaniu gazu, ale właśnie nieregularne stukanio-dzwonienio-szuranie. 

U mnie słuchało kilku mechaników i dalej jeździłem.... aż auto zaczęło brać wodę w ilości 5l/100 km a potem przybywać zaczęło oleju. 

Wstępna diagnoza - uszczelka pod głowicą. Ostatecznie okazało się że to jak u kolegi Piotra. Przebieg 270. Wniosek - łańcuch rozrządu też należy wymieniać :-)

Z tym że u mnie nie robiłem remontu. Pospawana dziura w aluminium, nowa uszczelka pod głowicą, planowanie i dzida. Zobaczymy ile tak wytrzyma. 

Pzdr

Edytowane przez mat125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ten dźwięk słychać tylko na zimnym? W moim silniku słychać przez jakieś 2sek. po odpaleniu coś jakby stukanie/rechot w okolicy przodu silnika ew. wiskozy. Co to może być?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej,zdejmij pokrywę zaworów i sprawdz naciąg łańcucha,np.długim śrubokrętem.Jak ma luz to musisz wymienić,może nie natychmiast ale zacznij myśleć o tym.Te 2 sek to może być sam napinacz bo jest hydrauliczny(zwłoka po miedzy pracą pompy a podaniem cisnienia oleju na tłoczek napinacza.

Kiedy wymieniałeś olej?Na jakim jeżdzisz?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za (p)odpowiedź. Olej zmieniłem po kupieniu czyli około 8tys. temu, zalałem 5w30, oczywiście nie wiem jaki był wcześniej bo jeździł nim "Helmut" ale na to wskazują naklejki na słupku i książka. Zabieram się powoli do wymiany łożysk w alternatorze bo lekko je słychać więc trzeba będzie dostać sie przy okazji rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do alternatora musisz mieć mały ściągacz do łożysk, albo przeciąć flexem.Strasznie ciężko ściognąć  to tylne łożysko.A i lutownica,trzeba rozlutować płytkę ze szczotkami.Jak będziesz wlutowywać ponownie to zachowaj luz żeby nie obcierał wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama radocha wyjac alternator i oczywiscie trzeba powrot z chlodnicy rozpiac . W moim przestal ladowac bo szczotki sie skonczyly . Oczywiscie bez wyjecia alternatora nie da sie tego zrobic jak i cena regulatora zabija (850zl netto) . Ja zeby nie kombinowac oddalem go do zakladu i oni to w 2h zrobili . Koszt robocizny 60zl i 90zl za 2 lozyska, nowe szczotki, nowe bieznie i jakis uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś za tanio za wymianę szczotek i dwóch pierścieni komutatora.Jeszcze żeby dobrze wycentrowali bo inaczej szczotki dość szybko się skończą.

Uszczelniacza tam nie mam,chyba że masz inny alternator nie Hitachi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario88 widziałeś gdzie w benzyniaku jest  alternator? Stojąc przed autem i patrząc na silnik , to jest po lewej i to na dole , pod plątaniną przewodów , rurek i 2 rur z chłodnicy ...nawet ciężko go tam znaleźć na pierwszy rzut oka ;)  W TDi jest po prawej , na górze i co lepsze aby wymienić regulator nie trzeba by go może nawet w całości odkręcać , bo za nim jest dość miejsca na manipulacje śrubokrętem.

 W 2,4 aby odkręcić alternator , trzeba ściągnąć maskownicę w nadkolu  i przez tę lukę wsadzić klucze , by odkręcić śrubę alternatora od dołu . Wyjąć jednak go tamtędy nie można , bo zawadza taka cienka rurka (hamulce chyba) i trzeba wyjąc akumulator i tamtędy dopiero wyjdzie ten nieszczęsny alternator ....oczywiście po rozłączeniu jednej grubej (z 5-6cm) rury wodnej idącej z dołu chłodnicy w stronę silnika . Dodam że ręce podrapane miałem po łokcie jakbym z niedźwiedziem walczył ...

 

Co do cen , to podaję co mi na FV napisano łożyska 21zł i 19zł , szczotki 2x 5zł ,komutator 30zł , uszczelniacz pod łożyska CG135237  i  robocizna 60zł (wszystko brutto)  . Czy drogo? Nie wiem ale najpierw byłem przerażony jak w 3 hurtowniach powiedzieli, że regulator do tego alternatora kosztuje ok tysiaka  , a zamienników brak ! Dodam że do VW są zamienniki od 9,99 do 170 za ori Bosch , a tu do auta za 5 tys. taka duperelka za 1000?  Robili mi to  w renomowanym, działającym od lat  i co ważne chwalonym zakładzie w Zabrzu .

W tym roku robiłem podobną akcję w VWT4   ...30zł Valeo + 30 min roboty , wliczając w ten czas 10km wycieczkę po regulator do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa diesla ale dodaj od razu TD , a nie TDi naszpikowanego elektroniką  ;)  Pisałem o benzynie, bo cały ten temat jest o 2.4 :) 

 

Mam 2 terranki  tzn.  ja mam 2.7TDi 5D, a żona 2.4 3D z podtlenkiem LPG   ...czasem się zamieniamy ;) Zaraz poprawię profil .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie że masz taki zakład pod "nosem",Mi w Toruniu za same bieżnie powiedzieli 90pln bo to super precyzyjnia robota.Od dobrej wymiany zależy szybkość zużywania szczotek.Za same 2 łożyska SKF w hurcie zapłaciłem 75pl.

Napisałeś z "podtlenkiem LPG"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtlenek LPG , o taka tylko gra słów  :P  , bo to zwykła instalacja 2 generacji , a co do zakładów , to mieszkając w aglomeracji Śląskiej raczej zawsze ktoś jest pod ręką , a ten Pan z Zabrza pomimo że zadzwoniłem do niego o 12 w sobotę (zakład czynny do 13) , to kazał przywieźć alternator aby w poniedziałek rano mogli się nim zająć . O 10 w poniedziałek  zadzwonił abym mógł sobie go odebrać , ba nawet FV wystawił bez jęczenia  ;)  Solidna firma i tyle. 

 

Poskarżyłem mu się też, że mam taki utrudniony dostęp do alternatora, to tylko pocieszył że gdybym miał Maximę , to wyjmując alternator stanąłbym przed dylematem , czy odkręcać rurki od kompresora klimatyzacji (wiadomo potem trzeba nabić klimę za 100-150) czy  prowizorycznie to jakoś go podwieszać , podpierać i ryzykować że rurki z czynnikiem nie wytrzymają i będę odpalał szukajkę na allegro aby je dokupić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario88 widziałeś gdzie w benzyniaku jest  alternator? Stojąc przed autem i patrząc na silnik , to jest po lewej i to na dole , pod plątaniną przewodów , rurek i 2 rur z chłodnicy ...nawet ciężko go tam znaleźć na pierwszy rzut oka ;)  W TDi jest po prawej , na górze i co lepsze aby wymienić regulator nie trzeba by go może nawet w całości odkręcać , bo za nim jest dość miejsca na manipulacje śrubokrętem.

 W 2,4 aby odkręcić alternator , trzeba ściągnąć maskownicę w nadkolu  i przez tę lukę wsadzić klucze , by odkręcić śrubę alternatora od dołu . Wyjąć jednak go tamtędy nie można , bo zawadza taka cienka rurka (hamulce chyba) i trzeba wyjąc akumulator i tamtędy dopiero wyjdzie ten nieszczęsny alternator ....oczywiście po rozłączeniu jednej grubej (z 5-6cm) rury wodnej idącej z dołu chłodnicy w stronę silnika . Dodam że ręce podrapane miałem po łokcie jakbym z niedźwiedziem walczył ...

 

Co do cen , to podaję co mi na FV napisano łożyska 21zł i 19zł , szczotki 2x 5zł ,komutator 30zł , uszczelniacz pod łożyska CG135237  i  robocizna 60zł (wszystko brutto)  . Czy drogo? Nie wiem ale najpierw byłem przerażony jak w 3 hurtowniach powiedzieli, że regulator do tego alternatora kosztuje ok tysiaka  , a zamienników brak ! Dodam że do VW są zamienniki od 9,99 do 170 za ori Bosch , a tu do auta za 5 tys. taka duperelka za 1000?  Robili mi to  w renomowanym, działającym od lat  i co ważne chwalonym zakładzie w Zabrzu .

W tym roku robiłem podobną akcję w VWT4   ...30zł Valeo + 30 min roboty , wliczając w ten czas 10km wycieczkę po regulator do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego   ;)

W T1 żeby wyjąć alternator nie trzeba od chłodnicy nic odkręcać, wystarczy delikatne podgięcie węża, i nie trzeba od nadkola sie dostawać :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przed świętami udało mi się pokonać alternator, wymieniłem łożyska(100 zł za części i robociznę). Faktycznie nie jest zbyt wygodnie go wykręcić i wyjąć ale po rozpięciu przewodów od chłodnicy i wyjęciu aku można to zrobić od góry. Pisałem wcześniej o hałasie z okolic rozrządu przez chwilę po zapaleniu więc zmieniłem olej po około 5tys. od poprzedniej wymiany i zrobiło się cicho.

Pozdrawiam i dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Proszę o pomoc

Właśnie naprawiam silnik po takim samym "rozboju łańcuszka rozrządu" tylko że w moim przypadku straciłem jeszcze DYSZĘ OLEJOWĄ która jest wciśnięta w blok między prowadnicami łancucha. przypuszczam że smaruje napęd aparatu zapł. lub łańcuch.

Czy ktoś z okolic Warszaway ma może blok KA 24E i mógłby mi go udostępnić w celu zwymiarowania tej dyszy a może ktoś ma blok z którego da się wymontować to cudo.

Nie jest to droga rzecz - w Nissanie 49 PLN - tylko że czas realizacji do 2 miesięcy

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam czy  mógłby ktoś podesłać fotkę tej dyszy olejowej bo jak u siebie rozbierałem to nie widziałem czegoś takiego z góry dzięki


Widzę że nikt nie ma takie zdjęcia ??? szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam kupiony z BGF rozrząd zrobił 100 tys i skończyła się łyżwa prowadzenie łańcucha.Teraz kupiłem oryginał nissana. W ASO chcieli 300 netto ,

znalazłem za 130 z wysyłką.

Przy okazji poszukiwań trafiłem na fajne strony może komuś pomogą.

 

http://www.infamousnissan.com/forum/showthread.php?t=33948      -tu krok po kroku jak wymienić

 

www.amazon. com -tu trzeba wpisać KA24E

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Piotrastorun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...