hugh_h Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 hehe nie wiem śpij więcej, bierz połowę czy co tam dlatego pisałem zaznacz bo nie wierzyłem co czytam : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 no właśnie masz fotę która pokazuje ile przedłużek założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 jak na nie trafic niewidzac ich heeeee Po włosach hehehe .To oczywiście żart.Ja zakładam dodatkowo kardan i używam grzechotek oczkowych ręce poobcierane.Czasem wcisne rękę potem wyjąć nie mogę hehe aż blok się zgioł . Dziś mam dobry humor bo po 2 dniach walki z odpaleniem w końcu zagadał. Wszystko niby ustawione ok, a silnik kręci jak szalony i na tym koniec.I rozmyślanie co jest nie tak,rozkręcanie wtrysków,aparatu,sprawdzanie obwodów(myślałem że jak przewody odginałem na bok to coś się urwało) no masakra. A jak zwykle bywa problem był "czeski błąd".Wszedzie piszą jak ustawić łańcuch,tłoki a zapomniał ktoś napisać -należy dobrze ustawić napęd aparatu można go przestawić i wtedy niby wszystko gra ale geometria zapłonu jest zła ustawia się to jak rozrząd poprzez pompę olejową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) " Witajcie,256tkm i skończył się .Teraz po wyjęciu już wiem że powodem było zerwanie szyny prowadzącej łańcuch rozrządu.Wyciął w obudowie rozrządu dziurę do kanału wodnego .Woda poszła do oleju i trzeba robić remont" Cytat z pierwszego posta w tym wątku. Szkoda że nie czytałem tego wcześniej - jeśli słyszycie metaliczne stuki ba biegu jałowym to ... wiedzcie że coś się dzieje. Nie jest to typowe grzechotanie łańcucha rorządu przy dodawaniu gazu, ale właśnie nieregularne stukanio-dzwonienio-szuranie. U mnie słuchało kilku mechaników i dalej jeździłem.... aż auto zaczęło brać wodę w ilości 5l/100 km a potem przybywać zaczęło oleju. Wstępna diagnoza - uszczelka pod głowicą. Ostatecznie okazało się że to jak u kolegi Piotra. Przebieg 270. Wniosek - łańcuch rozrządu też należy wymieniać :-) Z tym że u mnie nie robiłem remontu. Pospawana dziura w aluminium, nowa uszczelka pod głowicą, planowanie i dzida. Zobaczymy ile tak wytrzyma. Pzdr Edytowane 5 Grudnia 2013 przez mat125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydrosfera1 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witam. Czy ten dźwięk słychać tylko na zimnym? W moim silniku słychać przez jakieś 2sek. po odpaleniu coś jakby stukanie/rechot w okolicy przodu silnika ew. wiskozy. Co to może być? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Najprościej,zdejmij pokrywę zaworów i sprawdz naciąg łańcucha,np.długim śrubokrętem.Jak ma luz to musisz wymienić,może nie natychmiast ale zacznij myśleć o tym.Te 2 sek to może być sam napinacz bo jest hydrauliczny(zwłoka po miedzy pracą pompy a podaniem cisnienia oleju na tłoczek napinacza. Kiedy wymieniałeś olej?Na jakim jeżdzisz? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydrosfera1 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dzieki za (p)odpowiedź. Olej zmieniłem po kupieniu czyli około 8tys. temu, zalałem 5w30, oczywiście nie wiem jaki był wcześniej bo jeździł nim "Helmut" ale na to wskazują naklejki na słupku i książka. Zabieram się powoli do wymiany łożysk w alternatorze bo lekko je słychać więc trzeba będzie dostać sie przy okazji rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Do alternatora musisz mieć mały ściągacz do łożysk, albo przeciąć flexem.Strasznie ciężko ściognąć to tylne łożysko.A i lutownica,trzeba rozlutować płytkę ze szczotkami.Jak będziesz wlutowywać ponownie to zachowaj luz żeby nie obcierał wirnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Sama radocha wyjac alternator i oczywiscie trzeba powrot z chlodnicy rozpiac . W moim przestal ladowac bo szczotki sie skonczyly . Oczywiscie bez wyjecia alternatora nie da sie tego zrobic jak i cena regulatora zabija (850zl netto) . Ja zeby nie kombinowac oddalem go do zakladu i oni to w 2h zrobili . Koszt robocizny 60zl i 90zl za 2 lozyska, nowe szczotki, nowe bieznie i jakis uszczelniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Coś za tanio za wymianę szczotek i dwóch pierścieni komutatora.Jeszcze żeby dobrze wycentrowali bo inaczej szczotki dość szybko się skończą. Uszczelniacza tam nie mam,chyba że masz inny alternator nie Hitachi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Dario88 widziałeś gdzie w benzyniaku jest alternator? Stojąc przed autem i patrząc na silnik , to jest po lewej i to na dole , pod plątaniną przewodów , rurek i 2 rur z chłodnicy ...nawet ciężko go tam znaleźć na pierwszy rzut oka W TDi jest po prawej , na górze i co lepsze aby wymienić regulator nie trzeba by go może nawet w całości odkręcać , bo za nim jest dość miejsca na manipulacje śrubokrętem. W 2,4 aby odkręcić alternator , trzeba ściągnąć maskownicę w nadkolu i przez tę lukę wsadzić klucze , by odkręcić śrubę alternatora od dołu . Wyjąć jednak go tamtędy nie można , bo zawadza taka cienka rurka (hamulce chyba) i trzeba wyjąc akumulator i tamtędy dopiero wyjdzie ten nieszczęsny alternator ....oczywiście po rozłączeniu jednej grubej (z 5-6cm) rury wodnej idącej z dołu chłodnicy w stronę silnika . Dodam że ręce podrapane miałem po łokcie jakbym z niedźwiedziem walczył ... Co do cen , to podaję co mi na FV napisano łożyska 21zł i 19zł , szczotki 2x 5zł ,komutator 30zł , uszczelniacz pod łożyska CG135237 i robocizna 60zł (wszystko brutto) . Czy drogo? Nie wiem ale najpierw byłem przerażony jak w 3 hurtowniach powiedzieli, że regulator do tego alternatora kosztuje ok tysiaka , a zamienników brak ! Dodam że do VW są zamienniki od 9,99 do 170 za ori Bosch , a tu do auta za 5 tys. taka duperelka za 1000? Robili mi to w renomowanym, działającym od lat i co ważne chwalonym zakładzie w Zabrzu . W tym roku robiłem podobną akcję w VWT4 ...30zł Valeo + 30 min roboty , wliczając w ten czas 10km wycieczkę po regulator do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Taaaa diesla ale dodaj od razu TD , a nie TDi naszpikowanego elektroniką Pisałem o benzynie, bo cały ten temat jest o 2.4 Mam 2 terranki tzn. ja mam 2.7TDi 5D, a żona 2.4 3D z podtlenkiem LPG ...czasem się zamieniamy Zaraz poprawię profil . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 No to fajnie że masz taki zakład pod "nosem",Mi w Toruniu za same bieżnie powiedzieli 90pln bo to super precyzyjnia robota.Od dobrej wymiany zależy szybkość zużywania szczotek.Za same 2 łożyska SKF w hurcie zapłaciłem 75pl. Napisałeś z "podtlenkiem LPG"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Podtlenek LPG , o taka tylko gra słów , bo to zwykła instalacja 2 generacji , a co do zakładów , to mieszkając w aglomeracji Śląskiej raczej zawsze ktoś jest pod ręką , a ten Pan z Zabrza pomimo że zadzwoniłem do niego o 12 w sobotę (zakład czynny do 13) , to kazał przywieźć alternator aby w poniedziałek rano mogli się nim zająć . O 10 w poniedziałek zadzwonił abym mógł sobie go odebrać , ba nawet FV wystawił bez jęczenia Solidna firma i tyle. Poskarżyłem mu się też, że mam taki utrudniony dostęp do alternatora, to tylko pocieszył że gdybym miał Maximę , to wyjmując alternator stanąłbym przed dylematem , czy odkręcać rurki od kompresora klimatyzacji (wiadomo potem trzeba nabić klimę za 100-150) czy prowizorycznie to jakoś go podwieszać , podpierać i ryzykować że rurki z czynnikiem nie wytrzymają i będę odpalał szukajkę na allegro aby je dokupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Dario88 widziałeś gdzie w benzyniaku jest alternator? Stojąc przed autem i patrząc na silnik , to jest po lewej i to na dole , pod plątaniną przewodów , rurek i 2 rur z chłodnicy ...nawet ciężko go tam znaleźć na pierwszy rzut oka W TDi jest po prawej , na górze i co lepsze aby wymienić regulator nie trzeba by go może nawet w całości odkręcać , bo za nim jest dość miejsca na manipulacje śrubokrętem. W 2,4 aby odkręcić alternator , trzeba ściągnąć maskownicę w nadkolu i przez tę lukę wsadzić klucze , by odkręcić śrubę alternatora od dołu . Wyjąć jednak go tamtędy nie można , bo zawadza taka cienka rurka (hamulce chyba) i trzeba wyjąc akumulator i tamtędy dopiero wyjdzie ten nieszczęsny alternator ....oczywiście po rozłączeniu jednej grubej (z 5-6cm) rury wodnej idącej z dołu chłodnicy w stronę silnika . Dodam że ręce podrapane miałem po łokcie jakbym z niedźwiedziem walczył ... Co do cen , to podaję co mi na FV napisano łożyska 21zł i 19zł , szczotki 2x 5zł ,komutator 30zł , uszczelniacz pod łożyska CG135237 i robocizna 60zł (wszystko brutto) . Czy drogo? Nie wiem ale najpierw byłem przerażony jak w 3 hurtowniach powiedzieli, że regulator do tego alternatora kosztuje ok tysiaka , a zamienników brak ! Dodam że do VW są zamienniki od 9,99 do 170 za ori Bosch , a tu do auta za 5 tys. taka duperelka za 1000? Robili mi to w renomowanym, działającym od lat i co ważne chwalonym zakładzie w Zabrzu . W tym roku robiłem podobną akcję w VWT4 ...30zł Valeo + 30 min roboty , wliczając w ten czas 10km wycieczkę po regulator do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego W T1 żeby wyjąć alternator nie trzeba od chłodnicy nic odkręcać, wystarczy delikatne podgięcie węża, i nie trzeba od nadkola sie dostawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydrosfera1 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Przed świętami udało mi się pokonać alternator, wymieniłem łożyska(100 zł za części i robociznę). Faktycznie nie jest zbyt wygodnie go wykręcić i wyjąć ale po rozpięciu przewodów od chłodnicy i wyjęciu aku można to zrobić od góry. Pisałem wcześniej o hałasie z okolic rozrządu przez chwilę po zapaleniu więc zmieniłem olej po około 5tys. od poprzedniej wymiany i zrobiło się cicho. Pozdrawiam i dzięki za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tompat Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Witam. Proszę o pomoc Właśnie naprawiam silnik po takim samym "rozboju łańcuszka rozrządu" tylko że w moim przypadku straciłem jeszcze DYSZĘ OLEJOWĄ która jest wciśnięta w blok między prowadnicami łancucha. przypuszczam że smaruje napęd aparatu zapł. lub łańcuch. Czy ktoś z okolic Warszaway ma może blok KA 24E i mógłby mi go udostępnić w celu zwymiarowania tej dyszy a może ktoś ma blok z którego da się wymontować to cudo. Nie jest to droga rzecz - w Nissanie 49 PLN - tylko że czas realizacji do 2 miesięcy Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał 1984 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Witam czy mógłby ktoś podesłać fotkę tej dyszy olejowej bo jak u siebie rozbierałem to nie widziałem czegoś takiego z góry dzięki Widzę że nikt nie ma takie zdjęcia ??? szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 (edytowane) Witam kupiony z BGF rozrząd zrobił 100 tys i skończyła się łyżwa prowadzenie łańcucha.Teraz kupiłem oryginał nissana. W ASO chcieli 300 netto , znalazłem za 130 z wysyłką. Przy okazji poszukiwań trafiłem na fajne strony może komuś pomogą. http://www.infamousnissan.com/forum/showthread.php?t=33948 -tu krok po kroku jak wymienić www.amazon. com -tu trzeba wpisać KA24E Pozdrawiam. Edytowane 7 Września 2016 przez Piotrastorun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.