Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 2,4 mi padł


Piotrastorun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,256tkm i skończył się .Teraz po wyjęciu już wiem że powodem było zerwanie szyny prowadzącej łańcuch rozrządu.

Wyciął w obudowie rozrządu dziurę do kanału wodnego .Woda poszła do oleju i trzeba robić remont.

Szczęście w nieszczęściu że tak wyszło bo panewki na wale i korbowodach do wymiany,wał na szczęście nie ucierpiał.

Głowica poszła do roboty a resztę powinienem sam zrobić z pomocą sąsiada :wave:

 

4f4.JPG



Po drodze wyszły inne usterki,pęknięty kolektor wydechowy.

http://img19.imageshack.us/img19/4536/pdmg.jpg

 

A o to winowajca całego zajścia.

 

http://img6.imageshack.us/img6/2334/g6d5.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/8654/7k5.JPG



Czy ktoś wie z jaki powinien być moment dokręcenia wału i korbowodów?.

Czy jeśli wał dokręcę 60Nm a korbowody 45Nm to będzie dobrze?

Głowica też chyba coś koło 60Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie,mam jeszcze pytanie czy ktoś przerabiał korek w misce olejowej?

Patrząc od środka to jest wg. mnie lipnie zrobiony, zostaje tam tak na oko ze 2 setki starego oleju.Cały nie ma szans zlecieć.

Chyba to przerobie.Fotka zrobiona od środka,wewnątrz miski.

wsks.jpg



Miska przerobiona potem wstawię fotkę.Głowica po szlifach ,więc czas na składanie.

Silnik złożony,dzięki pomocy hugh_ha.

Jak by ktoś szukał ustawień rozrządu w KA24 to podaję 

-pierwszy tłok ustawić w górnym położeniu znaki na kołach muszą się zgrać ze znakami na łańcuchu(jasne lub ciemne ogniwa),wtedy 4 cylinder ma krzywki ustawione poziomo.To wypada tak że górna zębatka ma znak coś około godziny14-15 a dolna tak 15-16.

s3m3.jpg

Edytowane przez Piotrastorun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji mam pytanie jakie luzy dałeś na zaworach , umnie coś puka delikatnie tak jakby szlanka popychacza ale widzę że zawory są rególowane ręcznie więc to

  chyba nie to , raz jak zapalę to puka tak jakby zawór a potem po paru startach chodzi cicho i nic nie puka niewiem co to moze byc moze macie jakieś podpowiedzi .

2,4 benz-gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pięknie się prezentuje taki czysty silniczek -malowałeś blok coś widzę :)

 

ciekawy jestem czy żeby go wyciągnąć odsuwałeś skrzynie do tyłu ? bo w/g mnie inaczej nie wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,zawory mają dzwigienki hydrauliczne i tam są kasowane luzy poprzez ciśnienie oleju.Stuki mogą być przez zapieczone te samoregulatory ja tak miałem.b1e2.jpg

Skrzynie,wały trzeba odkręcić i całość cofnąć.Tak pomalowałem farbą do 350 stopni,połysk .

Jak kiedyś ktoś zobaczy co tam za "metaliczna masa" zostaje,będzie wiedział dlaczego tak zrobiłem.Dodam tylko że dodatkowo mam pozakładane magnesy neodymowe w okolicach korków.

lrxu.jpg

te4y.jpg



A tak wyglądają dziś po wyczyszczeniu i udrożnieniu kanalików olejowych były zapieczone i niektóre stały .To moze być przyczyną niedomykania zaworów.

 

 

 

3i11.jpg

 

A o to rurka której nie daję rady nie wiem gdzie ją przykręcić, no domyślam się jak powinna ale nijak nie mogę ją przykręcić .

 

kfsg.jpg

 

72p.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki to mi duzo wyjasniło , nie wiecie czy można kupić te samo leguratory i po ile i czy wymiana jest skaplikowana i  wymienic wszystkie czy tylko ten co chałasuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić w necie,wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "sterowanie zaworem terrano" kosztuje w ic 350 i w górę dlatego bym próbował samemu to rozruszać .W mądrych książkach piszą że należy wymienić komplet (wałek też),także cena rośnie,

Zdejmij pokrywę zaworów,odkręć wałek z dzwigienkami i spróbuj oczyścić i rozruszać zapieczone dzwigienki.Ja musiałem na noc zalać kanały olejowe płynem hamulcowym bo nie było szans przedmuchać ich.I tak na zmianę płyn do mycia turbo i egr, płyn do mycia gazników i na koniec zmywacz przemysłowy techniczny aż zaczęły reagować .

Czy w T1 są sprawdz na nissan4u.com albo zdejmij pokrywę.Klepać może też łancuch jak masz do wymiany napinacz.



Koniec nie równej walki,przez 3 dni przekładałem włożenie silnika do auta(przez pogodę lało a nie mam garażu i wszystko robię pod niebem),miał przyjść Kolega ale nie mógł , więc się wkurzyłem bo przestało padać i sam włożyłem i zespoliłem skrzynię z silnikiem .Ale jestem dumny.Niemożliwe stało się możliwe. :devil:  :dribble:

Tajemnica rurki rozwiązana , rurka przechodzi między mono wtryskiem a wtryskiwaczami benzyny.Zasila nagrzewnicę i ssanie mono wtrysku(górna rurka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto tego nie robił to nie zrozumie :) zabawa jest przednia

ja skrzynie wyjąłem sam ale sam już bym jej nie włożył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie wyobrażam http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84157-demont-skrzyni-biegow-zrob-to-sam/?hl=%2Bdemont+%2Bskrzyni

ale włożyć ją do auta samodzielnie nie byłem w stanie, aczkolwiek Piotrek pewnie to kawał chłopa więc jedną ręka przytrzyma druga wepchnie i weszło :P

 

teraz mam pewne przemyślenia i wiem co zrobić żeby następnym razem poszło łatwiej,

pytałem o silnik, bo silnik wymieniam za jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj zazdroszczę wam Koledzy garaży z kanałami.Ja niestety jestem zależny od pogody,a dłubać lubię.

Dzięki pogodzie rozebrałem rozrusznik i alternator ,łożyska do wymiany 3szt(70 pln),2 do altka i jedno do rozrusznika +tulejki.(10pln)

1eeo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić w necie,wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "sterowanie zaworem terrano" kosztuje w ic 350 i w górę dlatego bym próbował samemu to rozruszać .W mądrych książkach piszą że należy wymienić komplet (wałek też),także cena rośnie,

Zdejmij pokrywę zaworów,odkręć wałek z dzwigienkami i spróbuj oczyścić i rozruszać zapieczone dzwigienki.Ja musiałem na noc zalać kanały olejowe płynem hamulcowym bo nie było szans przedmuchać ich.I tak na zmianę płyn do mycia turbo i egr, płyn do mycia gazników i na koniec zmywacz przemysłowy techniczny aż zaczęły reagować .

Czy w T1 są sprawdz na nissan4u.com albo zdejmij pokrywę.Klepać może też łancuch jak masz do wymiany napinacz.

 

Koniec nie równej walki,przez 3 dni przekładałem włożenie silnika do auta(przez pogodę lało a nie mam garażu i wszystko robię pod niebem),miał przyjść Kolega ale nie mógł , więc się wkurzyłem bo przestało padać i sam włożyłem i zespoliłem skrzynię z silnikiem .Ale jestem dumny.Niemożliwe stało się możliwe. :devil:  :dribble:

Tajemnica rurki rozwiązana , rurka przechodzi między mono wtryskiem a wtryskiwaczami benzyny.Zasila nagrzewnicę i ssanie mono wtrysku(górna rurka)

Według nich nie mam, pokazuje że jest sruba regulacyjna. Jak mi przejdzie nerwa na niego to zaglądne do zaworków i zobacze jak tam luzy i czy krzywki na wałku jeszcze jakieś są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ,ale doszło by odłączyć wtyczki(jedna lutowana bo urwałem w terenie),lewarki,noi zlać olej bo poleci od strony wału(nadstan utrzymuję)

Trzeba by jeszcze tym zestawem dobrze kręcić(reduktor).Samemu bym nie dał chyba rady naciagać i opuszczać i celować  :showoff:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś na zagramanicznym forum czytałem że gość nie uradził wyjąc całości bo sie nie mieści,

a generalnie to nie widzę tu jakieś oszczędności bo i tak trzeba odkręcić potem skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma dostępu do górnych śrub łączących skrzynię z silnikiem, przynajmniej u mnie tak było bo buda miała przegnitą podłogę w w punktach podparcia na ramie...dlatego ja zdjąłem całą budę do wymiany skrzyni , poza tym wydechu nie chciałem ruszać i ramę z góry obejrzeć:

 

28ab83572f1ebc78.jpg

 

ale do samego silnika to tylko unieś budę jakbyś miał lift robić , oczywiście musisz coś podłożyć , taki tymczasowy lift na budzie zrobić, radzę jeszcze zupełnie odkręcić maskę silnika tak jak to w osobówkach się robi ...i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i demontuje rozrusznik w V6  :wave:

co do samego pomysłu wyjmowania silnika ze skrzynią i ewent. reduktorem jeszcze to odradzam, cały ten zestaw waży z 300 kg pewnie...i podnośnik musi być poważniejszy i wytrzymałość samych śrub ...trochę za dużo w tym loterii

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie macie racje mozna sobie wiecej roboty zrobic z tym wyjmowaniem silnika ze skrzynia razem , hugh_h ma otwory porobione dobra sprawa szybki dostep

 

co ty z tymi otworami kolego jakie porobione ? wszystko jak z fabryki jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty z tymi otworami kolego jakie porobione ? wszystko jak z fabryki jest

 

nie wiem coś kombinujesz, skrzynie się odkręca przez otwór po lewarku biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...