Gość paweldz Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam Gdzieś wyczytałem, że wymiana płynu hamulcowego powinna być powiązana z wymianą tzw płynu sprzęgłowego (PŁYN UKŁADU STEROWANIA SPRZĘGŁA), przymierzam się do tej czynności ale nie mam pewności czy w Primerze P11 w ogóle występuje sprzęgło hydrauliczne i taka wymiana jest wskazana..? Przy okazji, jak często płyn wspomagania powinien być zmieniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Są to dwa oddzielne obwody, niezależne od siebie Sprzęgło jest hydrauliczne, a lejesz tam normalny płyn hamulcowy DOT4 Opis masz w serwisówce w pliku cl CLUCHT Z prawej strony ( jak otworzysz maskę)Przy ścianie grodziowej masz dwa zbiorniczki Jeden nad pompą hamulcową, a drugi zaraz obok do sprzęgła Wymiana płyny hamulcowego zalecana jest co 30kkm i nie żadzie niż rok to i tu pewnie jest tak samo. Opis odpowietrzenia układu masz w plikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 W P11 sprzeglo jest na lince nie hydrauliczne! Co do wspomagania to sie nie wymienia chyba ze cos nie dziala - jak dziala to tylko kontrola poziomu (masz hot i cold wskazniki na zbiorniczku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 ulisses Może w twojej P11,120 jest na linkę, a zbiorniczek z płynem służy pewnie smarowaniu tej linki na zimno i na gorąco. Stąd masz oznaczenia hot i cold na zbiorniczku:D Wszystkie P11,144 mają sprzęgło hydrauliczne,z silnikami SR20DE,QG18DE i CD20T Jedynie GA16DE mają na linkę ale nie ma tam żadnego zbiorniczka na płyn do sprzęgła, bo i niby czemu miałby służyć. P11 miały na linkę we wszystkich wersjach benzynowych, a diesle hydrauliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldz Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 zgadzam się z kolega z Lublina,podczas wymiany płynu hamulcowego mechanik wymienił także ten w układzie sprzęgła. No chyba że płyn ma smarowac linkę dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 P11 miały na linkę we wszystkich wersjach benzynowych, a diesle hydrauliczne No fakt nie spojrzalem ze paweldz, ma TD my mistake A o hot i cold przeczytaj jeszcze raz o co sie pytal paweldz, i co ja napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Oj sorki. My tu o sprzęgle i nie załapałem że pytanie jest też o płyn wspomagania układu kierowniczego. Chyba, ze jednak chodzi o ten od sprzęgła, a ten akurat nie jest od wspomagania tylko sterowania Do wspomagania układu kierowniczego lejemy Dexron III lub odpowiednik stosowany do przekładni automatycznej. Stan oleju jedynie się kontroluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speader Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiedziałem do jakiego tematu wkleić taka błachostkę..Chodzi mi o ten zbiorniczek:540x405_nissan-primera-p-td-1765426.jpg ( zaznaczony strzałką) Podpowiedzcie do czego on służy i jak się nazywa bo zupełnie nie mam pojęcia... ;/Pozdrawiam MIchał. Edytowane 9 Września 2013 przez speader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiedziałem do jakiego tematu wkleić taka błachostkę.. Chodzi mi o ten zbiorniczek: 540x405_nissan-primera-p-td-1765426.jpg ( zaznaczony strzałką) Podpowiedzcie do czego on służy i jak się nazywa bo zupełnie nie mam pojęcia... ;/ Pozdrawiam MIchał. Jest to zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła. W naszych samochodach sprzęgło nie jest na linkę lecz hydrauliczne. Wchodzi tam taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT 4 Wymiana co 30- 40 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speader Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) Jest to zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła. W naszych samochodach sprzęgło nie jest na linkę lecz hydrauliczne. Wchodzi tam taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT 4 Wymiana co 30- 40 tys km Dzieki wielkie Mateusz!!W końcu zaspokoiłeś moją niewiedzę Pytałem bo po prostu mam go trochę przed minimum, ale w takim razie nie dolewam tylko od razu wymiana Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam. Edytowane 10 Września 2013 przez speader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Ale pamietaj żeby odpowietrzyc.Jak masz opisane w manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 To i ja się podłączę jak już o tym piszecie. Co da wymiana płynu? Sprzęgło będzie brało wyżej/niżej/inaczej? Sam zrobiłem już prawie 30k tym autem a nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał, to zgodnie z manualem niedługo będzie pora... tylko nie wiem czy trzeba, czy czymś to grozi jak się nie wymieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Jak wiesz płyn hamulcowy (DOT4) jest silnie higroskopijny czyli wchłania wode.Po 40 tys płyn ma ok 1 % zawartości wody w składzie a to jest praktycznie dyskwalifikacja takiego płynu.Mi po wymianie zaczęło wyżej łapać,praktycznie ledwie naciskam pedał i już mogę zmieniać biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speader Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 No tak, tak, trzeba będzie odpowietrzyć, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 A gwoli ciekawostek Citroen Xantia ma jeden płyn do sprzęgła, chamulców, wspomagania i zawieszenia. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 A gwoli ciekawostek Citroen Xantia ma jeden płyn do sprzęgła, chamulców, wspomagania i zawieszenia. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście Jedna wymiana za jednym szalgiem- to plus. Ilość płynu do wlania na jednym razem- minus ';) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Najlepsze to jest w tym aucie to że jak pompa siądzie to nie masz sprzęgła , hamulców , wspomagania i zawieszenia jednym słowem czekasz na lawete LOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Tu masz rację, a hamulców nie ma dosłownie. Pedał idzie w podłogę i nic nie hamuje, ani grama oporu. Podobnie na postoju. Zimą czy latem trzeba zaciągać ręczny zawsze, bo jak zapalasz samochód z górki, to hamulec pojawi się dopiero po kilkunastu sekundach, i samochód ci się stoczy. Dlatego pozbyłem się tego wynalazku. Ale trzeba przyznać że ręczny ma potężny. Potrafi zblokować przednie koła przy prędkości 50km/h. Tylko w zimie brak frajdy z jazdy na ręcznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.