misiopysio73 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Witam i proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu silnik na gorąco nie chce odpalać. Rozrusznik kręci, ale nie odpala. Muszę czekać, aż silnik będzie zimny, wtedy pali od dotknięcia. Po podłączeniu do komputera odczytano błąd czujnika położenia wału. NIestety komunikat po angielsku i wg mojego tłumaczenia tak samo brzmi czujnik położenia wałka rozrządu (camshaft position sensor). Zlokalizowałem oba czujniki (pod filtrem powietrza) i pytanie brzmi, za który mam się zabrać by go wymienić. Na alle gro oba czujniki mieszane są pod oboma nazwami (ten przy wałku, na górze silnika, jest jakby łamany pod kątem 45 stopni, ten z dołu, bliżej wału - wygląda niemal identycznie, tyle że jest prosty, prostąkątnego przekroju). Jak dowiedzieć się który mam kupić? Czy robił ktoś test, by wykręcić raz jeden, raz drugi i np. podgrzać go delikatnie opalarką do farby, by zobaczyć, który nie pozwoli silnikowi zastartować? Będę wdzięczny za wszelkie rady i naprowadzenie na trop. Pozdrowił. JB Link to comment Share on other sites More sharing options...
hydros Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 winny np. albo przepływomierz, czujnik połażenia wałka rozrządu ,albo wyciągnięty łańcuch rozrządu Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiopysio73 Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Dzięki za zabranie głosu. Tak jak napisałem - czytnik błędów mówi o czujniku położenia wału/wałka więc dobrze by było, gdyb na tym się skończyło. Może dla pewności wymienić oba czujniki i nie mysleć, który to ma feler?... (gdzieś obiło mi się o uszy, że jeśli chodzi o kwestię zapłonu, to raczej będzie to czujnik położenia wałka, a nie wału.. Czy ktoś może potwierdzić? Pozdrowił Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Sprawdź najpierw stacyjkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiopysio73 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Wydaje mi się, że stacyjka jest OK, ponieważ niezależnie od wszystkiego rozrusznik kręci zawsze. Nie ma sytuacji, że samochód jest "martwy". Zapłon działa, wszystkie odbiorniki pokładowe dostają napięcie, rozrusznik kręci, tyle że nie zawsze zaskakuje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.