Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] przepustnica uszkodzona?


hote
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy przepustnica w P12 benzyna prawidłowo jest niedomknięta czy moja już jest zużyta (bo mam 1,1 obrotów na jałowym i 1,5k na biegu przy sprzęgle):

69fab96739159c8ee2b3e7164825b844.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się zdaje ona nie ma być całkowicie domknięta, ale jaki odstęp ma być to nie wiem. Najlepiej ją wyczyść i przeprowadź adaptację powinno ją ustawić w odpowiedniej pozycji i wyregulować obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz może różnicę obrotów jałowych w sytuacji gdy masz wrzucony bieg (po wrzuceniu sprzegła gdy wcześniej bieg był używany) i bez biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg

 

 

... Falowanie obrotów czy mniejsza niż normalnie moc może być również spowodowane brudną przepustnicą, co można wymyć samemu i często poprawia osiągi auta. I dwie uwagi odnośnie poziomu obrotów: na zimnym silniku obroty zaraz po odpaleniu są wysokie (nawet 1500, w duże mrozy może być i więcej) by po kilkudziesięciu sekundach spaść, a po kilku minutach ustabilizować się na ok. 750. Natomiast podczas jazdy po wysprzęgleniu/wrzuceniu luzu, obroty spadają najpierw do ok. 1100 na 2 sekundy i dopiero potem spadają do 750 - jest to prawidłowe....

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89785-na-co-zwr%C3%B3ci%C4%87-uwag%C4%99-przy-zakupie-primery-p11144-sr20de-i-inne-benzynowe/?view=findpost&p=922602

 

Wprawdzie tyczy się to WP11.144 z silnikiem SR20DE (140 KM). Więc nie wiem czy tak ma być czy nie, może jeszcze ktoś to sprawdzi u siebie i napisze jak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica dostała kilka razy młotkiem i działa, obroty już 750:)) tylko to spalanie;/ 13,5 po mieście, noga jak u emeryta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,5 litra to dużo. Ja przy spokojnej, emeryckiej jeździe, spalam około 9 litrów, w zimie 11 litrów.

Trasa na pusto, to około 7,5-8 litrów, natomiast z dwoma rowerami na dachu robi się około 10 litrów.

Prędkości w trasie max 140 km/h na 6. biegu.

 

Proponuję sprawdzić filtr powietrza i świece na początek. U mnie sama wymiana filtra powietrza daje wymierny efekt, a koszt niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepustnica w P12 benzyna prawidłowo jest niedomknięta czy moja już jest zużyta (bo mam 1,1 obrotów na jałowym i 1,5k na biegu przy sprzęgle):

 

W każdej przepustnicy klapka-przesłona powinna dolegać do korpusu. Nawet podczas dokładnego czyszczenia przepustnicy, odkręca się klapkę aby cienkim papierem ściernym wyczyścić nagary na jej rantach. Zauważ, że na wysokości klapki-przesłony gdy będzie całkowicie zamknięta, to jest maluteńki otworek. Ten otworek - kanalik powinien być zakryty krawędzią klapki.

Musisz pamiętać że;

Jej ruch realizowany jest za pomocą linki lub sygnału elektrycznego. Delikatne wciśnięcie pedału gazu powoduje uchylenie klapki, co powoduje powstanie dwóch szczelin po obu stronach. Wciśnięcie pedału do końca ustawi klapkę w pozycji pionowej.

W korpusie przepustnicy znajduje się silnik krokowy. Jego zadaniem jest utrzymanie odpowiednich obrotów bez względu na dodatkowe obciążenie silnika

Ostatnim elementem jest TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy. Odczytuje on, w jakim położeniu znajduje się klapka przepustnicy i wysyła tą informację do modułu sterującego pracą silnika.

W większości przypadków problemy z przepustnicą wynikają z jej zabrudzenia. Powodem tego jest paliwo z zanieczyszczeniami, zanieczyszczony filtr powietrza. Gromadzące się zabrudzenie powoduje niedomykanie się klapki, efektem tego są podwyższone obroty. W 90% czyszczenie przepustnicy pomaga przywrócić odpowiednią pracę silnika

Ruchoma przesłona w przewodzie dolotowym silnika, sterowana pedałem przyspieszenia służy do regulacji przepływu mieszanki lub powietrza do cylindrów.

 

Nie jest to przepustnica od P12, lecz tylko przykład jak powinna dolegać klapka.   

         

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy w P12 1.8 benz. wystepuja dwa rodzaje przepustnic ? jedna z silnikiem krokowym w korpusie a druga bez? ja mam taka jak na zdjęciu u "hote" . Pytam , bo mam problem w mojej P12 wlaśnie opisywany problem z obrotami i niedomknięta klapką . zamówiłem na allegro używaną ale po  obejrzeniu tych zdjęc widzę ,że p12 ma dwa rodzaje przepustnic

Edytowane przez dzialus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w P12 wystepuja dwa rodzaje przepustnic ? jedna z silnikiem krokowym w korpusie a druga bez? ja mam taka jak na zdjęciu u "hote" . Pytam , bo mam problem w mojej P12 wlaśnie opisywany problem z obrotami i niedomknięta klapką . zamówiłem na allegro używaną ale obejrzeniu tych zdjęc widzę ,że p12 ma dwa rodzaje przepustnic

 

Gdybyś uzupelnił profil tak jak trzeba, to pewnie wtedy otrzymasz odpowiedź. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88263-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica wymieniona a obroty dalej zawyżone . dodatkowo zauważyłem , że po odpięciu krokowego nie ma żadnej  reakcji tzn. obroty te same. Czy to oznacza padnięty krokowiec?

czy diagnostyka na kompie pokazałaby ,że krokowiec nie działa? ostatnio byłem na kompie i nie wyskoczył błąd silniczka krokowego

Edytowane przez dzialus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...