hote Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Czy przepustnica w P12 benzyna prawidłowo jest niedomknięta czy moja już jest zużyta (bo mam 1,1 obrotów na jałowym i 1,5k na biegu przy sprzęgle): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTi18 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Z tego co mi się zdaje ona nie ma być całkowicie domknięta, ale jaki odstęp ma być to nie wiem. Najlepiej ją wyczyść i przeprowadź adaptację powinno ją ustawić w odpowiedniej pozycji i wyregulować obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hote Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 a masz może różnicę obrotów jałowych w sytuacji gdy masz wrzucony bieg (po wrzuceniu sprzegła gdy wcześniej bieg był używany) i bez biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTi18 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Tak mam różnicę, na biegu jest jakieś 1k-1,1k, a bez biegu koło 800. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hote Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 lpg czy benzyna? takie obroty zależnie od wrzuconego biegu to normalne? bo w P11 nie miałem tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTi18 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 lpg ... Falowanie obrotów czy mniejsza niż normalnie moc może być również spowodowane brudną przepustnicą, co można wymyć samemu i często poprawia osiągi auta. I dwie uwagi odnośnie poziomu obrotów: na zimnym silniku obroty zaraz po odpaleniu są wysokie (nawet 1500, w duże mrozy może być i więcej) by po kilkudziesięciu sekundach spaść, a po kilku minutach ustabilizować się na ok. 750. Natomiast podczas jazdy po wysprzęgleniu/wrzuceniu luzu, obroty spadają najpierw do ok. 1100 na 2 sekundy i dopiero potem spadają do 750 - jest to prawidłowe.... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89785-na-co-zwr%C3%B3ci%C4%87-uwag%C4%99-przy-zakupie-primery-p11144-sr20de-i-inne-benzynowe/?view=findpost&p=922602 Wprawdzie tyczy się to WP11.144 z silnikiem SR20DE (140 KM). Więc nie wiem czy tak ma być czy nie, może jeszcze ktoś to sprawdzi u siebie i napisze jak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hote Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 przepustnica dostała kilka razy młotkiem i działa, obroty już 750:)) tylko to spalanie;/ 13,5 po mieście, noga jak u emeryta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 13,5 litra to dużo. Ja przy spokojnej, emeryckiej jeździe, spalam około 9 litrów, w zimie 11 litrów. Trasa na pusto, to około 7,5-8 litrów, natomiast z dwoma rowerami na dachu robi się około 10 litrów. Prędkości w trasie max 140 km/h na 6. biegu. Proponuję sprawdzić filtr powietrza i świece na początek. U mnie sama wymiana filtra powietrza daje wymierny efekt, a koszt niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 (edytowane) Czy przepustnica w P12 benzyna prawidłowo jest niedomknięta czy moja już jest zużyta (bo mam 1,1 obrotów na jałowym i 1,5k na biegu przy sprzęgle): W każdej przepustnicy klapka-przesłona powinna dolegać do korpusu. Nawet podczas dokładnego czyszczenia przepustnicy, odkręca się klapkę aby cienkim papierem ściernym wyczyścić nagary na jej rantach. Zauważ, że na wysokości klapki-przesłony gdy będzie całkowicie zamknięta, to jest maluteńki otworek. Ten otworek - kanalik powinien być zakryty krawędzią klapki. Musisz pamiętać że; Jej ruch realizowany jest za pomocą linki lub sygnału elektrycznego. Delikatne wciśnięcie pedału gazu powoduje uchylenie klapki, co powoduje powstanie dwóch szczelin po obu stronach. Wciśnięcie pedału do końca ustawi klapkę w pozycji pionowej. W korpusie przepustnicy znajduje się silnik krokowy. Jego zadaniem jest utrzymanie odpowiednich obrotów bez względu na dodatkowe obciążenie silnika Ostatnim elementem jest TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy. Odczytuje on, w jakim położeniu znajduje się klapka przepustnicy i wysyła tą informację do modułu sterującego pracą silnika. W większości przypadków problemy z przepustnicą wynikają z jej zabrudzenia. Powodem tego jest paliwo z zanieczyszczeniami, zanieczyszczony filtr powietrza. Gromadzące się zabrudzenie powoduje niedomykanie się klapki, efektem tego są podwyższone obroty. W 90% czyszczenie przepustnicy pomaga przywrócić odpowiednią pracę silnika Ruchoma przesłona w przewodzie dolotowym silnika, sterowana pedałem przyspieszenia służy do regulacji przepływu mieszanki lub powietrza do cylindrów. Nie jest to przepustnica od P12, lecz tylko przykład jak powinna dolegać klapka. Edytowane 5 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzialus Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) czy w P12 1.8 benz. wystepuja dwa rodzaje przepustnic ? jedna z silnikiem krokowym w korpusie a druga bez? ja mam taka jak na zdjęciu u "hote" . Pytam , bo mam problem w mojej P12 wlaśnie opisywany problem z obrotami i niedomknięta klapką . zamówiłem na allegro używaną ale po obejrzeniu tych zdjęc widzę ,że p12 ma dwa rodzaje przepustnic Edytowane 5 Października 2013 przez dzialus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) czy w P12 wystepuja dwa rodzaje przepustnic ? jedna z silnikiem krokowym w korpusie a druga bez? ja mam taka jak na zdjęciu u "hote" . Pytam , bo mam problem w mojej P12 wlaśnie opisywany problem z obrotami i niedomknięta klapką . zamówiłem na allegro używaną ale obejrzeniu tych zdjęc widzę ,że p12 ma dwa rodzaje przepustnic Gdybyś uzupelnił profil tak jak trzeba, to pewnie wtedy otrzymasz odpowiedź. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88263-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ Edytowane 5 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzialus Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) . Edytowane 5 Października 2013 przez dzialus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 . Musisz wejść w edytuj profil i w rubryce Model: -- wpisałeś -->primera p12--, to piszesz dalej /silnik,poj,moc,rocznik/ i zatwierdzasz zmiany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzialus Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) przepustnica wymieniona a obroty dalej zawyżone . dodatkowo zauważyłem , że po odpięciu krokowego nie ma żadnej reakcji tzn. obroty te same. Czy to oznacza padnięty krokowiec? czy diagnostyka na kompie pokazałaby ,że krokowiec nie działa? ostatnio byłem na kompie i nie wyskoczył błąd silniczka krokowego Edytowane 7 Października 2013 przez dzialus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Po każdym czyszczeniu lub po grzebaniu w układzie zasilania to robimy adapatcję przepustnicy. Najlepiej pod komputer i na consulcie serwisowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.