Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obroty wzrastają, auto nie przyspiesza. Jaka przyczyna ?


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio miałem problem ze swoja Almerką (2004r. N16 1.5 dCi) mianowicie jadąc w trasie na piątym biegu dodałem gwałtownie gazu jednak tylko obroty wzrosły do ok. 3500 tys. a auto nie przyspieszało, po czym spadły do 3000 tys. i normalnie zaczęło przyspieszać. Powturzyło sie to tego dnia parę razy i tylko na 5-tce. Dodam ze ma przejechane 99 tys. , a kompletne sprzęgło było wymieniana 3 lata temu przy 85 tys. Czy to może byc cos innego np. zapchany filtr paliwa, brudny filtr powietrza, świece, turbina, a może półośka nie załapuje-zazębia (gdzies wyczytałem na forum) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To totalnie dziwne, bo u mnie sprzęgło ma 164000km w zasadzie 100% jazdy miejskiej i działa (odpukać), a chyba gorszych warunków dla sprzęgła niż jazda miejska nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak to robili. Jak zostawili w skrzyni kielich przegubu to raczej trudno tu cos zepsuć przy składaniu, jak (w zasadzie niepotrzebnie) wyjmowali całość, spuszczali olej ze skrzyni itp to różnie może być, to już kwestia fantazji mechanika gdzie zalał, co i jak. :P Mogli jakiś uszczelniacz uszkodzić, cokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne miejsce w którym może wystąpić taki symptom to sprzęgło. Jeśli dobrze zrozumiałem, to oprócz skoku obrotów nie było słychać żadnego innego odgłosu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej nie miałeś żadnych objawów ślizgającego się sprzęgła tylko stało się to nagle - to do przejrzenia uszczelniacz wału od strony sprzęgła, z racji wieku mógł się uszkodzić i puścić olej na sprzęgło. Tak czy siak, skrzynia i tak do wyjęcia to od razu ocenisz stan sprzęgła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobnie tak jak twórca tematu. Tylko, że występuje to na biegach 3 i 4. Martwi mnie jednak. że to turbina. Od jakiegoś roku jest wyraźnie "spocona". Skok obrotów zaczyna się przy 2200 podskuje do 3000 i nagle jest szarpnięcie powrót do 2200 i przyspieszanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie,że sprzęgło. Apropo wycieku oleju z uszczelniacza wału korbowego,to leciałby olej,na glebę,bo pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów jest specjalny otworek,właśnie po to,żeby ewentualne wycieki oleju z silnika,czy skrzyni nie zalały sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...