Gość Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Witam. Ostatnio miałem problem ze swoja Almerką (2004r. N16 1.5 dCi) mianowicie jadąc w trasie na piątym biegu dodałem gwałtownie gazu jednak tylko obroty wzrosły do ok. 3500 tys. a auto nie przyspieszało, po czym spadły do 3000 tys. i normalnie zaczęło przyspieszać. Powturzyło sie to tego dnia parę razy i tylko na 5-tce. Dodam ze ma przejechane 99 tys. , a kompletne sprzęgło było wymieniana 3 lata temu przy 85 tys. Czy to może byc cos innego np. zapchany filtr paliwa, brudny filtr powietrza, świece, turbina, a może półośka nie załapuje-zazębia (gdzies wyczytałem na forum) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Raczej nic innego to nie jest - sprzęgło do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Raczej ma 199 tys. Sam wymieniałeś to sprzęgło czy masz tylko papierek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Raczej ma 199 tys. Sam wymieniałeś to sprzęgło czy masz tylko papierek? Ma 99 tys. (od nowości w rodzinie) Wymieniali mi w warsztacie, jedynie wpis do ksiązki serwisowej, ale i tak już po gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 To totalnie dziwne, bo u mnie sprzęgło ma 164000km w zasadzie 100% jazdy miejskiej i działa (odpukać), a chyba gorszych warunków dla sprzęgła niż jazda miejska nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Dodam jeszcze że przed całym tym zajściem miałem wymienianą osłonę przegubu wewnętrznego i była wyjmowana ośka, może to miało jakis wpływ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Zalezy jak to robili. Jak zostawili w skrzyni kielich przegubu to raczej trudno tu cos zepsuć przy składaniu, jak (w zasadzie niepotrzebnie) wyjmowali całość, spuszczali olej ze skrzyni itp to różnie może być, to już kwestia fantazji mechanika gdzie zalał, co i jak. Mogli jakiś uszczelniacz uszkodzić, cokolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Jedyne miejsce w którym może wystąpić taki symptom to sprzęgło. Jeśli dobrze zrozumiałem, to oprócz skoku obrotów nie było słychać żadnego innego odgłosu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Nie, nic nie było słychać, tylko obroty skoczyły bez przyspieszenia, a potem opadły i auto zaczęło normalnie przyspieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Jak wcześniej nie miałeś żadnych objawów ślizgającego się sprzęgła tylko stało się to nagle - to do przejrzenia uszczelniacz wału od strony sprzęgła, z racji wieku mógł się uszkodzić i puścić olej na sprzęgło. Tak czy siak, skrzynia i tak do wyjęcia to od razu ocenisz stan sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Wg mnie sprzęgło do wymiany, ale jeżeli nie masz innych objawów to nauczysz się z tym żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś27 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Mam podobnie tak jak twórca tematu. Tylko, że występuje to na biegach 3 i 4. Martwi mnie jednak. że to turbina. Od jakiegoś roku jest wyraźnie "spocona". Skok obrotów zaczyna się przy 2200 podskuje do 3000 i nagle jest szarpnięcie powrót do 2200 i przyspieszanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 To MUSI być sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 pewnie,że sprzęgło. Apropo wycieku oleju z uszczelniacza wału korbowego,to leciałby olej,na glebę,bo pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów jest specjalny otworek,właśnie po to,żeby ewentualne wycieki oleju z silnika,czy skrzyni nie zalały sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.