pele Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 pytanie jak w tytule przy przebiegu >100tyś.km chleją tyle oliwy jakby miały nastukane z 900 000 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomahawk Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Nie wiem mój QG 1.8 ma 110tyś i nic nie bierze a nie jest pierwszej młodości bo 2003r. Była wada produkcyjna jak pójdziesz z numerem VIN do ASO powinni ci powiedzieć czy twój motor był w wadliwej serii. Usterka polegała chyba na wadliwych pierścieniach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 to wszystko przez ksiegowych oszczednosci na materiale w tym wypadku pierscienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 to nic nie robić tylko dolewka i jazda bo mój lubi oliwe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 (edited) Odpowiedź jest prosta, bo są to samochody kiepskiej jakości. Widocznie jazda na renomie marki opłacała się bardziej, niż dalsze produkowanie niezłych samochodów. Edited September 24, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczur87 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) ja ma 2001 1.5 i od wymiany oleju która była 2k temu ani kapki nie ubyło. przebieg 88tys mil Edited September 25, 2013 by szczur87 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Może uściślijmy aby na ten temat się wypowiadały osoby które mają ten samochód od nowości, bo z używkami nie wiadomo, czy już jest po remoncie (bardziej prawdopodobne) czy jeszcze przed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomzyl Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Tomahawk, mam 1.5 z 2003 i chlal olej, więc argument wady produkcyjnej upada. Buladag ma starszą Almere i bierze, moja brała, wiele bierze. Nie bierze Wam to ok, ale ja bym i tak uważał, bo może coś się sypnac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DezMond Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 a moja teraz juz łyka az milo, przyczyna "plastikowe" pierscienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomahawk Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Tomahawk, mam 1.5 z 2003 i chlal olej, więc argument wady produkcyjnej upada. Buladag ma starszą Almere i bierze, moja brała, wiele bierze. Nie bierze Wam to ok, ale ja bym i tak uważał, bo może coś się sypnac. Dlaczego upada ? Do fabryki części przychodzą seriami od producentów. W 2003 roku fabryka otrzymała zapewne wiele seri pierścieni nie każda była wadliwa. Sprawdz numer VIN w ASO powiedzą ci. Choć jak ci bierze olej to już raczej odpowiedź masz, nie musisz się pytać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 (edited) To nie była wada partii, nie było więc z tej okazji akcji przywoławczej, problem dotyka wszystkich QG18 i QG15. To zwyczajna wada konstrukcyjna, do takiego stanu rzeczy przyczyniają się: źle dobrane materiały do wykonania pierścieni i uszczelniaczy oraz przede wszystkim bardzo mała misa olejowa, . Edited September 26, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 a jaki to ma wpływ na silnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Znaczna cześć oleju jest w obiegu, a więc w misie zostaje go niewiele, co powoduje podwyższoną temperaturę pracy oraz częste wynurzanie się "smoka" pompy olejowej np. podczas zakrętów co powoduje, że silnik/poszczególne elementy przez krótką chwilę pracuje na sucho, a przy takich obciążeniach film olejowy nie wystarcza. Przypominam, że mając olej na poziomie minimum mamy go w układzie tylko 1,7l, przy max 2,7l, do tego dochodzi oczywisty fakt, że tak mała ilość oleju jest po np. 10000km znacznie bardziej przepracowana niż powiedzmy 6l oleju i zwyczajnie traci swoje właściwości. Do tego dochodzi zalecenie aby w polsce zalewać do tego silnika 10W40, gdzie już np. na rynek niemiecki zalecali 5W30 (jak mnie pamięć nie myli, trzeba by jeszcze raz serwisówkę przestudiować). SAE W40 na polskie zimy się niezabardzo nadaje, ponieważ są u nas dni gdy temperatura spada poniżej jego wartości granicznych. To wszystko powoduje długofalowe i powolne zacieranie silnika, co za tym idzie, po tyłku najbardziej dostają pierścienie oraz uszczelniacze zaworów, a to z kolei powoduje apetyt na olej w pewnym momencie eksploatacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pele Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 kolego Buladag dzięki za wytłumaczenie ale mam jedszcze jedno pytanie czy stanie się coś z silnikiem gdy bedę go eksploatował i dolewał tylko olej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 (edited) Tak jak Ci pisałem gdzieś na forum, mój bierze (u mnie od nowości, w ciagu 20000km od w zasadzie 0 między wymianami do 1l/400km), od 25000km dolewam i jeżdżę, remont jest nieopłacalny, przy tej wartości jedynie kasacja. Niestety jeśli już Ci bierze, to lepiej nie będzie. Dopóki świec nie zaleje na tyle, żeby zgasł to jedynie nagary się osadzają, poza tym bez konsekwencji dla silnika. Niestety po tyłku dostaje katalizator, który w którymś momencie zapewne się zapcha. Edited September 27, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bielszczak37067 Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 ja mam moją almerke 1.5 2002r od nowosci z salonu i faktycznie od ok.50 tyś km delikatnie bierze olej ale w granicach normy tj ok litr od wymiany do wymiany a mam przejachane 109 tyś.km tak że te typy tak mają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hektor3s Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 (edited) Mi wcześniej uciekał olej bo miskę miałem dziurawą, Teraz mam przejechane od wymiany ok 1500km i jak na razie spokój. Czeka mnie wymiana w tym tygodniu belki przedniej i całego wydechu na liczniku mam 230 tyś 1,8 silnik na podtlenku LPG Edited October 13, 2013 by hektor3s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.