Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N-16] Dlaczego almy biorą olej?


pele
 Share

Recommended Posts

pytanie jak w tytule

przy przebiegu >100tyś.km chleją tyle oliwy jakby miały nastukane z 900 000 km

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem mój QG 1.8 ma 110tyś i nic nie bierze a nie jest pierwszej młodości bo 2003r.

Była wada produkcyjna jak pójdziesz z numerem VIN do ASO powinni ci powiedzieć czy twój motor był w wadliwej serii.

Usterka polegała chyba na wadliwych pierścieniach.

Link to comment
Share on other sites

to wszystko przez ksiegowych oszczednosci na materiale w tym wypadku pierscienie 

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedź jest prosta, bo są to samochody kiepskiej jakości. Widocznie jazda na renomie marki opłacała się bardziej, niż dalsze produkowanie niezłych samochodów.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Może uściślijmy aby na ten temat się wypowiadały osoby które mają ten samochód od nowości, bo z używkami nie wiadomo, czy już jest po remoncie (bardziej prawdopodobne) czy jeszcze przed.

Link to comment
Share on other sites

Tomahawk, mam 1.5 z 2003 i chlal olej, więc argument wady produkcyjnej upada. Buladag ma starszą Almere i bierze, moja brała, wiele bierze.

Nie bierze Wam to ok, ale ja bym i tak uważał, bo może coś się sypnac. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tomahawk, mam 1.5 z 2003 i chlal olej, więc argument wady produkcyjnej upada. Buladag ma starszą Almere i bierze, moja brała, wiele bierze.

Nie bierze Wam to ok, ale ja bym i tak uważał, bo może coś się sypnac. ;)

 

Dlaczego upada ?

Do fabryki części przychodzą seriami od producentów.

W 2003 roku fabryka otrzymała zapewne wiele seri pierścieni nie każda była wadliwa.

Sprawdz numer VIN w ASO powiedzą ci. Choć jak ci bierze olej to już raczej odpowiedź masz, nie musisz się pytać ;).

Link to comment
Share on other sites

To nie była wada partii, nie było więc z tej okazji akcji przywoławczej, problem dotyka wszystkich QG18 i QG15. To zwyczajna wada konstrukcyjna, do takiego stanu rzeczy przyczyniają się: źle dobrane materiały do wykonania pierścieni i uszczelniaczy oraz przede wszystkim bardzo mała misa olejowa, .

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Znaczna cześć oleju jest w obiegu, a więc w misie zostaje go niewiele, co powoduje podwyższoną temperaturę pracy oraz częste wynurzanie się "smoka" pompy olejowej np. podczas zakrętów co powoduje, że silnik/poszczególne elementy przez krótką chwilę pracuje na sucho, a przy takich obciążeniach film olejowy nie wystarcza.

Przypominam, że mając olej na poziomie minimum mamy go w układzie tylko 1,7l, przy max 2,7l, do tego dochodzi oczywisty fakt, że tak mała ilość oleju jest po np. 10000km znacznie bardziej przepracowana niż powiedzmy 6l oleju i zwyczajnie traci swoje właściwości.

Do tego dochodzi zalecenie aby w polsce zalewać do tego silnika 10W40, gdzie już np. na rynek niemiecki zalecali 5W30 (jak mnie pamięć nie myli, trzeba by jeszcze raz serwisówkę przestudiować). SAE W40 na polskie zimy się niezabardzo nadaje, ponieważ są u nas dni gdy temperatura spada poniżej jego wartości granicznych.

 

To wszystko powoduje długofalowe i powolne zacieranie silnika, co za tym idzie, po tyłku najbardziej dostają pierścienie oraz uszczelniacze zaworów, a to z kolei powoduje apetyt na olej w pewnym momencie eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

kolego Buladag dzięki za wytłumaczenie ale mam jedszcze jedno pytanie

czy stanie się coś z silnikiem gdy bedę go eksploatował i dolewał tylko olej?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak Ci pisałem gdzieś na forum, mój bierze (u mnie od nowości, w ciagu 20000km od w zasadzie 0 między wymianami do 1l/400km), od 25000km dolewam i jeżdżę, remont jest nieopłacalny, przy tej wartości jedynie kasacja. Niestety jeśli już Ci bierze, to lepiej nie będzie.

Dopóki świec nie zaleje na tyle, żeby zgasł to jedynie nagary się osadzają, poza tym bez konsekwencji dla silnika. Niestety po tyłku dostaje katalizator, który w którymś momencie zapewne się zapcha.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ja mam moją almerke 1.5 2002r od nowosci z salonu i faktycznie od ok.50 tyś km delikatnie bierze olej ale w granicach normy tj ok litr od wymiany do wymiany a mam przejachane 109 tyś.km tak że te typy tak mają

Link to comment
Share on other sites

Mi wcześniej uciekał olej bo miskę miałem dziurawą, Teraz mam przejechane od wymiany ok 1500km i jak na razie spokój. Czeka mnie wymiana w tym tygodniu belki przedniej i całego wydechu :)  na liczniku mam 230 tyś ;) 1,8 silnik na podtlenku LPG :)

Edited by hektor3s
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...