pele Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 pytanie jak w tytule przy przebiegu >100tyś.km chleją tyle oliwy jakby miały nastukane z 900 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomahawk Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Nie wiem mój QG 1.8 ma 110tyś i nic nie bierze a nie jest pierwszej młodości bo 2003r. Była wada produkcyjna jak pójdziesz z numerem VIN do ASO powinni ci powiedzieć czy twój motor był w wadliwej serii. Usterka polegała chyba na wadliwych pierścieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 to wszystko przez ksiegowych oszczednosci na materiale w tym wypadku pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 to nic nie robić tylko dolewka i jazda bo mój lubi oliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 (edytowane) Odpowiedź jest prosta, bo są to samochody kiepskiej jakości. Widocznie jazda na renomie marki opłacała się bardziej, niż dalsze produkowanie niezłych samochodów. Edytowane 24 Września 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczur87 Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 (edytowane) ja ma 2001 1.5 i od wymiany oleju która była 2k temu ani kapki nie ubyło. przebieg 88tys mil Edytowane 25 Września 2013 przez szczur87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Może uściślijmy aby na ten temat się wypowiadały osoby które mają ten samochód od nowości, bo z używkami nie wiadomo, czy już jest po remoncie (bardziej prawdopodobne) czy jeszcze przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Tomahawk, mam 1.5 z 2003 i chlal olej, więc argument wady produkcyjnej upada. Buladag ma starszą Almere i bierze, moja brała, wiele bierze. Nie bierze Wam to ok, ale ja bym i tak uważał, bo może coś się sypnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DezMond Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 a moja teraz juz łyka az milo, przyczyna "plastikowe" pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomahawk Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Tomahawk, mam 1.5 z 2003 i chlal olej, więc argument wady produkcyjnej upada. Buladag ma starszą Almere i bierze, moja brała, wiele bierze. Nie bierze Wam to ok, ale ja bym i tak uważał, bo może coś się sypnac. Dlaczego upada ? Do fabryki części przychodzą seriami od producentów. W 2003 roku fabryka otrzymała zapewne wiele seri pierścieni nie każda była wadliwa. Sprawdz numer VIN w ASO powiedzą ci. Choć jak ci bierze olej to już raczej odpowiedź masz, nie musisz się pytać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) To nie była wada partii, nie było więc z tej okazji akcji przywoławczej, problem dotyka wszystkich QG18 i QG15. To zwyczajna wada konstrukcyjna, do takiego stanu rzeczy przyczyniają się: źle dobrane materiały do wykonania pierścieni i uszczelniaczy oraz przede wszystkim bardzo mała misa olejowa, . Edytowane 26 Września 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 a jaki to ma wpływ na silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Znaczna cześć oleju jest w obiegu, a więc w misie zostaje go niewiele, co powoduje podwyższoną temperaturę pracy oraz częste wynurzanie się "smoka" pompy olejowej np. podczas zakrętów co powoduje, że silnik/poszczególne elementy przez krótką chwilę pracuje na sucho, a przy takich obciążeniach film olejowy nie wystarcza. Przypominam, że mając olej na poziomie minimum mamy go w układzie tylko 1,7l, przy max 2,7l, do tego dochodzi oczywisty fakt, że tak mała ilość oleju jest po np. 10000km znacznie bardziej przepracowana niż powiedzmy 6l oleju i zwyczajnie traci swoje właściwości. Do tego dochodzi zalecenie aby w polsce zalewać do tego silnika 10W40, gdzie już np. na rynek niemiecki zalecali 5W30 (jak mnie pamięć nie myli, trzeba by jeszcze raz serwisówkę przestudiować). SAE W40 na polskie zimy się niezabardzo nadaje, ponieważ są u nas dni gdy temperatura spada poniżej jego wartości granicznych. To wszystko powoduje długofalowe i powolne zacieranie silnika, co za tym idzie, po tyłku najbardziej dostają pierścienie oraz uszczelniacze zaworów, a to z kolei powoduje apetyt na olej w pewnym momencie eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 kolego Buladag dzięki za wytłumaczenie ale mam jedszcze jedno pytanie czy stanie się coś z silnikiem gdy bedę go eksploatował i dolewał tylko olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 (edytowane) Tak jak Ci pisałem gdzieś na forum, mój bierze (u mnie od nowości, w ciagu 20000km od w zasadzie 0 między wymianami do 1l/400km), od 25000km dolewam i jeżdżę, remont jest nieopłacalny, przy tej wartości jedynie kasacja. Niestety jeśli już Ci bierze, to lepiej nie będzie. Dopóki świec nie zaleje na tyle, żeby zgasł to jedynie nagary się osadzają, poza tym bez konsekwencji dla silnika. Niestety po tyłku dostaje katalizator, który w którymś momencie zapewne się zapcha. Edytowane 27 Września 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielszczak37067 Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 ja mam moją almerke 1.5 2002r od nowosci z salonu i faktycznie od ok.50 tyś km delikatnie bierze olej ale w granicach normy tj ok litr od wymiany do wymiany a mam przejachane 109 tyś.km tak że te typy tak mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 (edytowane) Mi wcześniej uciekał olej bo miskę miałem dziurawą, Teraz mam przejechane od wymiany ok 1500km i jak na razie spokój. Czeka mnie wymiana w tym tygodniu belki przedniej i całego wydechu na liczniku mam 230 tyś 1,8 silnik na podtlenku LPG Edytowane 13 Października 2013 przez hektor3s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.