Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Spadające obroty poniżej biegu jałowego w końcowej fazie hamowania.


tomahawk
 Share

Recommended Posts

Problem:

 

Spadające obroty poniżej biegu jałowego w końcowej fazie hamowania.

 

Samochód:

 

Nissan Almera N16 Falce lifting 2003 sedan, silnik QG 1.8 116 km przebieg 110 tyś km.

Dotychczas bezawaryjna tylko czujnik położenia wału korbowego wymieniony przy 107 tyś km , oleju nie bierze :)

 

Opis:

 

Podczas dojeżdzania do skrzyżowania samochód bez gazu hamuje silnikiem obroty jak i prędkość spadają w momencie kiedy obroty dochdzą do 1200 wciskam sprzęgło dohamowuje hamulcem a obroty czasami ( 50% przypadków ) spadają poniżej obrotów biegu jałowego do jakiś 200 - 300 aby od razu szybko wskoczyć na obroty biegu jałowego.

 

Z włączonym układem klimatyzacji probelm występuje tylko w 10% hamowań.

 

Przyczyna ( tutaj troche zgaduje )

 

Czyżby nieszczelność w układzie podciśnienia jakieś lewe powietrze , serwo ?

Samochód z układem ABS.

 

Z góry dziękuje za uwagi, pomysły.

 

Czy ktoś z was wymieniał serwo miał z tym elementem problem ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Musze to zbadać jak odnajde przyczynę dam znać, ale to może potrwać bo nie mam pomysłu na to cholerstwo.

Oddam w przyszłym tygodniu do zaufanego mechanika niech zerknie.


Musze to zbadać jak odnajde przyczynę dam znać, ale to może potrwać bo nie mam pomysłu na to cholerstwo.

Oddam w przyszłym tygodniu do zaufanego mechanika niech zerknie.

 

No cóż niestety kicha niby wsyztko ok ale ok nie jest.

nie mam już pomysłów chyba poczekam aż coś sie po prostu rozwali przynajmniej będe wiedział co wymienić.

Link to comment
Share on other sites

mierzona wszystko w porządku w ogóle samochód jeździ elegancko przyspiesza super wszytko jest ok prócz tego dochamowywania servo i podciśnienia też sprawdzone.

Link to comment
Share on other sites

Napisałeś, że przy włączonej klimatyzacji rzadziej obroty spadają to by sugerowało że faktycznie może być coś z krokowcem. A czy przy przełączaniu biegów też obserwujesz spadek obrotów? Jeżeli tak to eliminuje to hamulce, jeżeli nie to eliminuje to krokowca. Może jest coś nie tak ze sprzęgłem? nie rozłącza się? Przy klimie silnik wyżej się kreci na biegu jałowym, stąd może łatwiejsze rozłączanie sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

Napisałeś, że przy włączonej klimatyzacji rzadziej obroty spadają to by sugerowało że faktycznie może być coś z krokowcem. A czy przy przełączaniu biegów też obserwujesz spadek obrotów? Jeżeli tak to eliminuje to hamulce, jeżeli nie to eliminuje to krokowca. Może jest coś nie tak ze sprzęgłem? nie rozłącza się? Przy klimie silnik wyżej się kreci na biegu jałowym, stąd może łatwiejsze rozłączanie sprzęgła.

Jak np przyspieszam zmieniam biegi wszytko jest ok nic nie spada samochód przyspiesza dynamicznie bez problemów.

Rozumiem, że mówisz o sprzęgle w skrzyni biegów a nie sprzęgle od klimatyzacji ?

Też tak myśle, że być morze sprzęgło jest już padnięte u was też łapie bardzo wysoko wysoko ?

110 tyś i sprzegło by się skończyło ?

Edited by tomahawk
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobną historię, padła pierwsza sonda.

Link to comment
Share on other sites

Ale jak by sonda padla to powinno sie zaswiecic Check Engine. Czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Tak, miałem na myśli sprzęgło pomiędzy silnikiem a skrzynią. Nie wiem, jeżeli przebieg jest realny to mało, ale to zależy jak kto jeździ. Ja wymieniałem w 2.2di przy 170tyś. 10tyś po kupnie auta. Jak kupowałem auto to łapało już na samej górze.

Link to comment
Share on other sites

Diagnostyka umówina na środę. koszt 100 zł.


Aby nie zostawiac temtu bez odpowiedzi

 

Usterka obrotów wydaje się usunięta koszt 150 zł badanie kompem + czyszczenie przepustnicy wydaje się rozwiązało sprawę.

 

Natomiast czeka mnie remont skrzyni biegów wytrzymała 110 tyś takiego słbego wyniku w żadnym aucie nie miałem wcześniejszym.

Niby można dalej jeździć ale czuć, słychać i mechanik potwierdził, że należy ją rozebrać i wyremontowac najprawdopodobniej łożyska + ewentualne niespodzianki. Albo kupić używkę.

20 tyś temy słychać było tylko dziwne tukanie na 1 przy ruszaniu teraz po 20 tyś wydaje się pojawiać to już na 2 i 3 więc chyba nie ma co czekać.

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam identyczny objaw jak Twój Almera N-16 2002r. od nowości z salonu przejechane 109tyś.km i też kolega mechanik przepowiadał mi że to zabrudzona przepustnica ale jeżdżę jakoś z tym już od maja, muszę znależć jakiegoś mechanika w okolicach Bielska bo z autem jeszcze nic nie robiłem od nowości oprucz wymiany klocków a niechciał bym coś uszkodzić przy czyszczeniu tej przepustnicy chyba że nie jest to skomplikowane to niech ktoś podpowie jak to się robi.Pozdrawiam wszystkich klubowiczów. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Ja też nic nie robiłem. aż nagle te obroty i czujnik położenia wału kobowego się popsuły w krótkim odstępie czasu ale naprawy tych "usterek" to były grosze.

 

Teraz mam do naprawy skrzynie biegiów.

Link to comment
Share on other sites

w serwisie Nissana w Bielsku czyszczenie przepustnicy+sprawdzenie na kompie to 180zł tak że się umówię na następny tydzień myślę że zrobią to solidnie

Link to comment
Share on other sites

w serwisie Nissana w Bielsku czyszczenie przepustnicy+sprawdzenie na kompie to 180zł tak że się umówię na następny tydzień myślę że zrobią to solidnie

 

Ja już dawno autoryzowane serwisy przestałem kojarzyć z solidną robotą :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Super, dzisiaj probelm wrócił tylko zupełnie inaczej się objawia, stoje pod domem auto wlaczone siedze sobie ustawiam radio bo akumulator byl odłączony przy wymianie skrzyni ( skrzynia po remoncie rewelacja na razie ) i co leciutkie wachnięcia czego wcześniej nie było i nagle powolutku coraz bardziej zaczynają opadać corazz niżej i niżej aż dzwięk robi się nieprzyjemny przy 400 - 500, już naprawde myślałem, że wszystko zrobiłem i jakiś czas pojeżdze spokojnie a tu takie kuku.

 

Aha zapomniałem dodać odpaliłem klime i na klimie jest ok.


ZApomnaiłęm napisać problem rozwiązany wymieniłem zamiennik blue printa na ryginał ( 190 zł ) i wszytko ok bym wiedział, ze taka mła różnica między zamiennikiem a oryginałem to bym nawet tego blue czegoś tam nie kupował w każdym razie zamiennik był winny od początku wszytkim problemom z obrotami.

Edited by tomahawk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...