jarlew Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Jestem przed wymianą górnych wachaczy, poczytałem i mam pewny pomysł tzn. Może w wachaczu warto by było nawiercić i nagwintować otwór między tulejkami i wstawić tzw. kalamidkę I smarować to raz na 5-10 tyś. W starych rozwiązaniach gdzie było rozwiązanie metal w matal zawsze była możliwośc smarowania. Co Panowie na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 szkoda czasu i kombinowania, tam gdzie jest możliwość smarowania, zawsze jest wyfrezowane miejsce na smar w sworzniu a tu co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 a może jakiś materiał samosmarujący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Krzysiek, wahacz około 80zł, ja wymieniłem raz nissmem przejechałem 200kkm czy jest sens :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 no może w sumie i bez sensu...ale czemu tego lepiej nie zrobili w nissanie to tego nie mogę skumać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Z tymi ferelnymi wahaczami to chyba były początki Nissan'a w planowanym "postarzaniu" produktu, bo po co robić dobry element na lata jak można na nim zarobić. Dla konstruktorów chyba nie byłby problem z wyprodukowaniem wahaczy z tulejami teflonowymi z porządnym łożyskowaniem. Ja osobiście mam już dosyć co roku wymieniać wahacze, luzy owszem są, trochę stukają przy dziurach ale jakoś się przyzwyczaiłem Owszem, jeśli ktoś dysponuje małym warsztatem i wolnym czasem, to może kombinować, ale przy najtańszych zamiennikach nie ma to większego sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Ja teraz będę toczył nowe tulejki teflonowe do wahacza. Zobaczymy jak długo pojeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) @losiuu a masz może kolego jakiś rysunek do tego (wymiarowanie etc? mam dostęp do maszyn CNC to tez bym sobie wystrugał taki zestawik Teflon jakiś konkretny typ? Edytowane 7 Października 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 ja mam oryginalne wachacze nissana od nowości a auto ma nalatane 190 tys.w tym ok 20 tys w pl i wymieniłem pfuu...jak na razie tylko sworzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 ja mam oryginalne wachacze nissana od nowości a auto ma nalatane 190 tys.w tym ok 20 tys w pl i wymieniłem pfuu...jak na razie tylko sworzeń. Ty to masz w ogóle jakiś dziwny ten samochód, nic Ci się nie psuje :-P jesteś niereprezentatywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Ty to masz w ogóle jakiś dziwny ten samochód, nic Ci się nie psuje :-P jesteś niereprezentatywny. Oj przepraszam Nastawnik HDK, przepływka,czujnik położenia wału korbowego,przegub lewy,osłony przegubu x 3, nowy aku,sworzeń wachacza i paliwo-dużo paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 ja mam oryginalne wachacze nissana od nowości a auto ma nalatane 190 tys.w tym ok 20 tys w pl i wymieniłem pfuu...jak na razie tylko sworzeń. ja też mam oryginalne nissana i przebieg 190tyś, ale w książce servisowej cudem odczytałem ze były 2 razy wymieniane Ty masz swoje p11 od nowości?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 nie Mam z prywatnego importu. Sam jechałem i przypadkiem stałem się posiadaczem Odkupiony w domu od gościa(nie bd pisał starego francuza bo smiech) Ale ma faktyczny przebieg i serwisówke do 170 tys prowadzoną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Witam mam pytanko co do wahaczy ich zużycie w jaki sposób się objawia tzn wymieniłem sworznie wahacza a skrzypienie i piszczenie nie ustaje e wiem co jeszcze (smarowanie gum nie pomaga spokój na jakieś 50 km ) czy to mogą być wahacze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Witam mam pytanko co do wahaczy ich zużycie w jaki sposób się objawia tzn wymieniłem sworznie wahacza a skrzypienie i piszczenie nie ustaje e wiem co jeszcze (smarowanie gum nie pomaga spokój na jakieś 50 km ) czy to mogą być wahacze ?? Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie : "(smarowanie gum nie pomaga spokój na jakieś 50 km ) "... Niestety - pewnych rzeczy się nie przeskoczy....Jeśli skrzypi , piszczy ( a były już smarowane tuleje) - to pozostaje tylko wymiana wahacza... Koszt nie zabija...a spokój na kilka(dziesiąt) tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie : "(smarowanie gum nie pomaga spokój na jakieś 50 km ) "... Niestety - pewnych rzeczy się nie przeskoczy....Jeśli skrzypi , piszczy ( a były już smarowane tuleje) - to pozostaje tylko wymiana wahacza... Koszt nie zabija...a spokój na kilka(dziesiąt) tys. km. A same tuleje da się wymienić czy od raz cały wahacz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 A same tuleje da się wymienić czy od raz cały wahacz ? Jeśli sam potrafisz - to niby się da... można dokupić same "gumy"/ tuleje , wybić stare i wbić nowe... ale nie warto oszczędzać.... wiem z doświadczenia... Nie ma co się bawić w jakieś "cudowne reanimacje".... Kup nowy wahacz ... takie jest moje zdanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Jeśli sam potrafisz - to niby się da... można dokupić same "gumy"/ tuleje , wybić stare i wbić nowe... ale nie warto oszczędzać.... wiem z doświadczenia... Nie ma co się bawić w jakieś "cudowne reanimacje".... Kup nowy wahacz ... takie jest moje zdanie... Ok dzięki tak zrobię czy łączniki też wymieniać to jest komplet i czy wymiana górnych wahaczy zakończy tą męczarnie czy dolne też wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ok dzięki tak zrobię czy łączniki też wymieniać to jest komplet i czy wymiana górnych wahaczy zakończy tą męczarnie czy dolne też wymieniać Jeśli po nasmarowaniu gum/ tulei w tym starym wahaczu była cisza - czyli nic nie skrzypiało i nie stukało , pukało - to łącznika stabilizatora raczej nie ruszamy. Zużyty łącznik (choć czasem inne elementy również) wydaje takie specyficzne stuki przy jeździe po nierównej drodze. Możesz wjechać na kanał i "poszarpać" za stabilizator - wówczas przekonasz się czy trzeba jego też wymieniać. Zmorą w Primerach są właśnie górne wahacze.... niestety... Jeśli tylko skrzypi i po nasmarowaniu przestaje (na jakiś czas) , to ja wymieniłabym tylko górny wahacz. (Jeśli źle założymy nowe g. wahacze - wówczas też mogą dochodzić dziwne stuki....to tak na marginesie) p.s. Ten przegub , półośkę - o których pisałeś w ubiegłym roku mam nadzieję ,że ogarnąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Kup sobie na łożyskach i będziesz miał spokój: http://allegro.pl/nissan-primera-p10-p11-wahacz-gorny-lozyska-i5007528684.html Przetestowane, polecam. Ja ma firmy SLR może w sklepach znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Ok dzięki poszukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Dobry wieczór, dołącze do tematu, mam zamontowane Lemfordery, po 145zł/ sztuka. prawy przejechane 21 kkm, od 14kkm(po 9 miesiącach od założenia) skrzypi niemiłosiernie przy suchej pogodzie (czasami wręcz modlę sie o deszcz). Wymiana na SLR ile daje kkm spokoju ? Edytowane 1 Lutego 2015 przez tomek85fcb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Tomku...miałam identyczną sytuację.. Też po ok. 9 m-cach Lemforder (prawa strona) zaczął skrzypieć.....reklamacja - uznana, wymieniony na nowy... na razie spokój (3 m-ce dopiero)... Czekam teraz na lewą stronę, bo w maju ub. roku wymieniałam... :/ Hmmm... zastanawiające...Czyżby podróbki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Ja prawy SLR ma 30kkm a lewa strona SLR 5kkm i na razie wszystko ok ,ale jak wahacze z górnej półki ktoś chce to lepsze wg. mnie są 555 niż lemforder . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K.S. Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Jak już raz wymieni się fabryczne to potem inne będą stukac po czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.