Gość h2o Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Witam pasjonatów QQ Mam dość nietypowy problem (a może typowy - to się okaże po odpowiedziach). W moim QQ z tyłu podwozia pojawiła się rdza - taki rdzawy nalot na jednym z elementów nieopodal tylnych kół. Nie wiem jak się ten element nazywa bo się na tym nie znam - przypomina mi jakąś belkę... może to wahacz. W każdym razie załączam fotki bo inaczej tego nie wytłumaczę. Moje pytanie jest zasadnicze - czy ten element ma prowo tak rdzewieć? Dodam, że auto było kupione jako nowe w salonie. Nic pod samochodem nie gnije, jedynie te elementy - po prawej i lewej stronie auta. Facet w serwisie twierdzi, że to są jakieś ważne elementy nośne (czy jakoś tak) i one nie mogą być zabezpieczone antykorozyjnie aby w razie czego widać było ewentualne pęknięcia. Nie wiem tylko czy nie robił mnie w trąbę, żeby zamaskować niedoróbkę fabryki. Proszę więc o pomoc i odpowiedź - czy u was wygląda to tak samo i czy ma to tak być, czy mam wsiadać w furę i znaleźć tego mądralę z serwisu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Witam pasjonatów QQ Mam dość nietypowy problem (a może typowy - to się okaże po odpowiedziach). W moim QQ z tyłu podwozia pojawiła się rdza - taki rdzawy nalot na jednym z elementów nieopodal tylnych kół. Nie wiem jak się ten element nazywa bo się na tym nie znam - przypomina mi jakąś belkę... może to wahacz. W każdym razie załączam fotki bo inaczej tego nie wytłumaczę. Moje pytanie jest zasadnicze - czy ten element ma prowo tak rdzewieć? Dodam, że auto było kupione jako nowe w salonie. Nic pod samochodem nie gnije, jedynie te elementy - po prawej i lewej stronie auta. Facet w serwisie twierdzi, że to są jakieś ważne elementy nośne (czy jakoś tak) i one nie mogą być zabezpieczone antykorozyjnie aby w razie czego widać było ewentualne pęknięcia. Nie wiem tylko czy nie robił mnie w trąbę, żeby zamaskować niedoróbkę fabryki. Proszę więc o pomoc i odpowiedź - czy u was wygląda to tak samo i czy ma to tak być, czy mam wsiadać w furę i znaleźć tego mądralę z serwisu ? Qashqai tak ma :-( , mój co prawda z 2007 ale wyglądał tak samo , zrobiłem piaskowanie elementów ,podkład,i warstwa antykorozyjna .Gość tak mówi bo pracuje w serwisie ;-) ,ja zapłaciłem parę stowek i wiem że na kilka lat mam spokój z rdza :-) a i wygląd podwozia nie szpeci auta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Auto mam z 2008 roku ten sam przypadek- powierzchowna korozja tylnego wahacza wzdłużnego.Można spróbować zabezpieczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Tak jak pisałem ,piaskowanie usonelo rdze potem podkład i natrysk środka zabezpieczajacego .Nie ma co próbować , trzeba zrobić bo będzie tylko gorzej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Kolego myślę że niepotrzebnie martwisz się akurat tymi elementami- sprawdz lepiej co masz pod gumami przez które idą przewody w tylniej klapie. U mnie tam już ruda sieje spustoszenie a wiem że to nie tylko problem jednostkowy - oby u Ciebie było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Kolego myślę że niepotrzebnie martwisz się akurat tymi elementami- sprawdz lepiej co masz pod gumami przez które idą przewody w tylniej klapie. U mnie tam już ruda sieje spustoszenie a wiem że to nie tylko problem jednostkowy - oby u Ciebie było ok U mnie rdza w okolicach zamka pokrywy bagażnika - na razie tylko od strony wewnętrznej , ale jak długo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 (edytowane) W tym tygodniu zakończyłem robienie konserwcji całego mojego QQ. Robiłem konserwacje podwozia, nakoli i wszystkich profili zamkniętych (progi, drzwi, klapy komory silnika i bagażnika) demontując wszystkie osłony tak żeby środek konserwujący dotarł wszędzie gdzie tylko powienien być. Zdziwiło mnie troszkę jak rozebrałem osłonę plastykową wewnetrzną porywy bagażnika i nie było tak rzadnego śladu konserwcji. Zwykła blacha w podkładzie i miejscowo polakierowana w kolor nadwozia. Pytanie teraz jak długo może tam nie być rdzy skoro na dole tego elementu są kanały odpływowe wody. Może powiedzieć że troszkę się zawiodłem bo poza osłonami podwozia i przednich błotników to zabezpieczenie jest bardzo kiepskie. Edytowane 28 Września 2013 przez Lesiu QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 (edytowane) Mamy 8 letnią micrę która stoi pod chmurką i przy podobnym rozwiązaniu tylnej klapy i kanalików odprowadzających wodę oraz zerowym ,poza podkładem, zabezpieczeniem klapy nie ma najmniejszych śladów rdzy pod osłoną plastikową.Za to woda robi "krzywdę" mikrowłącznikom otwierania tylnej klapy.Więc i QQ nie powinien mieć z tym problemów. Edytowane 28 Września 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Rdza pojawia się tam, gdzie albo coś uderza i piaskuje lub woda stoi. Popatrzcie na np. garaże blaszane. Ocynkowana tania blacha bez żadnej powłoki lakierowej i przez lata nie rdzewieją. Zatem spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Witam pasjonatów QQ Mam dość nietypowy problem (a może typowy - to się okaże po odpowiedziach). W moim QQ z tyłu podwozia pojawiła się rdza - taki rdzawy nalot na jednym z elementów nieopodal tylnych kół. Nie wiem jak się ten element nazywa bo się na tym nie znam - przypomina mi jakąś belkę... może to wahacz. W każdym razie załączam fotki bo inaczej tego nie wytłumaczę. Moje pytanie jest zasadnicze - czy ten element ma prowo tak rdzewieć? Dodam, że auto było kupione jako nowe w salonie. Nic pod samochodem nie gnije, jedynie te elementy - po prawej i lewej stronie auta. Facet w serwisie twierdzi, że to są jakieś ważne elementy nośne (czy jakoś tak) i one nie mogą być zabezpieczone antykorozyjnie aby w razie czego widać było ewentualne pęknięcia. Nie wiem tylko czy nie robił mnie w trąbę, żeby zamaskować niedoróbkę fabryki. Proszę więc o pomoc i odpowiedź - czy u was wygląda to tak samo i czy ma to tak być, czy mam wsiadać w furę i znaleźć tego mądralę z serwisu ? Ten problem jaest jednak typowy w QQ, jak chciałem kupić QQ i ogladałem pierwszego (używane egzemplarze) to myślałem ,że jest po jakimś zalaniu ,każdy następny miał to samo.Po zakupie zrobiłem konserwację i myślę ,że to jedyne wyjście. Rdzewieją tylko elementy zawieszenia samo podwozie jest OK. W nissanie pathfinder to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.