Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

rozrząd 2.o benzyna


Guest miroo

Recommended Posts

Witam kolegów jeżdżących X-ami.W moim dziadku z 2002 przez krótką chwilę po odpaleniu coś rzęzi-według znawców tematu to łańcuch rozrządu.Chciał bym się zabrać za wymianę tegoż łańcucha sam bo jak pomyślę o mechaniku to jestem chory (większość to monterzy). Mam odrobinę doświadczenia z paskiem rozrządu.Proszę o konstruktywną pomoc kolegów którzy wymieniali rozrząd w tym silniku lub uczestniczyli przy jego wymianie:

-zakres demontażu(przy wymianie łańcuszka pompy oleju-kompresor klimy,miska olejowa mała i duża?)

-czyszczenie kanałów olejowych ewentualnie elementów ww.pompy?

-zastosowane części(rozbieżność od 600  do 2000 zł)

-czy ktoś próbował wymienić sam napinacz (pomogło?)

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam urażonych mechaników (kiepskie doświadczenia).

Jeśli ktoś poleci sprawdzonego mechanika z okolic w-wy to

skorzystam (jeśli wykona pracę w mojej obecności).

Link to comment
Share on other sites

Mogę powiedzieć coś o koszcie części - otóż właściciel warsztatu, człowiek do którego mam zaufanie nie tylko w kwestiach motoryzacyjnych, powiedział mi, że łańcuch za 200 zł może założyć wyłącznie na moją odpowiedzialność. Cena "normalnego" wynosiła wtedy (dwa lata temu) prawie 1000zł, i taki też został zamontowany. 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Netoperek za informacje.Nie napisałeś dlaczego wymieniałeś łańcuch i dlaczego tylko 1 element układanki?

 

 

Mogę powiedzieć coś o koszcie części - otóż właściciel warsztatu, człowiek do którego mam zaufanie nie tylko w kwestiach motoryzacyjnych, powiedział mi, że łańcuch za 200 zł może założyć wyłącznie na moją odpowiedzialność. Cena "normalnego" wynosiła wtedy (dwa lata temu) prawie 1000zł, i taki też został zamontowany. 

Kolego, przy jakich przebiegach wymieniałeś rozrząd?

Link to comment
Share on other sites

Jakieś 160 000. Łańcuch z przyległościami został wymieniony niejako przy okazji - czapka została zdjęta z powodu wypalonego zaworu, i okazało się, że napinacz łańcucha zbliża się do końca zakresu roboczego. Mając wszystko na wierzchu grzechem byłoby zostawić stary łańcuch i rozbierać pół silnika np. rok później.

 

@Miroo: wymiana samego napinacza nic nie da - mój był w porządku, ale łańcuch był zbyt rozciągnięty i napinacz mógł wkrótce przestać spełniać swoją rolę.

Link to comment
Share on other sites

Jakieś 160 000. Łańcuch z przyległościami został wymieniony niejako przy okazji - czapka została zdjęta z powodu wypalonego zaworu, i okazało się, że napinacz łańcucha zbliża się do końca zakresu roboczego. Mając wszystko na wierzchu grzechem byłoby zostawić stary łańcuch i rozbierać pół silnika np. rok później.

 

@Miroo: wymiana samego napinacza nic nie da - mój był w porządku, ale łańcuch był zbyt rozciągnięty i napinacz mógł wkrótce przestać spełniać swoją rolę.

te 160 to pewne czy nie wiadome?

Link to comment
Share on other sites

To stan licznika - tyle mogę powiedzieć jako drugi właściciel;) Łańcuch pewnie by jeszcze trochę pojeździł, wymiana miała miejsce z powodów które opisałem powyżej.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...