radoskooor Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Witam Kolegów serdecznie pierwszym postem. Od sierpnia jestem posiadaczem Terrano I 2.4 benzyna z LPG. Kupiłem egzemplarz w kiepskim stanie blacharskim z w miarę zdrową ramą i zdrowym silnikiem. Wymieniłem w silniku olej z pół-syntetyka na mineralny, wyregulowałem LPG, podspawałem go w najgorszych miejscach i jeździłem...3 tygodnie - po tym czasie zaczęło coś stukać w silniku. Auto zaczęło nie równo pracować, tak jakby nie palił na jeden gar, ale odpala i chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu, nie ważne czy przy wrzuconym biegu czy na luzie około 1,5 tysiąca obrotów coś zaczyna metalicznie stukać w silniku. W sumie to zaczęło się nagle, podczas jazdy. Podjechałem do znajomego na szybko - regulacja zapłonu. Niestety to nic nie daję. Drugi znajomy przez telefon zasugerował że mogły powyginać się panewki.. Macie jakieś doświadczenia z taką przypadłością tych piecy? Co może być przyczyną tego że tak nap...dala? pozdrawiam radek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 posprawdzaj świece najpierw, może uda się zlokalizować który cylinder szwankuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Przepatrz zawory, mi koledzy podpowiadali też ze moze to być napinacz łańcucha rozrządu. U mnie dalej stuka, raz bardziej raz mniej ale z braku czasu dalej nie wiem co to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 W którym miejscu silniku puka ? jak z przodu to morze być łancuch rozrządu tak na odległość trudno stwierdzić zdejmi kapę zaworów i sprawdz rozrząd na początek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Tez bym obstawiał ślizgi rozrządu,nie lekceważ tego bo moze zrobić sie bida i remont silnika gotowy.Jak umnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radoskooor Opublikowano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Dzięki Panowie za rady. Na chwilę obecna auto stoi na placu u kolegi, niestety nie mam czasu na to żeby sie tym zająć - praca. Mam nadzieje że w najbliższy weekend znajdę go trochę. Plan jest taki żeby zrzucić pokrywę zaworów. Puka z silnika od strony ściany grodziowej, tylko na wysokich obrotach.. Świece sprawdzone, zachowuję się tak samo po wyciągnięciu każdej osobno.. Obawiam się że bardzo prawdopodobna jest teza kolegi dario88 ale nie ma co wróżyć z fusów, rozbiorę drania w miare mozliwości i napiszę co i jak tak sobie myślę, co jeśli faktycznie silnik będzie do remontu a koszta okażą sie za duże, macie pomysły co wtedy robić? myślałem nad zmianą silnika na 2,7D, jest to wykonalne? Ma ktoś doświadczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapas6 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Sytuacja sie wyjaśniła silnik wyjęty rozkręcony do wymiany panewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radoskooor Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Osz kurna, kolega pomylił tematy:) Ja jeszcze nie zdążyłem rozkręcić silnika:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.