karibox1 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 (edytowane) Witam i proszę o pomoc, wczoraj w nocy wracając z opery nova x zaczął dziwnie spowalniać. Zatrzymałem się bo strasznie śmierdziało taką topioną oponką. Okazało się, że lewa felga gorąca. Od pasażera było ok. Zdjąłem koło, i jest.....siedzi zacisk. Zdjąłem go i sposobem breszkami z młotkiem rozruszałem tłoczki ale jeden chodzi ledwo ledwo. Po naciśnięciu hamulca do oporu blokuje się. Mój pomysł: 1. regeneracja w bosch servis, 2. zakup regenerowanego na allegro http://allegro.pl/nissan-x-trail-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-przedni-i3543507392.html#tabsAnchor, 3. zakup w ASO (na pewno drogo). W szybkich serwisach nie chcą tego robić. Co radzicie? Sprawa jest pilna. Czy da radę samemu oczyścić tłoczyska czy nie? Czy zaciski zapiekają się po obydwu stronach w przybliżonym czasie jak żarówki? Edytowane 1 Października 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 (edytowane) warto obydwa od razu sprawdzić. Można samemu pomęczyć. Sprawdź czy jest dostępny zestaw naprawczy z tłoczkiem nowym bo stary pewnie zardzewiały będzie na powierzchni stykającej skoro się zapiekł. Raczej sam zacisk będzie dobry. jeśli nad uszczelką przyrdzewiał to nie szkodzi, wyczyści się , posmaruje smarem i będzie działało. Edytowane 1 Października 2013 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 A jak wyjąć tłoczki i jak wsadzić z powrotem? A jak wyjąć tłoczki i jak wsadzić z powrotem? ok już wiem. Ale pytanie czy warto to robić samemu, czy da się wyczyścić dobrze tłoczek i czy uszczelki zwykle są ok? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 tylne zapiekają się często - ja już 2 razy rozbierałem, czyściłem i smarowałem - bedzie żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 W wakacje z tyłu wymieniałem wszystkie uszczelki i jeden tłoczek. Zestawy zakupiłem w intercarcie. Pasowały idealnie i nie sprawiały problemu z montażem. U mnie na jednym kole miałem taką sytuację, że po wyjęciu wszystkich uszczelek tłoczek nie chciał wejść do zacisku bo na krawędzi zacisku (przed zewnętrzną uszczelką) było tyle syfu, że się już blokował. Działanie skrobaka na zacisku rozwiązało sprawę. Jeden z tłoczków musiałem wyrzucić bo miał za duże wżery, a drugi wyczyściłem papierem ściernym wodnym (2000-2500) i działa poprawnie. Przed wymianą uszczelek próbowałem tłoczki udrożnić poprzez wpychanie, wypychanie i smarowanie, ale działało to na krótki czas. Najpierw zakupiłem same uszczelki (cena około 30 zł), a dopiero potem tłoczek jak się okazało, że jest do wymiany (cena około 75 zł) Poniżej załączam oznaczenie zakupionych zestawów na tył (z przodu jeszcze nie wymieniałem), ale generalnie chodzi o firmę AUTOFREN SEINSA. Brake Caliper Repair Kit (AUTOFREN SEINSA D4784) Brake Caliper Repair Kit (AUTOFREN SEINSA D41603C) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 (edytowane) Więc zrobiłem tak: Zabrałem się za te tłoczki ale po rozebraniu kolejnych okazało się, że wszystkie zaciski będą do robienia. Nie idzie tak łatwo tych wżerów usunąć bo za dużo schodzi materiału i się boje, że te tłoczki i cylinderki stracą szczelność. A tłoczków nowych nie mieli. Poza tym doszła też linka bo nie wygląda idealnie. Dlatego oddałem temat do bosch service i jutro odbieram. Dam znać jakie koszty. Zestaw naprawczy pasuje od nissana urvana. No więc tak: rozebraliśmy wszystkie zaciski i wyszło, że wszystkie 4 są w stanie agonalnym - zarówno tłoczki jak gumki (90 tys. - coś nieprawdopodobnego). Jednak mało jeżdżę ostatnio a jeśli to do sklepu i z powrotem. Ogólnie wkoło komina. Dlatego zapadła decyzja o pełnej regeneracji wszystkich zacisków z tłoczkami i gumami. Do tego wiadomo płyn i dodatkowo odgrzybianie klimy i nabicie. Linka okazała się ok. Razem zeszło 2 dni roboty + przywiezienie umytego auta pod dom. Pękł tysiąc. No ale czego się nie robi dla spokoju. No i powstaje pytanie bo zostały mi blaszki, które zapomniałem dać mechanikowi od klocków, chyba to są wskaźniki akustyczne zużycia. Przychodzą do nich tłoczki, są wielkości mniejwięcej klocków. Czy one są niezbędne? Edytowane 3 Października 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 skoro są wielkości klocków to nie są to wskaźniki akustyczne tylko podkładki pod klocki. Nie jest to konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) skoro są wielkości klocków to nie są to wskaźniki akustyczne tylko podkładki pod klocki. Nie jest to konieczne. a i tu się wyjaśnia. Czyli pełnią funkcję osłony kurzowo-wodnej i stabilizują tak? A i pewnie dociskają jak tarcza schudnie? Edytowane 5 Października 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Jak tarcza schudnie to tłoczek sie wysuwa i w ten sposób jest regulowany luz. Do końca jakie jest ich znaczenie to trudno powiedzieć, w jednych autach są w innych nie ma od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 chodziło mi o to, że jak już jest tam tak chudo, że tłoczek to za mało jak się wysunie, że tak powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Te blaszki sa po to zeby klocki nie halasowaly w zacisku. Poki zacisk w miarę ok to moze ich nie byc ale z czasem jak rdzewieje to luz sie powieksza. Inna funkcja tych blaszek to ulatwienie ruchu klocków - jak zacisk przyrdzewieje to moga klocoi nie odbijać. Ja bym je założył. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Te blaszki sa po to zeby klocki nie halasowaly w zacisku. Poki zacisk w miarę ok to moze ich nie byc ale z czasem jak rdzewieje to luz sie powieksza. Inna funkcja tych blaszek to ulatwienie ruchu klocków - jak zacisk przyrdzewieje to moga klocoi nie odbijać. Ja bym je założył. ok zeshky dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Panowie mam problem ponieważ podczas banalnej wymiany klocków hamulcowych z tyłu ukrecilem śrubę prowadnicy zacisku hamulcowego i teraz mam problem aby taką nabyć. Czy ktoś może poradzić gdzie taką kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 W takim wypadku używki tylko , kupić całe jarzmo na necie lub szrocie. Jeśli resztę masz dobrą to obojętnie czy prawe czy lewe kupisz. Górna i dolna śruba są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Wiem ze gorna i dolna sa inne, z uzywka jest ten problem że za caly komplet troszke zaplace a taka srubka do T31 kosztuje około 30zl. I chyba tak spróbuje bo na zdjęciu wygląda podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Tak na szybko sprawdziłem i w Intercars to komplet śrub do jednego zacisku do T30 kosztuje niecałe 50 zł. Komplet tzn. 2x śruba prowadnicy (obie inne) 2x gumowe osłonki prowadnicy 2x śruby mocowania jarzma Edytowane 19 Listopada 2013 przez gkowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Niestety to nie to, pierwsze kroki skierowalem do intercarsu, nie mają. Z tylu u mnie jest tzw. sruba prowadnicy zacisku czyli śruba z prowadnica w jednym. Cos jak to www.motointegrator.pl/produkty/210131-sruba-prowadnicy-zacisku-hamulcowego-quick-brake-11244 Edytowane 19 Listopada 2013 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 W dziale Primera P11 jest fotorelacja z naprawy zacisku tylnego. Jest tam min. pokazane jak facet wyciąga tłoczek i 'pozostałe bebechy' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saffron Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Wiem ze gorna i dolna sa inne, z uzywka jest ten problem że za caly komplet troszke zaplace a taka srubka do T31 kosztuje około 30zl. I chyba tak spróbuje bo na zdjęciu wygląda podobnie. Ja kupiłem zestaw QB113-1446X w Intercars ok 60zl z gumkami i smarem. Pasował idealnie do t30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfaja Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Ja wymieniałem prowadnice zacisku z tyłu i początkowo wydawało się że może być problem z nabyciem tego, ponieważ nigdzie ten element nie jest opisany jako pasujący do T30. Okazuje się że pasuje idealnie z T31, a z tym nie ma problemów... http://sklepjeep.redcart.pl/c/7927/osprzet-hamulca-x-trail-nissan.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Dzieki Panowie, też mi sie wydawało, że do T31 to to samo, ale jak Saffron wpadles na to że od Juke i Qashqaia tez pasuje. Panowie z INTERCARSU nie wiedza co mają ani Ci w sklepie ani Ci w internecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saffron Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Po prostu nie mogłem znaleźć, a że Intercars mam za przysłowiowym rogiem, to wziąłem na próbę (na podstawie zdjęcia w Intercars), pomierzyłem i podeszły. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Odgrzewam kotleta Od jakiegoś czasu bije mi kierownicą podczas hamowania, powyżej 120 150 km/h, doszedłem do wniosku, że czas zajrzeć do zacisków z przodu...niestety były zapieczone potwornie, skorodowane, dorzucam kilka fot mojej dzisiejszej pracy Cena za części 110zł tj.4x tłoczek 4x komplet uszczelniaczy 1x płyn hamulcowy 2h roboty Dobre chęci 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 ile piw zużyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Co to za zaciski dwutłoczkowe ? Jeśli dobrze pamiętam to u mnie są jedno. Ja też chcę takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.