Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

zapieczony tłoczek zacisku t30


karibox1
 Share

Recommended Posts

Witam i proszę o pomoc, wczoraj w nocy wracając z opery nova x zaczął dziwnie spowalniać. Zatrzymałem się bo strasznie śmierdziało taką topioną oponką. Okazało się, że lewa felga gorąca. Od pasażera było ok. Zdjąłem koło, i jest.....siedzi zacisk. Zdjąłem go i sposobem breszkami z młotkiem rozruszałem tłoczki ale jeden chodzi ledwo ledwo. Po naciśnięciu hamulca do oporu blokuje się.

Mój pomysł: 1. regeneracja w bosch servis, 2. zakup regenerowanego na allegro http://allegro.pl/nissan-x-trail-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-przedni-i3543507392.html#tabsAnchor, 3. zakup w ASO (na pewno drogo).

W szybkich serwisach nie chcą tego robić. Co radzicie? Sprawa jest pilna. Czy da radę samemu oczyścić tłoczyska czy nie? Czy zaciski zapiekają się po obydwu stronach w przybliżonym czasie jak żarówki?

 

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

warto obydwa od razu sprawdzić.    Można samemu pomęczyć.  Sprawdź czy jest dostępny zestaw naprawczy z tłoczkiem nowym bo stary pewnie zardzewiały będzie na powierzchni stykającej skoro się zapiekł.  Raczej sam zacisk będzie dobry. jeśli nad uszczelką przyrdzewiał to nie szkodzi, wyczyści się , posmaruje smarem i będzie działało. 

Edited by chudson
Link to comment
Share on other sites

A jak wyjąć tłoczki i jak wsadzić z powrotem?


A jak wyjąć tłoczki i jak wsadzić z powrotem?

ok już wiem. Ale pytanie czy warto to robić samemu, czy da się wyczyścić dobrze tłoczek i czy uszczelki zwykle są ok? Pozdr

Link to comment
Share on other sites

tylne zapiekają się często - ja już 2 razy rozbierałem, czyściłem i smarowałem - bedzie żyć ;)

Link to comment
Share on other sites

W wakacje z tyłu wymieniałem wszystkie uszczelki i jeden tłoczek. Zestawy zakupiłem w intercarcie. Pasowały idealnie i nie sprawiały problemu z montażem. U mnie na jednym kole miałem taką sytuację, że po wyjęciu wszystkich uszczelek tłoczek nie chciał wejść do zacisku bo na krawędzi zacisku (przed zewnętrzną uszczelką) było tyle syfu, że się już blokował. Działanie skrobaka na zacisku rozwiązało sprawę.

Jeden z tłoczków musiałem wyrzucić bo miał za duże wżery, a drugi wyczyściłem papierem ściernym wodnym (2000-2500) i działa poprawnie. Przed wymianą uszczelek próbowałem tłoczki udrożnić poprzez wpychanie, wypychanie i smarowanie, ale działało to na krótki czas. Najpierw zakupiłem same uszczelki (cena około 30 zł), a dopiero potem tłoczek jak się okazało, że jest do wymiany (cena około 75 zł)

 

Poniżej załączam oznaczenie zakupionych zestawów na tył (z przodu jeszcze nie wymieniałem), ale generalnie chodzi o firmę AUTOFREN SEINSA.

 

Brake Caliper Repair Kit (AUTOFREN SEINSA D4784)

Brake Caliper Repair Kit (AUTOFREN SEINSA D41603C)

 

Link to comment
Share on other sites

Więc zrobiłem tak:

Zabrałem się za te tłoczki ale po rozebraniu kolejnych okazało się, że wszystkie zaciski będą do robienia. Nie idzie tak łatwo tych wżerów usunąć bo za dużo schodzi materiału i się boje, że te tłoczki i cylinderki stracą szczelność. A tłoczków nowych nie mieli. Poza tym doszła też linka bo nie wygląda idealnie. Dlatego oddałem temat do bosch service i jutro odbieram. Dam znać jakie koszty.  Zestaw naprawczy pasuje od nissana urvana.


No więc tak: rozebraliśmy wszystkie zaciski i wyszło, że wszystkie 4 są w stanie agonalnym - zarówno tłoczki jak gumki (90 tys. - coś nieprawdopodobnego). Jednak mało jeżdżę ostatnio a jeśli to do sklepu i z powrotem. Ogólnie wkoło komina. Dlatego zapadła decyzja o pełnej regeneracji wszystkich zacisków z tłoczkami i gumami. Do tego wiadomo płyn i dodatkowo odgrzybianie klimy i nabicie. Linka okazała się ok. Razem zeszło 2 dni roboty + przywiezienie umytego auta pod dom. Pękł tysiąc. No ale czego się nie robi dla spokoju.

 

No i powstaje pytanie bo zostały mi blaszki, które zapomniałem dać mechanikowi od klocków, chyba to są wskaźniki akustyczne zużycia. Przychodzą do nich tłoczki, są wielkości mniejwięcej klocków. Czy one są niezbędne?

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

skoro są wielkości klocków to nie są to wskaźniki akustyczne tylko podkładki pod klocki.  Nie jest to konieczne. 

Link to comment
Share on other sites

skoro są wielkości klocków to nie są to wskaźniki akustyczne tylko podkładki pod klocki.  Nie jest to konieczne. 

a i tu się wyjaśnia. Czyli pełnią funkcję osłony kurzowo-wodnej i stabilizują tak? A i pewnie dociskają jak tarcza schudnie?

Edited by karibox1
Link to comment
Share on other sites

Jak tarcza schudnie to tłoczek sie wysuwa i w ten sposób jest regulowany luz. 

 

Do końca jakie jest ich znaczenie to trudno powiedzieć, w jednych autach są w innych nie ma od nowości. 

Link to comment
Share on other sites

chodziło mi o to, że jak już jest tam tak chudo, że tłoczek to za mało jak się wysunie, że tak powiem.

Link to comment
Share on other sites

Te blaszki sa po to zeby klocki nie halasowaly w zacisku. Poki zacisk w miarę ok to moze ich nie byc ale z czasem jak rdzewieje to luz sie powieksza. Inna funkcja tych blaszek to ulatwienie ruchu klocków - jak zacisk przyrdzewieje to moga klocoi nie odbijać.

Ja bym je założył.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te blaszki sa po to zeby klocki nie halasowaly w zacisku. Poki zacisk w miarę ok to moze ich nie byc ale z czasem jak rdzewieje to luz sie powieksza. Inna funkcja tych blaszek to ulatwienie ruchu klocków - jak zacisk przyrdzewieje to moga klocoi nie odbijać. Ja bym je założył.

ok zeshky dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie mam problem ponieważ podczas banalnej wymiany klocków hamulcowych z tyłu ukrecilem śrubę prowadnicy zacisku hamulcowego i teraz mam problem aby taką nabyć. Czy ktoś może poradzić gdzie taką kupić?

Link to comment
Share on other sites

  W takim wypadku używki tylko , kupić całe jarzmo na necie lub szrocie.  Jeśli resztę masz dobrą to obojętnie czy prawe czy lewe kupisz.    Górna i dolna śruba są inne.  

Link to comment
Share on other sites

Wiem ze gorna i dolna sa inne, z uzywka jest ten problem że za caly komplet troszke zaplace a taka srubka do T31 kosztuje około 30zl. I chyba tak spróbuje bo na zdjęciu wygląda podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Tak na szybko sprawdziłem i w Intercars to komplet śrub do jednego zacisku do T30 kosztuje niecałe 50 zł.

Komplet tzn.

2x śruba prowadnicy (obie inne)

2x gumowe osłonki prowadnicy

2x śruby mocowania jarzma

 

post-20227-0-21873600-1384889712_thumb.jpg

Edited by gkowal
Link to comment
Share on other sites

Niestety to nie to, pierwsze kroki skierowalem do intercarsu, nie mają.

Z tylu u mnie jest tzw. sruba prowadnicy zacisku czyli śruba z prowadnica w jednym.

Cos jak to

www.motointegrator.pl/produkty/210131-sruba-prowadnicy-zacisku-hamulcowego-quick-brake-11244

Edited by nysska
Link to comment
Share on other sites

W dziale Primera P11 jest fotorelacja z naprawy zacisku tylnego. Jest tam min. pokazane jak facet wyciąga tłoczek i 'pozostałe bebechy' ;)

Link to comment
Share on other sites

Wiem ze gorna i dolna sa inne, z uzywka jest ten problem że za caly komplet troszke zaplace a taka srubka do T31 kosztuje około 30zl. I chyba tak spróbuje bo na zdjęciu wygląda podobnie.

 

Ja kupiłem zestaw QB113-1446X w Intercars ok 60zl z gumkami i smarem. Pasował idealnie do t30.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem prowadnice zacisku z tyłu i początkowo wydawało się że może być problem z nabyciem tego, ponieważ nigdzie ten element nie jest opisany jako pasujący do T30. Okazuje się że pasuje idealnie z T31, a z tym nie ma problemów...

http://sklepjeep.redcart.pl/c/7927/osprzet-hamulca-x-trail-nissan.html

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Panowie, też mi sie wydawało, że do T31 to to samo, ale jak Saffron wpadles na to że od Juke i Qashqaia tez pasuje. Panowie z INTERCARSU nie wiedza co mają ani Ci w sklepie ani Ci w internecie.

Link to comment
Share on other sites

Po prostu nie mogłem znaleźć, a że Intercars mam za przysłowiowym rogiem, to wziąłem na próbę (na podstawie zdjęcia w Intercars), pomierzyłem i podeszły. ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Odgrzewam kotleta :)
Od jakiegoś czasu bije mi kierownicą podczas hamowania, powyżej 120 150 km/h, doszedłem do wniosku, że czas zajrzeć do zacisków z przodu...niestety były zapieczone potwornie, skorodowane, dorzucam kilka fot mojej dzisiejszej pracy

 

Cena za części 110zł tj.
4x tłoczek

4x komplet uszczelniaczy

1x płyn hamulcowy

2h roboty :)

Dobre chęci ;)

 

post-94505-0-74833700-1490456232_thumb.jpg

post-94505-0-13911500-1490456241_thumb.jpg

post-94505-0-30262400-1490456255_thumb.jpg

post-94505-0-54870700-1490456272_thumb.jpg

post-94505-0-55667800-1490456291_thumb.jpg

post-94505-0-77612700-1490456307_thumb.jpg

post-94505-0-48673300-1490456325_thumb.jpg

post-94505-0-85778500-1490456342_thumb.jpg

post-94505-0-11211200-1490456363_thumb.jpg

post-94505-0-12872700-1490456384_thumb.jpg

post-94505-0-87219600-1490456400_thumb.jpg

post-94505-0-52542200-1490456423_thumb.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Co to za zaciski dwutłoczkowe ? Jeśli dobrze pamiętam to u mnie są jedno. Ja też chcę takie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...