Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zapieczony tłoczek zacisku t30


karibox1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc, wczoraj w nocy wracając z opery nova x zaczął dziwnie spowalniać. Zatrzymałem się bo strasznie śmierdziało taką topioną oponką. Okazało się, że lewa felga gorąca. Od pasażera było ok. Zdjąłem koło, i jest.....siedzi zacisk. Zdjąłem go i sposobem breszkami z młotkiem rozruszałem tłoczki ale jeden chodzi ledwo ledwo. Po naciśnięciu hamulca do oporu blokuje się.

Mój pomysł: 1. regeneracja w bosch servis, 2. zakup regenerowanego na allegro http://allegro.pl/nissan-x-trail-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-przedni-i3543507392.html#tabsAnchor, 3. zakup w ASO (na pewno drogo).

W szybkich serwisach nie chcą tego robić. Co radzicie? Sprawa jest pilna. Czy da radę samemu oczyścić tłoczyska czy nie? Czy zaciski zapiekają się po obydwu stronach w przybliżonym czasie jak żarówki?

 

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto obydwa od razu sprawdzić.    Można samemu pomęczyć.  Sprawdź czy jest dostępny zestaw naprawczy z tłoczkiem nowym bo stary pewnie zardzewiały będzie na powierzchni stykającej skoro się zapiekł.  Raczej sam zacisk będzie dobry. jeśli nad uszczelką przyrdzewiał to nie szkodzi, wyczyści się , posmaruje smarem i będzie działało. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyjąć tłoczki i jak wsadzić z powrotem?


A jak wyjąć tłoczki i jak wsadzić z powrotem?

ok już wiem. Ale pytanie czy warto to robić samemu, czy da się wyczyścić dobrze tłoczek i czy uszczelki zwykle są ok? Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wakacje z tyłu wymieniałem wszystkie uszczelki i jeden tłoczek. Zestawy zakupiłem w intercarcie. Pasowały idealnie i nie sprawiały problemu z montażem. U mnie na jednym kole miałem taką sytuację, że po wyjęciu wszystkich uszczelek tłoczek nie chciał wejść do zacisku bo na krawędzi zacisku (przed zewnętrzną uszczelką) było tyle syfu, że się już blokował. Działanie skrobaka na zacisku rozwiązało sprawę.

Jeden z tłoczków musiałem wyrzucić bo miał za duże wżery, a drugi wyczyściłem papierem ściernym wodnym (2000-2500) i działa poprawnie. Przed wymianą uszczelek próbowałem tłoczki udrożnić poprzez wpychanie, wypychanie i smarowanie, ale działało to na krótki czas. Najpierw zakupiłem same uszczelki (cena około 30 zł), a dopiero potem tłoczek jak się okazało, że jest do wymiany (cena około 75 zł)

 

Poniżej załączam oznaczenie zakupionych zestawów na tył (z przodu jeszcze nie wymieniałem), ale generalnie chodzi o firmę AUTOFREN SEINSA.

 

Brake Caliper Repair Kit (AUTOFREN SEINSA D4784)

Brake Caliper Repair Kit (AUTOFREN SEINSA D41603C)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zrobiłem tak:

Zabrałem się za te tłoczki ale po rozebraniu kolejnych okazało się, że wszystkie zaciski będą do robienia. Nie idzie tak łatwo tych wżerów usunąć bo za dużo schodzi materiału i się boje, że te tłoczki i cylinderki stracą szczelność. A tłoczków nowych nie mieli. Poza tym doszła też linka bo nie wygląda idealnie. Dlatego oddałem temat do bosch service i jutro odbieram. Dam znać jakie koszty.  Zestaw naprawczy pasuje od nissana urvana.


No więc tak: rozebraliśmy wszystkie zaciski i wyszło, że wszystkie 4 są w stanie agonalnym - zarówno tłoczki jak gumki (90 tys. - coś nieprawdopodobnego). Jednak mało jeżdżę ostatnio a jeśli to do sklepu i z powrotem. Ogólnie wkoło komina. Dlatego zapadła decyzja o pełnej regeneracji wszystkich zacisków z tłoczkami i gumami. Do tego wiadomo płyn i dodatkowo odgrzybianie klimy i nabicie. Linka okazała się ok. Razem zeszło 2 dni roboty + przywiezienie umytego auta pod dom. Pękł tysiąc. No ale czego się nie robi dla spokoju.

 

No i powstaje pytanie bo zostały mi blaszki, które zapomniałem dać mechanikowi od klocków, chyba to są wskaźniki akustyczne zużycia. Przychodzą do nich tłoczki, są wielkości mniejwięcej klocków. Czy one są niezbędne?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro są wielkości klocków to nie są to wskaźniki akustyczne tylko podkładki pod klocki.  Nie jest to konieczne. 

a i tu się wyjaśnia. Czyli pełnią funkcję osłony kurzowo-wodnej i stabilizują tak? A i pewnie dociskają jak tarcza schudnie?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tarcza schudnie to tłoczek sie wysuwa i w ten sposób jest regulowany luz. 

 

Do końca jakie jest ich znaczenie to trudno powiedzieć, w jednych autach są w innych nie ma od nowości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te blaszki sa po to zeby klocki nie halasowaly w zacisku. Poki zacisk w miarę ok to moze ich nie byc ale z czasem jak rdzewieje to luz sie powieksza. Inna funkcja tych blaszek to ulatwienie ruchu klocków - jak zacisk przyrdzewieje to moga klocoi nie odbijać.

Ja bym je założył.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te blaszki sa po to zeby klocki nie halasowaly w zacisku. Poki zacisk w miarę ok to moze ich nie byc ale z czasem jak rdzewieje to luz sie powieksza. Inna funkcja tych blaszek to ulatwienie ruchu klocków - jak zacisk przyrdzewieje to moga klocoi nie odbijać. Ja bym je założył.

ok zeshky dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam problem ponieważ podczas banalnej wymiany klocków hamulcowych z tyłu ukrecilem śrubę prowadnicy zacisku hamulcowego i teraz mam problem aby taką nabyć. Czy ktoś może poradzić gdzie taką kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W takim wypadku używki tylko , kupić całe jarzmo na necie lub szrocie.  Jeśli resztę masz dobrą to obojętnie czy prawe czy lewe kupisz.    Górna i dolna śruba są inne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze gorna i dolna sa inne, z uzywka jest ten problem że za caly komplet troszke zaplace a taka srubka do T31 kosztuje około 30zl. I chyba tak spróbuje bo na zdjęciu wygląda podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko sprawdziłem i w Intercars to komplet śrub do jednego zacisku do T30 kosztuje niecałe 50 zł.

Komplet tzn.

2x śruba prowadnicy (obie inne)

2x gumowe osłonki prowadnicy

2x śruby mocowania jarzma

 

post-20227-0-21873600-1384889712_thumb.jpg

Edytowane przez gkowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie to, pierwsze kroki skierowalem do intercarsu, nie mają.

Z tylu u mnie jest tzw. sruba prowadnicy zacisku czyli śruba z prowadnica w jednym.

Cos jak to

www.motointegrator.pl/produkty/210131-sruba-prowadnicy-zacisku-hamulcowego-quick-brake-11244

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale Primera P11 jest fotorelacja z naprawy zacisku tylnego. Jest tam min. pokazane jak facet wyciąga tłoczek i 'pozostałe bebechy' ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze gorna i dolna sa inne, z uzywka jest ten problem że za caly komplet troszke zaplace a taka srubka do T31 kosztuje około 30zl. I chyba tak spróbuje bo na zdjęciu wygląda podobnie.

 

Ja kupiłem zestaw QB113-1446X w Intercars ok 60zl z gumkami i smarem. Pasował idealnie do t30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem prowadnice zacisku z tyłu i początkowo wydawało się że może być problem z nabyciem tego, ponieważ nigdzie ten element nie jest opisany jako pasujący do T30. Okazuje się że pasuje idealnie z T31, a z tym nie ma problemów...

http://sklepjeep.redcart.pl/c/7927/osprzet-hamulca-x-trail-nissan.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie, też mi sie wydawało, że do T31 to to samo, ale jak Saffron wpadles na to że od Juke i Qashqaia tez pasuje. Panowie z INTERCARSU nie wiedza co mają ani Ci w sklepie ani Ci w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie mogłem znaleźć, a że Intercars mam za przysłowiowym rogiem, to wziąłem na próbę (na podstawie zdjęcia w Intercars), pomierzyłem i podeszły. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam kotleta :)
Od jakiegoś czasu bije mi kierownicą podczas hamowania, powyżej 120 150 km/h, doszedłem do wniosku, że czas zajrzeć do zacisków z przodu...niestety były zapieczone potwornie, skorodowane, dorzucam kilka fot mojej dzisiejszej pracy

 

Cena za części 110zł tj.
4x tłoczek

4x komplet uszczelniaczy

1x płyn hamulcowy

2h roboty :)

Dobre chęci ;)

 

post-94505-0-74833700-1490456232_thumb.jpg

post-94505-0-13911500-1490456241_thumb.jpg

post-94505-0-30262400-1490456255_thumb.jpg

post-94505-0-54870700-1490456272_thumb.jpg

post-94505-0-55667800-1490456291_thumb.jpg

post-94505-0-77612700-1490456307_thumb.jpg

post-94505-0-48673300-1490456325_thumb.jpg

post-94505-0-85778500-1490456342_thumb.jpg

post-94505-0-11211200-1490456363_thumb.jpg

post-94505-0-12872700-1490456384_thumb.jpg

post-94505-0-87219600-1490456400_thumb.jpg

post-94505-0-52542200-1490456423_thumb.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za zaciski dwutłoczkowe ? Jeśli dobrze pamiętam to u mnie są jedno. Ja też chcę takie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...