regwit Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Witajcie Nie mogę sobie z tym poradzić: Rano z trudem zapala i już. Świece sprawdziłem. Są czerwone po 6.5 sek. Filtr paliwa wymieniony. Sitka brak. Olej nowy. Jak już zapali to dymi przez minutę przy ruszaniu a potem chodzi jak trzeba. Kolejne odpalenia są błyskawiczne. Tylko rano grymasi. Ogólnie nie mam z nim żadnych kłopotów poza tym odpalaniem. Zima za pasem... będzie kłopot Co można jeszce sprawdzić? Przekaźnik świec? Jakiś czujnik ssania pompy? To 98 rok. Dieselek oczywiście. Powiem, szczerze, że nie wiem jaka pompa, ale jak znam swój niefat, to Zeksel pozdrawiam W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 ale sprawdzałeś same świece ... czy cały układ który je zasila ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 i czy to silnik z kompem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Świce jak nic! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Rozebrałem cały układ zasilania świec. Każdą świecę podpiołem do aku i stoperem zmerzyłem czas. Każda rozrzaża się równo po 6.5 sek. Wpiołem się w układ elektyczny z diodą i po odpaleniu kluczykiem zapłonu kontrolka świec na desce rozdzielczej, zapala się i gaśnie po 2 sek ale świece sa dalej zasilane bo kontrolna dioda się pali. Nawet po odpaleniu. Napięcie na kostce podczas grzania oscyluje w granicach 12V, potem jak silnik zaskoczy spada. Gapiłem się na pompę z pół godziny, ale nie znalazłem żadnej nazwy. KOmpa nie ma, tzn nie ma złącza OBD II. Jak silnik zaskoczy to ma niesnacznie wyższe obroty - dzis (jak odpalę) sprawdzę jakie. Wolne obroty sa równe, nie falują, tylko podczas wkręcania się na obroty, przy gwałtownym dodaniu gazu, czasem potrafi tak jakby "kaszlnąć" ale nie zawsze. Sorry za opisowe traktowanie problemu, zapewne to śmiesznie brzmi... :-). Nie mam doświadczenia z dieslami ot co... W z ostatniej chwili - odpalił (o dziwo) po starcie slinik pracuje z prędkoscia ok 1100 rpm. Po ok 60/70 sek spadło do 900 a po chwili do 800 rpm. W Edytowane 4 Października 2013 przez regwit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) Niestety "Osiolek" strzelił dziś focha i nie odpalił. Fotki pompy - mam nadzieję, że coś widac... Panowie co robić dalej?. Pewnie jak podepnę kable rozruchowe i pokręce dłużej to odpali... ale jutro rano znów będzie loteria... Edytowane 5 Października 2013 przez regwit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) auto bez kompa to jest wtedy jak do pompy idzie linka od pedału, jak jest z kompem to masz przy pedale potencjometr a nie ciegno jak jest komp to ja specjalnie nie mam pomysłu, ale może jakiś czujnik temperatury koledze padł ? może spróbuj zamienić wtyczki na czujnikach temperatury? sa 2 takie same jeden do egr drugi do kompa inny - trzeci z jedna wsuwką jest do wskazania na desce Edytowane 5 Października 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Po naładowaniu akumulatora, z trudem odpalił, pokopcił na biało a po rozgrzaniu odpala co chwilę be problemów i nie kopci (tylko troszkę na czarno, ale to chyba normalne) Zczytałem kody - 55 czyli brak? hug_h - jesli masz na myśli te czujniki przy termostacie, to u mnie to wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 to wygląda inaczej niż się spodziewałem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Z tym czujnikiem ssania to jest prawdopodobne. Gdzie tego ustrojstwa szukać? Czy jak jest padnięty to powinien pokazać błąd? Po odpaleniu obroty biegu jałowego sa wyższe. Kurczę, zawsze mam takie awarie... nie wiadomo o co chodzi... Pompka jest twarda, nie dawno (dosłownie 2 dni temu) był wymienany filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) Dzięki. Widziałem na Alledrogo za 40 zeta. Od Mavericka - czy Maveric miał tez osprzęt zexela? I jeszcze jedno pytanie, jeśli można, czy jak wypnę wtyczkę to podpowie mi to czy jest walnięty czy nie? Powinien pracować tak samo, tzn. słabo zapałać rano... dobrze kombinuję? Edytowane 5 Października 2013 przez regwit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Masz rację. Czy moge go wypiąc na próbe i sprawdzić co sie stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) jak tam kolego postępy? nie no myślę że chyba wężyki już przerabiał bo to najprostsze Edytowane 12 Października 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Witam. Co to za czujniki? Kto pomorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 http://www.hcd-customdevices.pl/index.php/informacje/107-czesci-czujniki-silnika-cz-1-temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Witam Po kilku dniach postoju - odpalił. Przejżałem przewody dostarczające prąd świecom i wyeliminowałem kostkę. Prawdopodobnie tam gubił prąd. Teraz czekam ok 12-15 sekund na rozgrzanie świec i startuje. Powymieniałem przewody podciśnienia. Wlałem do paliwa preparat do czyszczenia wtrysków (zobaczymy co to da). Zapala bez problemów, jednak po starcie dymi przez chwilę, nie tak mocno jak wcześniej i krócej. Acha, nie dokręcam też korka wlewu paliwa (lekko) pozdr. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek321 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 po odpaleniu mocno dymi sprawc przekaznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.