Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z przyspieszaniem.


jagiel
 Share

Recommended Posts

Witam koledzy,

 

Z racji tego ze moja Primera dawno nie dala o sobie znac to nadszedl czas ma problem ...

Mianowicie auto nie za bardzo chce przyspieszac a stalo sie to nagle, jechalem pod gore,wrzucilem trojke,dalem gazu a Primera nic, obroty zostaly kolo 1000 a auto sie nie rozpedzalo, cudem dojechalem do swiatel, zaciagnalem reczny,wrzucilem luz , dalem gaz do konca a obroty wzrosly z 700 do 1000 i dalej ani rusz. Generalnie auto z wrzuconym sprzeglem i wysprzeglone zachowuje sie tak samo, obroty wolno rosna i zatrzymuja sie okolo 1000 , jak dojda juz jakims cudem do 1500 to potem ida duzo szybciej aczkolwiek tez wolniej niz zawsze. Dodam ze jak zgasilem silnik i odpalilem ponownie to wyrwalo mnie z parkingu z piskiem opon.

 

Czy to moze miec zwiazek z remontem zawieszenia, wymiana polosi itp ?

czy raczej to problem jakiegos czujnika pedalu gazu lub cos w ten desen ?

sorki za chaos ale pisze z telefonu, kody bledow ewentualne wymigam rano.

edytujac : wymigalo mi blad 95 ale tylko raz ,potem juz go nie bylo, nawet po ponownym podpieciu zworki.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Samochód wchodzi w tryb serwisowy, jeśli po ponownym załączeniu silnika chodzi ok.

Sprawa przepływki i następnie dawki paliwa, wymienic filtr paliwa (a na zimę się przyda), użyć preparatu do czyszczenia układu paliwowego np. Liqui Moly nr. produktu 2666 i wlać całe opakowanie na 40 l paliwa.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jak przedmówca radzi,sprawdz przepływke i jej wartosci moze juz umiera.Jakby padla ci pól oska to by było jebut i stoisz znam to z doswiadczenia :thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Okej, problem sam zniknął i znów sam powrócił ...

 

Auto traci mi moc, jak jeżdze do 2500 tys obrotów jest ok, jak wkręce go powyżej 2500-3000 to potem zmiana biegu,pedał w dechę a auto nie przyśpiesza jadąc pod lekką górkę.

Miesiąc, dwa temu bez problemu mogłem go dociągać do 3500 na każdym biegu i było ok.

Teraz jeżdząc do 2500 tys obrotów bład nie wystąpi dopiero powyżej jak się "zapomnę" to potem auto ledwie jedzie.

Po ponownym uruchomieniu silnika jest ok ...

Na spinaczu wyszedł mi błąd 95 ... Tylko,że nigdzie nie ma opis tego błędu :/

Jak to ewentualnie sprawdzić ? Odpięcie jej i przejechanie się da jakiś efekt ?

Od razu powiem,że jestem po wymianie filtrów oleju,paliwa i powietrza a paliwo od dłuższego czasu leje na tej samej stacji :)

Chociaż Neste zmieniło właściciela wiec moze czas wrócić na Orlen ...


Dodam,że ostatnio wzrosło mi też spalanie o jakieś 0.9 - 1.0 L

Link to comment
Share on other sites

Właśnie nie, żadnego kopcenia ...

Jedynie przy odpalaniu czasem maleńki obłok szarego/białego dymu ale w ilości tyle co bym z ust wydmuchnął.


No i śmiesznie jest ... Na 1,2,4,5 biegu mogę spokojnie przekorzyc 3 tysiące obrotów, jak zrobię to na 3 to od razu łapie muła... W pewnym momencie czuć jakbym po prostu odpuścił pedał gazu ...

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Na spinaczu wyszedł mi błąd 95 ... Tylko,że nigdzie nie ma opis tego błędu :/

Jak to ewentualnie sprawdzić ? Odpięcie jej i przejechanie się da jakiś efekt ?

 

Może tutaj też coś Ci się przyda  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73918-p11-20td-dziwne-zachowanie-check-a-blad-21-i-95/

czytałem też gdzieś, że błąd 95 może również występować z błędem 64 /nastawnik pompy/ i że 95, to może być ECU. Ile w tym prawdy i czy odpowiada Twojemu modelowi samochodu, to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odświeże.

 

W końcu dziś mogłem zając się tematem choć trochę. Odpiąłem kostkę przepływomierza i pojeździłem po trasie.

Problem nie wystapił. W związku z tym 2 pytania:
1. czy po odpięciu przepływki auto powinno przyśpieszac gorzej niz zwykle ?

2. Czy przepływomierz może mieć wpływ na rozruch ? Miałem wrażenie że z podpiętym kręci dłużejj zanim zapali.

I czy warto Waszym zdaniem kupowac przepływke używaną za 50-60 zł czy od razu cuś takiego : http://allegro.pl/przeplywomierz-powietrza-nissan-primera-p11-2-0-td-i3930545348.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

1) Nie powiedziane bo samochód nie wie na jakiej mieszance ma jechac przez co może albo dawać max paliwa i powietrza lub też zmniejszać do min i wtedy mamy muła. 
2) Raczej nie. Bynajmniej ja nie zauważyłem. 

Nie warto bo możesz kupić taki sam szmelc jaki już masz w aucie :)
To co piszesz to bym się może skierował w turbosprężarkę. 
Nie masz jako takich błędów a od jakiejś granicy masz muła. 
Ale dziwne że tylko na 3 :) 
 

Link to comment
Share on other sites

Co do mula to lapie go na kazdym biegu. Na poczatku bylo tylko na 3, teraz nawet z jedynki ledwo co idzie. Jesli sprezarka to powinien chyba dymic ? U mnie tego nie ma.

 

A z odpieta przeplywka nic takiego sie nie dzieje ...auto nie lapie mula

Link to comment
Share on other sites

a jak poziom oleju? ubywa czy w normie?

 

jak coś to mam kilka przepływek, możemy podmienić, sprawdzić, pomierzyć

Edited by marlos90
Link to comment
Share on other sites

bardzo chętnie skorzystam z pomocy.

Oleju nie bierze, przynajmniej tak jak sprawdzam to caly czas tak samo.

 

Dogadamy się na priv co i jak ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...