graphia Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 No właśnie. Od jakiegoś roku czy półtorej walczę z tym czymś. Przy przejeżdżaniu leżących policjantów lub pokonywaniu poprzecznych przeszkód (nie ważne czy przeszkód ściskajacych zawieszenie czy np. pokonywanie progu przy wjeżdżaniu do parkingu podziemnego) słychać wyraźnie odgłos takiego tarcia. Chyba zimą wymieniłem same gumy stabilizatora (na polibusze z Olkusza) i przez chwilę było lepiej.... Potem zrobiło się cieplej i odgłos tarcia ucichł... Latem zupełnie nie było tego słychać.... Przyszły zimne dni a nawet przymrozki a ja znowu to słyszę.... Widząc reakcje przechodniów wnioskuję, ze nie tylko ja to słyszę czyli dźwięk nie jest przez mnie wydumany a realny i to dość głośny... Osochozi? Ktoś coś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Przyczyną mogą być:Tuleje gumowo metalowe w wahaczach,amortyzatory mogą zgrzytać,Opisujesz to jako tarcie.Czy to jest taki sam dźwięk jak przed wymianą polibuszy?Może ten kto montował nie posmarował ich? Masz możliwość dokładnie pooglądać zawieszenie z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 poliuretany potrafią nieźle skrzypieć :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 No to musiałyby iść na sucho... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Niekoniecznie, czasami odzywa się po czasie, jak się środek smarny "straci" Edytowane 4 Października 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 pooglądaj dokładnie sam amortyzator. czasami przyczyna jest prozaiczna - gumowa osłona ocierająca o metal, wystaczy nieco smaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Przed i po wymianie dźwięk jest taki sam. Dar - dzięki za fotkę - poszukam tego elementu w amortyzatorach...... Poliuretany można jakoś przesmarować bez rozbierania? Czy po prostu poluzować je i wcisnąć trochę smaru? Edytowane 4 Października 2013 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) No właśnie. Od jakiegoś roku czy półtorej walczę z tym czymś. Przy przejeżdżaniu leżących policjantów lub pokonywaniu poprzecznych przeszkód (nie ważne czy przeszkód ściskajacych zawieszenie czy np. pokonywanie progu przy wjeżdżaniu do parkingu podziemnego) słychać wyraźnie odgłos takiego tarcia. Chyba zimą wymieniłem same gumy stabilizatora (na polibusze z Olkusza) i przez chwilę było lepiej.... Potem zrobiło się cieplej i odgłos tarcia ucichł... Latem zupełnie nie było tego słychać.... Przyszły zimne dni a nawet przymrozki a ja znowu to słyszę.... Widząc reakcje przechodniów wnioskuję, ze nie tylko ja to słyszę czyli dźwięk nie jest przez mnie wydumany a realny i to dość głośny... Osochozi? Ktoś coś wie? Miałem identycznie łącznie z wymianą gum stabilizatora w micrze w tym roku! U mnie definitywnie pomogła wymiana tulei wahaczy(4 szt. TRW) i nastała cisza Sprawdź czy nie masz tam luzu!(wybicie) Edytowane 4 Października 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 nie miałem luzu bo na przeglądzie okresowym nie wyszły- wymieniłem za to końcówki stabilizatora więc badanie techniczne zostało przeprowadzone solidnie (jak zawsze w tamtym punkcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Ha ! U mnie też przegląd zaliczyła i też o ironio do wymiany miałem końcówki. A TE TULEJE to zdiagnozowałem sam.Nie podobało mi się że po podniesieniu na lewarze , dziwnie widoczna była czarna guma tulei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 no to pojadę na lewar i poproszę aby mi to wszystko dokładnie przejrzeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 U mnie to samo tarło a czasami skrzypiało - wymiana tulei wahacza no i nastała cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 ok. dzięki za info. przy najbliższej okazji zasugeruję mechanikowi co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin3006 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Miałem podobne objawy, ale od ostatniej zimy mam spokój. Dodam że testowałem jeszcze najazd na przeszkody raz jednym raz drugim koleł i było cicho. Dopiero jak oba koła jednocześnie wjechały na przeszkode wówczas rozlegał się odgłos tarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 no mam to samo... a że zrobiło sie zimno... łatwiej bedzie o diagnozę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Witam, po 2,5 roku poliuretany stabilizatora z Olkusza zaczęły delikatnie skrzypieć, widocznie smar się wypłukał, popsikanie smarem silikonowym w sprayu po gumach nic nie daje. Można jakoś to przesmarować bez rozbierania, czy jak poluzuję śrubę obejmy to uda się wcisnąć trochę smaru silikonowego? Edytowane 21 Września 2015 przez mike12345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Tam jest za*****cie ciężki dostęp,co z tego że ja powiem Ci że powinno się udać,jak Ty rozkręcisz i możesz nie dać rady?To jest ryzyk-fizyk.Albo obejma na tyle popuści i da się ,albo .... Skoro już skrzypi to może być już za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 No dostęp fatalny, ledwo ręka wchodzi. Szkoda, bo niecałe 2 miesiąca temu wymieniane były tuleje sanek i wszystko było na wierzchu, czemu wtedy nie zaskrzypiały!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 A może to spowodowało,że zaczęły skrzypieć? Sanki inaczej zaczęły się ustawiać i zmieniło się położenie drążka względem tulei! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Ja przy okazji wymiany czegośtam wymieniłem tuleje z Olkusza na jakieś klasyczne gumowe.... no i zimą mam ciszę za to od ok +10C skrzypi Mam wrażenie że się już drążek w tamtym miejscu wyrobił i żadne gumy tego nie zmienią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Też myślę o wymianie na nowe gumowe. Chyba że założyć jakieś ciaśniejsze jak drążek się wyrobił, poszukam w asortymencie Renault, może coś podejdzie tak jak tuleje sanek;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Tu nie chodzi o to że drążek się wyrobił i trzeba ciaśniejsze gumy.Chodzi o to,że drazek jest cały gładki i lakierowany.W miejscu tarcia,drążek zaczyna mieć wżery.Efekt zamkniętej przestrzeni.Woda,sól,suchość powoduje uszkodzenia drążka i później gum.Wydaje mi się,że jak zobaczycie jak wygląda drążek pod tuleją ,zrozumiecie że na długo nowe tuleje nie wystarczą.Dziwne to jest,bo w starych samochodach niejednokrotnie widziałem drążki po przebiegu 100-150 tys km i były gładkie.W Note(byłym moim) już po krótkim przebiegu drążek miał wżery.Wada materiału? czy celowe dziadostwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 a drążek drogi :/ a używany to wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 W teraźniejszych Mercedesach jest to samo...drążki po 40-60 tyś km w miejscu gum trzeba "napawać" bo mają widoczne wcięcia (a przez to nawet na nowych gumach piszczą) W moim W201 z 92 roku drążek jest w miejscu gumy wyślizgany, ma gładziutką powierzchnię i zero wżerów !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukkie Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Odświeżam,Bo u mnie w Note 2 a ma najechane 20 tyś dzieje się coś bardzo podobnego czyli po najechaniu na hopke albo na jakąś dziure pojawia się odgłos tarcia z przodu i tyłu,słychać jak by koła obcierały o nadkole.Czy ktoś ma podobne problemy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.