lary Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Witam , niedawno kupilem sobie pierwsza terrenowk i zarazem nissana . Jest nim nissan king cab z 87 r z silniiem SD25.Silnik w czasie zakupu mial obrocona panewke na korbowodzie . pomyslalem sobie , mozna jeszcze silnik uratowac , wiec pojechalme to szlifierni w Leźno ,pomorskie i po ogledzinach , wal nadawal sie z nominalu na 5ty szlif wiec albo szukam nowy wal albo swap . po pszukiwaniach , takich sinikow nie ma na Polskim rynku ,wychodzil cowiem w nissanie 720 i w kingabie ktory byl produkowany na usa hehe . wiec kupilem komplety silnik td27t ze skrzynia i reduktorem reduktorem od mavericka 95 rok. troche ryzykujac bo nieiwedizalm czy bedzie pasowal . kupilem ze skrzynia bo byla inna obudowa sprzegla i td25 by nie pasowal . Wstawilem i passowal bez problemu tylko pompe od wody trzeba bylko zdjac do montarzu bo wadzila o pas przedni . poloski , waly napedowe wszystko sii ,poduszki rownei ok .. jednie weze od wody trzeba bylko wydluzyc .i wyprosowalc kolanko na wezu od pompy wspomagania ... W silnku od stania byla zastana pompa paliwowa , dalem ja do regeneragi i po wymianie gumek ,cala usluga 200 pln silnik rowno pracuje ,wchodzi na obroty i nie dymi na bialo.. wsumie teraz zostala mi instalacja elektryczna bo w nowszych rocznikach swietnie wymylili kostki calego silnika w jednym miejscu ,a w starym kingacabie nie ma dzielonych wiazek i rozchodzi sie po calej komorze pod maska . teraz mam pytanie po co jest drugi elektrozawor na pompie wtryskowej ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Jeden elektrozwór odcina dopływ paliwa do pompy powodując wyłączenie silnika, a drugi zamyka odpływ paliwa z pompy co spowoduje wzrost ciśnienia paliwa w pompie. Daje to przestawienie się bodajże o 2o kąta wtrysku paliwa co przekłada się na podniesienie wolnych obrotów zimnego silnika i daje równiejszą jego pracę. Zawór otwiera się jak silnik uzyska bodajże 40oC. Zawór ten pracuje tylko poniżej tych 40oC. Powyżej tej temperatury zawór nie pracuje. Możesz zrobić eksperyment i do przewodu zasilającego ten zawór (wtyczka przy pompie wtryskowej lub zacisk elektryczny tego zaworu) wpiąć żarówkę i umieścić ją w kabinie na widoku. Drugi przewód żarówki podłącz do masy. Po odpaleniu silnika będzie ona się palić, a jak silnik uzyska wymaganą temperaturę zauważysz jej zgaśnięcie i jednocześnie odczujesz minimalny spadek obrotów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 możliwe ze nie masz sterowania tym wyprzedzeniem bo to było w wersjach na cold areas jak to określają w dokumentacji, sterownik świec się tym zajmuje. wiązka na terrano i pickupie tez jest inna, na silniki td25 a td27 zupełnie inaczej jest ułożona, a masz obrotomierz bo tu też będzie pewnie niespodzianka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lary Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 ja mialme silnik SD25 czyli stara jednosta wystepowala jeszcze w nissanie 720 .mam obrotomierz , jak podlaczylem pod czujnik polozenia kola zebatego w td27t to cos drgnal ale nie dzilal .. wiem ze w starym silniku ,czunik odczytywal 6 punktow ktore byl na kole zebatym w silniku od mavericka nie iwme jak jest zbudowane pytanie z dziedziny napedu ... czytalem na forum ze wszsytkie terrnoa mialy podobno LSD ,a jak bylko w king cabie ? i jaki dok rodzaj mostu moge miec , bo w serwisowce wystepuja 2 mosty h233 i c200 czym one wie roznioa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 u mnie na stronie pisałem o obrotomierzu liczba to średnica wieńca, 233 o ile pamiętam jest skręcany od przody a c200 ma pokrywę z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 pono hb mocniejsze... tak twierdzą hamerykany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lary Opublikowano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 dzis otworzylem puszke pantory , dwie sruby sie urwaly .. co ujrzałem ? to nie olej to isnte gown.. ktos jezdzil w tereni i mial odlaczone opowietrzeniei woda swobodnie wleciala do mostu ,napewno jest z lsd bo widoczne sa tarczki .kilka krotnie przeplukalem most olejmem napedowym .. olej zamowiony http://allegro.pl/valvoline-gl-5-80w90-ls-1l-olej-przekladniowy-i3627814737.html ,wzalem z allegro bo u mnie wskelpie ot najmniej 50 pl za litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 obawiam się ze to się kwalifikuje na dokładne rozłożenie ... ewentualnie na dwukrotną wymianę oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 dlatego teraz najlepiej wlać najtańsze lsd jakie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy5 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam , niedawno kupilem sobie pierwsza terrenowk i zarazem nissana . Jest nim nissan king cab z 87 r z silniiem SD25.Silnik w czasie zakupu mial obrocona panewke na korbowodzie . pomyslalem sobie , mozna jeszcze silnik uratowac , wiec pojechalme to szlifierni w Leźno ,pomorskie i po ogledzinach , wal nadawal sie z nominalu na 5ty szlif wiec albo szukam nowy wal albo swap . po pszukiwaniach , takich sinikow nie ma na Polskim rynku ,wychodzil cowiem w nissanie 720 i w kingabie ktory byl produkowany na usa hehe . wiec kupilem komplety silnik td27t ze skrzynia i reduktorem reduktorem od mavericka 95 rok. troche ryzykujac bo nieiwedizalm czy bedzie pasowal . kupilem ze skrzynia bo byla inna obudowa sprzegla i td25 by nie pasowal . Wstawilem i passowal bez problemu tylko pompe od wody trzeba bylko zdjac do montarzu bo wadzila o pas przedni . poloski , waly napedowe wszystko sii ,poduszki rownei ok .. jednie weze od wody trzeba bylko wydluzyc .i wyprosowalc kolanko na wezu od pompy wspomagania ... W silnku od stania byla zastana pompa paliwowa , dalem ja do regeneragi i po wymianie gumek ,cala usluga 200 pln silnik rowno pracuje ,wchodzi na obroty i nie dymi na bialo.. wsumie teraz zostala mi instalacja elektryczna bo w nowszych rocznikach swietnie wymylili kostki calego silnika w jednym miejscu ,a w starym kingacabie nie ma dzielonych wiazek i rozchodzi sie po calej komorze pod maska . teraz mam pytanie po co jest drugi elektrozawor na pompie wtryskowej ?? Witam , niedawno kupilem sobie pierwsza terrenowk i zarazem nissana . Jest nim nissan king cab z 87 r z silniiem SD25.Silnik w czasie zakupu mial obrocona panewke na korbowodzie . pomyslalem sobie , mozna jeszcze silnik uratowac , wiec pojechalme to szlifierni w Leźno ,pomorskie i po ogledzinach , wal nadawal sie z nominalu na 5ty szlif wiec albo szukam nowy wal albo swap . po pszukiwaniach , takich sinikow nie ma na Polskim rynku ,wychodzil cowiem w nissanie 720 i w kingabie ktory byl produkowany na usa hehe . wiec kupilem komplety silnik td27t ze skrzynia i reduktorem reduktorem od mavericka 95 rok. troche ryzykujac bo nieiwedizalm czy bedzie pasowal . kupilem ze skrzynia bo byla inna obudowa sprzegla i td25 by nie pasowal . Wstawilem i passowal bez problemu tylko pompe od wody trzeba bylko zdjac do montarzu bo wadzila o pas przedni . poloski , waly napedowe wszystko sii ,poduszki rownei ok .. jednie weze od wody trzeba bylko wydluzyc .i wyprosowalc kolanko na wezu od pompy wspomagania ... W silnku od stania byla zastana pompa paliwowa , dalem ja do regeneragi i po wymianie gumek ,cala usluga 200 pln silnik rowno pracuje ,wchodzi na obroty i nie dymi na bialo.. wsumie teraz zostala mi instalacja elektryczna bo w nowszych rocznikach swietnie wymylili kostki calego silnika w jednym miejscu ,a w starym kingacabie nie ma dzielonych wiazek i rozchodzi sie po calej komorze pod maska . teraz mam pytanie po co jest drugi elektrozawor na pompie wtryskowej ?? witam może pozostały ci części z tego uszkodzonego silnika chętnie odkupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 będzie moje td25 całe piękne na chodzie do sprzedania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.