Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z King cabem ,projeckt X swap z SD2,5 na td2,7t


lary
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , niedawno kupilem sobie pierwsza terrenowk i zarazem nissana . Jest nim nissan king cab z 87 r z silniiem SD25.Silnik w czasie zakupu mial obrocona panewke na korbowodzie . pomyslalem sobie , mozna jeszcze silnik uratowac , wiec pojechalme to szlifierni w Leźno ,pomorskie i po ogledzinach , wal nadawal sie z nominalu na 5ty szlif wiec albo szukam nowy wal albo swap . po pszukiwaniach , takich sinikow nie ma na Polskim rynku ,wychodzil cowiem w nissanie 720 i w kingabie ktory byl produkowany na usa hehe . wiec kupilem komplety silnik  td27t ze skrzynia i reduktorem reduktorem od mavericka 95 rok. troche ryzykujac bo nieiwedizalm czy bedzie pasowal . kupilem ze skrzynia bo byla inna obudowa sprzegla i td25 by nie pasowal . Wstawilem i passowal bez problemu tylko pompe od wody trzeba bylko zdjac do montarzu bo wadzila o pas przedni . poloski , waly napedowe wszystko sii ,poduszki rownei ok .. jednie weze od wody trzeba bylko wydluzyc .i wyprosowalc kolanko na wezu od pompy wspomagania ... W silnku od stania byla zastana pompa paliwowa , dalem ja do regeneragi i po wymianie gumek ,cala usluga 200 pln silnik rowno pracuje ,wchodzi na obroty i nie dymi na bialo.. wsumie teraz zostala mi instalacja elektryczna bo w nowszych rocznikach swietnie wymylili kostki calego silnika w jednym miejscu ,a w starym kingacabie nie ma dzielonych wiazek i rozchodzi sie po calej komorze pod maska . teraz mam pytanie po co jest drugi elektrozawor na pompie wtryskowej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden elektrozwór odcina dopływ paliwa do pompy powodując wyłączenie silnika, a drugi zamyka odpływ paliwa z pompy co spowoduje wzrost ciśnienia paliwa w pompie. Daje to przestawienie się bodajże o 2o kąta wtrysku paliwa co przekłada się na podniesienie wolnych obrotów zimnego silnika i daje równiejszą jego pracę. Zawór otwiera się jak silnik uzyska bodajże 40oC. Zawór ten pracuje tylko poniżej tych 40oC. Powyżej tej temperatury zawór nie pracuje.

Możesz zrobić eksperyment i do przewodu zasilającego ten zawór (wtyczka przy pompie wtryskowej lub zacisk elektryczny tego zaworu) wpiąć żarówkę i umieścić ją w kabinie na widoku. Drugi przewód żarówki podłącz do masy.  Po odpaleniu silnika będzie ona się palić, a jak silnik uzyska wymaganą temperaturę zauważysz jej zgaśnięcie i jednocześnie odczujesz minimalny spadek obrotów silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze nie masz sterowania tym wyprzedzeniem bo to było w wersjach na cold areas jak to określają w dokumentacji,

sterownik świec się tym zajmuje.

wiązka na terrano i pickupie tez jest inna,

na silniki td25 a td27 zupełnie inaczej jest ułożona,

a masz obrotomierz :) bo tu też będzie pewnie niespodzianka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mialme silnik SD25 czyli stara jednosta wystepowala jeszcze w nissanie 720 .mam obrotomierz , jak podlaczylem pod czujnik polozenia kola zebatego w td27t to cos drgnal ale nie dzilal .. wiem ze w starym silniku ,czunik odczytywal 6 punktow ktore byl na kole zebatym w silniku od mavericka nie iwme jak jest zbudowane


pytanie z dziedziny napedu ... czytalem na forum ze wszsytkie terrnoa mialy podobno LSD ,a jak bylko w king cabie ? i jaki dok rodzaj mostu moge miec , bo w serwisowce wystepuja 2 mosty h233 i c200 czym one wie roznioa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na stronie pisałem o obrotomierzu

 

liczba to średnica wieńca, 233 o ile pamiętam jest skręcany od przody a c200 ma pokrywę z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis otworzylem puszke pantory , dwie sruby sie urwaly .. co ujrzałem ? to nie olej to isnte gown.. ktos jezdzil w tereni i mial odlaczone opowietrzeniei woda swobodnie wleciala do mostu ,napewno jest z lsd bo widoczne sa tarczki .kilka krotnie przeplukalem most olejmem napedowym .. olej zamowiony http://allegro.pl/valvoline-gl-5-80w90-ls-1l-olej-przekladniowy-i3627814737.html  ,wzalem z allegro bo u mnie wskelpie ot najmniej 50 pl za litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam , niedawno kupilem sobie pierwsza terrenowk i zarazem nissana . Jest nim nissan king cab z 87 r z silniiem SD25.Silnik w czasie zakupu mial obrocona panewke na korbowodzie . pomyslalem sobie , mozna jeszcze silnik uratowac , wiec pojechalme to szlifierni w Leźno ,pomorskie i po ogledzinach , wal nadawal sie z nominalu na 5ty szlif wiec albo szukam nowy wal albo swap . po pszukiwaniach , takich sinikow nie ma na Polskim rynku ,wychodzil cowiem w nissanie 720 i w kingabie ktory byl produkowany na usa hehe . wiec kupilem komplety silnik  td27t ze skrzynia i reduktorem reduktorem od mavericka 95 rok. troche ryzykujac bo nieiwedizalm czy bedzie pasowal . kupilem ze skrzynia bo byla inna obudowa sprzegla i td25 by nie pasowal . Wstawilem i passowal bez problemu tylko pompe od wody trzeba bylko zdjac do montarzu bo wadzila o pas przedni . poloski , waly napedowe wszystko sii ,poduszki rownei ok .. jednie weze od wody trzeba bylko wydluzyc .i wyprosowalc kolanko na wezu od pompy wspomagania ... W silnku od stania byla zastana pompa paliwowa , dalem ja do regeneragi i po wymianie gumek ,cala usluga 200 pln silnik rowno pracuje ,wchodzi na obroty i nie dymi na bialo.. wsumie teraz zostala mi instalacja elektryczna bo w nowszych rocznikach swietnie wymylili kostki calego silnika w jednym miejscu ,a w starym kingacabie nie ma dzielonych wiazek i rozchodzi sie po calej komorze pod maska . teraz mam pytanie po co jest drugi elektrozawor na pompie wtryskowej ??

 

Witam , niedawno kupilem sobie pierwsza terrenowk i zarazem nissana . Jest nim nissan king cab z 87 r z silniiem SD25.Silnik w czasie zakupu mial obrocona panewke na korbowodzie . pomyslalem sobie , mozna jeszcze silnik uratowac , wiec pojechalme to szlifierni w Leźno ,pomorskie i po ogledzinach , wal nadawal sie z nominalu na 5ty szlif wiec albo szukam nowy wal albo swap . po pszukiwaniach , takich sinikow nie ma na Polskim rynku ,wychodzil cowiem w nissanie 720 i w kingabie ktory byl produkowany na usa hehe . wiec kupilem komplety silnik  td27t ze skrzynia i reduktorem reduktorem od mavericka 95 rok. troche ryzykujac bo nieiwedizalm czy bedzie pasowal . kupilem ze skrzynia bo byla inna obudowa sprzegla i td25 by nie pasowal . Wstawilem i passowal bez problemu tylko pompe od wody trzeba bylko zdjac do montarzu bo wadzila o pas przedni . poloski , waly napedowe wszystko sii ,poduszki rownei ok .. jednie weze od wody trzeba bylko wydluzyc .i wyprosowalc kolanko na wezu od pompy wspomagania ... W silnku od stania byla zastana pompa paliwowa , dalem ja do regeneragi i po wymianie gumek ,cala usluga 200 pln silnik rowno pracuje ,wchodzi na obroty i nie dymi na bialo.. wsumie teraz zostala mi instalacja elektryczna bo w nowszych rocznikach swietnie wymylili kostki calego silnika w jednym miejscu ,a w starym kingacabie nie ma dzielonych wiazek i rozchodzi sie po calej komorze pod maska . teraz mam pytanie po co jest drugi elektrozawor na pompie wtryskowej ??

witam może pozostały ci części z tego uszkodzonego silnika chętnie odkupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...