Siurbutis Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 (edited) Dzień dobry, chce zmienić olej silnikowy, będę zmieniał tez filtr paliwowy i olejowy. Jaki mam olej kupować 10W50 cy 15w50 czy zalecany 20W50? I jakby rodzaj polisyntetyczny czy jaki? Dzięki za opowiedz. Almera tino 2002 2.2D 84Kw Edited May 31, 2012 by Tofu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 1) temat był wałkowany kilkukrotnie 2) chcesz zakleić swojego traktorka masłem 20w50?! na nasz klimat producent zaleca 10w40 półsyntetyk, ja jeżdżę na Mobil 3000 HC Synth 5w40, ale jeśli silnik był zaniedbany to syntetyk może zacząć ciec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siurbutis Posted May 29, 2012 Author Share Posted May 29, 2012 No to wymienię na 10w40 półsyntetyk. Myślę ze nie będę ryzykował syntetykiem, tak cy inaczej 10lat silnikowi. Dzięki za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Do usług to co możesz zrobić dla swojego Nissana, to regularnie zmieniać mu olej (co rok lub 10tys.) a dla mnie - zadbać o prawidłową pisownię, gdyż trudno czyta się Twoje posty mimo to - pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siurbutis Posted May 29, 2012 Author Share Posted May 29, 2012 Przepraszam, nie jestem Polakiem, więc pisze jak słyszę Polskich liter tez nie mam w klawiaturze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siurbutis Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 (edited) Jus zalawem ARECA S3000 IDHP 10W40 półsyntetyk Edited May 31, 2012 by Siurbutis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 poprawiona pisownia pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bipek Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Ja po roku "użerania się z olejem" zalałem mojego DINO syntetykiem 5W50 Mobil1 na razie zrobiłem dopiero kilkaset km i póki co jestem zadowolony. Do tej pory jeździłem na 10W40 i mam taki sam problem jak większość forumowiczów z braniem oleju, po prostu go ubywa tak że bez "bańki" z olejem w dalszą trasę nie ma co jechać chyba żeby wrócić na lawecie. Wnioski są proste silnik do remontu, tak twierdzi każdy mechanik, dlatego nie mając wiele do stracenia postanowiłem przeprowadzić eksperyment z olejem wymieniając półsyntetyk na syntetyk. nie jestem mechanikiem i nie wiele znam sie na mechanice ale zaobserwowałem jedną rzecz, mianowicie przy poprzednich wymianach oleju pierwszy tysiąc był bez ubytków, dopiero potem jak zrobił sie czarniejszy to zaczynały sie ubytki... jakby olej tracił swoje właściwości.. dlatego postanowiłem zalać po prostu czymś lepszym... troszkę czytałem na ten temat większość piesze że olej wymienia sie tylko w dół, że silnik sie rozszczelni itp. a drudzy że era FSO już minęła i leją syntetyki nawet do starszych aut i są zadowoleni... tutaj na tym forum tez natknąłem sie na pozytywne zdania o na temat oleju sysntetycznego i postanowiłem spróbować. Póki co jest OK, jestem pewien że mogę tylko zyskać, lepszy olej, lepsze odpalanie w zimie itp. i na razie po przejechaniu prawie tysiąca zero ubytku... mam nadzieje że tak będzie dalej albo chciaż ze ubytki będą minimalne a nie jak do tej pory gigantyczne... jak zrobie kilka tysięcy to postaram sie napisać dalej... Pozdrawaim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siurbutis Posted November 26, 2012 Author Share Posted November 26, 2012 No to psysla zima, i teras mam pytanie cy tceba wymieniac olej z 10w40 na jakis inny, cy moze zostac tensam? Pszejehano 4000km. I cy mam wymienic filtr palowowy przed zyma? Z mojimi benzynowymi autami nigdy nicego takiego nierobiwem, teras mam diesela to moze z nimi jest inacej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burning Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 nic nie trzeba zmieniać, 10w40 spokojnie da radę na zimę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siurbutis Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 No to wtakim razie niebende wymieniaw, pojade po roku, bo 10000 pszez rok niepsejade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasztet78 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Jaki olej silnikowy doradzicie do 1.8 benzyna +gaz ,przebieg 48 tys.Do tej pory byl Castrol polsyntetyk ale moze cos zmienic na syntetyka ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Wycofaj się z oleju Castrol (gdzieś na forum pisałem Castrol a Nissan), zalej syntetykiem 5/30/40. Opini co do marki będzie tyle, ile osób tutaj wypowiadających się. Temat rzeka, tak samo jak i co do opon lub akumulatorów. Osobiście jeżdżę na ELF 5/30 czasami 40. Ma 246ooo i daje radal nadal. Z taką marką oleju jeździ od nowości, tzn. w Niemczech takim był zalewany a ja to kontynuuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcingiz1 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Jaki olej silnikowy doradzicie do 1.8 benzyna +gaz ,przebieg 48 tys.Do tej pory byl Castrol polsyntetyk ale moze cos zmienic na syntetyka ? Ja leje mobila 5w40, z tym ze moje Tino niestety lubi żłopać olej. i dolewam często. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elmark Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Olej temat jak głęboka rzeka ja mam traktorka 2.2di i leje cos takiego Motul 8100 x-cess 5w40 poprzednio był zalany castrolem tez syntetykiem jak mi sie wydaje na Motulu jakby ciszej chodził tzn chyba mniej terkocze albo mi sie tak wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.