Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Włączanie trybu sport


stomkowiak

Recommended Posts

Mam pytanie dotyczące włączania trybu sport. U mnie wygląda to tak, że jadąc, przesuwam dźwignię na S i nagle obroty wskakują na 4000 i efekt jest podobny do hamowania silnikiem w manualu. Jeśli nacisnę gaz, auto dobrze przyspiesza, ale po zdjęciu nogi z gazu obroty ciągle zostają na 4000. Wcześniej miałem normalny automat, dlatego nie wiem czy to jest normalne zachowanie. I czy przełącza się na S tylko na chwilę w nagłych sytuacjach. Proszę o jakąś sugestię. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Normalne- bo ten tryb jest przewidziany również do hamowania silnikiem podczas długich zjazdów.

Link to comment
Share on other sites

Normalne- bo ten tryb jest przewidziany również do hamowania silnikiem podczas długich zjazdów.

Dzięki, trochę się uspokoiłem. Proszę jeszcze o informację dlaczego po zdjęciu nogi z gazu (w trybie s) nie spadają obroty. Czy to też tak ma być? Czyli po osiągnięciu danej prędkości, czy też po wyprzedzaniu trzeba S wyłączyć?

Link to comment
Share on other sites

No to tak jest, to taki sposób, że silnik jest cały czas na wysokich obrotach "w gotowości" do pełnej mocy przy nagłym przyspieszaniu. Jak puszczasz gaz to on specjalnie nie zmniejsza obrotów. Wtedy też możliwe jest hamowanie silnikiem. W normalnej skrzyni można zredukować bieg na niższy, a tu jest bezstopniowa więc takie rozwiązanie w tego typu skrzyniach się stosuje. To zachowanie jest normalne i nie ma sensu używać tego trybu stale, bo jak sam widzisz silnik będzie cały czas utrzymany w górnych obrotach :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz wszystko jasne. Bardzo dziękuję.

 

Skoro jesteśmy przy skrzyni, chciałbym jeszcze zapytać jak to jest z ruszaniem. Jeśli ruszam delikatnie, to obroty wchodzą trochę powyżej tysiąca, po chwili jakby lekko spadają (jest takie delikatne zamulenie), i znowu wracają do góry aby płynnie przyspieszać. Jeśli ruszę bardziej zdecydowanie nie zauważyłem tego objawu. Czy to normalne?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Przy tych obrotach silnik ma zakres najwyższego momentu obrotowego, dlatego jak dajesz gazu z biegu "s" jest but w plecy. Ja używam tego też do hamowania, w automatach szybciej idą hamulce gdyż nie ma możliwości hamowania skrzynią. A jednak coś taś tam się da :D

Link to comment
Share on other sites

Odgrzebałeś temat z 2013 roku.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...