Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ALMERA 1.5DCI STUKANIE


luke69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, po odpaleniu na poczatku nic nie stuka dopiero jak sie lekko zagrzeje powiedzmy po minucie zaczyna sie charakterystyczne stukanie, a wraz z wieksza liczba obrotow to stukanie jest glosniejsze, kazdy mechanik mowi co innego ;O 

jeden gosc mowil ze to jeden z wtryskow na 99%, drugi nie wiedzial, trzeci ze to problem komputerowy przez to ze jak silnik jest cieply to musze dluzej zakrecic po czym odpala i doslownie na sekunde zapala sie zolta ikonka silnika, to niby swiadczy o jakims bladzie, zdazalo mi sie to nie raz podczas normalnej jazdy ze ikonka silnika sie zaswiecala na sekunde , trzy i gasla ale nie uznawalem to za problem, nastepnie bylem u jeszcze jednego ktory mowi ze to na 99% korbowod, jako ze jestem mlody i nie mam za duzej wiedzy na temat silnikow tylko lekko liznalem troche wiedzy to nie moge sie wypowiedziec, miał ktos z forum taki problem ? wiecie cos na ten temat ? Bo koszta moga byc spore ... co srednio mi sie podoba jak samochodem ledwo 3k km zrobilem. Z góry dziekuje za wasza pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę straszyć ale wygląda to na panewke. Też tak miałem. Stetoskopem trzeba osłuchać silnik skąd dokładnie wydobywa sie ten dźwiek.

Przy jakim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu?

150k smutne ale prawdziwe. przejezdziłem od momentu kupna 20k i taki peszek mnie spotkał.

Ostatni z mechanikow o tym mowil, Jakie koszta?

Ja to jak miałem wyjety silnik to znajomy mechanior mi zrobił generalke i wyszło ponad 3 tysie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w ch*j.. ze tak powiem, nie lepiej nowy silnik ? Btw Generalke czyli, sprecyzuj co robiles ? u mnie jest 167k gdzie ja zrobilem moze z 3 -.- i takie jaja, niestety wady wychodza dopiero z czasem... mam jeszcze rozrzad do roboty i klocki -.- 

Edytowane przez luke69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlif wału + nowe panewki glowne i korbowodowe, wymiana tarczy sprzeglowej + nowy wysprzeglik, regeneracja głowicy, nowe pirscienie tlokowe, i wiadomo nowe uszczelki no i oczywiscie rozrzad. a co do kupna silnika to mozesz znow trafic na taki co sie zaraz rozsypie. mi robil to kolega ktory nza sie bardzo dobrze na tych silnikach bo pracowal w serwisie renault a teraz ma wlasny warsztat. takie wlasnie to sa uroki posiadania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki nie maja zamków i być może dlatego się obracają. Ja miałem pecha gdyż popszedni własciciel zbytnio nie dbał o wymiane oleju gdyż na dnie miski było sporo błota i to też mogło sie przyczynić do awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak naprawde nie wiem jaki ma przebieg, kupilem go pol roku temu i w teori mial przebieg 164k 2004r, sprowadzony z wloch no i bez ksiazki serwisowej wiec nie mam pewnosci czy to jego przebieg chociaz rozrzad niby byl wymieniany na 109k km no i jeszcze jest ten stary wiec to raczej dosyc realne. Jezdzilem raczej normalnie ekonomicznie czasami jak sie chcialo troche poszalec to meczylem samochod ale to rzadko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak naprawde nie wiem jaki ma przebieg, kupilem go pol roku temu i w teori mial przebieg 164k 2004r, sprowadzony z wloch no i bez ksiazki serwisowej wiec nie mam pewnosci czy to jego przebieg chociaz rozrzad niby byl wymieniany na 109k km no i jeszcze jest ten stary wiec to raczej dosyc realne. Jezdzilem raczej normalnie ekonomicznie czasami jak sie chcialo troche poszalec to meczylem samochod ale to rzadko :/

Nie ma co, przechodzę w tryb ECO-Driving i wymieniam filtry i olej co 6k km. Boję się tych awarii  :warning:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odrazu po zakupie wymieniłem olej, olej w skrzyni, filtr paliwa, powietrza no i następny w planach był rozrzad, a tu taka niespodzianka :/

Nie wierzę, że normalnie eksploatowany silnik pada przy 150k km. Na pewno jeździł jakiś oszołom albo jeździł bo jeździł, a stan techniczny go nie obchodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No draamat jakis, z tym że mialem już ten samochód właściwie ojciec z silnikiem renault i nic sie specjalnego przez 20k km nie działo tylko jedną styka podawała błąd przy wlaczaniu silnika a tak to idealnie jeździł i jeździ do teraz bo sprzedał go znajomym a ja kupiłem sobie młodszy model z tym komputerkiem a tu takie cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież sprawdzenie czy to panewka, to niedużo roboty. Wystarczy ścagnąć miskę i obadać organoleptycznie, tzn szarpnąć reką za każdy korbowód i porównac luzy. Ten z uszkodzoną panewką bedzie w porównaniu do sprawnych dużo bardziej luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował tak jak napisał kolega wyżej. Mianowicie wjechał na kanał, zdjął michę i zobaczył jak wyglądają panewki i je wymienił. Cały komplet i na jakis czas będzie spokuj, no i pewność, że już jakiś element masz nowy. Panewki nie są takie drogie (choć nie całkiem uzupełniony profil, więc trudno mi sprawdzić) i robota łatwa.

Warunek, aby robić to w czystości i nie dostał się żaden piaseczek pod panewkę.

Cena panewek od 25 do 60 zł.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 100% szans że wał jest do szlifu. ja przejechałem 1,5 km i tam gdzie staneła panewka trzeba było 3 szlif zrobic. A max to 4. u mnie cena za szlif to była 3 lata temu 150 zeta. Ale żeby wyjąć wał trzeba też wyjąć silnik. A jeśli chodzi o samą wymiane panewek to bez sensu 10k km przejedzisz max. chyba że do sprzedania od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie panewek stukanie i zniknie i pojawi sie znowu po max 10k km dobrze rozumiem ? i swoja droga, czy silniki 1.5dci z renault beda pasowaly do nissana ? jezeli zrobilbym generalke silnika ( co policzyl sobie mechanik 4k) to samochod juz zostaje ze mna az go zajade do konca i na zlom, wiec nie wiem czy nie lepiej odpuscic, wymienic te panewki i go opchnac . Panowie mogloby tak byc wczesniej ze ktos wczesniej tez mial ten problem i po prostu zamaskowal stukanie i puscil ta almere bo nie chcial wydawac 1/3 ceny samochodu na nia ?

Edytowane przez luke69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...