Coyote024 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 (edited) Witam po raz pierwszy wszystkich,mam pytanie kupilem kilka dni temu pata 06 rok 2.5dci R51 pytanie moze jest banalne ale wydaje mi sie ze pedał sprzegła jest za twardy,dotychczas jezdzilem skoda superb 1.9tdi i tam sprzegieleko chodzilo miekko,czy tak ma byc ?Sprzegło samo w sobie jest ok,nie slizga sie ,zbiera ladnie nie szarpie! pozdrawiam Edited October 10, 2013 by Coyote024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 może to tylko subiektywne odczucie po przesiadce z skody. Jak ja się przesiadłem z passata to wszystko od sprzęgła po gaz chodziło nie tak jak powinno..... Skąd dokładnie jesteś?, może ktoś po blisku ma patha wtedy mozna się spotkać i na miejscu porównać. Panowie w nissanie sprzędło jest hydrauliczne,za "twarde" może przyczynę ponosic pompa sprzęgła? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawidcobra Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Auto nowe - takie samo wrażenie na początku, łącznie z tym że biegi jakoś ciężko wchodziły, przesiadłem się z x-traila a wcześniej z rav 4 - po paru jazdach już się przyzwyczaiłem - sądzę że to chyba normalne bo auto jeździ dobrze ( jak na razie ) małżonka wsiadając po raz pierwszy także narzekała na twarde sprzęgło, jednak szybko o tym zapomniała nie mówiąc już o tym że ramowa konstrukcja to nie to samo co poprzednie auta - trzęsie, proponuję się przyzwyczaić i wielu satysfakcji z jazdy. Auto idealne jak dla mnie obym nie zmienił zdania.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarny-kat Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Witam ja trochę z innej beczki pytanie w jaki momencie wam bierze sprzęgło na dole czy tak w połowie czy na górze bo moje bierze strasznie wysoko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 To znaczy że jest źle ustawiony pedał i za jakiś czas spalisz sprzęgło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawidcobra Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 alkaspaw ma rację - u mnie bierze w połowie, za wysoko grozi spaleniem sprzęgła, proponuję wizytę u dobrego mechanika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 A ja bym poczytał moje posty wzią klucz i sam to zrobił zwłaszcza że to 5 minut roboty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coyote024 Posted October 18, 2013 Author Share Posted October 18, 2013 Mi tez bierze u gory ale ja biore sie za wymiane sprzegla,powiedzcie mi czy 2.5 2006 rok jest na dwumasie czy na sztywnym kole? Ktos wymienial juz? jakies problemy albo rady? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Dwumasa Potrzebny kanał podnośnik do skrzyń rozpinasz naj pierw reduktor bo całość jest za ciężko zdemontować A i niezapomnij zdemontować czujnika wału bo inaczej go uszkodzisz 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coyote024 Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 A jak myslicie lepiej zalozyc fabryke czyli dwu mase czy sztywne kolo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq9mcs Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 (edited) Kiedyś przed zakupem Patha rozmawiałem z gościem który miał problem z sprzęgłem w D40. Wymieniał nagminnie, dużo jeździł w terenie ze względu na okolicę w której mieszkał. W końcu ktoś polecił mu zakład który regenerował sprzęgła. Zrobili mu tarczę 10-spiekową, spasowali docisk i dwumas i był po problemie. Bardzo sobie chwalił takie rozwiązanie. O ile dobrze pamiętam to była firma Xtrem 4x4. Edited November 4, 2013 by sq9mcs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravo_ Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Jestem właśnie po wymianie sprzęgła przy przebiegu 87 000 km (trochę mało jak na auto, które nigdy nic nie ciągnęło). Pedał sprzęgła chodzi teraz tak lekko, że wciskając go po raz pierwszy myślałem, że coś się zerwało. Sprzęgło bierze teraz w połowie wysokości, a nie jak wcześniej przy samej górze. Samochód jest teraz dużo bardziej dynamiczny, wcześniej myślałem już, że coś dzieje się z silnikiem, tak jakby brakowało mu mocy przy niższych obrotach i dlatego przy ruszaniu auto się muliło, brakowało dynamiki. Czuję się, jakbym przed chwilą wyjechał z salonu. Koszt sprzęgła 950 zł (Valeo), robocizna 500 zł, czyli całkowity koszt wymiany sprzęgła 1450 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coyote024 Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 A zalozyles dwu mase czy sztywne kolo do tego sprzegla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravo_ Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 (edited) Koła zamachowego nie zmieniałem, zostało fabryczne dwumasowe. Witam ponownie Otóż zauważyłem, że pedał sprzęgła nie jest już tak fajnie miękki, jak zaraz po wymianie sprzęgła (niecały miesiąc temu wymieniłem komplet sprzęgła). Teraz chodzi trochę ciężej, podobnie jak przed wymianą. Sprzęgło bierze gdzieś tak w połowie wysokości, nie ślizga się. O co może chodzić ? Jaki w ogóle u was opór stawia pedał sprzęgła ? Podobny jak pedał gazu (na wyłączonym silniku), czy znacznie większy ? U mnie świeżo po wymianie sprzęgła pedał sprzęgła chodził własnie tak lekko, jak pedał gazu, teraz natomiast ciężej. Poza tym, skoro sprzęgło mamy hydrauliczne, to czy nie powinno być tak, że przy wyłączonym silniku pedał sprzęgła działa ciężej (pompa nie działa), a przy włączonym silniku lżej (pompa włączona) ? Edited December 6, 2013 by bravo_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACK17 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Kolego mechanikiem nie jestem ale na moje to tam nie ma pompy żadnej. jest pompka na którą wywierasz ciśnienie nogą ona zamienia jak gdyby ruch nogi na ruch płynu we wężykach:p być może się mylę ale to jest prosty układ z jednej strony hydrauliczna nożna pompka z 2 strony siłowniczek hydrauliczny (wysprzęglik) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravo_ Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 W sumie to napisałem ten post i za chwile pomyślałem dokładnie to samo, co napisałeś A mogłbyś napisać jaki u Ciebie opór stawia pedał sprzęgła w porównaniu do pedału gazu ? Zastanawia mnie dlaczego ostatnio pedał zrobił sie wyraźnie twardszy ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq9mcs Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 (edited) Konstrukcja to układ hydrauliczny. Pedał sprzęgła naciska na tłoczek który za pośrednictwem płynu w układzie przesuwa mechanizm wysprzęgający w skrzyni. Jak w każdym układzie hydraulicznym wszystko zależy od szczelności i poprawnej pracy tłoczków, przewodów, mechanizmu wysprzęgającego oraz jakości pracującego płynu. Pamiętam jak miałem Jaguara X-Type 2.0D. Tam sprzęgło robiło się coraz twardsze aż w końcu zostało w podłodze. Okazało się ze jakimś cudem w przewodzie znalazła się tuleja która przesuwała się w stronę złącza przewodu aż doprowadzila do tego że zrobił się zawór kierunkowy. Na szczęście diagnoza okazała się szybka bo rozłączyłem przewód i pedał wrócil do pozycji pierwotnej. Potem rozbierając kawałek po kawałku znalazłem tuleję. Skąd się tam wzięła to nie wiem, ale rozwiązało to problem. Nie jest to jedyny efekt twardniejącego pedału sprzęgła bo powodów moze byc wiele. Manual nie opisuje usterki związanej z twardniejącym sprzęgłem więc albo są śmieci w wysprzęglikach i pedałowi ciężko albo jest to związane z mechanizmem tarczy sprzęgła, nie wykluczam też zużycia płynu (jeśli pedał jest twardszy w miarę spadającej temperatury otoczenia). Póki co to bym się tym nie przejmował. Edited December 7, 2013 by sq9mcs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bawarka1 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Witam wszystkich . Może trochę pomogę , moje autko ma wymienione sprzęgło z dwumasy na jednomas . Jeżdżę już drugi miesiąc na tym sprzęgle (wymienione w komplecie tj.jednomas , docisk , tarcza , łożysko ) . Powodem był twardy pedał sprzęgła(brał już prawie w podłodze) i ciężko wchodzące biegi , wyczuwalne było - nie zawsze- delikatne szarpnięcie w momencie ruszania auta . Po wymianie lekko wchodzące biegi ,sprzęgło bierze w połowie wysokości pedału , żadnych stuków w momencie ruszania . Wymieniając sprzęgło na jednomas brałem pod uwagę jego żywotność , jak i opinie forumowiczów i użytkowników Pathfindera , jak i kilometry jakie przejechali i już musieli wymieniać dwumas . Ja na swoim autku zrobiłem 105.000 Km . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACK17 Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Możesz napisać cenę zestawu ze sztywnym kołem, gdzie kupiłeś, jaka firma i symbol tego zestawu? przygotowuję się do wymiany i myślę że łatwiej będzie coś kupić mając takie dane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skerim Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Witam Chciałem zaptać czy ktoś z was korzystał z produktów oferowanych przez EXTREM 4x4. Oferują wzmocnione sprzęgło i docisk: www.sklep.extrem4x4.pl/index.php?p738,tarcza-sprzegla-6-cio-spiekowa-nissan-patrol-y60-2-8td-tuning-navara-d40-pathfinder-r51m-oem www.sklep.extrem4x4.pl/index.php?p735,docisk-sprzegla-wzmocniony-250mm-nissan-patrol-y60-2-8td-tuning-navara-d40-pathfinder-r51m-oem Myślę, że nie tylko mnie zainteresują następujące rzeczy: - czy istotnie uzyskujemy wydłużoną żywotność tych elementów - czy zmienia się płynność pracy układu (czy nie "szarpie" przy ruszaniu) - czy warto pokusić się o wzmocnioną dwumasę, czy standard wystarcza do normalnej eksploatacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.