Coyote024 Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 (edytowane) Witam po raz pierwszy wszystkich,mam pytanie kupilem kilka dni temu pata 06 rok 2.5dci R51 pytanie moze jest banalne ale wydaje mi sie ze pedał sprzegła jest za twardy,dotychczas jezdzilem skoda superb 1.9tdi i tam sprzegieleko chodzilo miekko,czy tak ma byc ?Sprzegło samo w sobie jest ok,nie slizga sie ,zbiera ladnie nie szarpie! pozdrawiam Edytowane 10 Października 2013 przez Coyote024 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 może to tylko subiektywne odczucie po przesiadce z skody. Jak ja się przesiadłem z passata to wszystko od sprzęgła po gaz chodziło nie tak jak powinno..... Skąd dokładnie jesteś?, może ktoś po blisku ma patha wtedy mozna się spotkać i na miejscu porównać. Panowie w nissanie sprzędło jest hydrauliczne,za "twarde" może przyczynę ponosic pompa sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Auto nowe - takie samo wrażenie na początku, łącznie z tym że biegi jakoś ciężko wchodziły, przesiadłem się z x-traila a wcześniej z rav 4 - po paru jazdach już się przyzwyczaiłem - sądzę że to chyba normalne bo auto jeździ dobrze ( jak na razie ) małżonka wsiadając po raz pierwszy także narzekała na twarde sprzęgło, jednak szybko o tym zapomniała nie mówiąc już o tym że ramowa konstrukcja to nie to samo co poprzednie auta - trzęsie, proponuję się przyzwyczaić i wielu satysfakcji z jazdy. Auto idealne jak dla mnie obym nie zmienił zdania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny-kat Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Witam ja trochę z innej beczki pytanie w jaki momencie wam bierze sprzęgło na dole czy tak w połowie czy na górze bo moje bierze strasznie wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 To znaczy że jest źle ustawiony pedał i za jakiś czas spalisz sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 alkaspaw ma rację - u mnie bierze w połowie, za wysoko grozi spaleniem sprzęgła, proponuję wizytę u dobrego mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 A ja bym poczytał moje posty wzią klucz i sam to zrobił zwłaszcza że to 5 minut roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Mi tez bierze u gory ale ja biore sie za wymiane sprzegla,powiedzcie mi czy 2.5 2006 rok jest na dwumasie czy na sztywnym kole? Ktos wymienial juz? jakies problemy albo rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Dwumasa Potrzebny kanał podnośnik do skrzyń rozpinasz naj pierw reduktor bo całość jest za ciężko zdemontować A i niezapomnij zdemontować czujnika wału bo inaczej go uszkodzisz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 A jak myslicie lepiej zalozyc fabryke czyli dwu mase czy sztywne kolo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 (edytowane) Kiedyś przed zakupem Patha rozmawiałem z gościem który miał problem z sprzęgłem w D40. Wymieniał nagminnie, dużo jeździł w terenie ze względu na okolicę w której mieszkał. W końcu ktoś polecił mu zakład który regenerował sprzęgła. Zrobili mu tarczę 10-spiekową, spasowali docisk i dwumas i był po problemie. Bardzo sobie chwalił takie rozwiązanie. O ile dobrze pamiętam to była firma Xtrem 4x4. Edytowane 4 Listopada 2013 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Jestem właśnie po wymianie sprzęgła przy przebiegu 87 000 km (trochę mało jak na auto, które nigdy nic nie ciągnęło). Pedał sprzęgła chodzi teraz tak lekko, że wciskając go po raz pierwszy myślałem, że coś się zerwało. Sprzęgło bierze teraz w połowie wysokości, a nie jak wcześniej przy samej górze. Samochód jest teraz dużo bardziej dynamiczny, wcześniej myślałem już, że coś dzieje się z silnikiem, tak jakby brakowało mu mocy przy niższych obrotach i dlatego przy ruszaniu auto się muliło, brakowało dynamiki. Czuję się, jakbym przed chwilą wyjechał z salonu. Koszt sprzęgła 950 zł (Valeo), robocizna 500 zł, czyli całkowity koszt wymiany sprzęgła 1450 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 A zalozyles dwu mase czy sztywne kolo do tego sprzegla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 (edytowane) Koła zamachowego nie zmieniałem, zostało fabryczne dwumasowe. Witam ponownie Otóż zauważyłem, że pedał sprzęgła nie jest już tak fajnie miękki, jak zaraz po wymianie sprzęgła (niecały miesiąc temu wymieniłem komplet sprzęgła). Teraz chodzi trochę ciężej, podobnie jak przed wymianą. Sprzęgło bierze gdzieś tak w połowie wysokości, nie ślizga się. O co może chodzić ? Jaki w ogóle u was opór stawia pedał sprzęgła ? Podobny jak pedał gazu (na wyłączonym silniku), czy znacznie większy ? U mnie świeżo po wymianie sprzęgła pedał sprzęgła chodził własnie tak lekko, jak pedał gazu, teraz natomiast ciężej. Poza tym, skoro sprzęgło mamy hydrauliczne, to czy nie powinno być tak, że przy wyłączonym silniku pedał sprzęgła działa ciężej (pompa nie działa), a przy włączonym silniku lżej (pompa włączona) ? Edytowane 6 Grudnia 2013 przez bravo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Kolego mechanikiem nie jestem ale na moje to tam nie ma pompy żadnej. jest pompka na którą wywierasz ciśnienie nogą ona zamienia jak gdyby ruch nogi na ruch płynu we wężykach:p być może się mylę ale to jest prosty układ z jednej strony hydrauliczna nożna pompka z 2 strony siłowniczek hydrauliczny (wysprzęglik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 W sumie to napisałem ten post i za chwile pomyślałem dokładnie to samo, co napisałeś A mogłbyś napisać jaki u Ciebie opór stawia pedał sprzęgła w porównaniu do pedału gazu ? Zastanawia mnie dlaczego ostatnio pedał zrobił sie wyraźnie twardszy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Konstrukcja to układ hydrauliczny. Pedał sprzęgła naciska na tłoczek który za pośrednictwem płynu w układzie przesuwa mechanizm wysprzęgający w skrzyni. Jak w każdym układzie hydraulicznym wszystko zależy od szczelności i poprawnej pracy tłoczków, przewodów, mechanizmu wysprzęgającego oraz jakości pracującego płynu. Pamiętam jak miałem Jaguara X-Type 2.0D. Tam sprzęgło robiło się coraz twardsze aż w końcu zostało w podłodze. Okazało się ze jakimś cudem w przewodzie znalazła się tuleja która przesuwała się w stronę złącza przewodu aż doprowadzila do tego że zrobił się zawór kierunkowy. Na szczęście diagnoza okazała się szybka bo rozłączyłem przewód i pedał wrócil do pozycji pierwotnej. Potem rozbierając kawałek po kawałku znalazłem tuleję. Skąd się tam wzięła to nie wiem, ale rozwiązało to problem. Nie jest to jedyny efekt twardniejącego pedału sprzęgła bo powodów moze byc wiele. Manual nie opisuje usterki związanej z twardniejącym sprzęgłem więc albo są śmieci w wysprzęglikach i pedałowi ciężko albo jest to związane z mechanizmem tarczy sprzęgła, nie wykluczam też zużycia płynu (jeśli pedał jest twardszy w miarę spadającej temperatury otoczenia). Póki co to bym się tym nie przejmował. Edytowane 7 Grudnia 2013 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Witam wszystkich . Może trochę pomogę , moje autko ma wymienione sprzęgło z dwumasy na jednomas . Jeżdżę już drugi miesiąc na tym sprzęgle (wymienione w komplecie tj.jednomas , docisk , tarcza , łożysko ) . Powodem był twardy pedał sprzęgła(brał już prawie w podłodze) i ciężko wchodzące biegi , wyczuwalne było - nie zawsze- delikatne szarpnięcie w momencie ruszania auta . Po wymianie lekko wchodzące biegi ,sprzęgło bierze w połowie wysokości pedału , żadnych stuków w momencie ruszania . Wymieniając sprzęgło na jednomas brałem pod uwagę jego żywotność , jak i opinie forumowiczów i użytkowników Pathfindera , jak i kilometry jakie przejechali i już musieli wymieniać dwumas . Ja na swoim autku zrobiłem 105.000 Km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Możesz napisać cenę zestawu ze sztywnym kołem, gdzie kupiłeś, jaka firma i symbol tego zestawu? przygotowuję się do wymiany i myślę że łatwiej będzie coś kupić mając takie dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Witam Chciałem zaptać czy ktoś z was korzystał z produktów oferowanych przez EXTREM 4x4. Oferują wzmocnione sprzęgło i docisk: www.sklep.extrem4x4.pl/index.php?p738,tarcza-sprzegla-6-cio-spiekowa-nissan-patrol-y60-2-8td-tuning-navara-d40-pathfinder-r51m-oem www.sklep.extrem4x4.pl/index.php?p735,docisk-sprzegla-wzmocniony-250mm-nissan-patrol-y60-2-8td-tuning-navara-d40-pathfinder-r51m-oem Myślę, że nie tylko mnie zainteresują następujące rzeczy: - czy istotnie uzyskujemy wydłużoną żywotność tych elementów - czy zmienia się płynność pracy układu (czy nie "szarpie" przy ruszaniu) - czy warto pokusić się o wzmocnioną dwumasę, czy standard wystarcza do normalnej eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.