Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 a Mistu Carisma - ALU


lowprim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam do kupienia 17'' z Carismy do mojej Nysy, tylko że różnica otworu centrujacego wynosi 1mm na moją korzysc.

Ja mam ot 66,1 a Carisma 67,1

pytanie brzmi czy musze nalozyc cos na ot centrujacy? nie ma takich dystansów z plastiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dokupić pierścienie centrujące. Niestety najcieńsze mają 2mm (bynajmniej cieńszych nie spotkałem), z 67,1 na 65,1. Raczej nie znajdziesz 67,1>66,1

 

A propos 17 < te z avka mam na sprzedanie ;P

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz 0,5mm na stronę luzu to możesz jeździć bez pierścieni. Ja tak jeździłem rok na felgach z volvo i nic się nie działo, tylko jak będziesz przykręcał to równomiernie dokręcaj i będzie dobrze, na nakrętkach masz stożek to powinno równo dociągnąć felgę do tarczy.

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz 0,5mm na stronę luzu to możesz jeździć bez pierścieni. Ja tak jeździłem rok na felgach z volvo i nic się nie działo, tylko jak będziesz przykręcał to równomiernie dokręcaj i będzie dobrze, na nakrętkach masz stożek to powinno równo dociągnąć felgę do tarczy.

 

Pierwsze, felgi z Volvo mają ten sam otwór centrujący co Nissan ;)

Drugie, przez takie mocowanie wyrobi sobie gniazda we feldze.

Pamiętaj, że do alusów dajesz inne nakrętki, mocniejsze, oraz żeby główka nakrętki pasowała do gniazda. Jeśli jest stożek w gnieździe to nakrętka też stożek, jeśli kula to kula, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym nie wiedział o czym piszę to bym się nie wypowiadał.. Volvo S40 i V40 od 1996 do 2004 ma felgi z otworem centrującym 67,1mm:

 

1. http://allegro.pl/felga-15-4x114-3-volvo-s40-v40-kia-clarus-cerato-i3611629040.html

2. http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-volvo-s40-v40-4x114-3x67-16-cali-i3597475049.html

 

także życzę Ci powodzenia w zakładaniu felg z nissana do volvo ;)

 

jeśli dasz zwykłą nakrętkę przelotową do alufelgi ( a tym bardziej do takich bbsów jw ) to faktycznie wyrobi sobie gniazda, ale jeśli zainwestuje w nakrętki do felg aluminiowych z większym stożkiem to nic się nie stanie złego i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym nie wiedział o czym piszę to bym się nie wypowiadał.. Volvo S40 i V40 od 1996 do 2004 ma felgi z otworem centrującym 67,1mm:

 

Wyjątek to nie reguła... Są to dwa modele z takim otworem (kooperacja produkcyjna). Oficjalnie (co można zobaczyć w danych produkcyjnych) Volvo wypuszcza auta z otworami 66.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja bardzo chętnie zapoznam się z tymi "danymi produkcyjnymi" bo przewróciłem troszkę internetu i wszędzie gdzie byłem podają że volvo ma 67,1mm otwór centrujący 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie używa sie śrub pływających to otwór centrujący jest zbędny. Felga z piastą trzyma się dzięki sile tarcia między nimi wywołanej przez dokręcenie śrub na które to działa tylko siła wzdłużna więc o obcięciu śrub, niecentralnym zamontowaniu koła itp nie ma mowy. Podstawowy błąd myślowy to to, że felga opiera się na wyżłobieniu w piaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...