lowprim Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Witam, mam do kupienia 17'' z Carismy do mojej Nysy, tylko że różnica otworu centrujacego wynosi 1mm na moją korzysc. Ja mam ot 66,1 a Carisma 67,1 pytanie brzmi czy musze nalozyc cos na ot centrujacy? nie ma takich dystansów z plastiku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 (edited) Trzeba dokupić pierścienie centrujące. Niestety najcieńsze mają 2mm (bynajmniej cieńszych nie spotkałem), z 67,1 na 65,1. Raczej nie znajdziesz 67,1>66,1 A propos 17 < te z avka mam na sprzedanie ;P Edited October 12, 2013 by bartek9108 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 (edited) jak masz 0,5mm na stronę luzu to możesz jeździć bez pierścieni. Ja tak jeździłem rok na felgach z volvo i nic się nie działo, tylko jak będziesz przykręcał to równomiernie dokręcaj i będzie dobrze, na nakrętkach masz stożek to powinno równo dociągnąć felgę do tarczy. Edited October 13, 2013 by marlos90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowprim Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 założe tak jak mówi marlos90, a najwyzej przejde sie do jakiegos tokarza to mi utoczy taki maly obwodzik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 jak masz 0,5mm na stronę luzu to możesz jeździć bez pierścieni. Ja tak jeździłem rok na felgach z volvo i nic się nie działo, tylko jak będziesz przykręcał to równomiernie dokręcaj i będzie dobrze, na nakrętkach masz stożek to powinno równo dociągnąć felgę do tarczy. Pierwsze, felgi z Volvo mają ten sam otwór centrujący co Nissan Drugie, przez takie mocowanie wyrobi sobie gniazda we feldze. Pamiętaj, że do alusów dajesz inne nakrętki, mocniejsze, oraz żeby główka nakrętki pasowała do gniazda. Jeśli jest stożek w gnieździe to nakrętka też stożek, jeśli kula to kula, itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 jakbym nie wiedział o czym piszę to bym się nie wypowiadał.. Volvo S40 i V40 od 1996 do 2004 ma felgi z otworem centrującym 67,1mm: 1. http://allegro.pl/felga-15-4x114-3-volvo-s40-v40-kia-clarus-cerato-i3611629040.html 2. http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-volvo-s40-v40-4x114-3x67-16-cali-i3597475049.html także życzę Ci powodzenia w zakładaniu felg z nissana do volvo jeśli dasz zwykłą nakrętkę przelotową do alufelgi ( a tym bardziej do takich bbsów jw ) to faktycznie wyrobi sobie gniazda, ale jeśli zainwestuje w nakrętki do felg aluminiowych z większym stożkiem to nic się nie stanie złego i będzie ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowprim Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 śruby są M12 o skoku 1,25 z Quashqai'a, oczywiscie na stozku i rozmiar 19 klucz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 jakbym nie wiedział o czym piszę to bym się nie wypowiadał.. Volvo S40 i V40 od 1996 do 2004 ma felgi z otworem centrującym 67,1mm: Wyjątek to nie reguła... Są to dwa modele z takim otworem (kooperacja produkcyjna). Oficjalnie (co można zobaczyć w danych produkcyjnych) Volvo wypuszcza auta z otworami 66. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 to ja bardzo chętnie zapoznam się z tymi "danymi produkcyjnymi" bo przewróciłem troszkę internetu i wszędzie gdzie byłem podają że volvo ma 67,1mm otwór centrujący Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowprim Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 koła z Carizałożone, oponki 215/40/17 pasują jak ulał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 proponuję pochwalić się w tym temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/23284-primera-p11-na-17-felach/ ja dziś zamówiłem 17stki ale z 205/40, czas pokaże jak to będzie wyglądać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Jeśli nie używa sie śrub pływających to otwór centrujący jest zbędny. Felga z piastą trzyma się dzięki sile tarcia między nimi wywołanej przez dokręcenie śrub na które to działa tylko siła wzdłużna więc o obcięciu śrub, niecentralnym zamontowaniu koła itp nie ma mowy. Podstawowy błąd myślowy to to, że felga opiera się na wyżłobieniu w piaście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowprim Posted October 18, 2013 Author Share Posted October 18, 2013 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 zajebiaszczo się primerka prezentuje, podoba mi się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowprim Posted October 18, 2013 Author Share Posted October 18, 2013 zajebiaszczo się primerka prezentuje, podoba mi się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.