Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 a Mistu Carisma - ALU


lowprim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam do kupienia 17'' z Carismy do mojej Nysy, tylko że różnica otworu centrujacego wynosi 1mm na moją korzysc.

Ja mam ot 66,1 a Carisma 67,1

pytanie brzmi czy musze nalozyc cos na ot centrujacy? nie ma takich dystansów z plastiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dokupić pierścienie centrujące. Niestety najcieńsze mają 2mm (bynajmniej cieńszych nie spotkałem), z 67,1 na 65,1. Raczej nie znajdziesz 67,1>66,1

 

A propos 17 < te z avka mam na sprzedanie ;P

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz 0,5mm na stronę luzu to możesz jeździć bez pierścieni. Ja tak jeździłem rok na felgach z volvo i nic się nie działo, tylko jak będziesz przykręcał to równomiernie dokręcaj i będzie dobrze, na nakrętkach masz stożek to powinno równo dociągnąć felgę do tarczy.

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 13.10.2013 o 08:23, marlos90 napisał:

jak masz 0,5mm na stronę luzu to możesz jeździć bez pierścieni. Ja tak jeździłem rok na felgach z volvo i nic się nie działo, tylko jak będziesz przykręcał to równomiernie dokręcaj i będzie dobrze, na nakrętkach masz stożek to powinno równo dociągnąć felgę do tarczy.

 

Pierwsze, felgi z Volvo mają ten sam otwór centrujący co Nissan ;)

Drugie, przez takie mocowanie wyrobi sobie gniazda we feldze.

Pamiętaj, że do alusów dajesz inne nakrętki, mocniejsze, oraz żeby główka nakrętki pasowała do gniazda. Jeśli jest stożek w gnieździe to nakrętka też stożek, jeśli kula to kula, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym nie wiedział o czym piszę to bym się nie wypowiadał.. Volvo S40 i V40 od 1996 do 2004 ma felgi z otworem centrującym 67,1mm:

 

1. http://allegro.pl/felga-15-4x114-3-volvo-s40-v40-kia-clarus-cerato-i3611629040.html

2. http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-volvo-s40-v40-4x114-3x67-16-cali-i3597475049.html

 

także życzę Ci powodzenia w zakładaniu felg z nissana do volvo ;)

 

jeśli dasz zwykłą nakrętkę przelotową do alufelgi ( a tym bardziej do takich bbsów jw ) to faktycznie wyrobi sobie gniazda, ale jeśli zainwestuje w nakrętki do felg aluminiowych z większym stożkiem to nic się nie stanie złego i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.10.2013 o 09:28, marlos90 napisał:

jakbym nie wiedział o czym piszę to bym się nie wypowiadał.. Volvo S40 i V40 od 1996 do 2004 ma felgi z otworem centrującym 67,1mm:

 

Wyjątek to nie reguła... Są to dwa modele z takim otworem (kooperacja produkcyjna). Oficjalnie (co można zobaczyć w danych produkcyjnych) Volvo wypuszcza auta z otworami 66.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja bardzo chętnie zapoznam się z tymi "danymi produkcyjnymi" bo przewróciłem troszkę internetu i wszędzie gdzie byłem podają że volvo ma 67,1mm otwór centrujący 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie używa sie śrub pływających to otwór centrujący jest zbędny. Felga z piastą trzyma się dzięki sile tarcia między nimi wywołanej przez dokręcenie śrub na które to działa tylko siła wzdłużna więc o obcięciu śrub, niecentralnym zamontowaniu koła itp nie ma mowy. Podstawowy błąd myślowy to to, że felga opiera się na wyżłobieniu w piaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...