Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Biała wtyczka


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzając się dzisiaj do pewnych modyfikacji w NOTE,zauważyłem w okolicach mocowania pedału sprzęgła białą wtyczkę ,szeroką,podobną do wejścia na interfejs.Samo wejście (chyba tam są piny)jest zaślepione dwoma niebieskimi zaślepkami,a od wtyczki odchodzi dość gruba wiązka.

Jeżeli ktoś ma coś takowego tylko podpięte do "czegoś"to proszę o info,może się wyjaśni co to i od czego to :D


Po raz kolejny w mojej Acencie zauważam wiązki  niewykorzystane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tej!

Zachodzę w głowę od czego może być?

Z wygladu widać jakby miała nałożone mostki ,nie zaślepki.Ciekawe czy w serwisie by coś wiedzieli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem dokładnie podpatrzeć i ...oczywiście że mam!

Ta czarna wygląda tak jakby jakiś czujnik ,przekaźnik,miał być wpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ,jeżeli rozważamy że to ESP,to gdzie w takim razie jest montowany czujnik?

Bo czujniki są dostępne,potrzebna jest jeszcze taśma pod ESP i wyłącznik,czy coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sądzę,ale drążę temat z ciekawość...

Potrzebna jest pompa ABS-ESP do note...260 zł używka.Czujnik 150...taśma ok 200-400zł.

Ale w komorze silnika brak wyprowadzonych kabli.Więc to co jest w środku może nie być od ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam odwrotnie. Nie sądzę, aby cokolwiek od ESP było wewnątrz kabiny. Oczywiście wyłącznik jest w kabinie ale do niego nie trzeba takiej wiązki. Całość układu moim zdaniem opiera się o czujniki ABS pompę hamulcową ABS-ESP i odrobinę elektroniki sterującej. Takie wyprowadzenia wewnąrz kabiny moim zdaniem nie są od ESP. Stawiem bardziej na tempomat (sterowanie, zasilanie) lub klimę automatyczną (czujniki temperatury, sterowanie sprężarką i nawiewem). Ciężko to będzie sprawdzić, bo ktoś kto będzie miał ESP będzie miał też raczej tempomat. Co najwyżej będziemy mogli wyeliminować klimę automatyczną ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w samochodach montowane jest ESP w skład którego wchodzi ABS, tak to się teraz porobiło, że ESP jest mózgiem a EBD, ABS, BAS itp są elementami wchodzacymi w skład ESP.

 

Odnosnie samego układu, to jest tak jak wspomniał ranger całość (program komp.) miesci się w tzw pompie ABS ewentualnie jest zewnetrzny sterownik chociaż w obecnych konstrukcjach nie spotkałem.  ESP wykorzystuje czujniki w kołach od ABSu, ale aby układ działał potrzebne są dodatkowo informacje z czujnika stopu, pedału sprzegła, pedału gazu, czujnika kata skretu, dżwigni zmiany biegów jesli automat, sterownika silnika, prawdopodobnie sterownika komfortu i wspomianego przycisku on/off.

Kazda z tych "dupereli" ma minimum 2 kable co w efekcie daje nam co najmniej kilkanaście przewodów. Przy okazji w tym układzie powinna pojawic się tzw skrętka czyli CAN high i low a jesli jest tam ten układ to również + stały, + po pierwszym stopniu stacyjki, + po drugim stopniu stacyjki i masa. 

W efekcie kostka pod deską rozdzielczą może mieć  kilkadzieśiat "wolnych" kabli, znając życie jest to właśnie przygotowane pod różne wersje wyposażenia.

 

Auta japońskie mają to do siebie, że są przygotowane do montażu dodatków typu klimatyzacja, halogeny itp a instalacja już czeka wystarczy wpiąć kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko racja, ale nie sądzę, żeby te wszystkie wiązki od ESP miały zwieńczenie w kabinie. Biorąc pod uwagę, że centralnym punktem układu jest jednak pompa, to by było torchę bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko racja, ale nie sądzę, żeby te wszystkie wiązki od ESP miały zwieńczenie w kabinie. Biorąc pod uwagę, że centralnym punktem układu jest jednak pompa, to by było torchę bez sensu.

Aby ESP działało potrzebuje znacznie więcej informacji niż sam ABS, więc wiązka w stronę kabiny ma sens,  pedały są w środku, włącznik on/off również do tego czujnik kąta skrętu, skrętka i tak dalej..... 

Przed chwilą odpaliłem miniaturkę fotki którą wrzuciłeś na jednym z pierwszych postów, po kolorach kabli wnioskuję, że "kostka" czarna jest tzw mostkiem dla kabli masowych w instalacji elektrycznej (ewentualnie plusa, ale wątpię) Czyli kable masowe znajdujące się w wiązce kabiny spotykaja się w czarnej "kostce" -mostku.

 

Białej dokładnie nie widzę, ale w jakiś dzień zerknę u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ktoś od nas na zdjęciu z kierownicą "zajechaną" dopatrzyłem się że miał ESP musze odszukać i napisać do neigo żeby zerknął to zobaczymy co on powie :)

Edytowane przez El_Diablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...