Guest toul Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Witam, mam problem z Micrą K12 rok produkcji 2008, poj. Silnika 1240 cm, (przejechane ma 60 tyś) wczoraj zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnia. Odczytałem według instrukcji z forum, że to jest kod 0138 (P0138 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie") Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę, coś jest nie tak z sondą lambda tą za katalizatorem (bliżej tłumika) czy tak? Czy wymiana tej sondy wystarczy i skasowanie błędu. Czy jak będę zamawiał tą sodę muszę, kupić oryginał, czy może być zamiennik? Jeśli tak to co polecacie. I jeszcze jedno obie te sądy przed katalizatorem i za są takie same? Dodam jeszcze, że mam w tym aucie założony gaz od ponad pół roku wszystko śmiga pięknie, ostatnio tylko wymieniłem akumulator, bo po tych przymrozkach padłL - to chyba nie ma znaczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 na poczatek sprawdź regulację gazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toul Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 na poczatek sprawdź regulację gazu Instalacja to STAG 4 podobno praktycznie bez regulacji, byłam na przeglądzie po przejechaniu 2000 tyś i nic nie było robione. Ale mogę pojechać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 co znaczy Instalacja to STAG 4 podobno praktycznie bez regulacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toul Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 co znaczy To znaczy, że nie wymaga takiej regulacji jak instalacje starego typu, co kilka miesięcy. Przynajmniej tak mi powiedział instalator( „sterownik gazu czyta na bieżąco dane z komputera”), w którym montowałem gaz. I rzeczywiście jak dotąd nie miałem żadnych usterek, nie wiem czy samochód jedzie na gazie, czy na benzynie jedzie tak samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 hmm, a co masz zamontowane?? bo S4 to tylko sterownik a reszta gratów, reduktor wtryski, na dobrych podzespołąch i wystrojony na korekty to prawda, ze praktycznie bez regulacyjny, ale wystarczy, że padnie jeden wtrysk i zacznie przelewać to pojawi się taki objaw jak masz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toul Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 hmm, a co masz zamontowane?? bo S4 to tylko sterownik a reszta gratów, reduktor wtryski, na dobrych podzespołąch i wystrojony na korekty to prawda, ze praktycznie bez regulacyjny, ale wystarczy, że padnie jeden wtrysk i zacznie przelewać to pojawi się taki objaw jak masz Nie pamiętam, jakie wtryski musiałbym popatrzeć gdzieś na fakturę, jeśli pisze, ale spróbuje jutro umówić się w tym warsztacie gdzie montowałem gaz i pójdę tym tropem. Dzięki za podpowiedz. Jak coś się dowiem to napiszę, jeszcze raz Dzięki. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 zrób zdjęcie silnika i zobaczymy co masz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toul Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 zrób zdjęcie silnika i zobaczymy co masz Ok. zrobię w wolnym czasie. Jeszcze tylko dodam, że w wczoraj skasowałem ten błąd i dziś auto zrobiło ok. 40 km i dopiero pod koniec drogi się kontrolka ponownie zaświeciła tak jak by się nagrzał czy coś.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 może to być pierdoła z regulacją gazu, wystarczy, ze coś za dużo leje i dostaniesz taki objaw, ta sonda sprawdza stan KAT-a nei ma wpływu na pracę silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 może valdemordy się dotarły ,,, hahaha Fotki prosim o fotki i będzie jasne ,,, to że jest nowe nie znaczy ze się nie mogło zepsuć to klepie komputer ,, i jak się czasem nie uda to nie jego wina ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 @Tofu, więcej wiary w ludzi Pan instalator powiedział, że instalacja bez regulacyjna, to i może zestaw OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toul Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Szydercy:) no dobra, ale jak bym przełączył na benzynę i wcześniej skasował błąd to teoretycznie nie powinno nic świecić? Wtedy można by sprawdzić czy to gaz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 @toul, nie gniewaj się, nic złego nei mamy na myśli i jest tak jak pisałeś, jak jest dobry zestaw i dobrze wyregulowany to jest bez obsługowy, tylko zmiana filtrów (dobrych) co 10kkm ale dasz zdjęcie to zobaczymy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 spoko ja najbardziej byłem zadowolony ze Staga 200 raz ustawiony nawet poszedł do innej słabszej primerki i nic nie było do poprawiania . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertbydzia Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Dla sprostowania chodzi o sondę nr 2 za katalizatorem, usterka nie wskazuje jednoznacznie sondy! Możliwe usterki: 1, uszkodzony kabel 2, nieszczelnośc układu 3, usterka katalizatora 4, problem z mieszanką zwłaszcza jeśli jest LPG!!! 5, sonda i kilka innych W celu sprawdzenia: 1, reset kompa i jazda przez 1-2 dni na benzynie 2, jesli usterka ponownie się pojawi na benie to kontrola na profesjonalnym kompie diagnostycznym (oczywiscie po sprawdzeniu pkt 1, 2, z pozycji powyżej) 3, w przypadku gdy na benie zapala się, a diagnostyka nic nie wnosi, konieczny jest test spalin na SKP ale tu uwaga!!! diagnosta musi podać dokładny skład spalin a nie czy jemu się miesci w normie!!! Chodzi o to, że w autach japońskich norma często jest bardzo "ostra" i to że w naszej polskiej normie się mieści to nie znaczy, że w normie nissana jest o.k.(sonda to wyłapuje) Dane które otrzymasz od diagnosty trzeba porównać z katalogiem. Takim sposobem wykrywa się usterki katalizatorów w toyocie czy hondzie. 3, jesli usterka nie pojawi sie na benie a na gazie tak, to gaz do regulacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toul Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Dla sprostowania chodzi o sondę nr 2 za katalizatorem, usterka nie wskazuje jednoznacznie sondy! Możliwe usterki: 1, uszkodzony kabel 2, nieszczelnośc układu 3, usterka katalizatora 4, problem z mieszanką zwłaszcza jeśli jest LPG!!! 5, sonda i kilka innych W celu sprawdzenia: 1, reset kompa i jazda przez 1-2 dni na benzynie 2, jesli usterka ponownie się pojawi na benie to kontrola na profesjonalnym kompie diagnostycznym (oczywiscie po sprawdzeniu pkt 1, 2, z pozycji powyżej) 3, w przypadku gdy na benie zapala się, a diagnostyka nic nie wnosi, konieczny jest test spalin na SKP ale tu uwaga!!! diagnosta musi podać dokładny skład spalin a nie czy jemu się miesci w normie!!! Chodzi o to, że w autach japońskich norma często jest bardzo "ostra" i to że w naszej polskiej normie się mieści to nie znaczy, że w normie nissana jest o.k.(sonda to wyłapuje) Dane które otrzymasz od diagnosty trzeba porównać z katalogiem. Takim sposobem wykrywa się usterki katalizatorów w toyocie czy hondzie. 3, jesli usterka nie pojawi sie na benie a na gazie tak, to gaz do regulacji. Oto mi chodziło - konkret Dzieki ! Wczoraj byłem w zakładzie gdzie montowałem gaz wstępnie nic nie wykazało, zrobił kalibracje (powiedział, że jeśli był rozregulowany to minimalnie). Podłączał tester do komputera, ale coś mu nie chciało nawiązać połączenia i jestem z nim umówiony na jutro, ma sprawdzić dokładniej. Na razie skasowałem błąd i wyłączyłem gaz jeżdżę na benzynie. W piątek coś więcej może się dowiem to napiszę. Panowie wielkie dzięki za pomoc. P.S. Pamiętam o fotkach, ale nie miałem jeszcze czasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertbydzia Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Spox :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wacio11 Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 (edited) Witam wszystkich użytkowników, jestem "nowy" , chciałem tak na szybko przekazać informację, mianowicie posiadam do odsprzedania oryginalną sondę lambda (NTK - oznaczenie 0ZA603-N2 3C06) do micry k12 2006 r. Miałem problem z micrą i ewidentnie mechanik utwierdził mnie w przekonaniu, że wina leży w uszkodzonej sondzie, więc się nie zastanawiałem i kupiłem nówkę za 420 zł. niestety okoazało się, że przyczyna tkwiła w instalacji komputera, jakieś zanieczyszczenie, które w miarę zmiany wilgotności powietrza powodowało szarpanie silnikiem, zwłaszcza na wolnych obrotach. Sonda była wkręcona i po podłączeniu do komputera i stwierdzeniu innej przyczyny została wykręcona, praktycznie nie ma na niej śladu użytkowania). Jeśli ktoś byłby zmuszony zakupić taką sondę to mogę odsprzedać po cenie znacznie niższej niz ja zapłaciłem. W razie czego proszę pisać lub dzwonić - myślę, że się dogadamy. Pozdrawiam Edited December 15, 2013 by Wacio11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czorcia7 Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 (edited) Witam, Mam problem z moją micra - od jakiegoś czasu palli mi się "engine check" Po skasowaniu błędu jakiś czas jest spokój ale potem ikonka znowu się zapala. Podpowiedzcie co to z błąd. please... Dziękuję za pomoc! Edited December 5, 2016 by Thunder Temat połączony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.