Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Sonda lambda


Gość toul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Micrą K12 rok produkcji 2008, poj. Silnika 1240 cm, (przejechane ma 60 tyś) wczoraj zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnia. Odczytałem według instrukcji z forum, że to jest kod 0138

(P0138 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie")

Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę, coś jest nie tak z sondą lambda tą za katalizatorem (bliżej tłumika) czy tak?

Czy wymiana tej sondy wystarczy i skasowanie błędu.

Czy jak będę zamawiał tą sodę muszę, kupić oryginał, czy może być zamiennik? Jeśli tak to co polecacie.

I jeszcze jedno obie te sądy przed katalizatorem i za są takie same?

 

 

Dodam jeszcze, że mam w tym aucie założony gaz od ponad pół roku wszystko śmiga pięknie, ostatnio tylko wymieniłem akumulator, bo po tych przymrozkach padłL - to chyba nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy 

 

To znaczy, że nie wymaga takiej regulacji jak instalacje starego typu, co kilka miesięcy. Przynajmniej tak mi powiedział instalator( „sterownik gazu czyta na bieżąco dane z komputera”), w którym montowałem gaz. I rzeczywiście jak dotąd nie miałem żadnych usterek, nie wiem czy samochód jedzie na gazie, czy na benzynie jedzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, a co masz zamontowane?? bo S4 to tylko sterownik a reszta gratów, reduktor wtryski, na dobrych podzespołąch i wystrojony na korekty to prawda, ze praktycznie bez regulacyjny, ale wystarczy, że padnie jeden wtrysk i zacznie przelewać to pojawi się taki objaw jak masz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, a co masz zamontowane?? bo S4 to tylko sterownik a reszta gratów, reduktor wtryski, na dobrych podzespołąch i wystrojony na korekty to prawda, ze praktycznie bez regulacyjny, ale wystarczy, że padnie jeden wtrysk i zacznie przelewać to pojawi się taki objaw jak masz 

 

Nie pamiętam, jakie wtryski musiałbym popatrzeć gdzieś na fakturę, jeśli pisze, ale spróbuje jutro umówić się w tym warsztacie gdzie montowałem gaz i pójdę tym tropem. Dzięki za podpowiedz. Jak coś się dowiem to napiszę, jeszcze raz Dzięki. Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób zdjęcie silnika i zobaczymy co masz :D

 

Ok. zrobię w wolnym czasie. Jeszcze tylko dodam, że w wczoraj skasowałem ten błąd i dziś auto zrobiło ok. 40 km i dopiero pod koniec drogi się kontrolka ponownie zaświeciła tak jak by się nagrzał czy coś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być pierdoła z regulacją gazu, wystarczy, ze coś za dużo leje i dostaniesz taki objaw, ta sonda sprawdza stan KAT-a nei ma wpływu na pracę silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@toul, nie gniewaj się, :D nic złego nei mamy na myśli :D i jest tak jak pisałeś, jak jest dobry zestaw i dobrze wyregulowany to jest bez obsługowy, tylko zmiana filtrów (dobrych) co 10kkm 

ale dasz zdjęcie to zobaczymy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sprostowania chodzi o sondę nr 2 za katalizatorem, usterka nie wskazuje jednoznacznie sondy! 

 

Możliwe usterki:

1, uszkodzony kabel

2, nieszczelnośc układu

3, usterka katalizatora 

4, problem z mieszanką zwłaszcza jeśli jest LPG!!!

5, sonda

i kilka innych 

 

W celu sprawdzenia:

1, reset kompa i jazda przez 1-2 dni na benzynie

2, jesli usterka ponownie się pojawi na benie to kontrola na profesjonalnym kompie diagnostycznym (oczywiscie po sprawdzeniu pkt 1, 2, z pozycji powyżej)

3, w przypadku gdy na benie zapala się, a diagnostyka nic nie wnosi, konieczny jest test spalin na SKP ale tu uwaga!!! diagnosta musi podać dokładny skład spalin a nie czy jemu się miesci w normie!!! Chodzi o to, że w autach japońskich norma często jest bardzo "ostra" i to że w naszej polskiej normie się mieści to nie znaczy, że w normie nissana jest o.k.(sonda to wyłapuje) Dane które otrzymasz od diagnosty trzeba porównać z katalogiem. Takim sposobem wykrywa się usterki katalizatorów w toyocie czy hondzie.

3, jesli usterka nie pojawi sie na benie a na gazie tak, to gaz do regulacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sprostowania chodzi o sondę nr 2 za katalizatorem, usterka nie wskazuje jednoznacznie sondy! 

 

Możliwe usterki:

1, uszkodzony kabel

2, nieszczelnośc układu

3, usterka katalizatora 

4, problem z mieszanką zwłaszcza jeśli jest LPG!!!

5, sonda

i kilka innych 

 

W celu sprawdzenia:

1, reset kompa i jazda przez 1-2 dni na benzynie

2, jesli usterka ponownie się pojawi na benie to kontrola na profesjonalnym kompie diagnostycznym (oczywiscie po sprawdzeniu pkt 1, 2, z pozycji powyżej)

3, w przypadku gdy na benie zapala się, a diagnostyka nic nie wnosi, konieczny jest test spalin na SKP ale tu uwaga!!! diagnosta musi podać dokładny skład spalin a nie czy jemu się miesci w normie!!! Chodzi o to, że w autach japońskich norma często jest bardzo "ostra" i to że w naszej polskiej normie się mieści to nie znaczy, że w normie nissana jest o.k.(sonda to wyłapuje) Dane które otrzymasz od diagnosty trzeba porównać z katalogiem. Takim sposobem wykrywa się usterki katalizatorów w toyocie czy hondzie.

3, jesli usterka nie pojawi sie na benie a na gazie tak, to gaz do regulacji. 

 

Oto mi chodziło - konkret  :)  Dzieki !

Wczoraj byłem w zakładzie gdzie montowałem gaz wstępnie nic nie wykazało, zrobił kalibracje (powiedział, że jeśli był rozregulowany to minimalnie). Podłączał tester do komputera, ale coś mu nie chciało nawiązać połączenia i jestem z nim umówiony na jutro, ma sprawdzić dokładniej. Na razie skasowałem błąd i wyłączyłem gaz jeżdżę na benzynie.  W piątek coś więcej może się dowiem to napiszę. Panowie wielkie dzięki  za pomoc.

P.S. Pamiętam o fotkach, ale nie miałem jeszcze czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich użytkowników, jestem "nowy" , chciałem tak na szybko przekazać informację, mianowicie posiadam do odsprzedania oryginalną sondę lambda (NTK - oznaczenie 0ZA603-N2   3C06)  do micry k12 2006 r.

Miałem problem z micrą i ewidentnie mechanik utwierdził mnie w przekonaniu, że wina leży w uszkodzonej sondzie, więc się nie zastanawiałem i kupiłem nówkę za 420 zł. niestety okoazało się, że przyczyna tkwiła w instalacji komputera, jakieś zanieczyszczenie, które w miarę zmiany wilgotności powietrza powodowało szarpanie silnikiem, zwłaszcza na wolnych obrotach. Sonda była wkręcona i po podłączeniu do komputera i stwierdzeniu innej przyczyny została wykręcona, praktycznie nie ma na niej śladu użytkowania).

Jeśli ktoś byłby zmuszony zakupić taką sondę to mogę odsprzedać po cenie znacznie niższej niz ja zapłaciłem.

W razie czego proszę pisać lub dzwonić - myślę, że się dogadamy.

Pozdrawiam

post-65272-0-94029200-1387118001_thumb.jpg

post-65272-0-14045800-1387118027_thumb.jpg

post-65272-0-48036500-1387118050_thumb.jpg

Edytowane przez Wacio11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Mam problem z moją micra - od jakiegoś czasu palli mi się "engine check"

Po skasowaniu błędu jakiś czas jest spokój ale potem ikonka znowu się zapala.

 

Podpowiedzcie co to z błąd. please...

 

Dziękuję za pomoc!

post-102691-0-52952900-1480947766_thumb.jpg

post-102691-0-58840000-1480947767_thumb.jpg

Edytowane przez Thunder
Temat połączony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...