fan_japan Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Witajcie. Zapowiada sie ze w zime bede malo jezdzil swoja Qq (dostakem auto sluzbowe) wiec wstrzymalem sie z zakupem zestawu opon i felg na zime. W zwiazku z tym czy ktos z Was jezdzil przez zime na felgach iWayowych jak one reagowaly na sol. Czy stojac w garazu ok 1-2 miesiecy odlaczyc aku w garazu bedzie temp zazwyczaj bliska zeru badz troche ponizej. Czy odlaczenie aku moze spowodowac jakas blokade przy ponownym uruchomirniu? Czy na oponach conti jakie są w standatdzie ktos przelatal zime;) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 (edited) Jazda zimą na letnich conti,tak ciężkim autem,to "hardcor" Już wolałbym za sobą mieć kogoś po czteropaku.Po odłączeniu aku,do ustawienia radio i automat szyb. Edited October 16, 2013 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fan_japan Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 (edited) Dzieki za odpowiedz. Co do resetu. Czy cos z NC moze sie stac?? Pozdrawiam Edited October 16, 2013 by fan_japan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Dzieki za odpowiedz. Co do resetu. Czy cos z NC moze sie stac?? Pozdrawiam Nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michalmiko Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Mi aku padło po 2 tygodniowym postoju. Podczas ostatniego przeglądu sprawność wyszła 100%, natomiast naładowanie 80%. Był wymieniony w 2011r na gwarancji. Jednak wszechobecna elektronika w QQ robi swoje i potrafi bardzo szybko rozładować nawet tak pojemy akumulator. W Twoim przypadku w ogóle wyjąłbym akumulator i przez ten czas trzymał w miarę ciepłej piwnicy, kotłowni itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toruńczyk Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Potwierdzam rady poprzedników . Dodam ,że ponownie musisz wprowadzić PIN przy uruchomieniu radia . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu QQ Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Mi aku padło po 2 tygodniowym postoju. Podczas ostatniego przeglądu sprawność wyszła 100%, natomiast naładowanie 80%. Był wymieniony w 2011r na gwarancji. Jednak wszechobecna elektronika w QQ robi swoje i potrafi bardzo szybko rozładować nawet tak pojemy akumulator. W Twoim przypadku w ogóle wyjąłbym akumulator i przez ten czas trzymał w miarę ciepłej piwnicy, kotłowni itp. Według mnie też z tymi akumulatorami coś jest nie tak. Obserwując swój akumulator też widzę szybkie spadki napięcia przy postoju auta. Narazie dwa tygodnie moje auto nie stało bezużytecznie ale po 5 dniach widzę że po tymi czasie co opisujesz byłyby problemy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fan_japan Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 To z takimi aku to w zimie poprzez krotkie odcinki tez go nie podladujesz jadac z AC sluchajac muzyki i NC. W toyocie mialem 10 lat org z JPN i go wymienilem na wiosne aby dmuchac na zimne. A jeszcze do nasteonej zimy by pociagnal na pewno. No nic chyba będzie trzeba troche pojezdzic tej zimy, ta sol (. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajot04 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) Witajcie. Czy na oponach conti jakie są w standatdzie ktos przelatal zime;) pozdrawiam wszystko zalezy od zimy i latania - do Zakopanego bym sie nie wybierał, ale po krajowej z Katowic do Warszawy raczej tak, nawet przy niepwenej aurze, choc dobrze byłoby nie trafic na śnierzycę . Felgi - zazwyczaj żyją o wiele dłuzej niz samochód, a na pewno znacznie dłużej niż się ma dany samochód. Nie ma co demonizować tematu - zimą i latem jeźdżę na kompletach alu - od lat, na róznych samochodach - i nie widze szczególnych ubytków na tych z zimowymi oponami Edited October 17, 2013 by kajot04 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dareq Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 No ja miałem okazje przejechać pare dni na letnich jak tylko trochę śniegu popadała i nie powtórzyłbym tego za nic. Nie da rady jeździć. Każdy zakręt takim autem to zarzuca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mucka38 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Oczywiście odradzam jazdę zimą na letnich oponach , ale z drugiej strony w latach osiemdziesiąttych jako młody człowiek jeździło się bez wymiany opon , Zakopane , zakopianka, okoliczne miejscowośći i obeszło się bez najmniejszej nawet stłuczki :-D W obcych latach wydaje się to być głupota , ale tak było i tak się jeździło , więc....;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) Prze świeczkach też się siedziało..... i co,wracamy? Edited October 17, 2013 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agit11 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Oczywiście odradzam jazdę zimą na letnich oponach , ale z drugiej strony w latach osiemdziesiąttych jako młody człowiek jeździło się bez wymiany opon , Zakopane , zakopianka, okoliczne miejscowośći i obeszło się bez najmniejszej nawet stłuczki :-D W obcych latach wydaje się to być głupota , ale tak było i tak się jeździło , więc....;-) Witam Wtedy z reguły były produkowane i montowane opony całoroczne. Pamiętam taki przypadek miałem punto i jeżdziłem na oponach fabrycznych na okrągło zima lato do roku 2001 i nie miałem problemu z poruszaniem się w zimie - zrobiłem na nich prawie 90000 km kupiłem jesienią 2001 nowe punto i pierwszy śnieg jesienią o mało bym się nie przejechał na tych oponach. Ale prawdopodobnie w starym puncie były jeszcze normalne opony czyli cało roczne a w nowym już typowo letnie. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACEK1952 Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 OCZYWISCIE TO ZMOWA PRODUCENTÓW.Zamiast sprzedawać jeden komplet na samochód sprzedają dwa i do tego drugie "felgi" !. Niedługo mogą nam wmówić ,że trzeba inne opony na suchą i mokrą nawierzchnię ja k w F1. Opony z lat 70-siątych i 80-siątych montowane w PF 125 i PF 126 były naprawdę UNIWERSALNE. Sprawowały się zimą nie gorzej niż obecne super zimówki. Na obecnych letnich zimą nie da się jeździć. Mam wyjazd pod góreczkę z garażu - no może z 1% i wystarczy tylko pobielenie śniegiem betonu i już buksowanie.Przy wymianie obu kpl. opon za rok zamierzam zmienić na uniwersalne .Sprawdzają się dobrze na asfaltach a białe drogi tylko czasami i raczej w górach . W razie czego zawsze mam w zimie porządne łańcuchy w bagażniku! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toruńczyk Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 JACEK1952 Pełna zgoda ...u mnie letnie opony przy ruszniu "buksowały' na nieośnieżonym asfalcie nawet przy tej mocy silnika Jeśli miałbym wybór to opony uniwersalne zamówiłbym przy zakupie gdyż przy moich małych przebiegach 2 kpl. opon prędzej czas "zje" niż ja je zjeżdżę .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mucka38 Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 manix , nie ze wracamy ,ale w wielu dzidzinach życia to co było stare jest lepsze od nowego :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
^^ehhh^^ Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 pytanie czy chciałoby sie do niektórych rzeczy wracac ?:-) ja kiedyś dawno dawno temu z bemowa maluchem jechałem do szkoly na powiśle 20-30 minut na oponach jakie były dostepne czy to lato czy zima takich samych teraz podejrzewam trasa zajełaby mi ze 3 razy tyle, samochodem sporo szybszym - na szczescie na bemowie juz nie mieszkam i na powisle tez juz nie jezdze i wracac do czarnobiałego telewizora czy zakupów za bony towarowe tez nie chce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dareq Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Ja tam słyszałem od jednego oponiarza ze kiedyś gumy było więcej w oponach i dlatego były lepsze. Teraz to jakieś mieszanki i dlatego żywotność mniejsza i co za tym idzie przyczepność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek113 Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Witam, chciałbym podłączyć się do tematu i zapytać czy ktoś miał okazję faktycznie przejeździć choć jedną zimę na oryginalnych alufelgach Nissan'a w rozmiarze 18' i czy przyniosło to jakieś negatywne skutki. Zastanawia mnie czy czarny lakier na tych felgach przetrwa nasze warunki zimowe (jazda głównie w mieście). Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dareq Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Ja do połowy stycznia pojezdzilem, śnieg był moze wtedy z 3 tygodnie i żadnych śladów na drodze nie ma. Jazda głownie po miescie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirtoma Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Cały ostatni sezon zimowy 2012/1013 przejeździłem na alu 18" (+ opony zimowe Pirelli) i mogę tylko stwierdzić, że nie miałem najmniejszych problemów z warunkami zimowymi (a przecież wszyscy pamiętamy, że zima była dosyć śnieżna i długa). Jak do tej pory żadnych śladów na lakierze. A tak w ogóle to nie rozumiem tego dylematu z zamianą alu 18" na stalowe 17 lub 16" na zimę. W tym sezonie zimowym znowu będę jeździł na alu 18". Średnio przejeżdżam 2 tys.km miesięcznie (z czego 60% po mieście). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Author53 Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 A tak w ogóle to nie rozumiem tego dylematu z zamianą alu 18" na stalowe 17 lub 16" na zimę. To nie dylemat To wygoda aby nie zmieniać opon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek113 Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Cały ostatni sezon zimowy 2012/1013 przejeździłem na alu 18" (+ opony zimowe Pirelli) i mogę tylko stwierdzić, że nie miałem najmniejszych problemów z warunkami zimowymi (a przecież wszyscy pamiętamy, że zima była dosyć śnieżna i długa). Jak do tej pory żadnych śladów na lakierze. A tak w ogóle to nie rozumiem tego dylematu z zamianą alu 18" na stalowe 17 lub 16" na zimę. W tym sezonie zimowym znowu będę jeździł na alu 18". Średnio przejeżdżam 2 tys.km miesięcznie (z czego 60% po mieście). Dzięki za odpowiedż. Generalnie skłaniam się ku założeniu opon 18" na fabryczne alu ale ponieważ dopiero co odebrałem auto, nie mam doświadczenia co do ich trwałości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.