Guest MariuszR1 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Witam mam nissana sunny 1,6 16 v z 92 roku. Jechałem nim spokojnie az w pewnym momecie zgasł i nie chciał zapalić. Iskra jest paliwo podaje. Możliwe że to będzie wina rozrządu dlatego potrzebuje jego schemat do tego silnika. Z góry dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xzandafer Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Na poczatek zajrzyj na: www.sabaka.prv.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowiec Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 a swiec nie zalalo?robiles moze cos ostatnio z gaznikiem? zobacz jak wygladaja swiece jak sa czarne i okopcone to moze pomoze ich wymiana. mialem podobnie auto "skonczylo" jechac. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszR1 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 własnie wróciłem z garażu, rozrząd jest wporządku na 100 %, nawet odpalił ale sam nie wiem co mu już w końcu jest, jak mu dawałem gazu to nie przyjmował chodził ładnie na wolnych obrotach, ciezko go wogóle odpalić. Świece wporządku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IHI Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Jestes pewien, że jest iskra? Wystarczy, że jeden z cylindrów nie będzie dostawał napięcia i będzie problem z rozruchem. Po wiekszym przebiegu uszkodzeniu ulegają końcówki kopułki rozdzielacza (utleniają się). Rozkręć kopułkę i ją sprawdź. Na myśl przychodzi mi jeszcze pompka przyspieszająca gaźnika. Żeby ją sprawdzić - zdejmij pokrywę górną i dolną filtra powietrza- zobaczysz gardziel gaźnika. Ręcznie pociągnij(delikatnie) linkę przyspieszenia. Jednocześnie obserwuj gardziel gaźnika. Widoczna tam będzie jedna z dysz, która w momencie przyspieszania powinna rozpylać paliwo równomiernie i jednorazowo! Jeśli "leje" - gaźnik do naprawy/czyszczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszR1 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 wynikło że cos jest nie tak z gaźniekiem - nie podaje paliwa. Gdy naciśnie sie takie cięgno co jest koło gaźnika na dole z boku to odpali. Chodzi na wolnych obrotach , przy dodaniu gazu dławi go. Jak zgasnie to juz normalnie nie odpali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 wynikło że cos jest nie tak z gaźniekiem - nie podaje paliwa. Gdy naciśnie sie takie cięgno co jest koło gaźnika na dole z boku to odpali. Chodzi na wolnych obrotach , przy dodaniu gazu dławi go. Jak zgasnie to juz normalnie nie odpali Moze sprawdz filtr paliwa? Moze cos sie przypchalo gdzies po drodze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszR1 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Do gaźnika paliwo dochodzi, tylko cos w nim blokuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IHI Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Jedź do warsztatu - czysczenie gaźnika powinno wyleczyć Twoją strzałę. Znam pare przypadków "zadżumienia" komory pływakowej i iglicy (właśnie z komory pływakowej paliwo poprzez iglicę jest rozdzielane do dysz). Mam nadzieję że to jest to. Koszt czyszczenia w warsztacie 50 do 100 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszR1 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 A jaki masz gaźnik w swoim? Bo tu jest elektronik i ma tam chyba jakieś elektromagnesy i nie wiem czy one nie są powodem awarii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IHI Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Mam ten sam gaźnik, co Ty. Są faktycznie el.zawory: 1. zawór sterowanie pompki przyspieszenia 2. zawór odcięcia paliwa (jak jedziesz na biegu i zdejmiesz nogę z gazu) 3. zawór regul. przysp. biegu jałowego 4. zawór automatycznej regul. składu mieszanki i jeżeli coś by miało być nie tak to raczej z poz. 2 (el.zawór mógł się zawiesić i odcina paliwo). Możesz to łatwo sprawdzić - wykręć każdy z zworów (uwazaj, żeby nie zguvić uszczelek!) i podłączyc 12 V(wystarczy też 9 V z baterii) - zawór musi wysunąc iglicę! Ot cała idea sterowania el. zaworami w Nissanie. Oczywiście impulsy wysyła sterownik ECC umieszczony w konsoli środkowej (na prawo od pedału przyspieszenia). Naprawdę - jak nie masz czasu i nie chcesz się wk...ić jedź do warsztatu z kumatymi mechanikami -na pewno nie zedrą i szybko naprawią 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszR1 Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 hehe, ale jednak si epobawie. A gdzie jest umieszczony ten zawór odciącia paliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.