RysiekD Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 (edytowane) Faktem jest, że w naszych X-ach dochodzi do rozcieńczania oleju paliwem nawet w automatycznych cyklach dopalania DPF-a (bez zapalania się kontrolki DPF). W całej partii silników (od 2007 r. do kiedy nie wiem) zastosowano panewki z materiału, który w pewnych warunkach nie wytrzymywał niekorzystnych warunków pracy - dlatego wprowadzono cichą akcję serwisową polegającą na tym, że w przypadkach zatarcia silnika w okresie do 60 miesięcy, wymieniano silnik bezpłatnie. Chcąc polepszyć w pewnym sensie sytuację (może w celu redukcji kosztów) zdecydowano się na modyfikację oprogramowania w silnikach tej partii, polegającą na pewnym "uspokojeniu" pracy tych silników poprzez modyfikację charakterystyki momentu obrotowego. Efekt tej modyfikacji ja odbieram w ten sposób: silnik nie daje charakterystycznego "kopa w plecy" po przekroczeniu w moim przypadku 2500 obr./min. więcej momentu "pokazało" się w zakresie 1500 - 2200 obr./min. - silnik najlepiej ciągnie w tym zakresie Oczywiście moje wrażenia są subiektywne. Tak przy okazji - pierwszy raz zdarzyło mi się przy wyprzedzaniu na trasie na V biegu mieć pedał w podłodze. Wcześniej było to niemożliwe, po dodaniu gazu (2500-3000) na V biegu auto dostawało "szwungu" i po manewrze. Dalej rozważam wycięcie DPF-a (panewki) i modyfikację softu. Pozdrawiam Kolegów. Edytowane 3 Grudnia 2013 przez RysiekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Sądzę, że podatność silników z naszej partii na uszkodzenia (zatarcie panewek) nie jest teoretyczna, jest faktem. Dwóch Kolegów z forum przerabiało już wymianę silnika w ramach cichej akcji serwisowej. Podatność tą możnaby znacznie obniżyć poprzez wyeliminowanie rozcieńczania oleju paliwem, czyli zlikwidowania cykli dopalania filtra DPF - czytaj: usunięcie DPF-a. Charakterystyka silnika przed modyfikacją bardziej mi odpowiadała, czułem się pewniej w trasie i nie chodzi tu bynajmniej o przyzwyczajenie. Ale inżynierowie Nissana wiedzą lepiej, przy zachowaniu DPF-a w silniku taka charakterystyka jest bezpieczniejsza dla silnika (panewek). Tylko na jak długo. Wydaje mi się, że odsuwa to problem w czasie (a ściślej w km, dotychczas zatarcia zdarzały się przy przebiegu ok. 100 kkm). Do ciekawych spostrzeżeń doszedłem po lekturze testów długodystansowych Auto Świata (chyba Laguny z 2.0 dCi). Linki zapodałem w innym wątku. Pozdrawiam. Kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) Witam, a powiedzie koledzy przy zatarciu to trzeba silnik wymieniać? Niemożna wymenić panewek, jak to kosztowo i praktyce wygląda. JA mam usunięty foltr wiec problem z rozcięczaniem oleju u mnie juz niewystępuje, ale za to moment obrotowy mam lepszy to znaczy 180 KM na hamowni, więc przy wyprzedzaniu jak depne to mi wygina zagłówki , mam przejechane około 90 tyś, olej wymieniam co pół roku lub 10 tyś klm, na akcję soerwisową nie pojadę bo mi spiepszą wszystkie ustawienia no i kontrolki od filtra uruchomią. 60 miesięcy u mnie już minęło właśnie we wrześniu i mamnadzieję że mnie nic złego niespotka z tym autem tym bardziej że che nim jeszcze pojeździć kilka lat. A jeszcze dodam przed przesterowaniem kompa pokazywało 162 KM na hamopwni (wersja 150KM) przeprogramowałem go tylko do 180 KM wiec mam tak jak by tą wersję 170 KM, można dać więcej ale to już wtedy ze stratą żywotności silnika właśnie ze względu na kiepskie materiały użyte do tych silników. Zresztą teraz to do wszystkich silników wszystkich marek daje sie takie materiały co by auto przypadkiem wiecznie nie jeździło. Auto serwisuje w Radomiu zarombisty jak dla mnie serwis i ludzie życzliwi robie tam przeglądy i niektóre naprawy. U nich jeszcze się niezdarzyło mieć nissana z zatartym silnikiem do wymiany. Powiedzieli że to bardzo mały odsetek, na naszym forum ze dwa auta z tego co pamiętam, na tylu użytkowników. Edytowane 4 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 W praktyce kiedy usuniety zostanie dpf w tym silniku i auto ma robione prawidłowo na czas czynności obsługowe ,nie ma w ogóle zagrożenia zatarcia silnika i bezcelowe jest poddawanie w ASO auta zmianie softu. Ja usunąlem tez dpf i jednocześnie silnik poddałem tzw.ecotunnigowaniu ,który polega na takiej zmianie map w sterowniku aby bardziej uelastycznić silnik poprzez zwiekszenie momentu obrotowego ,mocy silnika i jednoczesnie zmiejszyc zuzycie paliwa. Jestem naprawde zaskoczony na plus jak pozytywne tego sa efekty. Moze kto wierzyc lub nie ale bardzo przyjemnie sie jeździ autem w ktorym praktycznie nie czuć tzw.turbo dziury ,bardzo ładnie sie zbiera prawie na kazdym biegu a w trasie kiedy nie przekraczam 100km/h niemal norma jest ,ze kumputer pokazuje spalanie na poziomie 5,8-5,9 l/100km. Wczesniej z dpf-em srednie spalanie oscylowało na trasie w 7 litrach i musiałem częsciej zmieniac biegi przy wyprzedzaniu -teraz jazda na trasie X-trailem jest czysta przyjemością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) hm... No elastyczność ok wszystko się zgadza jak piszesz też jestem mile zaskoczony żadnej dziury przy turbinie, ale spalanie u mnie oczywiście mniejsze ale z 9l na 7, no do 6l zejde ale jadąc max 80klm/h, gdzie robiłeśsoft?chciałem to wysłąć Ci na priw al enieogarniam gdzei niewidz takiej możliwości, a odbiegamy niestety od tematu... Edytowane 4 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 hm... No elastyczność ok wszystko się zgadza jak piszesz też jestem mile zaskoczony żadnej dziury przy turbinie, ale spalanie u mnie oczywiście mniejsze ale z 9l na 7, no do 6l zejde ale jadąc max 80klm/h, gdzie robiłeś soft? chciałem to wysłąć Ci na priw al enieogarniam gdzei niewidz takiej możliwości, a odbiegamy niestety od tematu... Nie wiem dlaczego nie mozliwe jest wysłanie Priv.??Do tej pory korespondencja z innymi była bezproblemowa. Całość -usuniecie ,programowe i fizyczne DPF +Ecotunning wykonałem w Poznaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) no nie widzę nigdzie takiej opcji, ikonki czy coś... ????? Edytowane 4 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Napisalem do Ciebie priv ale nie wyszedł ,pokazał sie komunikat ,ze do Ciebie nie mozna wysłać.Nie wiem dlaczego,chyba bedziesz musiał zwrócic sie do admina forum.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Wojtgor, wysyłanie na priv za pomocą przycisku - patrz załacznik. Ty jednak nie masz uaktywnionej możliwości korespondencji na priv. Pamiętasz, jak skontaktowałem się z Tobą telefonicznie na numer z Twojej strony www. Pozdrawiam Kolegów! W praktyce kiedy usuniety zostanie dpf w tym silniku i auto ma robione prawidłowo na czas czynności obsługowe ,nie ma w ogóle zagrożenia zatarcia silnika i bezcelowe jest poddawanie w ASO auta zmianie softu. Ja usunąlem tez dpf i jednocześnie silnik poddałem tzw.ecotunnigowaniu ,który polega na takiej zmianie map w sterowniku aby bardziej uelastycznić silnik poprzez zwiekszenie momentu obrotowego ,mocy silnika i jednoczesnie zmiejszyc zuzycie paliwa. Jestem naprawde zaskoczony na plus jak pozytywne tego sa efekty. Moze kto wierzyc lub nie ale bardzo przyjemnie sie jeździ autem w ktorym praktycznie nie czuć tzw.turbo dziury ,bardzo ładnie sie zbiera prawie na kazdym biegu a w trasie kiedy nie przekraczam 100km/h niemal norma jest ,ze kumputer pokazuje spalanie na poziomie 5,8-5,9 l/100km. Wczesniej z dpf-em srednie spalanie oscylowało na trasie w 7 litrach i musiałem częsciej zmieniac biegi przy wyprzedzaniu -teraz jazda na trasie X-trailem jest czysta przyjemością. Wynika z tego, że materiał panewek jest nie do końca OK ale tylko w odniesieniu do rozcieńczania oleju paliwem z powodu DPF-a. Tak się zbieram, zastanawiam..... ale chyba usunę DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) A gdzi włączyćte privy, cholera... nie widze takiej opcji w moich ustawieniach no i nie mogę foty dac bezpośrednio tylko link??? (powiadomieniam mam ustawione jak ktośmi priwa wyśle) nieogarniam, czy to może być wina że nie pracuje na Windows? Edytowane 4 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Koledzy Czy dowiadywał się któryś z Was (ja nie zapytałem) jak jest teraz (po akcji serwisowej) ustawiony max moment obrotowy i max moc (tzn. przy jakich obrotach) w silnikach 150 km? Pozdrawiam Edytowane 5 Grudnia 2013 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Wynika z tego, że materiał panewek jest nie do końca OK ale tylko w odniesieniu do rozcieńczania oleju paliwem z powodu DPF-a. Tak się zbieram, zastanawiam..... ale chyba usunę DPF. No z tym usuwaniem też może być teraz kłopot, znam przypadek jak w niemczech wsadzili X-a na lawete za brak filtra w roczniku który powinien go mieć, niewiem jak to zbadali ponoć podłączją sie do komputera i widzą czy czujniki są wyłączone czy nie. Naszczęście był blisko "polskiej granicy" więc laweta kosztowała go tylko 2000 zł. Po za tym za około 3 lata słyszałem że mają to juz sprawdzać na przeglądach kotroli pojazdów. Najwidoczniej Producenci filtrów ostro lobbują ten jak że nie ekologoczy wynalazek. Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym właścicielem sklepu a potem zmechanikiem u którego robię drobne naprawy i powiedział mi żebym sobie wlał coś takiego http://sklep.2clean.pl/index.php?products=product&prod_id=63. Twiedzi że nie ma prawa się zatrzeć prawidłowo eksploatowany silnik z tym dodatkiem, szczególnie pomaga przy starcie bo metal nigdy nie jest suchy. Jak mi ktoś odpisze to dlaczego producent tego niezaleca to od razu odpowiadam - Wiadomo dla czego, auto ma zaglądać do serwisu jak nie to nissan traci Edytowane 5 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 No z tym usuwaniem też może być teraz kłopot, znam przypadek jak w niemczech wsadzili X-a na lawete za brak filtra w roczniku który powinien go mieć, niewiem jak to zbadali ponoć podłączją sie do komputera i widzą czy czujniki są wyłączone czy nie. Naszczęście był blisko "polskiej granicy" więc laweta kosztowała go tylko 2000 zł. Po za tym za około 3 lata słyszałem że mają to juz sprawdzać na przeglądach kotroli pojazdów. Najwidoczniej Producenci filtrów ostro lobbują ten jak że nie ekologoczy wynalazek. Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym właścicielem sklepu a potem zmechanikiem u którego robię drobne naprawy i powiedział mi żebym sobie wlał coś takiego http://sklep.2clean.pl/index.php?products=product&prod_id=63. Twiedzi że nie ma prawa się zatrzeć prawidłowo eksploatowany silnik z tym dodatkiem, szczególnie pomaga przy starcie bo metal nigdy nie jest suchy. Jak mi ktoś odpisze to dlaczego producent tego niezaleca to od razu odpowiadam - Wiadomo dla czego, auto ma zaglądać do serwisu jak nie to nissan traci Ja polecę Ci coś innego : http://www.bishops-original.pl/?p=64 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Z opisu wynika że działanie podobne, ciekaw jestem na ile te "cudy", między innymi ten co dzisiaj wlałem do siebie - działają, może by tak jakis specjalny wątek o tych dodatkach i uszlachetniaczak zrobić i wymienić doświadczenias i plotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Z opisu wynika że działanie podobne, ciekaw jestem na ile te "cudy", między innymi ten co dzisiaj wlałem do siebie - działają, może by tak jakis specjalny wątek o tych dodatkach i uszlachetniaczak zrobić i wymienić doświadczenias i plotki? Jak pamietam masz usuniety DPF,to jak trzymasz sie zaleceń wymiany oleju ,nic nie grozi panewkom.Silniki zacierały z powodu rozcieńczania oleju ropą a zmiana softu ma na celu zmiejszenie obciązeń dla silnika z dpf-em.Dlatego odczuwa sie utrate mocy. Moim zdaniem zbędne jest dolewanie jakis wynalazkow bo mogą wiecej zaszkodzić niz pomóc. Sam olej napedowy obecnie tez nie jest taki jak pare lat temu.Mocno odsiarczona ropa jest bardzo sucha przez to szybciej zuzywaja sie diesle i układ wtryskowy. Wielu uzytkowników diesli na zmiane parametrów oleju napedowego radzi sobie poprzez wlewanie do paliwa oleju od dwusówów-najczęsciej Mixola. Ja tego nie robiłem ale znajomi robia to regularnie i to w autach z segmentu premium i i twierdza ,zesilniki ,wtryski,turbiny o wiele dłuzej sa sprawne niż w innych autach jezdzacych na samej ropie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Ja co 5000 klm leje to: http://www.stp.com.pl/produkt-21-30039_STP_Formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_Diesla-11-13306912407059.htmla do oleju napędowego zawsze przez okrągły rok dodatek hm... miepamiętam nazwy bo ma w aucie butelke taka z żółtą zawartością, 500ml kosztuje około 40 zł, ma za zadanie niedopuszczać do wytrącania sie parafiny z ON oraz czyści na bierząco wtryski i układ paliwowy.Ps. Dobrze pamiętasz niemam juz filtra około dwa lata. Edytowane 5 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) No i stało się ;( Przeprogramowali komputer, ale zapomnieli powiedzieć że potrzebne są 2 kluczyki i teraz jeden nie działa Konieczna ponowna wizyta w serwisie. A swoją drogą to Nissan ciekawie opisał dlaczego przeprogramowanie jest konieczne Dopisze jak znajdę wydruk z kompa oto i on: "Wykryto potencjalny problem dotyczący silników wysokoprężnych niektórych modeli Nissan Quashgai/Quashqai+2 i Nissan X trail (T31). Nissan stwierdził, że z powodu nadmiernego ograniczenia prędkości obrotowej silnika ustawionego w module sterowania silnikiem(ECM), niewystarczające smarowanie silnika może doprowadzić do przedwczesnego zużycia łożysk w silniku wysokoprężnym 2,0 l(MR9). W niewielkiej liczbie przypadków, podczas pracy z wysokim obciążeniem przy wysokich prędkościach obrotowych silnika i w trudnych warunkach jazdy, łożyska silnika mogą się zużywać, klient może zauważyć hałasy silnika lub brak mocy. Jeżeli hałas silnika lub brak mocy zostanie zignorowany, może to w ekstremalnych przypadkach doprowadzić do zgaśnięcia silnika z powodu zatarcia głównego łożyska lub panewki korbowej" Pozdrawiam Edytowane 10 Grudnia 2013 przez nissekx31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Wydruk z komputera dilera, dotyczącego akcji serwisowej: "Wykryto potencjalny problem dotyczący silników wysokoprężnych niektórych modeli Nissan Quashgai/Quashqai+2 i Nissan X trail (T31). Nissan stwierdził, że z powodu nadmiernego ograniczenia prędkości obrotowej silnika ustawionego w module sterowania silnikiem(ECM), niewystarczające smarowanie silnika może doprowadzić do przedwczesnego zużycia łożysk w silniku wysokoprężnym 2,0 l(MR9). W niewielkiej liczbie przypadków, podczas pracy z wysokim obciążeniem przy wysokich prędkościach obrotowych silnika i w trudnych warunkach jazdy, łożyska silnika mogą się zużywać, klient może zauważyć hałasy silnika lub brak mocy. Jeżeli hałas silnika lub brak mocy zostanie zignorowany, może to w ekstremalnych przypadkach doprowadzić do zgaśnięcia silnika z powodu zatarcia głównego łożyska lub panewki korbowej" Bardzo ciekawe co to znaczy nadmierne ograniczenie prędkości obrotowej? - pewnie ktoś coś źle przetłumaczył? Pozdrawiam Edytowane 10 Grudnia 2013 przez nissekx31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 No i stało się ;( Przeprogramowali komputer, ale zapomnieli powiedzieć że potrzebne są 2 kluczyki i teraz jeden nie działa Konieczna ponowna wizyta w serwisie. U mnie działają normalnie 2 kluczyki a też byłem na wgraniu softu z jednym kluczykiem, to o co biega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) A to ciekawe, Ja myślę, że może u mnie zmienili całe oprogramowanie komputera w samochodzie a nie tylko część odpowiedzialną za wtrysk ? Może dziś uda mi się tą sprawę wyjaśnić? Nie chcieli powiedzieć co źle zostało zrobione, po prostu zaprogramowali drugi kluczyk w systemie i wszystko gra. Jeśli chodzi o odczucia to na niskich biegach przyspiesza tak jak poprzednio, ale na wyższych już jakby wolniej. Może to tylko moje odczucia ale tak mi się wydaje. Pozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2013 przez nissekx31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 A to ciekawe, Ja myślę, że może u mnie zmienili całe oprogramowanie komputera w samochodzie a nie tylko część odpowiedzialną za wtrysk ? Może dziś uda mi się tą sprawę wyjaśnić? M Zaiste. Jak napisalem wcześniej, u mnie cała zabawa w przeprogramowanie trwała ponad dobę i przeprogramowali wszystko. Gdy przyjechalem po odbiór auta z drugim pilotem stwierdzili, że umówimy sie na inny termin, ponieważ muszą ściągnąć jakieś urządzenie do zaprogramowania kluczyka. Ciekawe jak zaprogramowali ten pierwszy? Nie wyjasniałem "dlaczego?" bo stwierdzilem głośno, iż jestem u nich ostatni raz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Dajcie znać jakie są Wasze odczucia z nowym programem, bo u mnie tak jak pisałem jest znaczny spadek dynamiki. Widać, że wykres momentu został pewnie wygładzony i moment przesunięty troszkę w dół. Samochód stracił kopa. Edit No i właśnie jeszcze zauważyłem, że delikatnie falują obroty biegu jałowego... A ja myślałem, że coś złego się dzieje z moim dieselkiem, Dobrze, że jest forum, dzięki temu jestem spokojniejszy. Oczywiście też mam wgrany nowy soft i tak: spalanie spadło o litr w trasie, w mieście chyba więcej niż litr (takie tam moje odczucia i obliczenia) falowanie na biegu jałowym występuje, ale nie zawsze, oczywiście od momentu wgrania nowego oprogramowania spadek mocy i momentu obrotowego czuć zwłaszcza w trasie, kiedyś wystarczyło depnąć, a teraz trzeba jeszcze redukować X chodzi głośniej po programacji Żebym wiedział, że tak będzie to bym tego nie robił, a ja głupi od razu stawiłem się w serwisie i teraz mam. Edytowane 12 Grudnia 2013 przez przemus863 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Przydało by się, żęby ktoś podjechał do "kreatora mocy" na hamownie tam mają taką na cztery koła i zmieżyć moc silnika po przeprogramowaniu oraz sprawdzić wykres momentu obrotowego, mi tam poprawiono moment obrotowy oraz podniesiono moc ze 162 koni na 182, i spalanie równiez mi spadło a moc nie, przy wyprzedzaniu rakieta, na przeprogramowanie napewno nie pojadę bo zaraz mi powłączją kontrolki DPFa, a jak maja mi zmniejszać moc to czym prędzej sprzedam to codo i kupie prawdziwe auto takie z 15 letnie przynajmniej Edytowane 12 Grudnia 2013 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robotek Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Czy po zmianie softu miał ktoś jednostkowe falowanie na wolnych obrotach Kuźwa, jak wrzucę luz to mi zdławi obroty tak na sekundę do około 500 i zaraz wyrównuje do poprawnych. Drażni mnie to bo się obawiam jak przyjdą mrozy żeby mi się silnika nie "udusiło" przy tym wahnięciu. Nie wiem czy iść "do poprawy" do serwisu obawiam się żeby mi nie spier...... bardziej kombinując z softem. Co radzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 U mnie falowały ale tak plus/minus o pół kreski na obrotomierzu i to dopiero jak samochód stał dłużej niż 30-45 sekund (na światłach czy pod garażem) ale ostatnio nie zauważyłem i albo się przyzwyczaiłem albo się uspokoiło dzisiaj sprawdzę z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.