Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Akcja serwisowa Xtrail T31


ajjk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od siebie dodam, że 30 stycznia robiłem dużą trasę (dokładnie 604 km) w dokładnie takich samych warunkach jak dokładnie rok wcześniej, no i nie muszę dodawać, że dokładnie tym samym autem (pomijając nowe oprogramowanie silnika). Samochód zadziwiająco mułowaty, a spalanie wyższe o 1,1 l/100km.

To takie moje impresje po aktualizacji.

 

Kolego, coś jest nie tak z Twoim X-em - może brudne filtry: paliwo, powietrze? U mnie i u mojego kumpla, te same X-y z tego samego rocznika i ta sama wersja LE. U mnie po akcji serwisowej spalanie średnie w trasie (codziennie do pracy drogą ekspresową około 44 km w jedną stronę, praktycznie ze stałą prędkością 120-130 km/h) aktualnie na poziomie 7,2 litra. Kumpel do pracy około 35 km i trochę po mieście 7,7 litra. Jeśli chodzi o mułowatość, to trochę ją czuję, ale nie jest drażniąca ,a po akcji serwisowej już kilka m-cy jeżdżę. Ponadto jestem umówiony na hamownię i zobaczymy jaka faktycznie moc i moment został na dany po akcji serwisowej

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo interesujące byłyby wyniki z hamowni dla wersji 150 KM, bo dla 173 KM już znamy. Moje subiektywne odczucia po akcji są takie, że samochód nie istnieje pow. 2500 obr/min. Powyżej tych obrotów przyspiesza jak moja Astra II 1.6 102 KM. Ponadto dźwięk silnika jest zmieniony, jakby miał 100 kkm więcej. Porażka. Czekam na przypływ gotówki i usuwam DPF-a oraz powracam do ustawień softu co najmniej jak przed akcją serwisową, może pomyśle o 170 KM.

 

Pozdrawiam Kolegów!!!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj byłem na tej akcji serwisowej w Zabrzu. Jak mnie poinformowano była to aktualizacja oprogramowania. Czas ok 45 min. Samochód jeździ jak jeżdził nic sie nie dzieje przynajmniej na ciepłym silniku. Jak będzie na zimnym napiszę jak juz sprawdzę. Nic nie faluje, ciągnie jak ciągnął. Wersja 173KM


Mam pytanko gdzie w X-Trailu T-31 jest złącze diagnostyczne?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj byłem na tej akcji serwisowej w Zabrzu. Jak mnie poinformowano była to aktualizacja oprogramowania. Czas ok 45 min. Samochód jeździ jak jeżdził nic sie nie dzieje przynajmniej na ciepłym silniku. Jak będzie na zimnym napiszę jak juz sprawdzę. Nic nie faluje, ciągnie jak ciągnął. Wersja 173KM

 

Mam pytanko gdzie w X-Trailu T-31 jest złącze diagnostyczne?????

Gniazdo masz troche na lewo w gore od sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może coś im nie wyszło i nie wgrali Ci nowego oprogramowania? ;) Generalnie ja nie wiem jak można tego nie czuć...

 

Podobnie, jak Kolega powyżej, nie widzę różnicy po aktualizacji i też się zastanawiam czy zrobili tak, że nie zrobili. :)

Jurekp00, jaki masz numer kampanii na potwierdzeniu naprawy gwarancyjnej? Ja mam następujące: P3230 oraz P9238, ponieważ oprócz oprogramowania mieli zrobić gwarancyjną wymianę uszczelki zbiornika paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuwanie DPF to tak jak piszą koledzy - tylko gdy zaczynają się z nim problemu. Póki przepala sam, nie ruszać. Przyrost mocy po usunięciu nie wart operacji. A ryzyko w germanii (jak kto jeździ) jest (baaaaaaardzo małe, bo muszą zatrzymać na kontrolę, ale jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o usunięcie DPF-a aby poprzez sam ten zabieg uzyskać przyrost mocy, nie chodzi o usunięcie DPF-a bo źle dopala lub szwankuje

Usunięcie DPF-a należy rozważyć ponieważ jego funkcjonowanie w X-ach (również prawidłowe) powoduje (jako efekt uboczny) rozrzedzanie oleju paliwem co jest bardzo niekorzystne dla panewek - stąd też akcja serwisowa, aby "przymulić" silnik, żeby panewki dłużej wytrzymały. Po usunięciu DPF-a pozbywamy się największego wroga dla panewek i można rozważyć powrót do poprzedniej charakterystyki silnika  lub nieco ją podkręcić (np. ze 150 do 173 KM i odpowiednimi Nm)

Edytowane przez RysiekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuwanie DPF to tak jak piszą koledzy - tylko gdy zaczynają się z nim problemu. Póki przepala sam, nie ruszać. Przyrost mocy po usunięciu nie wart operacji. A ryzyko w germanii (jak kto jeździ) jest (baaaaaaardzo małe, bo muszą zatrzymać na kontrolę, ale jest).

 

Strachy na lachy.

X-trail T31 ze sprawnym silnikiem i tam trzyma normy emisji spalin ,nic ani w Polsce ani gdziekolwiek indziej nie grozi podczas kontroli .

 

W wielu krajach podczas okresowych badań technicznych na podstawie numeru VIN z łatwością wychwycą, że DPF powinien być. Jeżeli go nie ma, samochód badań nie przejdzie. Podczas rutynowej kontroli jest chyba raczej nie możliwe stwierdzenie braku DPF. DPF zatrzymuje zanieczyszczenia stałe a póki co, przenośnych urządzeń mierzących ich zawartość w spalinach raczej nie ma lub jest ich nie wiele. Ryzyko takiej sytuacji na drodze jest zatem znikome - o ile możliwe. Ale z biegiem czasu także i u nas, zaliczenie przeglądu bez DPF - jeżeli fabrycznie był w samochodzie, stanie się conajmniej kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy wymieniać olej trochę częściej...?

 

To niegłupi pomysł, przy zakupie oleju z netu nie taki znowu drogi (bańka syntetyku 5l do silników z DPF do Mazdy kosztuje coś kole 130zł).

 

A tak przy okazji - zmiana softu już zrobiona, wybieram się na hamownię - na razie bez profesjonalnej weryfikacji czuć dużą zmianę - maksymalny moment obrotowy przesunął się w niższy jak dotychczas zakres obrotów. Dla przykładu: przed zmianą 120km/h było przy 3 tys obrotów, teraz przy 2,2 - 2,4 tys. Przy 3 tys. po zmianie mam 150-160 km/h. Trzeba delikatniej obchodzić się z pedałem gazu. Póki co weryfikuję zużycie wg. kompa, ale za mały kilometraż by wyrokować (bo mi spadło o 2l, co jest niemożliwe). Dam znać za jakiś czas.

Polecam ten poznański zakład - opuścili jeszcze na cenie :-) Zmiana mapy - 400zł. Inny konkurencyjny zakład w stolicy Pyrlandii ma komplet 2x hamownia + zmiana na sofcie 990 zł. Qmpel ze Sztolycy jedzie tutaj zmieniać kartografię silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednej rzeczy totalnie nie rozumiem. Jeśli przed zmianą softu miałeś 120km/h przy 3tys obrotów to jakim cudem teraz masz 2,2 - 2,4 tys? Przecież prędkość obrotowa na danym biegu nie ma związku z softem - chyba, że ja czegoś nie rozumiem? Przecież przełożenie napędu pozostało to samo...?

Kolega poprostu dopiero teraz odkrył szósty bieg :icecream: , albo w serwisie mu pokazali, bo też się zastanawiam jak to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z akcją serwisową byłem na przeprogramowaniu softu w ASO ok. 2 miesiące temu. To co zauważyłem, to niewielki spadek mocy (zauważalna niewielka różnica podczas wyjeżdżania z garażu pod górę), natomiast przy obrotach 2000 i powyżej nie odczuwam większej zmiany i na przyspieszenie nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niegłupi pomysł, przy zakupie oleju z netu nie taki znowu drogi (bańka syntetyku 5l do silników z DPF do Mazdy kosztuje coś kole 130zł).

 

A tak przy okazji - zmiana softu już zrobiona, wybieram się na hamownię - na razie bez profesjonalnej weryfikacji czuć dużą zmianę - maksymalny moment obrotowy przesunął się w niższy jak dotychczas zakres obrotów. Dla przykładu: przed zmianą 120km/h było przy 3 tys obrotów, teraz przy 2,2 - 2,4 tys. Przy 3 tys. po zmianie mam 150-160 km/h. Trzeba delikatniej obchodzić się z pedałem gazu. Póki co weryfikuję zużycie wg. kompa, ale za mały kilometraż by wyrokować (bo mi spadło o 2l, co jest niemożliwe). Dam znać za jakiś czas.

Polecam ten poznański zakład - opuścili jeszcze na cenie :-) Zmiana mapy - 400zł. Inny konkurencyjny zakład w stolicy Pyrlandii ma komplet 2x hamownia + zmiana na sofcie 990 zł. Qmpel ze Sztolycy jedzie tutaj zmieniać kartografię silnika.

Nie mialem zmiany softu w moim automacie 150 KM '08 a obroty mam jak piszesz- dokladnie 2,2 przy 120km/h bieg 6...ryzykowalem tym testem utrate prawka :)

Edytowane przez xman70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy wymieniać olej trochę częściej...?

Strider, przypomnij mi, masz w Swoim X-e DPF-a i zmodyfikowany soft do 200 KM i 380 Nm, prawda? To tak dla wypracowania kierunków moich działań.

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK! Dziękuję Ci bardzo za przypomnienie. W moim X-e DPF nie sprawia mi problemów - może poza obawami o rozrzedzanie oleju. Przerzucę się na Motul i wymianę co 10-15 kkm. Oczywiście swojego (150 KM) zmodyfikowałbym do poziomu Twojego przed modyfikacją. 175 KM i 360 Nm brzmi dla mnie zachęcająco. Wspomniałeś, że optymalizowali u Ciebie również dopalanie DPF-a ? W jakiej firmie (WN - w Warszawie?) robiłeś modyfikacje softu?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu z wątku czy Akcji serwisowej - dziś zostawiłem swojego X-Traila w ASO a wgranie nowego sterownika silnika. Ponieważ są i tacy co chwalą zachowanie auta po tej akcji (zwłaszcza Ci z dci 150km) a dodając do tego,  że dla silnika to oprogramowanie jest bezpieczniejsze to zdecydowałem się i dziś już się przekonam czy mam czego żałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem ale wole myslec ze tak jest. Auto odebrane z akcji .Obserwacja na 20km- obroty stabilne na luzie, przyspieszenie wydaje sie bez zmian, kultura pracy silnika moze troche lepsza , spalanie - musze wiecej pojezdzic. Narazie jestem zadowolony:)

2 dni później i + 300km. Po akcji spalanie wg. komputera spadło o ok 0,5l (bez większego wysiłku miałem średnią 5,8l=trasa, podczas gdy wcześniej (przed akcja) w tych samych warunkach,żeby zejść pod 6 musiałem już uprawiać "hardcorowy" eco-driving. Silnik napewno nie osłabł. Zrobił się bardziej elastyczny (ale to może efekt plecebo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam ustalony termin przeprogramowania silnika na 12 marca w serwisie

na Jasnogórskiej. Gdzie Ty robiłeś przeprogramowanie? Mam wątpliwości co do skutków

zmiany oprogramowania. Czy maszjakieś nowe obserwacje?

Mam ustalony termin przeprogramowania silnika na 12 marca w serwisie

na Jasnogórskiej. Gdzie Ty robiłeś przeprogramowanie? Mam wątpliwości co do skutków

zmiany oprogramowania. Czy maszjakieś nowe obserwacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - robiłem na Jasnogórskiej. Pamiętaj żeby wziąć 2 komplety kluczyków bo często wywala im błąd immobilizera i muszą programować kluczyki.

Po przejechaniu ponad 1000 km. nic niepokojącego się nie dzieje. To co wyżej pisałem mogę potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przejechałem ponad 7 tys od akcji serwisowej. Silnik nadal chodzi płynniej i ciszej. Niestety powyżej 3000 obrotów wolniej przyspiesza. W przeciwieństwie do większości mój spala ok 0,7 litra więcej niż przed akcją serwisową. Ale nie ma co narzekać najważniejsze że nie ulega awariom. Poprzednio miałem mazdę 6 i padały tam wtryski. Od tamtej pory dolewam co 20 tys. km  dodatek forte do regeneracji układu wtryskowego i nie mam problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy,

jako świeżo upieczony posiadacz T31 dci, po przeczytaniu postów poważnie waham się co do wizyt w serwisie celem wykonania akcji serwisowej. Czy ktoś z Was, posiadając wersje 150KM, był na badaniu mocy silnika na hamowni podwoziowej? zastanawiający jest fakt, że subiektywne wrażenia osób po wykonaniu akcji są tak rozbieżne.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem w ASO, który po spradzeniu programu (mam indywidualnie zmapowany silnik do 185KM i 416nm) zdecydowanie odradził mi wgranie nowego softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem w ASO, który po spradzeniu programu (mam indywidualnie zmapowany silnik do 185KM i 416nm) zdecydowanie odradził mi wgranie nowego softu.

 

To było ASO Nissana?

 

W ASO Nissana jest tak: ogłaszana jest akcja serwisowa dla poszczególnych modeli/numerów VIN, właściciel jest proszony o stawienie się na akcję serwisową, zostawia samochód i akcja jest wykonywana. W żadnym ASO, czy to Nissana czy Audi nigdy nie miałem kontaktu z mechanikiem, tylko z tzw. opiekunem - no chyba, że się coś zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się.

To był doradca serwisowy.

 

W sprawie softu, dodatkowo, konsultowałem decyzję z Masters Tuning (oni wgrali mi program optymalizujy pracę silnika).

 

Nowego softu nie wgrywam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...