Sebastia1 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 (edytowane) Od siebie dodam, że 30 stycznia robiłem dużą trasę (dokładnie 604 km) w dokładnie takich samych warunkach jak dokładnie rok wcześniej, no i nie muszę dodawać, że dokładnie tym samym autem (pomijając nowe oprogramowanie silnika). Samochód zadziwiająco mułowaty, a spalanie wyższe o 1,1 l/100km. To takie moje impresje po aktualizacji. Kolego, coś jest nie tak z Twoim X-em - może brudne filtry: paliwo, powietrze? U mnie i u mojego kumpla, te same X-y z tego samego rocznika i ta sama wersja LE. U mnie po akcji serwisowej spalanie średnie w trasie (codziennie do pracy drogą ekspresową około 44 km w jedną stronę, praktycznie ze stałą prędkością 120-130 km/h) aktualnie na poziomie 7,2 litra. Kumpel do pracy około 35 km i trochę po mieście 7,7 litra. Jeśli chodzi o mułowatość, to trochę ją czuję, ale nie jest drażniąca ,a po akcji serwisowej już kilka m-cy jeżdżę. Ponadto jestem umówiony na hamownię i zobaczymy jaka faktycznie moc i moment został na dany po akcji serwisowej Edytowane 5 Lutego 2014 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Bardzo interesujące byłyby wyniki z hamowni dla wersji 150 KM, bo dla 173 KM już znamy. Moje subiektywne odczucia po akcji są takie, że samochód nie istnieje pow. 2500 obr/min. Powyżej tych obrotów przyspiesza jak moja Astra II 1.6 102 KM. Ponadto dźwięk silnika jest zmieniony, jakby miał 100 kkm więcej. Porażka. Czekam na przypływ gotówki i usuwam DPF-a oraz powracam do ustawień softu co najmniej jak przed akcją serwisową, może pomyśle o 170 KM. Pozdrawiam Kolegów!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurekp00 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Witam. Wczoraj byłem na tej akcji serwisowej w Zabrzu. Jak mnie poinformowano była to aktualizacja oprogramowania. Czas ok 45 min. Samochód jeździ jak jeżdził nic sie nie dzieje przynajmniej na ciepłym silniku. Jak będzie na zimnym napiszę jak juz sprawdzę. Nic nie faluje, ciągnie jak ciągnął. Wersja 173KM Mam pytanko gdzie w X-Trailu T-31 jest złącze diagnostyczne????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Witam. Wczoraj byłem na tej akcji serwisowej w Zabrzu. Jak mnie poinformowano była to aktualizacja oprogramowania. Czas ok 45 min. Samochód jeździ jak jeżdził nic sie nie dzieje przynajmniej na ciepłym silniku. Jak będzie na zimnym napiszę jak juz sprawdzę. Nic nie faluje, ciągnie jak ciągnął. Wersja 173KM Mam pytanko gdzie w X-Trailu T-31 jest złącze diagnostyczne????? Gniazdo masz troche na lewo w gore od sprzegla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 To może coś im nie wyszło i nie wgrali Ci nowego oprogramowania? Generalnie ja nie wiem jak można tego nie czuć... Podobnie, jak Kolega powyżej, nie widzę różnicy po aktualizacji i też się zastanawiam czy zrobili tak, że nie zrobili. Jurekp00, jaki masz numer kampanii na potwierdzeniu naprawy gwarancyjnej? Ja mam następujące: P3230 oraz P9238, ponieważ oprócz oprogramowania mieli zrobić gwarancyjną wymianę uszczelki zbiornika paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Usuwanie DPF to tak jak piszą koledzy - tylko gdy zaczynają się z nim problemu. Póki przepala sam, nie ruszać. Przyrost mocy po usunięciu nie wart operacji. A ryzyko w germanii (jak kto jeździ) jest (baaaaaaardzo małe, bo muszą zatrzymać na kontrolę, ale jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) Nie chodzi o usunięcie DPF-a aby poprzez sam ten zabieg uzyskać przyrost mocy, nie chodzi o usunięcie DPF-a bo źle dopala lub szwankuje. Usunięcie DPF-a należy rozważyć ponieważ jego funkcjonowanie w X-ach (również prawidłowe) powoduje (jako efekt uboczny) rozrzedzanie oleju paliwem co jest bardzo niekorzystne dla panewek - stąd też akcja serwisowa, aby "przymulić" silnik, żeby panewki dłużej wytrzymały. Po usunięciu DPF-a pozbywamy się największego wroga dla panewek i można rozważyć powrót do poprzedniej charakterystyki silnika lub nieco ją podkręcić (np. ze 150 do 173 KM i odpowiednimi Nm) Edytowane 8 Lutego 2014 przez RysiekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Usuwanie DPF to tak jak piszą koledzy - tylko gdy zaczynają się z nim problemu. Póki przepala sam, nie ruszać. Przyrost mocy po usunięciu nie wart operacji. A ryzyko w germanii (jak kto jeździ) jest (baaaaaaardzo małe, bo muszą zatrzymać na kontrolę, ale jest). Strachy na lachy. X-trail T31 ze sprawnym silnikiem i tam trzyma normy emisji spalin ,nic ani w Polsce ani gdziekolwiek indziej nie grozi podczas kontroli . W wielu krajach podczas okresowych badań technicznych na podstawie numeru VIN z łatwością wychwycą, że DPF powinien być. Jeżeli go nie ma, samochód badań nie przejdzie. Podczas rutynowej kontroli jest chyba raczej nie możliwe stwierdzenie braku DPF. DPF zatrzymuje zanieczyszczenia stałe a póki co, przenośnych urządzeń mierzących ich zawartość w spalinach raczej nie ma lub jest ich nie wiele. Ryzyko takiej sytuacji na drodze jest zatem znikome - o ile możliwe. Ale z biegiem czasu także i u nas, zaliczenie przeglądu bez DPF - jeżeli fabrycznie był w samochodzie, stanie się conajmniej kłopotliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Może wystarczy wymieniać olej trochę częściej...? To niegłupi pomysł, przy zakupie oleju z netu nie taki znowu drogi (bańka syntetyku 5l do silników z DPF do Mazdy kosztuje coś kole 130zł). A tak przy okazji - zmiana softu już zrobiona, wybieram się na hamownię - na razie bez profesjonalnej weryfikacji czuć dużą zmianę - maksymalny moment obrotowy przesunął się w niższy jak dotychczas zakres obrotów. Dla przykładu: przed zmianą 120km/h było przy 3 tys obrotów, teraz przy 2,2 - 2,4 tys. Przy 3 tys. po zmianie mam 150-160 km/h. Trzeba delikatniej obchodzić się z pedałem gazu. Póki co weryfikuję zużycie wg. kompa, ale za mały kilometraż by wyrokować (bo mi spadło o 2l, co jest niemożliwe). Dam znać za jakiś czas. Polecam ten poznański zakład - opuścili jeszcze na cenie :-) Zmiana mapy - 400zł. Inny konkurencyjny zakład w stolicy Pyrlandii ma komplet 2x hamownia + zmiana na sofcie 990 zł. Qmpel ze Sztolycy jedzie tutaj zmieniać kartografię silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Jednej rzeczy totalnie nie rozumiem. Jeśli przed zmianą softu miałeś 120km/h przy 3tys obrotów to jakim cudem teraz masz 2,2 - 2,4 tys? Przecież prędkość obrotowa na danym biegu nie ma związku z softem - chyba, że ja czegoś nie rozumiem? Przecież przełożenie napędu pozostało to samo...? Kolega poprostu dopiero teraz odkrył szósty bieg , albo w serwisie mu pokazali, bo też się zastanawiam jak to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artoorek Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 W związku z akcją serwisową byłem na przeprogramowaniu softu w ASO ok. 2 miesiące temu. To co zauważyłem, to niewielki spadek mocy (zauważalna niewielka różnica podczas wyjeżdżania z garażu pod górę), natomiast przy obrotach 2000 i powyżej nie odczuwam większej zmiany i na przyspieszenie nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xman70 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 (edytowane) To niegłupi pomysł, przy zakupie oleju z netu nie taki znowu drogi (bańka syntetyku 5l do silników z DPF do Mazdy kosztuje coś kole 130zł). A tak przy okazji - zmiana softu już zrobiona, wybieram się na hamownię - na razie bez profesjonalnej weryfikacji czuć dużą zmianę - maksymalny moment obrotowy przesunął się w niższy jak dotychczas zakres obrotów. Dla przykładu: przed zmianą 120km/h było przy 3 tys obrotów, teraz przy 2,2 - 2,4 tys. Przy 3 tys. po zmianie mam 150-160 km/h. Trzeba delikatniej obchodzić się z pedałem gazu. Póki co weryfikuję zużycie wg. kompa, ale za mały kilometraż by wyrokować (bo mi spadło o 2l, co jest niemożliwe). Dam znać za jakiś czas. Polecam ten poznański zakład - opuścili jeszcze na cenie :-) Zmiana mapy - 400zł. Inny konkurencyjny zakład w stolicy Pyrlandii ma komplet 2x hamownia + zmiana na sofcie 990 zł. Qmpel ze Sztolycy jedzie tutaj zmieniać kartografię silnika. Nie mialem zmiany softu w moim automacie 150 KM '08 a obroty mam jak piszesz- dokladnie 2,2 przy 120km/h bieg 6...ryzykowalem tym testem utrate prawka Edytowane 13 Lutego 2014 przez xman70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Może wystarczy wymieniać olej trochę częściej...? Strider, przypomnij mi, masz w Swoim X-e DPF-a i zmodyfikowany soft do 200 KM i 380 Nm, prawda? To tak dla wypracowania kierunków moich działań. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 OK! Dziękuję Ci bardzo za przypomnienie. W moim X-e DPF nie sprawia mi problemów - może poza obawami o rozrzedzanie oleju. Przerzucę się na Motul i wymianę co 10-15 kkm. Oczywiście swojego (150 KM) zmodyfikowałbym do poziomu Twojego przed modyfikacją. 175 KM i 360 Nm brzmi dla mnie zachęcająco. Wspomniałeś, że optymalizowali u Ciebie również dopalanie DPF-a ? W jakiej firmie (WN - w Warszawie?) robiłeś modyfikacje softu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 wracając do tematu z wątku czy Akcji serwisowej - dziś zostawiłem swojego X-Traila w ASO a wgranie nowego sterownika silnika. Ponieważ są i tacy co chwalą zachowanie auta po tej akcji (zwłaszcza Ci z dci 150km) a dodając do tego, że dla silnika to oprogramowanie jest bezpieczniejsze to zdecydowałem się i dziś już się przekonam czy mam czego żałować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Tego nie wiem ale wole myslec ze tak jest. Auto odebrane z akcji .Obserwacja na 20km- obroty stabilne na luzie, przyspieszenie wydaje sie bez zmian, kultura pracy silnika moze troche lepsza , spalanie - musze wiecej pojezdzic. Narazie jestem zadowolony:) 2 dni później i + 300km. Po akcji spalanie wg. komputera spadło o ok 0,5l (bez większego wysiłku miałem średnią 5,8l=trasa, podczas gdy wcześniej (przed akcja) w tych samych warunkach,żeby zejść pod 6 musiałem już uprawiać "hardcorowy" eco-driving. Silnik napewno nie osłabł. Zrobił się bardziej elastyczny (ale to może efekt plecebo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
racer1 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Mam ustalony termin przeprogramowania silnika na 12 marca w serwisie na Jasnogórskiej. Gdzie Ty robiłeś przeprogramowanie? Mam wątpliwości co do skutków zmiany oprogramowania. Czy maszjakieś nowe obserwacje? Mam ustalony termin przeprogramowania silnika na 12 marca w serwisie na Jasnogórskiej. Gdzie Ty robiłeś przeprogramowanie? Mam wątpliwości co do skutków zmiany oprogramowania. Czy maszjakieś nowe obserwacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Tak - robiłem na Jasnogórskiej. Pamiętaj żeby wziąć 2 komplety kluczyków bo często wywala im błąd immobilizera i muszą programować kluczyki. Po przejechaniu ponad 1000 km. nic niepokojącego się nie dzieje. To co wyżej pisałem mogę potwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajjk Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Przejechałem ponad 7 tys od akcji serwisowej. Silnik nadal chodzi płynniej i ciszej. Niestety powyżej 3000 obrotów wolniej przyspiesza. W przeciwieństwie do większości mój spala ok 0,7 litra więcej niż przed akcją serwisową. Ale nie ma co narzekać najważniejsze że nie ulega awariom. Poprzednio miałem mazdę 6 i padały tam wtryski. Od tamtej pory dolewam co 20 tys. km dodatek forte do regeneracji układu wtryskowego i nie mam problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_85p Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Koledzy, jako świeżo upieczony posiadacz T31 dci, po przeczytaniu postów poważnie waham się co do wizyt w serwisie celem wykonania akcji serwisowej. Czy ktoś z Was, posiadając wersje 150KM, był na badaniu mocy silnika na hamowni podwoziowej? zastanawiający jest fakt, że subiektywne wrażenia osób po wykonaniu akcji są tak rozbieżne. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Na spadek micy narzekają z tego co czytałem właściciele wersji 173km. Ja mam 150 i po akcji wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem w ASO, który po spradzeniu programu (mam indywidualnie zmapowany silnik do 185KM i 416nm) zdecydowanie odradził mi wgranie nowego softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Jak ci panewki padną to je mechanik z ASO gratis wymieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem w ASO, który po spradzeniu programu (mam indywidualnie zmapowany silnik do 185KM i 416nm) zdecydowanie odradził mi wgranie nowego softu. To było ASO Nissana? W ASO Nissana jest tak: ogłaszana jest akcja serwisowa dla poszczególnych modeli/numerów VIN, właściciel jest proszony o stawienie się na akcję serwisową, zostawia samochód i akcja jest wykonywana. W żadnym ASO, czy to Nissana czy Audi nigdy nie miałem kontaktu z mechanikiem, tylko z tzw. opiekunem - no chyba, że się coś zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Tak, zgadza się. To był doradca serwisowy. W sprawie softu, dodatkowo, konsultowałem decyzję z Masters Tuning (oni wgrali mi program optymalizujy pracę silnika). Nowego softu nie wgrywam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.