marcinok Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Nie no pewnie, że z akcji serwisowej jak korzystać to tylko w sofcie bez wirusa. Trudno też żeby firma która wgrywała Ci soft radziła coś innego bo by tylko potwierdziła, że wgrane przez nich oprogramowanie może być dla samochodu nie najlepsze. Zastanawia mnie jedynie ten doradca, musiał mieć bardzo dużą wiedzę dot. wgranego u Ciebie oprogramowania i tego z akcji serwisowej albo wręcz przeciwnie. Ja nie mogłem się dokładnie dowiedzieć co obecny soft poprawia, co zostało zmienione mimo, że obdzwoniłem kilka ASO i centrale to brakło rzetelnej odpowiedzi - wgrywają co im karzą i tyle. Mimo to zaryzykowałem i tak jak pisałem nie żałuję choć pewnie ze 185KM bym był bardziej zadowolony (oczywiście gdybym miał pewność, że to nie skróci choćby o 1km żywotności mojego silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Ten "z mojego z X" program jest ustawiony do niego indywidualnie: Na podstawie wcześniejszego oraz pomiarów z hamowni. Nie żyłuje silnika, lecz optymalizuje jego pracę po wycięciu DPF'a pracę.... Generalnie POLECAM. Edytowane 30 Maja 2014 przez dąb'13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 aaa to wszystko jasne. Jak masz wyciętego dpf`a to oryginalne oprogramowanie nie wchodzi w grę. Ile płaciłeś za soft i wycięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 2400,- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 a ja dałem 1kpln nowy soft - z testem na hamowni i demontaż dpf (zmiana softu + usunięcie mechaniczne wkładu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Z tematem jest, jak z wizytą dentysty: cena usługi zależy od wielu czynników... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodnik7 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 A moj Xtrail wlasnie ma uszkodzony silnik, bo panewki sie przekrecily. I nic, pech, nowy silnik trzeba znalezc.. Swietnie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Współczuję. Jaki przebieg? Moc 150 czy 173? Olej co ile wymieniales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 A moj Xtrail wlasnie ma uszkodzony silnik, bo panewki sie przekrecily. I nic, pech, nowy silnik trzeba znalezc.. Swietnie:( A to dzieło DPF. Z róznych źródel nie oficjalnie wiadomo,że cała akcja serwisowa ma własnie na celu zmiane map sterownika silnika aby zmniejszyc ryzyko uszkodzenia panewek na co jest własnie narazony silnik z DPF ,przez to ,ze olej napedowy przedostaje do oleju w silniku rozcieńczajac go . A własnie panewki ,jako element najbardziej obciazony pierwsze dostaja w d..ę kiedy sa smarowane olejem pomieszanym z ropa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodnik7 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 No wlasnie, ja nie wymienialem, bo jeszcze nie zdazylem, kupilem go i stukal nieladnie, po czym zostaly sprawdzone wtryskiwacze i pompa (zostala zregenerowana), a po odpaleniu wal wyszedl bokiem:/ chcialem sprawdzic najpierw panewki, ale mechanik przekonal mnie, ze duzo takich robil, i to na pewno bedzie uklad paliwowy.. no i pech mowiac delikatnie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Opowiedz coś więcej o swoim przypadku... Na jakim oleju jeździłeś? Co ile km robiłeś wymianę? Jaki sposób jazdy? Silnik po jakimś programie? Problemy z DPF'em? Wodnik7, też się przyłączam do prośby o opisanie Twojego przypadku Edytowane 4 Grudnia 2014 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodnik7 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam, wiec jak napisalem: samochod serwisowany w Nissanie, wynika z kasiazki, ze wszystko bylo robione (Niemcy, 1 reka, firmowe auto - wiec raczej nie mieliby sensu aby oszczedzac. Firma duza, olej wg ksiazki to 5w30 czyli tak, jak powinno byc), Kupiony, fajny, ale cos postukiwalo - mechanik myslal, ze uklad paliwowy, mnie raczej wydawalo sie, ze panewki - no i wyszla klapa, czyli silnik po odpaleniu z wyregenerowana pompa poszedl, tzn. wal korbowy wyszedl z bloku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Stukało przy kupnie czy po? Jaki masz styl jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, wiec jak napisalem: samochod serwisowany w Nissanie, wynika z kasiazki, ze wszystko bylo robione (Niemcy, 1 reka, firmowe auto - wiec raczej nie mieliby sensu aby oszczedzac. Firma duza, olej wg ksiazki to 5w30 czyli tak, jak powinno byc), Kupiony, fajny, ale cos postukiwalo - mechanik myslal, ze uklad paliwowy, mnie raczej wydawalo sie, ze panewki - no i wyszla klapa, czyli silnik po odpaleniu z wyregenerowana pompa poszedl, tzn. wal korbowy wyszedl z bloku.. Czyli olej zmieniany byl wg inspekcji a to przeważnie powyzej 20 tys.km ,jak check engine nie zapalił sie na desce to nikt nie sprawdzal stanu oleju a dokladnie ,ze zamiast ponad 7 litrow .moglobyc 10 l lub wiecej. A jak jeszcze firmowy i kilku kierowcow -to auto "bezpańskie" ,prawie pewne,że butowane(jak każdy firmowy) i jak jeździlo jeszcze przyslowiowo wokół komina to nie dziwota ,że silnik z dpf-em wytrzymuje 150-200 tys.km góra. Zupełnie bez znaczenia jaki olej byl wlewany.. Edytowane 4 Grudnia 2014 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodnik7 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 tzn. po przelozeniu silnika trzeba: 1) wywalic dpf 2) jesli nie wywalic dpf-a, to zmieniac olej raz na 10-15 tys, wciaz kontrolujac stan (czy nie dostal sie ON) dobrze rozumiem? i czy jest mozliwosc wyrzucenia dpf-a tak, by nie wyswiatlalo sie CE? tzn. jakos w komputerze? Dziekuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Można jeździć z dpf (wielu oburza sie na sama myśl o jego usuwaniu)ale kiedy on zostanie to nalezy odpowiednio auto użytkować. Ale kiedy najczesciej samochod bedzie jeździl ,krotkie trasy czy wiekszośc w ruchu miejskim ,lepiej dpf wywalić,bo bedzie niechybnie rósl poziom oleju w silniku rozcieńczany ropą silnik ulegac bedzie szybszemu zuzywaniu.A w takim przypadku o wymianach oleju co 10-15 tys.km mozna zapomniec.Przy kazdym programowym wypalaniu filtra w serwisie olej zawsze jest zmieniany z automatu. A to moze byc nawet co 2-3 tys.km Jego usuniecie w T31 jest bardzo proste i łatwe i bo w tym silniku jest sterownik Bosch edc 16 i z prawidlowym usunieciem filtra -fizycznie i programowo kazdy fachowiec poradzic sobie powinien bezproblemowo. Wtedy raz zawsze mozna zapomniec o CE z powodu zapchanego filtra,majac olej typu LongLife mozna jeździć wg wskazań inspekcji i dodatkowo cieszyc wyraźnie mniejszym spalaniem i bardziej energicznym autem bez obaw uszkodzenia panewek. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez piotrek3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 U mnie przebieg 140tys i jak narazie" zaświecił" się tylko raz. Gdyby nie to forum nawet bym o nim nie myślał Nie zmienia to faktu, że wolałbym go nie mieć i jak tylko mi się zapcha też go wytnę. W krakowie to koszt około 1700 zł z programem więc niewiele więcej niż czyszczenie w ASO dpf'a. Minusy- dla mnie tylko obawa przed inspekcją w niemczech gdzie bywam bardzo często. Podobno na tą chwile wszyscy piszą że nie ma się czego obawiać bo niesprawdzają często ale co będzie jutro, za tydzień, miesiąc- niemcy doskonale wiedzą że w polsce jest plaga wycinania filtrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) U mnie przebieg 140tys i jak narazie" zaświecił" się tylko raz. Gdyby nie to forum nawet bym o nim nie myślał Nie zmienia to faktu, że wolałbym go nie mieć i jak tylko mi się zapcha też go wytnę. W krakowie to koszt około 1700 zł z programem więc niewiele więcej niż czyszczenie w ASO dpf'a. Minusy- dla mnie tylko obawa przed inspekcją w niemczech gdzie bywam bardzo często. Podobno na tą chwile wszyscy piszą że nie ma się czego obawiać bo niesprawdzają często ale co będzie jutro, za tydzień, miesiąc- niemcy doskonale wiedzą że w polsce jest plaga wycinania filtrów. Nie masz czego obawiac sie ! Jak X-trail ma sprawny silnik i bez dpf spokojnie przejdzie wszystkie kontrole emisji spalin. Ja tez bardzo często jestem w Niemczech i jeżdze bez strachu .Kolega wyciał dpf w BMW i w "Umwelt z**e "załapał sie na mobilna ,bardzo dokładną kontrolę auta wraz ze spalinami.Nie miał zadnych problemów. Wazne aby wyciąc filtr z obudowy po spawach ,zamiast niego wstawic kawalek rury a obudową estetycznie pospawać i zostawić . Natomiast w sterowniku silnika musi pozostac cała obsługa filtra ze wszystkimi czujnikami,tak aby po podłaczeniu komputera diagnostycznego nie było widać braku filtra. Ważne aby nie montować emulatorów ,ktore oszukuja tylko sterownik silnika-one bywaja zawodne i takie "usuniecie dpf"przy pierwszej kontroli napewno zostanie wykryte. Jak usuniecie dpf zostanie wykonane prawidłowo to jedyną realną mozliwością sprawdzenia czy w aucie jest dpf,pozostaję tylko fizyczne rozcięcie obudowy filtra-a tego nikt nie zrobi. P.S. Nie tylko w Polsce ale w Niemczech tez usuwaja dpf ,cofaja liczniki z ta tylko róznicą ,ze nie znajdziesz o tym informacji tak jak w Polsce na duzych banerach czy ogłoszeń w prasie czy internecie. Edytowane 7 Grudnia 2014 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Też to słyszałem ale chyba jednak dpf bardziej szkodzi niż jego brak. W lagunach 2.0 dci o mniejszej mocy był oferowany fabrycznie bez dpfa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Oto jak wygląda wykastrowany X, po akcji serwisowej.X-TRIAL wykres.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alv. Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Czy ja dobrze interpretuję, że moc spadła nieznacznie a moment obrotowy znacznie w stosunku do danych fabrycznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Wykres po tuningu będzie jak kasa będzie . Ale planuję jeszcze w tym miesiącu. Z tym spadkiem mocy i niutków to nie wiadomo jak jest, bo nie znam stanu sprzed akcji. A wiemy, że zdarzały się spore gifty od fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Tak, widziałem i zazdroszczę. Marek pokazał mi jeszcze jeden przypadek (w załączeniu). Mniej niutków niż u Ciebie, ale charakterystyka bardziej płaska. Bardzo ładnie to wyszło. Będę chciał to powtórzyć. Kurcze robimy mały OT. Mam nadzieję, że Mod nie zauważy . X-TRIAL wykres obcy.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 No to mnie zmartwiłeś. Podobnie jak Ty, większość przebiegu będę robił po Warszawie i okolicach. Czyli większość czasu wachlujemy biegami 1-5. Z tego co piszesz, problematycznym wydaje się wirusowanie przy tym sposobie użytkowania. Chyba że ..... Czym jeździłeś wcześniej ? Bo jeśli benzyną, nieważne, doładowaną czy wolnossącą to Twoje odczucia są jak najbardziej uzasadnione. Zakres użytecznych obrotów w turbodieslu jest znacznie mniejszy niż benzynie. A tym samym czasy przeznaczone na poszczególne biegi znacznie krótsze. Ja jeździłem poprzednio Mondeo Mk4 2.0 TDCI (143 KM) i muszę Ci powiedzieć, że w X mam wrażenie graniczące z pewnością, że poszczególne biegi są dłuższe niż w Mondeo. Teoretycznie program powinien to jeszcze poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robotek Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Też byłem dzisiaj wgrać upgrade i faktycznie odczucia podobne jak kolega wyżej, tylko że po całej operacji zaczęły mi falować wolne obroty . Cześć czy to falowanei na wolnych ustało ?? czy robiłeś coś bo ja WALCZĘ z ASO już rok i nie mogą naprawić. U mnie nie ma falowania tylko jak się wzuca na luz to oborty spadają za nisko aż silnik zadrży, nikt nie jet w stanie mi z tym pomóc jetem zalamany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.