Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Świece Denso K16TT


Darek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy używa/ł ktoś z Was świec zapłonowych jak w temacie? Jeśli tak , to prośba o opinie jak się sprawują vs standardowe i zalecane przez Nissan NGK BKR5/6 (GA16DE).


Czy używa/ł ktoś z Was świec zapłonowych jak w temacie? Jeśli tak , to prośba o opinie jak się sprawują vs standardowe i zalecane przez Nissan NGK BKR5/6 (GA16DE).

Odpowiem sobie sam.

Zmieniłem świeczki z NGK BKR5EY (V-line) na te z tematu - i jak narazie uważam, że na plus. Na podstawie 3 wyjeżdżonych zbiorników LPG (około 1200km) wychodzi że spalanie jest mniejsze o 0,3-0,5l i nieco lepiej się silnik wkręca (chociaż to subiektywne wrażenie). Ogólnie to przed BKR5EY były BKR6EY i wtedy też mniej silnik palił. Nie wiem może trafiłem na jakieś "niedorobione" BKR5 (były made in France). Auta używam głownie do dojazdów do pracy ca 80km dziennie , na bardzo powtarzalnej trasie i tankuję zazwyczaj na tej samej stacji BP, więc wynik jest miarodajny.

 

Ale jak ktoś ma inne , lub podobne doświadczenia, to zapraszam do podzielenia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.Właśnie takowe zakupiłem.Mam pytanie .Zmieniałeś przerwę czy została fabryczna.Bo u mnie jet taka jakaś  duża (przyznam się ,ze nawet nie mierzyłem)Pozdrawiam,oczekując na odpowiedź lub uwagi innych forumowiczów. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.Właśnie takowe zakupiłem.Mam pytanie .Zmieniałeś przerwę czy została fabryczna.Bo u mnie jet taka jakaś  duża (przyznam się ,ze nawet nie mierzyłem)Pozdrawiam,oczekując na odpowiedź lub uwagi innych forumowiczów. :wave:

Jakos nie zauważyłem wcześniej odpowiedzi w tym wątku ..  dla porządku odpowiem - nic nie zmianiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że NGK w ciągu ostatnich kilku lat się strasznie zepsuło. To już nie ta jakość, co kiedyś. Szczególnie te made in France. Osobiście jeżdżę na Denso i każdemu je polecam. Świece mega odporne na zalanie. Dużo siedzę w motocyklach i tam podczas regulacji gaźników często zdarza się zalać świece zanim się je odpowiednio ustawi. W przypadku NGK prawie zawsze po takim zalaniu nadawały się do wyrzucenia. Nie pomagało czyszczenie. Denso wystarczyło potem przegonić na wyższych obrotach z 10km i nic im nie było.

I jeszcze jedna kwestia - przez świecę NGK miałem 5 lat temu remont silnika w motocyklu bo jakieś 250km po założeniu nowej świecy odpadła elektroda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę w tej chwili na K20TT, ale nie mogę powiedzieć, że auto jeździ lepiej, niż wcześniej na NGK bo zmiany są minimalne/niewyczuwalne. Mogę natomiast powiedzieć, że przed montażem powinno sprawdzać się przerwę nawet nowej świecy, bo nie muszą być idealnie ustawione. W tych moich Denso różnice były nieduże, 0.05mm ale na szczelinomierzu było to już widać. No i na własnej skórze mogę zaświadczyć, że delikatnie mniejsza przerwa dla silników pracujących na LPG jest wskazana, auto równiej pracuje "górą" (od 5tys. czuć już różnicę, na seryjnej przerwie silnik nie szedł tak gładko do odcinki, zrobiłem 0.95 w stosunku do seryjnego 1.0-1.1 dla SR20).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...