derchef Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Czy podczas wymiany świec wymienialiście również uszczelkę kolektora wydechowego? Wiem, że obowiązkowo trzeba wymienić uszczelkę otworu dolotowego turbiny Z tego co się orientuje oryginały mają numery: 144654p200 uszczelka otworu dolotowego turbiny 224011TT1C świece OEM NGK Zamiennik świec OEM to też NGK o numerze 95003 - oprócz ceny nie wiem czym się różnią i czy NGK95003 jest tak samo dobry jak OEM Uszczelka kolektora wydechowego to przykładowo dla 1.6 DIG-T: REINZ 71-11211-00. Żeby wymienić świece trzeba zdemontować cały kolektor i zastanawiam się czy tą uszczelkę wymienia się tylko jak się coś dzieje, czy też można podmienić przy okazji 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Nigdy nie powinno się dawać starych uszczelek,czasami można przez to robić dwa razy tą samą robotę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
derchef Posted October 9, 2023 Author Share Posted October 9, 2023 Okazało się, że tak zwana uszczelka kolektora dolotowego REINZ 71-11211-00 to metalowa blaszka, która znajduje się w innym miejscu silnika. Przy wymianie świeć powinno się wymienić tylko uszczelkę otworu dolotowego turbiny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mao Posted October 11, 2023 Share Posted October 11, 2023 Jaki przebieg przy wymianie świec ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted October 11, 2023 Share Posted October 11, 2023 2 godziny temu, Mao napisał: Jaki przebieg przy wymianie świec ? Książeczka gwarancyjna ma wpis. Chyba 100.000 km przebiegu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DARO1990_2 Posted October 14, 2023 Share Posted October 14, 2023 Ja pierwsze słyszę ze w 1.6 dig-t trzeba cokolwiek demontować tydzień temu wymieniałem w x-trialu oprócz demontażu cewek nic więcej. No chyba z w qashqai jest inaczej ale to ten sam silnik mr16ddt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
derchef Posted November 4, 2023 Author Share Posted November 4, 2023 W dniu 11.10.2023 o 22:18, JackSet napisał: Książeczka gwarancyjna ma wpis. Chyba 100.000 km przebiegu. tak, wymiana co 5lat lub 100tys km przebiegu, więc co pierwsze nastąpi. Ja wymienilem po 6latach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted November 4, 2023 Share Posted November 4, 2023 33 minuty temu, derchef napisał: tak, wymiana co 5lat lub 100tys km przebiegu, więc co pierwsze nastąpi. Ja wymienilem po 6latach. A ja nie. Za 2 mce będzie miał 8 urodziny i swieczki te same. Ale przebieg 75k. Nie bardzo rozumiem ten przepis na 5 lat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 5, 2023 Share Posted November 5, 2023 A ja mam 5 lat i 75 tys i świeczki wymienię,pomny tego co stało się w moim poprzednim Qashqaiu,gdzie przy 57 tys urwała się elektroda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 5, 2023 Share Posted November 5, 2023 Nie zapominajcie,że moment dokręcania świec w naszym przypadku(gwint 14) wynosi max do 20NM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted November 5, 2023 Share Posted November 5, 2023 1 godzinę temu, JACKO29 napisał: A ja mam 5 lat i 75 tys i świeczki wymienię,pomny tego co stało się w moim poprzednim Qashqaiu,gdzie przy 57 tys urwała się elektroda. Nieszczęścia sie zdarzaja. W almerze 10 lat bez zmiany swiec jeździł do 150k km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlos Posted September 26, 2024 Share Posted September 26, 2024 W dniu 5.11.2023 o 12:35, JACKO29 napisał: Nie zapominajcie,że moment dokręcania świec w naszym przypadku(gwint 14) wynosi 28NM Skąd taka wartość 28 Nm? dla 1.6 DIG -T jest gwint 12 mm, a klucz 14 więc moment powinien być od 15 do 20 Nm MAX - dla głowicy aluminiowej ! Ktoś może później mieć problem z odkręceniem ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 27, 2024 Share Posted September 27, 2024 11 godzin temu, Karlos napisał: Skąd taka wartość 28 Nm? dla 1.6 DIG -T jest gwint 12 mm, a klucz 14 więc moment powinien być od 15 do 20 Nm MAX - dla głowicy aluminiowej ! Ktoś może później mieć problem z odkręceniem ! Tak,masz rację.Mój bląd chyba wynikał stąd,że piszę zawsze wieczorami lub w nocy na na lapku 8 od 0 niedaleko.Już poprawiam. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.