ensim Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Hey, Żeby się pochwalić, przyjechaliśmy wczoraj z anglii do polski naszą kupioną primerą p12 2.2 dCi (dodam że po zakupie nic z autem nie robiliśmy przed wyjazdem). Podróż tak komfortowa że szok - nigdy lepszym autem w trasę nie jechałem, tutaj na 6 biegu pod górkę można wyprzedzać Spalanie wyszło nam 5,8 L przy prędkości 130-140 km/h. A teraz do rzeczy, w związku z tym że tym autem będziemy tą trasę pokonywać kilka razy do roku, a u nas w UK zimy nie ma, to kupowanie opon zimowych tutaj i jazda na nich w anglii to szybkie wyrzucanie kasy w błoto, więc zastanawiamy się nad zakupem wielosezonówek z indeksem M lub m+S (żeby się niemcy nie czepiali). Teraz pytanie, czy możemy załóżyć inne opony niż mamy czyli 205/60/r16 i jak tak to jakie rozmiary żeby felg nie trzeba było zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Ja mam oba komplety, lato i zima, na oponach 205/55R16. Powód bardzo oczywisty - opony 205/60R16 są około 30-40% droższe niż opony 205/55R16. Wada tego rozwiązania - jak prędkościomierz pokazuje 100 km/h, w rzeczywistości jadę 90 km/h (sprawdzone z trzema różnymi GPS). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Witam.Kolego,w Anglii zim ,moze i nie ma.Ale w Polsca ,zimy sa .I to czasami bordzo sniezne.Jesli chcesz wracac do kraju kilka razy w roku, w tym w zimie,to jednak sugerowalbym opony zimowe.Chyba ze zona cie ubezpieczala i sugerowala opony wielosezonowe .A tak nawiasem ,moge sie mylic.Ale u helmutow nie ma obowiazki opon zimowych.A sa wielosezonowki M+S ? Fak Paweł,predkosciomierz przeklamuje o ok.10 km/h. Edytowane 27 Października 2013 przez Unas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Poza tym, zimowe opony to nie tylko kwestia jazdy po śniegu. Temperatura poniżej 7 stopni Celsjusza pozwala na uzasadnione używanie opon zimowych. To jakie tam te zimy macie, po 20 stopni? Pytam, bo po prostu nie wiem. W niskiej temperaturze opona zimowa zachowuje odpowiednią miękkość gumy i o to w niej także chodzi, nie tylko o rzeźbę bieżnika "na śnieg". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 W Anglii,jak spadnie 3 cm.sniegu,to jest tragedia.Angole nie sa przygotowani na snieg Z cala reszt a twojego postu sie zgadzadzam.Kolega pewnie dawno wyjechal i nie wie ,jaka zima potrfi byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Kumpel mieszka w UK. Kupił w PL zimówki i w październiku zawsze zakłada. I tak jak mówisz - spadnie 3 cm śniegu, to on jedzie, a inni stoją w miejscu, albo w rowach, chyba że mają 4x4 jakieś. Kupuj ENSIM zimowe opony i się nie baw w wielosezonowe. Ja kupiłem tydzień temu Dębicę Frigo 2 za 980 PLN / komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 W poprzednim aucie mialem Debice Frigo 2. I coerce nie starczylo czasu na wychamowanie.Dodam ze sniegu i blota nie bylo.Wydaje mi sie ze nie sa to najelepsze opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Nie mam córki, mam za to porównanie do innych, lepszych podobno opon, z bieżnikiem nie w klocek, a w jodełkę. Nie da się na nich jeździć w zimie po głębokim, kopnym śniegu (np wieś, a wieś to w moich okolicach 95% terenów). Dodam tylko, że ten sam wzór bieżnika robi Good Year w oponie Ultra Grip 5 (o ile dobrze pamiętam), miałem komplet w Hondzie Accord. Ciekawe jest, że Good Year zbija mnóstwo punktów w testach, Dębica już nie. Wieje mi to potworną propagandą. Nie miałem nigdy problemów z wyhamowaniem. Może dlatego że zimą z definicji wolniej jeżdżę, odstęp trzymam większy. Mnie ta opona nigdy nie zawiodła. Natomiast zimowe Fuldy były do niczego, Pirelli w ogóle się nie nadawały na moje zimy, nie mogłem od wujka wyjechać pod lekką górkę w zimie. Edytowane 27 Października 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Paweł.Zdazenie mialo miejsce w miescie przy -15 stopni,Cora jezdzi raczej ostroznie,Byc moze ,jechala zbyt blisko.Nie wiem.Malo istotne .W kazdym badz razie zrazilelm sie do Debicy.W primerce ma fuldy na zime,I powiem ci ,ze jestem z nich bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Ja właśnie Fuldę Kristall Rotego zmieniłem na Frigo 2. Taką mam na temat opon opinię, jeśli chodzi o zimę. Paweł.Zdazenie mialo miejsce w miescie przy -15 stopni,Cora jezdzi raczej ostroznie,Byc moze ,jechala zbyt blisko.Nie wiem.Malo istotne .W kazdym badz razie zrazilelm sie do Debicy.W primerce ma fuldy na zime,I powiem ci ,ze jestem z nich bardzo zadowolony. Bardzo istotne. Bo jeśli siedziała komuś na zderzaku, albo hamowała za późno z jakiejś przyczyny, to nie opony winne. A później powiela się bzdurne opinie o tym, że Frigo i Frigo 2 do niczego. Zapraszam na test/porównanie. Gwarantuję Ci że Twoja Fulda nie podjedzie tam gdzie moja Frigo 2. OK, każdy ma inne priorytety, jeden woli wyhamować, inny woli w ogóle z miejsca ruszyć i dalej jechać nieco ostrożniej, rozważniej. Tak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 W sumie rostrzasamy wyrzszosc swiat wielkij nocy na swietami bozego narodzenia Kazdy jezdi na tym ,na czym mu pasuje.W sumie w jednym jestesmy zgodni.W zimie musza byc opony zimowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Właśnie taka konkluzja przyszła mi na myśl po ostatnim poście. Jedni wolą olej Shell, inni Castrol, jedni tankują na Orlenie, inni na Lukoil. Dębica - Fulda, podobnie. Niemniej - zimą, opona zimowa (każda) będzie o niebo lepsza, niż jakakolwiek wielosezonowa. I tego się powinien autor tego tematu trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Swieta prawda,Paweł.Mnie tylko zastanawia .wielosezonowka M+S.Czy cos takiego jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Swieta prawda,Paweł.Mnie tylko zastanawia .wielosezonowka M+S.Czy cos takiego jest? To pomoże... http://www.rezulteo-opony.pl/poradnik-opon-samochodowych/zimowe-opony/czy-opony-m-s-to-opony-zimowe-1663 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 O. I wszystko w temacie.I juz jestem troche madrzejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 W sumie rostrzasamy wyrzszosc swiat wielkij nocy na swietami bozego narodzenia Kazdy jezdi na tym ,na czym mu pasuje.W sumie w jednym jestesmy zgodni.W zimie musza byc opony zimowe. no tak nie do końca, ja na poczatku miałem opony Frigo, jeździło się na nich bardzo dobrze, na śniegu czy błocie trzymału super bez względu na rodzaj nawierzchni, były trochę głosne, ale zjeździły się i kupiłem Frigo 2 - tu zonk albo inna porażka, wyrób oponopodobny na sniegu jakoś trzymał, ale na błocie szczególnie kostce betonowej ta tragedia, zmieniłem na maloya i znowu mozna było jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ensim Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Chłopaki dzięki jesteście super Zaraz właśnie szukam opon 205/55/r16 zimówek zatem No i oczywiście witam się z rodakami na obczyźnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 no tak nie do końca, ja na poczatku miałem opony Frigo, jeździło się na nich bardzo dobrze, na śniegu czy błocie trzymału super bez względu na rodzaj nawierzchni, były trochę głosne, ale zjeździły się i kupiłem Frigo 2 - tu zonk albo inna porażka, wyrób oponopodobny na sniegu jakoś trzymał, ale na błocie szczególnie kostce betonowej ta tragedia, zmieniłem na maloya i znowu mozna było jeździć Oj, to mnie teraz zaciekawiłeś. Fakt, że Frigo 2 mam po raz pierwszy, jako naturalnego następcę Frigo (większość aut poprzednich miała na zimę Frigo właśnie, Micra żony też ma Frigo). Będę wiedział więcej o tym co piszesz, jak spadnie śnieg. Oby nie było właśnie tak jak piszesz. Uważam jednak, że po udanej Frigo, nie powinni robić z siebie debili i produkować beznadziejną Frigo 2. Się zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ensim Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Ja mam oba komplety, lato i zima, na oponach 205/55R16. Powód bardzo oczywisty - opony 205/60R16 są około 30-40% droższe niż opony 205/55R16. Wada tego rozwiązania - jak prędkościomierz pokazuje 100 km/h, w rzeczywistości jadę 90 km/h (sprawdzone z trzema różnymi GPS). a czy te opony 205/55/16 siądą na te same felgi. Bo sprawdzałem tutaj: http://www.opony.com/opony-do/nissan/primera/4-5-drzwi/p12/2-2-dci i kurka proponują inne i akurat nie 55 :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Ja mam na fabrycznych alufelgach letnie, na fabrycznych stalowych felgach zimowe - oba komplety w rozmiarze 205/55R16. 55 lub 60 to wysokość opony, szerokość to 205, czyli taka pozostaje jak w fabryce. Po prostu całe koło będzie mieć mniejszą średnicę, i tak jak pisałem - będzie pokazywał prędkościomierz 100 km/h, rzeczywista prędkość będzie 90 km/h. Nic więcej. Trochę lepiej auto się zbiera, trochę za to cierpi prędkość max. Ale bez szału uważam te wartości ulegają polepszeniu/pogorszeniu. Będą pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) To, że będą pasować nie znaczy, że będzie o.k. Opony powinno zakładać się dokładnie takie jakie zaleca producent ewentualnie zamienniki. Wskazanie prędkości jazdy jest kluczowe np dla ESP gdyż przeliczenie prędkości i sił jakie występują w trakcie poślizgu pozwalają na prawidłowe zachowanie systemu w skrajnej sytuacji!!! Dodatkowo prowadzenie samochodu odbiega od tego co przewidział i testował producent, nie każdy musi to wyczuć ale również może mieć to znaczenie w najmniej oczekiwanym momencie. Pamiętacie test łosia który nie wyszedł mercedesowi A (W168) tam aby zmienić prowadzenie zmieniono między innymi opony. Edytowane 28 Października 2013 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 To, że będą pasować nie znaczy, że będzie o.k. Opony powinno zakładać się dokładnie takie jakie zaleca producent ewentualnie zamienniki. Wskazanie prędkości jazdy jest kluczowe np dla ESP gdyż przeliczenie prędkości i sił jakie występują w trakcie poślizgu pozwalają na prawidłowe zachowanie systemu w skrajnej sytuacji!!! Dodatkowo prowadzenie samochodu odbiega od tego co przewidział i testował producent, nie każdy musi to wyczuć ale również może mieć to znaczenie w najmniej oczekiwanym momencie. Pamiętacie test łosia który nie wyszedł mercedesowi A (W168) tam aby zmienić prowadzenie zmieniono między innymi opony. Zgadzam się z tą opinią. Mi po zmianie opon letnich na inne, różniące się parametrami od fabrycznych, w Micrze ześwirował ABS. I w lecie ABS nie działa, albo działa od przypadku do przypadku. W zimie, na fabrycznym rozmiarze opon, wszystko funkcjonuje jak należy. Niemniej, w P12 nie zauważyłem aby coś szwankowało. Póki co przejechałem na tym rozmiarze opon niecałe 40.ooo km, jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ensim Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 jednak zakupiłem 205/60/R16 tak dla świętego spokoju. Dzięki chłopaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Ile zapłaciłeś? I za jakie opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ensim Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Dębica Frigo, na allegro znalazłem coś koło 1100 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.