Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak płynu chłodzącego - uszczelka czy wyciek?


mkzibi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie autko Qashqai benzyna 2.0 z gazem. gaz założony był od samego początku jeszcze we włoszech. Po zakupie mam następujące problemy z autem:

 

1. Ucieka płyn chłodniczy. Jak go kupiłem to dolałem ok 1 l płynu. zadne lamki temperatury nie paliły sie. Przejechałem nim ok.500 km i dolałem kolejny litr. oleju w silniku nie przybywa co świadczyło by o uszczelce pod glowicą.Jak samochód nagrzeje się to w zbirniczku wyrównawczym robi się poduszka powietrzna która wypiera płyn do środka silnika. jak odkrecę zbiorniczek to syknie i pluy podnosi się do zbiorniczka. Sadizłaem że to odpowietrzenie bo również jak gasze silnik to słysze bulgotanie jak by w klimatyzacji jakieś bńki powietrzne szły. Jak poradzić z problemem. poza tym silnik pracuję ładnie na gazie i na benzynie. Temperatura jest w normie. Jaki jes koszt wymiany uszczelki jak by trzeba było zrobic?

2. Straszne stuki z tyłu. Czyżby zawieszenie? Co w tym zwieszeniu lecie najczęsciej i jakie sa koszty remontu.

3. niestety instalacja gazowa a dokładnie wtryski dość głośno chodzą. Moze to normalne i przy cichym silniku benzynowym wyrażniejsze w nasłuchu ale jak na luzie chodzi gaz to tak jak disel terkocze. Podczas jazdy już nie słychac bo szum opon jest.

 

To tyle moich problemów. Za komentarze i porady będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka to raczej nie. Plyn jest czysty i do tego olej sie nie podnisi wiec uszczelke zostaw narazie w spokoju;p

Bulgotanie swiadczy o tym ze masz zapowietrzony uklad a co z tym idzie masz gdzie wyciek, na poczatek do sprawdzenia uklad chlodziania latarka i swiecisz gdzie sie da i lukasz gdzie jest mokro od plynu chlodniczego.

Moze byc cos takiego ze korek masz uszkodzony od zbiorniczka.

Jak by nie bylo to zacznij od ogledzin zewnacznych, jak nie widac z gory to napewno bedzie widac na dole gdzie jest wyciek.

Edytowane przez NaglyAtakSpawacza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ubywającego płynu - jak nic nie znajdziesz po stronie komory silnika, to może nagrzewnica. W almerze objawiło mi się tak:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89865-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-kapie-z-rurki-nagrzewnicy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stuków z tyłu,to najprawdopodobniej tulejki amortyzatorów. Co do ubytku płynu , sprawdź też korek zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI na takim trójniku co do reduktora rury idą od niego przeciekało . i nawet sporo  uciekało płynu tam  może popatrz .  Zamontowywany były plastikowe trójniki i pod wpływem temperatury i opasek sie odkształciły i puszczały.  Teraz wymieniłem na metalowe   i   jest wporządku wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka to raczej nie. Plyn jest czysty i do tego olej sie nie podnisi wiec uszczelke zostaw narazie w spokoju;p

Bulgotanie swiadczy o tym ze masz zapowietrzony uklad a co z tym idzie masz gdzie wyciek, na poczatek do sprawdzenia uklad chlodziania latarka i swiecisz gdzie sie da i lukasz gdzie jest mokro od plynu chlodniczego.

Moze byc cos takiego ze korek masz uszkodzony od zbiorniczka.

Jak by nie bylo to zacznij od ogledzin zewnacznych, jak nie widac z gory to napewno bedzie widac na dole gdzie jest wyciek.

 

Dziś przyjżałem się zbirniczkowi. Płyn czysty ale na korku i na zbirniczku jest jakaś zaschnięta substancja wraz z jakimiś błyszczącymi ziarenkami. Nie jest to maź, masło jakie spotyka się przy uszkodzonej uszczlce pod głowica. Z reszta korek oleju i bagnet jest czysty. Zaczynam podejrzewać ze gdzieś jest wyciek i ktoś wlał coś do układu zeby doraźnie go uszczelnic.

 

Przy odkrconym korku i odpalonym silniku w zbiorniku bulgocze ale poziom płynu nie spada. juro zobacze co się zmienił i czy jakiś wyciek pod samochodem będzie.

 

Poza tym silnik pracuje ładnie tylko wtryski gazu klekoczą.

Edytowane przez mkzibi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błyszczącymi ziarenkam

 

Zgadza sie jest to specjialny proszek do uszczelnianai ukaldu.

Ten proszem ma na zasadzie uszczalnic ukladu ale tylko do pierwszej wymiany plynu pozniej wszystko wraca do normy.

Caly problem polaga na tym ze przy stosowaniu tego proszku moze zle to sie skonczyc dla slinika radze wymianic caly plyn w ukladzie wtedy po jakims czasie napewno wyjdzie gdzie jest wyciek.

Jak na moje to szukal bym na poczatek tam gdzie podlaczali sie gazowniki, lubia partaczyc robote.

 

Najtaniej bedzie wymienic plyn na nowy(pamietaj ze na dolewki musi byc ten sam plyn) do tego kup nowy korek od plynu.

 

P.S samochod nie kopci na bialo?

Edytowane przez NaglyAtakSpawacza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie jest to specjialny proszek do uszczelnianai ukaldu.

Ten proszem ma na zasadzie uszczalnic ukladu ale tylko do pierwszej wymiany plynu pozniej wszystko wraca do normy.

Caly problem polaga na tym ze przy stosowaniu tego proszku moze zle to sie skonczyc dla slinika radze wymianic caly plyn w ukladzie wtedy po jakims czasie napewno wyjdzie gdzie jest wyciek.

Jak na moje to szukal bym na poczatek tam gdzie podlaczali sie gazowniki, lubia partaczyc robote.

 

Najtaniej bedzie wymienic plyn na nowy(pamietaj ze na dolewki musi byc ten sam plyn) do tego kup nowy korek od plynu.

 

P.S samochod nie kopci na bialo?

 

Kopcić nie kopci.

 

Dziś znowu po przejechaniu jakiś 100km płynu nie było w zbiorniczku. Odkręcałem powoli syknęło i poziom wrócił do normy. Pod samochodem żadnych wycieków nie widze. I co to jest?

 

Jaki jest mniej więcej koszt wymiany zawieszenia stukającego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak caly czas bedziesz sprawdzal gdzie ejst plyn na goracym silniku i odkrecal korek to nigdy nie odpowietrzysz ukaldu.

Na zimnym silmniku nie ma plynu w zbiorniczku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak caly czas bedziesz sprawdzal gdzie ejst plyn na goracym silniku i odkrecal korek to nigdy nie odpowietrzysz ukaldu.

Na zimnym silmniku nie ma plynu w zbiorniczku?

 

 

Na zimnym silniku poziom płynu jest. Po przejechaniu jakiejś trasy płyn "chowa się" a po odkręceniu korka wraca do poziomu. Jak odpalę silnik z odkręconym kokiem to płyn przelewa się i poziom jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Płyn się trochę uspokoił. Z kokiem faktycznie coś jest nie tak. Jak go zostawię lekko odkręcony a więc powietrze ma ujście to poziom płynu jest ok. Poza tym chyba znalazłem lekki wyciek. Poniżej zdjęcie:

 

plyn.jpg

 

lekko cieknie gdzieś od strony zbiorniczka od strony błotnika . Płyn się pojawia pod zbiorniczkiem i później leci na ziemię.

 

Nie jest to ta rurka widoczna na zdjęciu górna i dolna tylko jak by z tyło coś wypływa. Czy tam jest jeszcze jakieś złącze?

Edytowane przez mkzibi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...