Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie przy hamowaniu silnikiem/niskich obrotach


motest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych!

 

Nie znalazałem podobnego opisu problemu, więc piszę i proszę o pomoc:

chodzi o reakcje auta na hamowanie silnikiem i jazdę na niskich obrotach.

 

Objaw podobny jakby chcieć ruszyć z dwójki - silnik nie jest w stanie dostarczyć tyle siły i można sobie "poskakać" - niektórzy nazywają to kangurami. Generalnie auto szarpie, zamiast płynnie się rozpędzać.

 

U mnie podobna sprawa dzieje się podczas jazdy, gdy np. widząc zmieniające się światło zdejmuję nogę z gazu i na biegu wyhamowuję. Już przy 1,5 tys. obrotów auto zaczyna szarpać i wpadać w kangury.

 

Wcześniej tak się nie działo...

 

Co to może być za feler?

 

Gdzieś znalazłem info, że takie hopki, to może być problem z zawieszeniem. Ale auto mam nie takie stare - jeszcze na gwarancji niecałe 39 000 km.

 

Proszę o pomoc doświadczonych.

 

Pozdrawiam.


Dodam jeszcze, że silnik 1.4 benzyna, niegazowany. Panowie w ASO nie umieją zdiagnozować problemu i chciałbym ich jakoś naprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw jakby braku paliwa,możesz mieć zanieczyszczone wtryski,lub...przebicie na cewkach.Diagnoza komputerowa tego nie wyłapie,bo iskrę daje ale słabszą.U mnie szarpał powyżej 2tys obrotów.Wybuliłem kasę na diagnostów i nic to nie dało.Jak sam rozbebeszyłem,to okazało się ze dwie cewki mają przebicie.Spróbuj wlać mu płyn STP do benzyny ,czyszczący wtryski.Koszt malutki a może pomoże.Jak nie to walcz z serwisem,nich robią a nie rozkładają ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię - przetestuję - co prawda raz na parę miesięcy zalewam mu V-powera i przeganiam na trasie, ale kompletnie nie wiem o co tu chodzi.

 

Z cewkami zasugeruję diagnostom w ASO, może coś wyłapią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony - nie całe 4k km - szybko jak na cewki... Może świece? Wystarczy, że jedna jest felerna. Zacznij od preparatu STP. Może gdzieś zatankowałeś przechszczone paliwo i zapaskudziło nagarem wtryski. Tankowanie V-Power raz na jakiś czas za dużo nie daje. Musiałbyś pojeździć na tym paliwie dłużej - minimum 2-3 pełne zbiorniki pod rząd. Jeżeli to nagar na wtryskach, STP zrobi robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam rozbebeszyłem,to okazało się ze dwie cewki mają przebicie.

 

A jak zdiagnozowałeś, że cewka ma przebicie ??

 

Gdzieś znalazłem info, że takie hopki, to może być problem z zawieszeniem. Ale auto mam nie takie stare - jeszcze na gwarancji niecałe 39 000 km.

 

Na 1000% nie są to problemy z zawieszeniem, wygląda tak jakby jakiś problem z paliwem :) Mówiąc inaczej mam to samo ale już 124 tysie prawie będzie ale 1.6 silnik i z gazem i nie pamiętam kiedy się zaczęło :) i też tego szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu cewki z gniazda,na ściankach gniazd był dymny ,błękitny nalot z punktowym śladem przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na początek kup i wlej STP do czyszczenia wtrysków.Wychodzi coś ok20zł na cały zbiornik paliwa.Wyjeździj,jak nie pomoże to na serwis i zamówić czyszczenie przepustnicy.Sprawdź przy okazji w jakim stanie jest filtr powietrza.Może on być zapchany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...