Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła dzienne w T30 - montaż


yoozva
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tu dodam, że nikt nie przewidział, że lampeczki te montowane na dole szybko się brudzą i nikt ich nie czyści oraz co ważniejsze, że kupują świeczki ledowe od kitajców a nie pożądne markowe i te w ogóle nie są w szarugę widoczne!!! to stawia pod znakiem zapytania sens ich stosowania. Reflektory duże jakby nie były brudne i chińskie są widoczne dla innych w każdych warunkach.


Widzę też Bartez ładnie wypowiedział się w stosunkuu do Pani Agnieszki, grzecznie a jakże. I że zrobi specjalne wyliczenia. Ale jego pomocnicy z oblężonego grodu nie będą chyba zadowoleni... :wave::icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Potrzebuję takich świateł do jazdy dziennej, ponieważ notorycznie zapominam o włączaniu świateł mijania. A jeżdżę codziennie z wielokrotnymi przerwami więc jest to... uciążliwe ( i może być kosztowne - dotąd miałam szczęście). Dla mojej wygody, krótko mówiąc, oszczedność to sprawa drugorzędna. światła dzienne będę mieć dobrej jakości z " zaprzyjaźnoionej " hurtowni. Światła się nie będą brudzić, ponieważ wcale nie są nisko - nad rejestracją przecież. Ja pytam tylko o te ledowe zamiast mijania, nie o dodatkowe reflektory, czy jak im tam. Czy autor postu mógłby napisać o tych wymiarach? Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej jeśli zapominasz zamontuj czujnik zmierzchu który oświetli Twoje auto jak słońce sie schowa. Wymiar warto zdjąć z auta i niech zrobią to zaprzyjaźnieni koledzy z hurtowni, możecie dopasować live kilka modeli i zobaczyć jak bedą wyglądały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze staram się grzecznie odpisywać [na tym forum mam alergię tylko na jednego moderatora (oszusta na co mam dowody w postaci screenów) ale jego posty, opinię i pw ignoruję] , czasami z odrobiną humoru, rzadko ironii  :shifty:  Egzemplarz Yoozvy oczywiście mieści się w "tych" 10 procentach, które są akceptowalne ;) tzn: dzienne- akceptowalne, dalekosiężne- гуд лорк, ale to tylko moje prywatne zdanie. Moje modyfikacje i pomysły też nie wszystkim przypadły do gustu i jakoś z tym żyję ;) 

 

Wracając do tematu obliczeń:

światła dzienne: 2x20W

światła mijania: przód - 2x55W + 2x5W, tył - 4x5W, deska rozdzielcza 5x5W +6x3W ~ 185W

różnica - 145W

 

biorąc np 2,2 dci - 136KM (100kW) przy normalnym użytkowaniu około 2000obr/min dysponujemy mocą 80KM (59kW) i średnie spalanie to 8,5l/100km

czyli na wygenerowanie 59000W - zużywamy 8,5l paliwa 

z proporcji wyliczamy ile paliwa potrzebujemy na uzyskanie 145W - 0,02l

Z tego wynika iż po użyciu świateł dziennych zaoszczędzimy na każdych 100km 0,02l - czyli jakieś 10gr

po roku (15000km) zaoszczędzimy 15zł, światła + moduł + montaż to jakieś 150~200zł 

.... Tak jak pisałem, po dziesięciu latach możemy zaczynać liczyć zyski  :)

 

Agnieszko - zrobisz jak uważasz ;) nie ma problemu, mimo to dalej tak jak koledzy wyżej namawiam do zautomatyzowania działania świateł. To działa nie tylko o zmroku ale też np przy gorszej pogodzie czy wjeździe do tunelu ;)

 

 

ps...

Byłem przed chwilą rzucić okiem na auto i tak mi przyszło do głowy... Pomysł dla ambitnych...

W miejsce pozycyjnych można by podłączyć dzienne, a pozycyjne przenieść na "poroże" reflektorów... myślę tylko, że musiały by te pozycyjne wyłączać się na czas świecenia innych lamp aby nie oślepiały w czasie jazdy... 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartezm, dziękuję za uznanie :) 

 

co do dociekliwości Agnieszki, w rozstawie brakuje mi 4cm niestety w tym miejscu nie uda się ich szerzej umieścić, a zderzaka nie chciałem dziurawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bardzo jestem zadowolony z założenia swiatel dziennych Led.Całkowity ich pobor to tylko 4 Waty.

Zupełnie zapomniałem o konieczności  właczania swiateł w dzień a kiedy trzeba, automat zmierzchowy sam włącza światła pozycyjne gaszac jednocześnie ledy do jazdy dziennej.

Może i oszczedności na paliwie sa nie wielkie ale są .

Oszczędności sa natomiast przedewszystkim  na zywotnosci zarowek ksenonowych.One uzywane non-stop wyraźnie sie zuzywaja słabiej swiecać .

Własnie z tego powodu jak padnie jedna żarówka ,należy wymieniac obydwie ,bo kiedy wymieni sie tylko jedną to bedzie widac juz róznice w mocy swiatła pomiedzy zarówka stara a nową.

A jedna dobra żarówka ksenonowa to wydatek ponad 200 zł.

To nie wszystko -mniejszy pobór nie jest równiez bez znaczenia na zywotnośc calej instalacji elektrycznej,miedzy innymi alternatora czy np.przetwornic do lamp ksenonowych.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wszystko -mniejszy pobór nie jest równiez bez znaczenia na zywotnośc calej instalacji elektrycznej,miedzy innymi alternatora czy np.przetwornic do lamp ksenonowych.

Dlaczego piszesz takie bzdury, równie dobrze można jeździć bez klimy bo też się zużywa i spala paliwo albo przestać wozić pasażerów czy bagaż bo wtedy zaoszczędzisz na paliwie i mniej zużyje się silnik i układ napędowy. Instalacja jest zaprojektowana pod dużo większe obciążenia niż 110W od czterech żarówek.

Wyobraź sobie australijskiego farmera który jedzie dziesiątki kilometrów przez swoje ranczo w nocy i ma zapalone wszystkie światła jakie fabryka daje a często ma jeszcze dodatkowe reflektory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj-tam, oj-tam... przecież liczyłem, że za 10 lat można zaczynać liczyć zyski  :whistle:

Niektórzy patrzą długoterminowo :)

 

Jeśli montaż dziennych poprawia samopoczucie - też jestem za zamontowaniem tego wynalazku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego piszesz takie bzdury, równie dobrze można jeździć bez klimy bo też się zużywa i spala paliwo albo przestać wozić pasażerów czy bagaż bo wtedy zaoszczędzisz na paliwie i mniej zużyje się silnik i układ napędowy. Instalacja jest zaprojektowana pod dużo większe obciążenia niż 110W od czterech żarówek.

Wyobraź sobie australijskiego farmera który jedzie dziesiątki kilometrów przez swoje ranczo w nocy i ma zapalone wszystkie światła jakie fabryka daje a często ma jeszcze dodatkowe reflektory..

Trudno prowadzic Kolego dyskusje jesli negujesz fakty,ktorym zaprzeczyc sie nie da.

Zalety stosowania światel dziennych w technologii Led sa powszechnie znane i to równiez dlatego juz od kilku lat sa one montowane obowiazkowo w nowych samochodach.

 Poza wymienionymi wcześniej korzyściami jeżdzenia na ledach dochodzi również  przedłużenie  żywotności akumulatora

Największe oszczędności daje zamontowanie w samochodzie świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED - pobierają zdecydowanie mniej prądu (redukcja potrzebnej mocy jest bardzo znaczna - światła te zużywają kilka Wat w porównaniu do 150-200 Wat przy stosowaniu standardowych świateł mijania z żarówkami konwencjonalnymi) i charakteryzują się bardzo długą żywotnością.

Na stronie www.daytime-running-light.com podane są wyniki badań przeprowadzonych przez BAST (niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej), które dowodzą, że stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie paliwa (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania.

Instalacja lamp LED jest opłacalna jeszcze z innego powodu: - żywotność takich lamp (około 50 tys. godzin) daje ponad 5 lat codziennej jazdy non stop - statystycznie stosunek jazdy dziennej do nocnej wynosi 90 do 10.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie paliwa (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania....

procenty wyglądają naprawdę imponująco, liczby bezwzględne już nieco mniej... ;) bo są na granicy błędu pomiaru... 

 

dyskusja ta przypomina mi dywagację nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy... lub odwrotnie dokładnie nie pamiętam :) 

Zostańmy przy tym, że montaż świateł dziennych jest dozwolony i nikt nikomu tego nie zabrania robić. Czy to obniża spalanie, podnosi moc czy też poprawia samopoczucie - zostawmy do samodzielnego przemyślenia :) 

Jeśli już coś robić - to tak aby wyglądem nie straszyło... "wieś tańczy i śpiewa" preferuje inne marki i niech tak pozostanie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno prowadzic Kolego dyskusje jesli negujesz fakty,ktorym zaprzeczyc sie nie da.

Zalety stosowania światel dziennych w technologii Led sa powszechnie znane i to równiez dlatego juz od kilku lat sa one montowane obowiazkowo w nowych samochodach.

 Poza wymienionymi wcześniej korzyściami jeżdzenia na ledach dochodzi również  przedłużenie  żywotności akumulatora

Największe oszczędności daje zamontowanie w samochodzie świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED - pobierają zdecydowanie mniej prądu (redukcja potrzebnej mocy jest bardzo znaczna - światła te zużywają kilka Wat w porównaniu do 150-200 Wat przy stosowaniu standardowych świateł mijania z żarówkami konwencjonalnymi) i charakteryzują się bardzo długą żywotnością.

Na stronie www.daytime-running-light.com podane są wyniki badań przeprowadzonych przez BAST (niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej), które dowodzą, że stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie paliwa (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania.

Instalacja lamp LED jest opłacalna jeszcze z innego powodu: - żywotność takich lamp (około 50 tys. godzin) daje ponad 5 lat codziennej jazdy non stop - statystycznie stosunek jazdy dziennej do nocnej wynosi 90 do 10.

Większej bzdury nie słyszałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bartezm Z Calym Szacunkiem ale Twoje wyliczenia nijak sie maja do rzeczywístosci.

@aabb

Moze troszke spokojniej i kulturalniej. Co to jest Świeta Inkwizycja a swiatla dzienne to zło w czystej postaci?

Ja rozumiem, że Ty wzorem australijskiego farmera jak jedziesz sam to wrzucasz do bagaznika pare workow ziemniaków bo przeca mozna, klima cały czas lata na max. Ja wioze bagaż jak mam włączam klime jak potrzebuje i swiatla też wlączam jak trzeba. Jak nie to świece chinskimi LED-ami i mam lepsze samopoczucie bo zaoszczedzam gram paliwa, instalacje, żarówki i reflektory i jeszcze szpanuje wiejskim tuningiem.

 

O przegapilem jeszcze jedną stronę, miło byłoby zobaczyć u kolegi karibox1 rozwinięcie tej niezwykle merytorycznej wypowiedzi

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nyska: moge tylko dodac, ze tez klime wylaczam na 2 km odcinkach bo nie chlodzi, potrzebuje wiecej czasu. Ale gadka o ledach jest zenujaca. sa swiatla i lepiej ich uzywaj, bo u mnie na wiosce jak nie widzi to przypierdoli od tylu, no ale oszczedzisz paliwo i to jest najwazniejsze. czy ktos mnie zaprosi na tort za 10 lat z okazji rozpoczecia zysków z tytulu ledów?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi się ciekawie  :dribble: - idę po popcorn  :)

 

Пожалуйста, продолжайте :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi się ciekawie  :dribble: - idę po popcorn  :)

 

Пожалуйста, продолжайте :P

 

nyska: moge tylko dodac, ze tez klime wylaczam na 2 km odcinkach bo nie chlodzi, potrzebuje wiecej czasu. Ale gadka o ledach jest zenujaca. sa swiatla i lepiej ich uzywaj, bo u mnie na wiosce jak nie widzi to przypierdoli od tylu, no ale oszczedzisz paliwo i to jest najwazniejsze. czy ktos mnie zaprosi na tort za 10 lat z okazji rozpoczecia zysków z tytulu ledów?

 

 

Co do braku oświetlenia z tyłu w dzień masz rację. Ale z przodu W DZIEŃ dobre światła do jazdy dziennej sprawdzają się lepiej niż światła mijania.

Tu jest ładnie rozrysowane http://www.jedz-bezpiecznie.pl/Porozmawiajmy_o_bezpieczenstwie_Na_swiatlach_przez_caly_rok,020107.php

A poza tym to nie oszczędności powinny być priorytetem ale rozsądek, bezpieczeństwo i zgodność z przepisami. A żadne z nich nie zabraniają właścicielowi samochodu zamontować sobie w nim świateł do jazdy dziennej, szczególnie, że brak oszczędności nie jest tu argumentem.

Edytowane przez Alv.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przegapilem jeszcze jedną stronę, miło byłoby zobaczyć u kolegi karibox1 rozwinięcie tej niezwykle merytorycznej wypowiedzi

 

Moim zdaniem na wypociny Kol.Karibox1 najlepiej nie zwracac po prostu uwagi.Ja mu juz o tym (aby nie zasmiecac forum) na priv.swego czasu napisałem -nie pomogło.

Wiecej pokazal poziom swojego wychowania ,uzywając w odpowiedźi słow powszechnie uważanych za obelżywe.

Nastepnie przy podobnych jego wypowedziach jw  juz na forum tez mu zwrocilem uwage ze dwa razy-bez skutku.

W innych wątkach inni Userzy równiez mu zwracali  uwagę delikatnie tylko sugerując co myslą o wypowiedziach  tracych juz o trollowanie.

Bezskutecznie.Widocznie ten typ tak ma ,dlatego więc uważam ,że najlepszą opcją na takiego gościa jest po prostu ostracyzm.

A wracajać do wątku ,to wszystkim ktorzy maja watpliwości nt zalet stosowania oswieltenia ledowego do jazdy dziennej zamiast tradycyjnego ,odsyłam do prasy fachowej ewentualnie internetu.

Jest naprawde sporo nt temat z przykladami zalet stosowania ledów.

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie,

 

kurcze po co ta dyskusja i dywagacje pod tytułem "co było pierwsze jajko czy kura"..? powiem że założyłem te światła dla m.in. ...wygody...włączają się same, nie muszę o nich pamiętać, może trochę zaoszczędzę na paliwie, żarówki ksenonowe też rzadziej wymienię...ale najważniejsze jest bezpieczeństwo i wygoda. To przyświecało założeniu tych lampek. To samo jeśli chodzi o skrzynię biegów, wybrałem automat, bo jeździ się tym wygodnie, a czy auto mi spali 1L mniej albo więcej...? i tak rocznie mi wychodzi 60.000km przebiegu. Po co mamy sobie utrudniać życie? Po to ludzie wymyślają wszelkiego rodzaju urządzenia, żeby żyło się łatwiej, więc jak ktoś wymyślił światła które dobrze świecą, wynikają z nich jakieś oszczędności i są wygodne, to warto z tego korzystać. 

 

....swoją drogą zawsze fajnie jest pomajsterkować - to poprawia samopoczucie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki delikatny niuans...

Ten temat dotyczy Xtraila T30 a link który podałeś Navary D40 ;). Jako, że poruszasz się T31 - informuję kolegę, iż  T30 nie posiada czujnika deszczu, czujki zmierzchowej i pozycji AUTO na dźwigience świateł w standardzie ;) 

:whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie moje przeoczenie, sorry, ale link niech zostanie może się komuś przyda.

Edytowane przez aabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając pobieżnie i nawiązując jeszcze do argumentu, ze LEDy oszczedzaja akumulator, paliwo itp i dlatego tez montowane są w nowych autach. Niektórzy nie więdzą, podając ten argument, że w sporej części nowych aut LEDy do jazdy dziennej są zintegrowane z całą lampą ( głownie, kiedy mamy do czynienia z listwą LEDową ) i jak pali się led to trzeba wymieniać całą lampę ;). Wtedy cała oszczędność 10groszy na paliwie idzie się j.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DLR LED są montowane w nowych autach jedynie dla poprawy wizerunku marki i przekazanie klientom, że kupują auto nowoczesne od producenta idącego z duchem czasu i dbającego o środowisko. Argumenty jednoznacznie pokazują, że z ekonomicznego punktu widzenia ich stosowanie jest dyskusyjne - producenci aut i tak muszą stosować dotychczasowe parametry części, bo światła mijania i drogowe są w większości tradycyjne, więc tutaj oszczędność jest żadna, a sam koszt LED-a powoduje, że (być może) zwróci się po wielu latach.

O oszczędnościach zauważalnych będzie można mówić, gdy każda żarówka zostanie zastąpiona LED-em i takie rozwiązanie będzie stosowane w każdym samochodzie (niższe przekroje kabli, niższe parametry półprzewodników i innych części elektrycznych). Teraz to przypomina sytuację, gdy w domu mamy 50 żarówek i kupujemy 1 LED-ową a następnie cieszymy się, że za kolejne 2 miesiące rachunek zmalał o 27 gr (przy LED kosztującym 49,9 zł). :)

Naturalnie trzeba wziąć pod uwagę wyraźną i natychmiastową poprawę samopoczucia po instalacji LED w aucie, ale to akurat trudno wycenić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że kwestia ekonomii została wyczerpana już w tym temacie.

 

Skupmy się lepiej nad tematami bardziej przydatnymi potencjalnemu użytkownikowi, jak estetyka montażu (może jakieś inne propozycje które mogą się podobać oprócz rozwiązania Yoozvy), czy też właśnie dobór części i sposób zrobienia czegoś na wzór funkcji AUTO jak w linku z Navary.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...