karibox1 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Tu dodam, że nikt nie przewidział, że lampeczki te montowane na dole szybko się brudzą i nikt ich nie czyści oraz co ważniejsze, że kupują świeczki ledowe od kitajców a nie pożądne markowe i te w ogóle nie są w szarugę widoczne!!! to stawia pod znakiem zapytania sens ich stosowania. Reflektory duże jakby nie były brudne i chińskie są widoczne dla innych w każdych warunkach. Widzę też Bartez ładnie wypowiedział się w stosunkuu do Pani Agnieszki, grzecznie a jakże. I że zrobi specjalne wyliczenia. Ale jego pomocnicy z oblężonego grodu nie będą chyba zadowoleni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agnieszkan34 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Dzień dobry. Potrzebuję takich świateł do jazdy dziennej, ponieważ notorycznie zapominam o włączaniu świateł mijania. A jeżdżę codziennie z wielokrotnymi przerwami więc jest to... uciążliwe ( i może być kosztowne - dotąd miałam szczęście). Dla mojej wygody, krótko mówiąc, oszczedność to sprawa drugorzędna. światła dzienne będę mieć dobrej jakości z " zaprzyjaźnoionej " hurtowni. Światła się nie będą brudzić, ponieważ wcale nie są nisko - nad rejestracją przecież. Ja pytam tylko o te ledowe zamiast mijania, nie o dodatkowe reflektory, czy jak im tam. Czy autor postu mógłby napisać o tych wymiarach? Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Tym bardziej jeśli zapominasz zamontuj czujnik zmierzchu który oświetli Twoje auto jak słońce sie schowa. Wymiar warto zdjąć z auta i niech zrobią to zaprzyjaźnieni koledzy z hurtowni, możecie dopasować live kilka modeli i zobaczyć jak bedą wyglądały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Zawsze staram się grzecznie odpisywać [na tym forum mam alergię tylko na jednego moderatora (oszusta na co mam dowody w postaci screenów) ale jego posty, opinię i pw ignoruję] , czasami z odrobiną humoru, rzadko ironii Egzemplarz Yoozvy oczywiście mieści się w "tych" 10 procentach, które są akceptowalne tzn: dzienne- akceptowalne, dalekosiężne- гуд лорк, ale to tylko moje prywatne zdanie. Moje modyfikacje i pomysły też nie wszystkim przypadły do gustu i jakoś z tym żyję Wracając do tematu obliczeń: światła dzienne: 2x20W światła mijania: przód - 2x55W + 2x5W, tył - 4x5W, deska rozdzielcza 5x5W +6x3W ~ 185W różnica - 145W biorąc np 2,2 dci - 136KM (100kW) przy normalnym użytkowaniu około 2000obr/min dysponujemy mocą 80KM (59kW) i średnie spalanie to 8,5l/100km czyli na wygenerowanie 59000W - zużywamy 8,5l paliwa z proporcji wyliczamy ile paliwa potrzebujemy na uzyskanie 145W - 0,02l Z tego wynika iż po użyciu świateł dziennych zaoszczędzimy na każdych 100km 0,02l - czyli jakieś 10gr po roku (15000km) zaoszczędzimy 15zł, światła + moduł + montaż to jakieś 150~200zł .... Tak jak pisałem, po dziesięciu latach możemy zaczynać liczyć zyski Agnieszko - zrobisz jak uważasz nie ma problemu, mimo to dalej tak jak koledzy wyżej namawiam do zautomatyzowania działania świateł. To działa nie tylko o zmroku ale też np przy gorszej pogodzie czy wjeździe do tunelu ps... Byłem przed chwilą rzucić okiem na auto i tak mi przyszło do głowy... Pomysł dla ambitnych... W miejsce pozycyjnych można by podłączyć dzienne, a pozycyjne przenieść na "poroże" reflektorów... myślę tylko, że musiały by te pozycyjne wyłączać się na czas świecenia innych lamp aby nie oślepiały w czasie jazdy... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agnieszkan34 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 A pomysł z czujnikiem zmierzchowym akurat bardzo mi się podoba. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Bartezm, dziękuję za uznanie co do dociekliwości Agnieszki, w rozstawie brakuje mi 4cm niestety w tym miejscu nie uda się ich szerzej umieścić, a zderzaka nie chciałem dziurawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 (edytowane) Osobiście bardzo jestem zadowolony z założenia swiatel dziennych Led.Całkowity ich pobor to tylko 4 Waty. Zupełnie zapomniałem o konieczności właczania swiateł w dzień a kiedy trzeba, automat zmierzchowy sam włącza światła pozycyjne gaszac jednocześnie ledy do jazdy dziennej. Może i oszczedności na paliwie sa nie wielkie ale są . Oszczędności sa natomiast przedewszystkim na zywotnosci zarowek ksenonowych.One uzywane non-stop wyraźnie sie zuzywaja słabiej swiecać . Własnie z tego powodu jak padnie jedna żarówka ,należy wymieniac obydwie ,bo kiedy wymieni sie tylko jedną to bedzie widac juz róznice w mocy swiatła pomiedzy zarówka stara a nową. A jedna dobra żarówka ksenonowa to wydatek ponad 200 zł. To nie wszystko -mniejszy pobór nie jest równiez bez znaczenia na zywotnośc calej instalacji elektrycznej,miedzy innymi alternatora czy np.przetwornic do lamp ksenonowych. Edytowane 5 Kwietnia 2014 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ja mimo że nie mam ksenonów tylko h4 to całkowicie zgadzam się z kolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 To nie wszystko -mniejszy pobór nie jest równiez bez znaczenia na zywotnośc calej instalacji elektrycznej,miedzy innymi alternatora czy np.przetwornic do lamp ksenonowych. Dlaczego piszesz takie bzdury, równie dobrze można jeździć bez klimy bo też się zużywa i spala paliwo albo przestać wozić pasażerów czy bagaż bo wtedy zaoszczędzisz na paliwie i mniej zużyje się silnik i układ napędowy. Instalacja jest zaprojektowana pod dużo większe obciążenia niż 110W od czterech żarówek. Wyobraź sobie australijskiego farmera który jedzie dziesiątki kilometrów przez swoje ranczo w nocy i ma zapalone wszystkie światła jakie fabryka daje a często ma jeszcze dodatkowe reflektory.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 oj-tam, oj-tam... przecież liczyłem, że za 10 lat można zaczynać liczyć zyski Niektórzy patrzą długoterminowo Jeśli montaż dziennych poprawia samopoczucie - też jestem za zamontowaniem tego wynalazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Dlaczego piszesz takie bzdury, równie dobrze można jeździć bez klimy bo też się zużywa i spala paliwo albo przestać wozić pasażerów czy bagaż bo wtedy zaoszczędzisz na paliwie i mniej zużyje się silnik i układ napędowy. Instalacja jest zaprojektowana pod dużo większe obciążenia niż 110W od czterech żarówek. Wyobraź sobie australijskiego farmera który jedzie dziesiątki kilometrów przez swoje ranczo w nocy i ma zapalone wszystkie światła jakie fabryka daje a często ma jeszcze dodatkowe reflektory.. Trudno prowadzic Kolego dyskusje jesli negujesz fakty,ktorym zaprzeczyc sie nie da. Zalety stosowania światel dziennych w technologii Led sa powszechnie znane i to równiez dlatego juz od kilku lat sa one montowane obowiazkowo w nowych samochodach. Poza wymienionymi wcześniej korzyściami jeżdzenia na ledach dochodzi również przedłużenie żywotności akumulatora Największe oszczędności daje zamontowanie w samochodzie świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED - pobierają zdecydowanie mniej prądu (redukcja potrzebnej mocy jest bardzo znaczna - światła te zużywają kilka Wat w porównaniu do 150-200 Wat przy stosowaniu standardowych świateł mijania z żarówkami konwencjonalnymi) i charakteryzują się bardzo długą żywotnością. Na stronie www.daytime-running-light.com podane są wyniki badań przeprowadzonych przez BAST (niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej), które dowodzą, że stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie paliwa (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania. Instalacja lamp LED jest opłacalna jeszcze z innego powodu: - żywotność takich lamp (około 50 tys. godzin) daje ponad 5 lat codziennej jazdy non stop - statystycznie stosunek jazdy dziennej do nocnej wynosi 90 do 10. Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 ...stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie paliwa (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania.... procenty wyglądają naprawdę imponująco, liczby bezwzględne już nieco mniej... bo są na granicy błędu pomiaru... dyskusja ta przypomina mi dywagację nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy... lub odwrotnie dokładnie nie pamiętam Zostańmy przy tym, że montaż świateł dziennych jest dozwolony i nikt nikomu tego nie zabrania robić. Czy to obniża spalanie, podnosi moc czy też poprawia samopoczucie - zostawmy do samodzielnego przemyślenia Jeśli już coś robić - to tak aby wyglądem nie straszyło... "wieś tańczy i śpiewa" preferuje inne marki i niech tak pozostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Trudno prowadzic Kolego dyskusje jesli negujesz fakty,ktorym zaprzeczyc sie nie da. Zalety stosowania światel dziennych w technologii Led sa powszechnie znane i to równiez dlatego juz od kilku lat sa one montowane obowiazkowo w nowych samochodach. Poza wymienionymi wcześniej korzyściami jeżdzenia na ledach dochodzi również przedłużenie żywotności akumulatora Największe oszczędności daje zamontowanie w samochodzie świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED - pobierają zdecydowanie mniej prądu (redukcja potrzebnej mocy jest bardzo znaczna - światła te zużywają kilka Wat w porównaniu do 150-200 Wat przy stosowaniu standardowych świateł mijania z żarówkami konwencjonalnymi) i charakteryzują się bardzo długą żywotnością. Na stronie www.daytime-running-light.com podane są wyniki badań przeprowadzonych przez BAST (niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej), które dowodzą, że stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie paliwa (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania. Instalacja lamp LED jest opłacalna jeszcze z innego powodu: - żywotność takich lamp (około 50 tys. godzin) daje ponad 5 lat codziennej jazdy non stop - statystycznie stosunek jazdy dziennej do nocnej wynosi 90 do 10. Większej bzdury nie słyszałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) @Bartezm Z Calym Szacunkiem ale Twoje wyliczenia nijak sie maja do rzeczywístosci. @aabb Moze troszke spokojniej i kulturalniej. Co to jest Świeta Inkwizycja a swiatla dzienne to zło w czystej postaci? Ja rozumiem, że Ty wzorem australijskiego farmera jak jedziesz sam to wrzucasz do bagaznika pare workow ziemniaków bo przeca mozna, klima cały czas lata na max. Ja wioze bagaż jak mam włączam klime jak potrzebuje i swiatla też wlączam jak trzeba. Jak nie to świece chinskimi LED-ami i mam lepsze samopoczucie bo zaoszczedzam gram paliwa, instalacje, żarówki i reflektory i jeszcze szpanuje wiejskim tuningiem. O przegapilem jeszcze jedną stronę, miło byłoby zobaczyć u kolegi karibox1 rozwinięcie tej niezwykle merytorycznej wypowiedzi Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) nyska: moge tylko dodac, ze tez klime wylaczam na 2 km odcinkach bo nie chlodzi, potrzebuje wiecej czasu. Ale gadka o ledach jest zenujaca. sa swiatla i lepiej ich uzywaj, bo u mnie na wiosce jak nie widzi to przypierdoli od tylu, no ale oszczedzisz paliwo i to jest najwazniejsze. czy ktos mnie zaprosi na tort za 10 lat z okazji rozpoczecia zysków z tytulu ledów? Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 robi się ciekawie - idę po popcorn Пожалуйста, продолжайте Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alv. Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) robi się ciekawie - idę po popcorn Пожалуйста, продолжайте nyska: moge tylko dodac, ze tez klime wylaczam na 2 km odcinkach bo nie chlodzi, potrzebuje wiecej czasu. Ale gadka o ledach jest zenujaca. sa swiatla i lepiej ich uzywaj, bo u mnie na wiosce jak nie widzi to przypierdoli od tylu, no ale oszczedzisz paliwo i to jest najwazniejsze. czy ktos mnie zaprosi na tort za 10 lat z okazji rozpoczecia zysków z tytulu ledów? Co do braku oświetlenia z tyłu w dzień masz rację. Ale z przodu W DZIEŃ dobre światła do jazdy dziennej sprawdzają się lepiej niż światła mijania. Tu jest ładnie rozrysowane http://www.jedz-bezpiecznie.pl/Porozmawiajmy_o_bezpieczenstwie_Na_swiatlach_przez_caly_rok,020107.php A poza tym to nie oszczędności powinny być priorytetem ale rozsądek, bezpieczeństwo i zgodność z przepisami. A żadne z nich nie zabraniają właścicielowi samochodu zamontować sobie w nim świateł do jazdy dziennej, szczególnie, że brak oszczędności nie jest tu argumentem. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez Alv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) O przegapilem jeszcze jedną stronę, miło byłoby zobaczyć u kolegi karibox1 rozwinięcie tej niezwykle merytorycznej wypowiedzi Moim zdaniem na wypociny Kol.Karibox1 najlepiej nie zwracac po prostu uwagi.Ja mu juz o tym (aby nie zasmiecac forum) na priv.swego czasu napisałem -nie pomogło. Wiecej pokazal poziom swojego wychowania ,uzywając w odpowiedźi słow powszechnie uważanych za obelżywe. Nastepnie przy podobnych jego wypowedziach jw juz na forum tez mu zwrocilem uwage ze dwa razy-bez skutku. W innych wątkach inni Userzy równiez mu zwracali uwagę delikatnie tylko sugerując co myslą o wypowiedziach tracych juz o trollowanie. Bezskutecznie.Widocznie ten typ tak ma ,dlatego więc uważam ,że najlepszą opcją na takiego gościa jest po prostu ostracyzm. A wracajać do wątku ,to wszystkim ktorzy maja watpliwości nt zalet stosowania oswieltenia ledowego do jazdy dziennej zamiast tradycyjnego ,odsyłam do prasy fachowej ewentualnie internetu. Jest naprawde sporo nt temat z przykladami zalet stosowania ledów. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Panie i Panowie, kurcze po co ta dyskusja i dywagacje pod tytułem "co było pierwsze jajko czy kura"..? powiem że założyłem te światła dla m.in. ...wygody...włączają się same, nie muszę o nich pamiętać, może trochę zaoszczędzę na paliwie, żarówki ksenonowe też rzadziej wymienię...ale najważniejsze jest bezpieczeństwo i wygoda. To przyświecało założeniu tych lampek. To samo jeśli chodzi o skrzynię biegów, wybrałem automat, bo jeździ się tym wygodnie, a czy auto mi spali 1L mniej albo więcej...? i tak rocznie mi wychodzi 60.000km przebiegu. Po co mamy sobie utrudniać życie? Po to ludzie wymyślają wszelkiego rodzaju urządzenia, żeby żyło się łatwiej, więc jak ktoś wymyślił światła które dobrze świecą, wynikają z nich jakieś oszczędności i są wygodne, to warto z tego korzystać. ....swoją drogą zawsze fajnie jest pomajsterkować - to poprawia samopoczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Nie prościej i taniej: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/39191-navara-d40-daylights-automatyczne-zapalanie-swiatel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 taki delikatny niuans... Ten temat dotyczy Xtraila T30 a link który podałeś Navary D40 . Jako, że poruszasz się T31 - informuję kolegę, iż T30 nie posiada czujnika deszczu, czujki zmierzchowej i pozycji AUTO na dźwigience świateł w standardzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 (edytowane) Faktycznie moje przeoczenie, sorry, ale link niech zostanie może się komuś przyda. Edytowane 9 Kwietnia 2014 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Czytając pobieżnie i nawiązując jeszcze do argumentu, ze LEDy oszczedzaja akumulator, paliwo itp i dlatego tez montowane są w nowych autach. Niektórzy nie więdzą, podając ten argument, że w sporej części nowych aut LEDy do jazdy dziennej są zintegrowane z całą lampą ( głownie, kiedy mamy do czynienia z listwą LEDową ) i jak pali się led to trzeba wymieniać całą lampę . Wtedy cała oszczędność 10groszy na paliwie idzie się j.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 DLR LED są montowane w nowych autach jedynie dla poprawy wizerunku marki i przekazanie klientom, że kupują auto nowoczesne od producenta idącego z duchem czasu i dbającego o środowisko. Argumenty jednoznacznie pokazują, że z ekonomicznego punktu widzenia ich stosowanie jest dyskusyjne - producenci aut i tak muszą stosować dotychczasowe parametry części, bo światła mijania i drogowe są w większości tradycyjne, więc tutaj oszczędność jest żadna, a sam koszt LED-a powoduje, że (być może) zwróci się po wielu latach. O oszczędnościach zauważalnych będzie można mówić, gdy każda żarówka zostanie zastąpiona LED-em i takie rozwiązanie będzie stosowane w każdym samochodzie (niższe przekroje kabli, niższe parametry półprzewodników i innych części elektrycznych). Teraz to przypomina sytuację, gdy w domu mamy 50 żarówek i kupujemy 1 LED-ową a następnie cieszymy się, że za kolejne 2 miesiące rachunek zmalał o 27 gr (przy LED kosztującym 49,9 zł). Naturalnie trzeba wziąć pod uwagę wyraźną i natychmiastową poprawę samopoczucia po instalacji LED w aucie, ale to akurat trudno wycenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Uważam, że kwestia ekonomii została wyczerpana już w tym temacie. Skupmy się lepiej nad tematami bardziej przydatnymi potencjalnemu użytkownikowi, jak estetyka montażu (może jakieś inne propozycje które mogą się podobać oprócz rozwiązania Yoozvy), czy też właśnie dobór części i sposób zrobienia czegoś na wzór funkcji AUTO jak w linku z Navary. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.